Gladmelding fra Biotec i dag

hovtor
BIOTEC 04.02.2019 kl 08:02 15636

..men hvem blir førstemann til å vinkle det negativt?
Redigert 21.01.2021 kl 09:11 Du må logge inn for å svare
hovtor
04.02.2019 kl 08:13 7456

..og de opptil 8 millionene fra Forskningsrådet utgjør vel mer penger enn det totale salget av Woulgan hittil. En fantastisk start på uken.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
terningmanden
04.02.2019 kl 08:41 7362

Helt sikkert en god positiv nyhed, som kun gør min tro på selskabet større :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Fünke
04.02.2019 kl 08:48 7320

Det er veldig flott. Det eneste jeg reagerer på er tidsforbruket. Kanskje det kan gå litt raskere med en bedre cash-flow etterhvert.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Lothian
04.02.2019 kl 08:50 7310

Endelig en utelukkende positiv nyhet for Woulgan! Dressingen åpner for et større totalmarked for Woulgan, men Biotec er nødt til å få på plass en større partner (for USA og Asia) for å kommersialisere Woulgan...

Lothian.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 10:41 7156

Ja, lad os endelig få flere SBG-produkter, som ikke sælger, men tynger regnskabet og tvinger os til emissioner. Lad os også få hyret et salgsteam mere, der kan omsætte for peanuts hvert kvartal, mens de hæver flere millioner i løn og udgifter. Super...

Markedet reagerer ganske forståeligt også fuldstændig indifferent på denne komplet ligegyldige melding. Pt. stigning på flotte 0%.

Prisen for førstemand, der vinklede det til noget negativt, går til mig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 11:42 7103

Du verden, dette var da fortreffelig.

I løpet av de siste 7 -sju- år, har knøpikkene i Biotec sin forskningsavdeling ikke evnet å komme med noe som helst. Helt nøyaktig ingenting har de levert.
Nå har de altså fått 8mill i forskningsmidler, med formål å komme med noe i løpet av de neste 4 år.
Dersom det skal være målsettingen, er disse midlene helt nøyaktig null verd uten ytterligere emisjoner. 8 mill holder nemlig ikke lenge med mindre de får startet salg av et eller annet.

Et nærliggende spørsmål burde være hva de har holdt på med siste 7-8 år??
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 14:38 6972

Ja, endnu en melding der får en til at tvivle på, om BIOTEC forstår, at de er en kommerciel, børsnoteret virksomhed.

Indtil firmaet har bevist, at de kan tjene penge og ikke kun udvikle, så er jeg KUN interesseret i at høre følgende børsmeldinger:

- Partneraftaler for Woulgan
- Salgsaftaler for AZ
- Bud om opkøb (SKAMBUD på 50 NOK anyone? Coloplast? Nej?)

Ting jeg ikke gider høre mere om:
- Udvikling og forskning (sælg de produkter, I har, tak!)
- Ligegyldige akademiske priser og nomineringer (tak skaber for jer at I kan hygge jer med ikke-kommercielle priser og champagne mens vi nærmer os næste emission)
- Små klat-studier af Woulgans effektivitet (vi ved det godt!)

Jeg tror på CJ, han er en fornuftig mand. Men spar os for jeres ligegyldige lappe-meldinger og giv os noget rigtigt krudt.

Med venlig hilsen ALLE aktionærer i BIOTEC.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 17:09 6862

Normalt vil en forskningsstøtte være positivt for enhver bedrift.

Men ikke i Biotec – nå!

Når Woulgan selger så lite som den gjør, etter mange års forsøk, vil det være feil å igangsette et forskningsprosjekt på nesten det samme produktet og over hele fire år. Det betyr kr. 2 millioner pr. år, som ikke vil være tilstrekkelig til å forske fullt ut på et nytt produkt.

Ergo må selskapet spytte inn egne midler bare på forskningsstadiet!

Det har ikke Biotec råd til, hverken nå eller senere. Fordi Woulgan i åresvis har ført til underskudd i selskapet. Ledelsen må ta et raskt standpunkt til om de skal selge seg ut av Woulgan eller avslutte virksomheten.

I så måte var dagens nyhet ikke av det positive slaget. Nyheten om støtten betyr vel bare at ledelsen ikke har gitt opp Woulgan og vil fortsette å kaste gode penger etter dårlige.

Pass på aksjonærer, det her var virkelig ikke godt nytt når man får analysert situasjonen!

Jeg vil gi dere et eksempel på hva som lett kan skje:

La oss forutsette at Woulgan selger mer i 2020 og at det til slutt blir et overskudd på slutten av året i 2020. Da vil tallene i januar 2021 fortsatt vise et årsunderskudd, men man vil opplyse at Woulgan går med overskudd.

Samtidig må man yte midler fra selskapet til forskningen av dressingen. Dette vil måtte tas fra Woulgan-overskuddet og igjen lett føre til Woulgan-underskudd. Slikt blir man ikke kvitt de dårlige resultater heller i 2021.

