REC - Salgsverdi av REC og melding om oppkjøp 12 februar

Miraculix
REC 03.02.2019 kl 22:10 15701

Nærmer seg presentasjon av Q4 2018 den 12 februar med kurs pr. 1 januar på 0,59.
Dette er nær rekordlave nivåer og tilsvarer en markedspris på USD 173M.

Men hva er egentlig salgsverdien av REC pr. i dag?
Interessant å se på dette nå, da uttalelser fra Jens Ulltveit Moe og situasjonen for REC markedsmessig og finansielt, tilsier at det kan meldes om salg/fusjon av hele eller deler av REC på Q4, eller i nær fremtid:

En enkel vurdering av salgsverdi:

Butte, Montana (USA) : USD 330M (Ifølge indikative bud: 3 ganger verdien på obligasjon USD 110M. Dette ble brukt som grunnlag for obligasjonen. Långivere må ha forsikret seg om at dette er et minimum av realistisk verdisetting i dagens marked)

Joint Venture, Yulin (China) : USD 1250M (Invested capital/Replacement cost)
REC's andel 15%: USD 187,5M
REC’s Equity Contribution 15% August 2014: USD 75M

Dette er altså en helt ny, topp moderne fabrikk, klar for å konkurrere ut mindre effektive produsenter. Den ligger der en slik fabrikk skal ligge, i Kina som har 80% av verdens solcellemarked. Fabrikken fungerer som den skal og vil være i full drift i løpet av første kvartal 2019, med opsjon på ytterligere 34%.


Moses Lake (USA) : USD 1400M (Invested capital)
Moses Lake (USA) : USD 1500M (Replacement cost)
Ingen indikative bud så vidt jeg vet, vanskelig å si hva verdsettelsen ved et salg kan være.

Salg av teknologi lisenser for fabrikker i andre land: USD 198M pr. stk. (2014 pris: Joint Venture, Yulin)

Gjeld:
Obligasjon: USD 110M
Income tax: USD 30M
Indemnity loan: USD 24M
Totalt: USD 164M

For å være sikker på og ikke overvurdere verdier:
Vanskelig å verdsette Moses Lake, patentrettigheter/lisenser osv. ser derfor foreløpig bort fra dette. Regner og med forsiktig anslag Yulin: REC’s Equity Contribution 15% August 2014: USD 75M)


Butte: USD 330M
Yulin: USD 75M
Gjeld: - USD 164M
Salgsverdi-estimat REC: USD 241M

Ved kurs 0,59 er markedspris for REC: USD 173M

Salgsverdi på USD 241M tilsvarer en aksjekurs på ca. 0.82.

Da har vi altså sett helt bort i fra verdien av Moses Lake og salg av nye lisenser i andre land enn Kina. Den som har formening om verdien av dette kan jo regne på det.

Ihvertfall vanskelig å forstå prisingen på OSE når den rene salgsverdien i tilfellet man gir opp driften av selskapet, langt overstiger dagens markedspris.
Ser bare oppside å sitte med aksjen på dagens kurs.
Tror de som sitter short her skal få seg en lite hyggelig overraskelse.


(Kilder: http://hugin.info/136555/R/2175049/838910.pdf)

Redigert 20.01.2021 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Miraculix
03.02.2019 kl 22:11 10828

Lett og forstå om Ulltveit Moe er lei av tariffhelvete år etter år og lav prising på Oslo børs, og vil realisere verdier ved oppsplitting eller salg av hele eller deler av REC. Han nærmer seg 77 år og trekker seg nå som konsernsjef. Større aksjonærer som i lang tid sittet med store tap på sin investering i REC presser kanskje også på for realiseringer av verdier.

Som sagt kan uttalelser han har gjort i den senere tid indikere at noe i forhold til salg vil bli annonsert på Q4:

https://www.dn.no/marked/jens-ulltveit-moe/umoe/arendals-fossekompani/jens-ulltveit-moe-trekker-seg-som-umoe-sjef-jeg-skal-ikke-bli-pensjonist/2-1-524790:

«Han (Jens Ulltveit Moe) legger til at Umoe vil få større handlefrihet fremover.
– Vi vil få god finansiell kapasitet etter hva vi har solgt og hva vi er i ferd med å selge.
– Hva er det?
– Det er for tidlig å snakke om. Det vil komme frem etter hvert. Men det er ikke Brasil, hvis det var det du trodde.