Men er man kommet så langt frem fortsatt med Woulgan, må man regne med at aksjonærene har flyktet. Det holder ikke lenger med positive uttalelser om fremtiden. Ledelsen må fremvise betydelig økning i salgstallene NÅ – og ikke om fire år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 19:42 6750

Om fire år kan CJ vel gå på pension.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2019 kl 23:49 6480

Jeg ville sådan ønske, at du fik ret min ven, men det gør du desværre ikke, og det har jeg skrevet lidt om på den anden tråd. BIOTEC bliver ikke opkøbt af Coloplast, det siger de ret klart mellem linjerne i den artikel, du refererer til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
terningmanden
05.02.2019 kl 23:53 6468

Du har givet ret Coq_rouge, men disse afsnit er nu interessante:

Vi har aktivt investeret i at komme til at være til stede i kanalerne på vores hovedmarkeder ved at opkøbe distributører. Jeg er rigtig glad for, at vi er kommet frem i vores hovedmarkeder. Der er vi nu til stede i kanalerne, så vi har ikke planer om at købe flere distributører. Vi har faktisk de platforme, vi skal bruge, siger Kristian Villumsen.

Han fortæller, at Coloplast omvendt ikke er afvisende over for at købe konkrete produkter og teknologi, hvis muligheden byder sig. I så fald vil der typisk være tale om tilkøb i en mindre skala, hvilket selskabet også tidligere har oplyst.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
fisker65
06.02.2019 kl 08:09 6394

Coq_rouge. Du virker mere som en der gerne vil have Biotec aktien længere ned, end en der har en masse aktier.

Ingen kan ud fra det der siges fra Coloplast, vurdere om de snakker/forhandler med Biotec, det ville da være helt godnat hvis han gav det indtryk, det ville jo gøre aktien meget dyre med det samme, og nu er prisen på Biotec jo pebernødder for en som Coloplast, så lad os nu bare vente og se hvad som sker, men en ting er helt sikkert, en som sad med mange aktier i et selskab med stort tab, ville aldrig skrive som du gør Coq_rouge, og uanset hvad så kommer salget af Woulgan til at stige nu i 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 08:11 6391

Hvorfor ville en, som sad med mange aktier, ikke skrive, som jeg gør? Det må du gerne uddybe.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
terningmanden
06.02.2019 kl 08:28 6353

Skuffelser over et selskab kan gøre en "blind" på mulighederne i fremtiden og få sin hjerne til at finde fejl frem for at finde muligheder...

Jeg har selv siddet i Biotec i en del år, hvor jeg i et af flere fora om Biotec skrev, at jeg anser Biotec for at være et super godt forsknings- og udviklingsfirma, men de mangler det forretningsmæssige ben og derfor skal der ske noget på den front, før jeg får troen på selskabet i fremtiden.

For flere år siden anså jeg det for meget sandsynligt at Coloplast købte dele eller hele selskabet op og når nu 2 tidligere værdsatte medarbejdere fra Coloplast arbejder i Biotec i dag, så er det da nærliggende at tro der kunne ske noget her..

Jeg skrev nogle spørgsmål til ledelsen i går aftes, som måske kan give lidt afklaring på fremtiden i Biotec og det er her jeg specielt vil "læse mellem linierne" og ikke bruge for meget tid på denne del, når en artikel er skrevet af en journalist mm
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
fisker65
06.02.2019 kl 09:45 6284

Coq_rouge
Det behøver jeg vist ikke uddybe, jeg vil ikke diskutere det, men er vist ikke logisk at snakke et selskab ned, når det endelig begynder at lysne med de rette folk.

Og her skal man jo ikke glemme, Lien trådte Coloplast samt andre over tæerne ved at sparke dem, til fordel for S&N som så kunne stikke en kæp i hjulet for WB helt gratis i flere år, og lad os nu bare vente og se hvad som sker, Biotec har i hvertfald, noget som Coloplast leder efter, og som de har opkøbt distributører til også,så det ville passe perfekt, men alt kan ske Biotec er på vej ud i verden uanset langt om længe.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 09:49 6279

Ikke langt, og ikke om, kun lenge
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 09:51 6274

Hvis du ikke gider at diskutere det, så lad da være med at kommentere det og bland dig udenom. Jeg er sur aktionær - ikke sur eks-aktionær.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 09:57 6258

@terningmanden: Gode pointer, men jeg synes nu ikke, at jeg har set mig blind. Tværtimod er jeg blevet meget realistisk og pragmatisk omkring det her selskab, hvor jeg før var meget håbefuld og optimistisk. Jeg mener nærmere, at al den her pludselige opkøbssnak er et blindt håb, og det bliver kun italesat, fordi folk er desperate efter noget at klamre sig til i denne sag. Jeg håber naturligvis på et dejligt opkøb, men jeg tror, det er mere selv-terapi, end det har hold i noget realistisk. Desværre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
fisker65
06.02.2019 kl 09:59 6253

Nu må du holde op, Coq_rouge jeg har selv været aktionær siden 2013,og jeg har ofte skrevet min mening om ledelsen hvor uduelige og hvor store amatører de var/er, men kunne ikke drømme om at nedgøre det de har i Biotec som du gør, for de har værdier og de rigtige folk kan få det frem i lyset, og det mener jeg er ved at ske nu, du lyder nærmest som om, man lige så godt kan sælge nu, så det syntes jeg du måske burde, og så køb lidt olie og sol aktier i stedet.