– Andre venter heller på at du vil trekke deg ut av Rec Group som har hatt store tap i mange år som følge av handelskrigen?
– Vi er i en periode av året før regnskapsfremleggelse, så jeg kan ikke si et ord om Rec.»

Slettet bruker
03.02.2019 kl 22:16 11304

Lav markedsverdi? REC har aldri skapt verdier for pokker, her kommer det nye emisjoner og lidelse.
Miraculix
03.02.2019 kl 22:52 11150

Brilliant argumentasjon! Må bare gi meg.
Eventyrer
04.02.2019 kl 02:22 10928

På tide noen tok et regnestykke :) Takk, Miraculix. En vesentlig verdi jeg ikke ser er med er IPrettigheter for FBR ex Kina. Burde vel dra opp litt til ihvertfall.
Slettet bruker
04.02.2019 kl 07:40 10727

Meget mulig at det kommer bud på deler av REC, som JV og Moses Lake eller Butte. Det mest lukrative for aksjonærene er nok om selskapet selges i deler til høyest bydende. Det kan også være at vi selger lisens igjen som vi gjorde i Kina mot eierandel i JV i Saudi Arabia som er nevnt som mulighet tidligere. Kan også være at vi selger ut produksjonen ved Moses Lake til batteri selskap. Blir spennende å se... Personlig tror jeg det kommer bud på hele REC fra Kina ved q4 siden Moe ikke har solgt noe annet enda.
PimJo
04.02.2019 kl 08:54 10442

Flere interessante betraktninger her, oppkjøp kan i så fall forklare disse:

03/07-2018 17:41:54: (REC) REC Silicon ASA - Mandatory Notification of Trade

Tore Torvund, President and CEO of REC Silicon ASA ("the Company") has on July
2, 2018 bought 300,000 shares in the Company at NOK 0.7015 per share.

Cerebrum Invest, a wholly owned company by Ragnhild Wiborg, has on July 4, 2018
bought 55,000 shares in REC Silicon ASA ("the Company") at NOK 0.802 per share.

Terje Osmundsen, styremedlem REC Silicon ASA, igår 23.juli har kjøpt 100 000
akjer i REC Silicon.,til pris 0,7840 NOK per aksje

24/10-2018 16:10:00: (REC) Ulltveit-Moe øker i REC Silicon
Legger 5,8 millioner kroner på bordet.

Aksjer kjøpt til et godt stykke over dagens kurs, og formodentlig av en grunn
Redigert 04.02.2019 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Miraculix
04.02.2019 kl 08:58 10400

Angående interesse fra batteri-industrien, så har vi uttalelser fra Torvund og Ulltveit Moe om at flere selskaper har kontaktet dem med interesse for å kjøpe tomter i nærheten av fabrikkene i USA, for å bruke deres produkter. Ikke umulig at noen i tillegg er interessert i kjøpe hele fabrikken i Butte eller Montana.

Fra finansavisen:
http://cqz.eu/2018-10-25__FA_1,4-5__REC-Silicon_kan-snart-f%C3%A5-Tesla-og-Samsung-p%C3%A5-kundelisten

"Batteriprodusentene selskapet nevner er Tesla, Samsung, Panasonig og LG"

Forskningsdirektør Arve Holt ved institutt for energiteknikk (IFE):
"Er du overbevist om at det er silisium som vil stå for batterirevolusjonen?. - Ja, det er allerede bredt akseptert at dette er veien videre. Silisium vil i større og større grad erstatte grafitt i batterianodene i årene fremover"
Redigert 04.02.2019 kl 09:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 09:18 10268

Nå vi vet sånn omtrent lønnsnivået til Torvund og Osmundsen tenker jeg at det å lese spekulasjoner om salg a REC pga av ubetydelige aksjekjøp blir litt på siden.

Når det gjelder mulig salg av REC er det vel et par elementer som ikke er medregnet i regnestykket ovenfor. Et helt sentralt element for en kjøper et jo de fremtidige markedsutsiktene for de produktene som selges. At solar har et betydelig vekstpotensial er det vel ingen som diskuterer. I tillegg kommer batteri inn som en joker - hva er verdien av dette? Helt umulig å si, og utfallet av et salg er også avh, av hvor dyktig man er i forhandlinger. Jeg er imidlertid temmelig overbevist om at et mulig salg langt overtsiger det det ble gjettet på over i tråden. Ser man på RECs balanseregnskap for verdsetting av gjeld og eiendeler kommer man ut med ganske andre tall. Så må man også huske at REC, i motsetning til f.eks NAS (inntil Fredriksen komm inn i bildet) ikke er truet av en situasjon hvor de ikke kan overholde gjeldsforpliktelser.

Derfor, å tippe på salgsverdi av REC blir en svært usikker øvelse. Et salg for under 2 NOK vill ovverraske
PimJo
04.02.2019 kl 10:07 10082

KAWAS
Nå er det ikke slik at innsidekjøpene alene legges til grunn for en spekulasjon rundt oppkjøp. En drøfting av den type hypoteser, baserer seg på flere elementer/brikker i et mulig "puslespill".
Selv om summene er ubetydelige i din verden, så er dette forretningsfolk, som ikke skubber inn pengene med det for øye å tape dem (her ser jeg bort fra JUM).
Et salg over 2 kroner er utopi. Hvordan regner du deg frem til det (ref. de regnestykker som har blitt lagt frem?)
Slettet bruker
04.02.2019 kl 10:22 10012

Oppegående mennesker ser også at de nå har begynnt sin short inndekning så smått. Synd at de får dekke noe i det hele tatt her nede, men når de store short inndekningene kommer vil det garantert løfte Rec over krona igjen.
Slettet bruker
04.02.2019 kl 12:11 9733

200 mannen er aktiv som vanlig og enkelte tullinger lar seg lure, men nå gadder jeg ikke advare flere ganger de som lar seg lure av dette spillet, takk for meg, selger alt når kursen har passert krona, noe som antagelig skjer i løpet av februar, ikke rart at rec er short favoritt med slike aksjonærer.
Slettet bruker
04.02.2019 kl 12:19 9688

Følg med på volumet, neppe mange små aksjonærer som selger her. Omsettes knapt aksjer. Så sprø er selv ikke dem, snart bare 200 mannen som opererer her nede.
Redigert 04.02.2019 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
nemi's
05.02.2019 kl 19:25 9138

Saudi Arabia har dere drømt om. REC står utenfor og kikker inn. Også her, i ROW.

https://www.greentechmedia.com/articles/read/saudi-looks-to-china-for-solar-as-power-politics-shift#gs.xEpBHthH
Slettet bruker
05.02.2019 kl 20:50 8920

God observasjon nemi, det er pa høy tid med nye koster i ledelsen! Klager i årevis pa mangelnde tilgang til det kinesiske markedet.... Så når store ting begynner å skje utenfor Kina, ja da snapper kineserne det også.... Du milde kineser....
Redigert 05.02.2019 kl 20:51 Du må logge inn for å svare
InnerTier
06.02.2019 kl 13:42 8542

Jepp, du milde kineser er nok en fløyelsmykt beskrivelse. Kinarestaurantene er spydspissene i alle land, som raskt overgår kjentmenn og -kvinner i ethvert land.
Kjøpt opp, investert/"erobret" enormt mye siste årene i de fleste land, -også i landet vårt. Alt kun med globale høstede synergi overskudd, kryss-kurv dividert og finansierte finanser - såpass finurlig mekket at krypto/valuta-blending, samt seddelpresser på tomgang kan synes å bli skyggesatt.

I disse dager rigger og feirer Kina også på Norges tak i Kirkenes med sisu, bulder og brak. Byens sentrum ser ut som et kina-kvarter, med samkvem og stas i Kina stil - lokale og tilreisende nordmenn deltar dugnad med smil i kjent norsk stil :) Du store alpakka!
Miraculix
09.02.2019 kl 23:50 7998

Nemi's skrev: "Saudi Arabia har dere drømt om. REC står utenfor og kikker inn. Også her, i ROW"

Kineserne har ting på gang i Saudi. Men verdens største solar prosjekt (200 miliarder USD, 200GW) der er så vidt begynt, og REC har og gode kontakter der.
Dette ser vi fra planene for noen år tilbake:
http://hugin.info/136555/R/1868156/666002.pdf (side 15)

Potential Expansion in Saudi Arabia
›Agreement to investigate the development of a polysilicon manufacturing facility in Saudi Arabia

›IDEA Polysilicon is an experienced project developer and is pursuing business opportunities in solar energy

›20,000 MT capacity, using REC’s silane based FBR-B technology

›Project development is expected to take 18 months and culminate in an investment decision in 2016›The agreement contains provisions to compensate REC for the transfer of FBR technology

›REC expects to hold a 25% equity interest in the proposed manufacturing facility

›The project is expected to be funded through a combination of equity and loans through the Saudi Industrial Development Fund (SIDF) and commercial banksNovember 4, 201420,000 MT Best-in-classPolysilicon plant


https://www.bloomberg.com/news/articles/2014-11-04/rec-silicon-may-build-saudi-arabia-polysilicon-plant

USA/Trump har jo og som kjent sterk innflytelse på det saudiske regimet. De vet at Trump er særdeles opptatt av kontrakter til amerikanske selskaper. Ikke minst har Khashoggi saken også lagt et visst press på regimet ovenfor USA.

Om det ikke blir bygging av fabrikk, kan det jo bli store leveranser av REC's produkter.

Redigert 10.02.2019 kl 09:11 Du må logge inn for å svare
Miraculix
10.02.2019 kl 09:26 7771

Angående Khashoggi saken så har nå Saudi sterke intensiver for å bedre forbindelsene til USA:

https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2019/02/Taust-fra-Trump-idet-Kongressens-Khashoggi-frist-utloeper

"Saudi-Arabias utenriksminister Abdel al-Jubeir forsøker å overtale Kongressen til å ikke innføre sanksjoner. Han sa fredag at drapet etterforskes og at flere mistenkte vil bli stilt for retten."

Odi.1
10.02.2019 kl 09:55 7714


Øyeblikk Lovpålagt Spleis og vi ser den i 4-5 kr, det blir enda mer rom for å kunne manipulere den ned på den kr verdien .

dotcom
10.02.2019 kl 13:17 7451

Hvis man først skal regne på verdien av fabrikker i en sektor som sliter med overproduksjon og lave priser bør man være klar over at fabrikkene kun har verdi hvis man finner en kjøper som ønsker å videreføre driften. Ellers har ikke disse fabrikkene noen verdi å snakke om. Hvis man skal unngå å måtte ta til takke med et skambud må det også komme mer enn en kjøper på banen. Hvis markedet bedrer seg vil dette sikkert være mulig, men akkurat nå tviler jeg sterkt på at man finner kjøpere, og slakteverdien av fabrikkene vil neppe dekke lånene.
Noen av oss husker fortsatt konkursen i Norske Skogindustrier. Uten sammenligning forøvrig så var HO dengang full av innlegg som regnet på verdien av fabrikkene og harselerte over alle som solgte aksjer til "underpris". Vi vet fasit for det caset. Det stod ikke kjøpere i kø og det ble ikke penger nok til å dekke lånene, så det ble ingenting igjen til aksjonærene.
Slettet bruker
10.02.2019 kl 13:38 7392

Pisspreik, Butte går veldig bra og antydet salgsverdi 330 mill dollar +++, hvorfor ikke forsette idioten din på nel trådene, blir det aldri slutt på slike tullete innlegg.
Når det gjeld norske skog så fikk aksjonærene ikke noen nytte fra salget av fabrikkene selv om prisen var god, fabrikkene var registrert i et annet firma.
Redigert 10.02.2019 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
Miraculix
10.02.2019 kl 14:11 7320

dotcom

Som jeg skrev har jeg prøvd å være forsiktig i estimatene, nettopp for å ikke overvurdere og ta høyde for det usikre markedet som er akkurat pr. idag. Har regnet med at skattekrav må betales, noe som er høyst usikkert. REC mener selv de har en veldig god sak.

Har ikke regnet med verdi på Moses Lake. Det her batteriprodusenter har vist stor interesse for å etablere seg. Batteriindustrien er en av de store vekstområdene i verden, og som man kan lese fra en mengde artikler virker det klart at silisium er veien å gå:

Forskningsdirektør Arve Holt ved institutt for energiteknikk (IFE):
"Er du overbevist om at det er silisium som vil stå for batterirevolusjonen?. - Ja, det er allerede bredt akseptert at dette er veien videre. Silisium vil i større og større grad erstatte grafitt i batterianodene i årene fremover"

Fabrikken i Kina er topp moderne , og når mindre effektive produsenter faller fra og priser kommer opp igjen er de godt posisjoner midt i det største markedet. Her også et forsiktig estimat med REC’s bidrag i 2014.

Har også sett bort fra verdi på mulige lisenser og opsjon på 34% i Yulin.

Verdien av Butte er bare satt til det budgivere for kort tid siden kunne tenke seg å by. Butte er bl.a. verdens største produsent av silangass og ikke bare avhengig av polypriser
https://www.recsilicon.com/about-us/silicon-production/butte-montana-usa

På tross av alt dette kommer vi likevel ut med en verdi som ligger ca. 43% over dagens markedspris på OSE. (kurs 0,57)


Redigert 10.02.2019 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
dotcom
10.02.2019 kl 16:12 7171

Jeg er ikke uenig i at det er verdier i REC, hvis markedet bedrer seg og de kommer seg over kneika uten å måtte hente penger.
Men hvis markedet ikke bedrer seg ganske raskt og de havner i en situasjon hvor de må hente mer penger, så betyr nok ikke beregnede verdier av fabrikkene så mye. REC er et case med betydelig risiko og nå gjenspeiler nok kursen at veldig mange har mistet troen. Men for all del, det kan snu fort hvis markedet bedrer seg.
Slettet bruker
10.02.2019 kl 16:51 7105

Hvis dere leser pv-magazine så forstår dere at markedet kommer til å bedre seg for solar. Det meldes at markedet vil vokse betraktelig de to neste år. Det er overproduksjon av polysil, og dette kommer til å vedvare. Men man tror at de som har dyre produksjons kostnader kommer til å falle fra. Videre, går halvleder industrien så det suser, og Butte vil vel slite med å levere nok. Batteri eventyret er spennende, likså Kina tariffen. Slik det ser ut nå skal Rec ha veldig dårlig ledelse hvis de mislykkes. Anbefaler alle å lese Pv-magazine og Pv-tech. Her meldes det om en lysende framtid.
Redigert 10.02.2019 kl 16:52 Du må logge inn for å svare
Miraculix
10.02.2019 kl 17:35 7018

dotcom

Angående risiko i REC.
Skulle det i verste fall bli kortsiktige likviditetsproblemer pga. av feks. forfall Indemnity loan eller skattekrav ville dette feks. kunne løses med en fullmaktsemisjon på bare ca. 10 øre pr. aksje. hvis jeg ikke har regnet feil i farten. Ser ikke noe stort problem/risiko i dette
Redigert 10.02.2019 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
10.02.2019 kl 17:56 6967

REC har en fullmakt til å gjøre en emisjon på inntil 10% av aksjekapitalen. Dersom skattekravet kommer og må betales - la oss tenke oss at det blir 30 MUSD siden det er beløpet de fleste "ønsker" - ja da holder det ikke med en emisjon som settes på 0,50 (optimistisk anslag med dagens kurs). Dette vil kun generere ca. 127 MNOK og det holder IKKE til å dekke et skattekrav på 30 MUSD. Dersom REC skal gjøre en emisjon som dekker et skattekrav på 30 MUSD, og ha litt arbeidskapital i tillegg (samlet 50 MUSD = ca. 425 MNOK), ja da må de gjøre en emisjon på ca. 850 mill aksjer for å skaffe seg disse 50 MUSD. Da blir dagens aksjer betydelig utvannet.
Redigert 10.02.2019 kl 18:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2019 kl 18:07 6931

Sa2ri: hvordan i himmelens navn er det du regner. Hvordan er det mulig å komme frem til slike tall uten å ha totalt feilkalkulert. Det er meningen vi skal ta deg seriøst eller? Har lagt merke til lavt presisjonsnivå i dine uttalelser tidligere, men denne gangen tar du virkelig kaja. Jeg må be deg om å regne på nytt eller evt vise utregningene dine.
milk
10.02.2019 kl 18:09 6918

Jeg har vert aksjonær i REC i mange år! Snittet ned solgt og kjøpt tre ganger. Det er ganske utrolig å se at selskapet fremdeles har hodet over vann... Spådommene har vert mange og dystre. REC er i ferd med å bli et spøkelse på OSE :-) Nå har selskapet levd sitt eget liv så lenge, at en opptur er lett å se i overskuelig fremtid. Uten at jeg skal dra inn linjere formasjoner,alla Hammers... Nå er det faktisk lys i tunnelen. Så fremt at Donald ikke går på en skinne med ett møtende tog..... ;-)
Slettet bruker
10.02.2019 kl 18:10 6909

50 musd har aldri vært 4,25 mrd nok. Nå skjønner jeg hvorfor uttalelsene dine har vært så misvisende. Du forstår ikke matte, men utfaller deg allikevel som en ekspert.
Slettet bruker
10.02.2019 kl 19:10 6800

Sa2ri: jeg ser du har redigert tall etter at jeg kommenterte feilene dine. Men det som er saken, etter min mening, er at du burde slette hele kommentaren din. Det er andre ting der også, som viser at du faktisk ikke har forståelse for det du uttaler deg om. Alle har rett til å uttale seg og alle har rette til å avsløre at andre er bløffmakere. Du er herved avslørt Sa2ri. Veldig flink til å kritisere andre, har jeg sett, men dessverre uten tyngde.
Redigert 10.02.2019 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2019 kl 19:15 6783

Sa2ri: det er jo faktisk totalt feil det du skriver Sa2ri. Vi andre forsøker faktisk å komme med velbegrunnede utregninger og argumenter. Men å bli så fullstendig avkledd som deg og dine feil, det har jeg aldri sett.
Slettet bruker
10.02.2019 kl 19:27 6782

Mulig Sa2ri kan å regne, men jeg velger å ikke høre på han, har mistanke om at han og Mayer er en og samme person og hans høyeste ønske her på jord er at det skal gå dårlig med REC hva nå grunnen til det kan være? Hadde jeg fått svar på det hadde det vært fint, min agenda når jeg er aksjonær er å tene penger, hva er Sa2ri sin agenda?
Slettet bruker
10.02.2019 kl 19:33 6761

Nei, Sa2ri ville aldri fått jobb i SB1 Markets. Hele kommentaren hans viser at han har null forståelse. Meyer har jo en viss forståelse. Han får jo betalt for å villede folk og har klart det også. Sa2ri er ikke i nærheten av å klare og overbevise eller villede folk.
Redigert 10.02.2019 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2019 kl 19:45 6737

Sa2ri ville aldri fått jobb i SB1 Markets.
Jo det tror jeg faktisk, var det Theodor han hette analytikerne i iox med kursmål 1 krone, har tent noe grasalt i denne aksjen. De er kjøpt og betalt hele bunsjen ingen ting å høre på.
Randers
10.02.2019 kl 19:57 6709


Flyvern, kan du spesifikt forklare hva som er galt med kommentaren til sa2ri kl 18:11 (etter redigering ble gjort) ?
..jeg så ikke første utgave, men det spiller ingen rolle. Det er lov å rette på feil..

Du bør hente ut sitater, slik at det er mulig å vite hva du snakker om
Redigert 10.02.2019 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2019 kl 20:33 6620

Randers: Sa2ri vet tydeligvis ikke hva aksjekapital er. Han tror at det er det samme som aksjeverdi. Det var noe jeg trodde alle visste at det ikke er. Blir jo spinnvilt når Sa2ri lager et skremsels innlegg med det som grunnlag. Og i tillegg bygger opp videre argumentasjon med et totalt galt mattestykke hvor han regner ut at 50 millioner usd er lik mer enn 4 milliarder norske kroner (som han korrigerte uten kommentar etter at jeg påpekte feilen)Men nå har han jo vist for alle og enhver at han ikke har peiling. Så håper jeg alle husker at det er en stor forskjell på aksjekapital og aksjeverdi.
Sa2ri
10.02.2019 kl 20:46 6588

@Flyers:

Det er åpenbart at du ikke vet mye om hvordan emisjoner fungerer. Anbefaler deg å ta en titt på punkt 8 i protokollen fra REC sin GF: http://hugin.info/136555/R/2187663/846316.pdf
Slettet bruker
10.02.2019 kl 20:54 6553

10% av aksjepaitalen skrev du. Og det er 254 millioner nok. Hva slags babbel farer du med når du kommer til 127 MNOK. Jeg forstår protokollen. Men tall er tydeligvis ikke din sterke side. Ei heller forskjellen på aksjekapital og aksjeverdi.
Slettet bruker
10.02.2019 kl 20:56 6539

Er klar for en morgenspike i morgen, jeg. Med eller uten aksjeverdi, med eller uten emisjon. De trodde heller ikke at aksjen skulle falle PCIB etter emisjonen, men det gjorde den til gangs. Emisjon er som regel lik med lavere aksjekurs, i REC kan det godt være unntaket fra "regelen", hvem vet?
Sa2ri
10.02.2019 kl 21:02 6524

Så da mener du at en eventuell emisjon skal settes til 1,00 når kursen ligger på 0,57 (i skrivende stund)? Jeg gir opp for du forstår åpenbart ikke hvordan dette fungerer, ei heller det som er skrevet i protokollen. God bedring!