Og det er ikke selv terapi at snakke om muligt opkøb, for det kan ske, jeg håber det ikke selv på nuværende tidspunkt, men måske eneret til Coloplast over SBG/WB salg, eller hvad de nu kunne finde på, bare det sælges stort, der er langt større chance med de folk der styre Biotec i dag, end med Lien Devine og ET Phone Home.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
terningmanden
06.02.2019 kl 10:04 6242

Bevar nu overblikket på Biotec og stil dig fx spørgsmålene: Hvorfor købte jeg? er casen intakt eller? kan jeg se værdier i selskabet her og nu og på sigt? osv.. Kan du svare NEJ til det hele, så havde jeg taget det store tab og brugt min energi et andet sted.

Jeg har for lang tid siden købt i 17,- og havde hele tiden en ide om, at nu vender det...

Det har kostet nogle lærepenge at finde ud af TA kan bruges og "hoppe" ud, hvis trenden er ned. Tidligere kiggede jeg KUN på fundamentale værdier, en masse historier om selskaber, mens jeg i dag mest kigger på nyhederne som en slags støj, da disse hurtigt kan ses i graferne.

Trenden er muligvis vendt og så vil det i mit tilfælde være tåbeligt og sælge, men respekt for vi bruger forskellige vinkler på køb og salg
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 10:09 6227

Jeg nedgør ingenting. Jeg siger bare, at et opkøb er luftkasteller. Men ja, du læser jo, hvad du gerne vil læse.

Det er hyggeligt at skændes med dig. Du minder mig om de tosser, der plagede forum’et i 2017, og det er dejligt nostalgisk ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
fisker65
06.02.2019 kl 10:13 6216

DTT tror vi skriver det lidt forskelligt, men ja det har varet for længe, men det ved vi begge hvorfor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 10:29 6181

@terningmanden: I min optik er casen tabt for lang tid sidden, og vi har kun et lille håb tilbage. Jeg bliver hængende indtil slut 2019 og sælger, hvis vi stadig er i sumpen. Så slipper I også for at høre på mig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
fisker65
06.02.2019 kl 10:43 6479

Coq_rouge jeg skal nok undlade og skrive hvad du minder om.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 11:50 6426

Stærkt fisker, godt comeback ??
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
terningmanden
06.02.2019 kl 11:52 6417

CEO svarede meget hurtigt på de spørgsmål jeg stillede i går, som måske kan bruges af andre:

Kære Christian Jørgensen, CEO i Biotec

Jeg har været trofast investor i Biotec i en del år, hvor emissioner mm har fået aktiekursen godt og grundigt ned. Når jeg kigger på årsregnskabet, produkterne i selskabet og fremtidsudsigterne, så har jeg tilladt mig at stille nogle spørgsmål, som jeg håber du vil besvare.

Udmeldingen omkring BetaGlucans og Forskningsrådet støtter med 8 millioner n.kr over en forskningsperiode på 4 år, lyder i princippet meget godt, men det beløb rækker i vore dage ikke langt i forhold til den videre forskning, så her må Biotec vel enten få mere kapital gennem endnu en emission eller finde en samarbejdspartner eller?
Vi har udviklet den færdige API (Active Pharmaceutical Ingridient) SBG, som vi bruger i Woulgan. Vi vil ny forsøge at bruge den i andre teknologier end en gel. Det er ikke helt så omkostningstungt, som at starte forfra, da vi allerede har dokumentationen for hvordan SBG fungerer. Det er klart, at vi har lavet budgetter for disse projekter som også er beskrevet i ansøgningen til Forskningsrådet, og som er vores bedste bud i dag. Det er dog også klart, at der er usikkerhed forbundet med udviklingsprojekter.


Når jeg læser om Woulgan, så ser det jo ud som om produktet har uanede af muligheder, hvor større sår kan heles, kan måske bruges til hudcellekræft (den forholdsvis ufarlige form har jeg ladet mig fortælle) og andre hudsygdomme. Er det rigtigt forstået?

Vi har dokumentation for og registreret Woulgan til kroniske sår. Det kan være, der er andre muligheder som også nogle patienter nævner, men det er ikke noget vi markedsfører, da vi skal kunne dokumentere sådanne ”claims” med kliniske studier etc.



Grunden til jeg er langtidsinvestor i Biotec er at jeg stadigvæk tror på casen, men overordnet har mit syn på selskabet gennem årene været, at Biotec har gode ”hoveder” til at lave gode produkter og forske, men mangler grundlæggende ansatte, som har sans for det forretningsmæssige, hvor produkterne kan blive solgt. Har Biotec og ledelsen fået mere styr på denne del og hvor kan jeg se det?

Det er en vurdering, som enhver selv må foretage. Vi skal måles på vores resultater.

M-Gard har været på markedet et stykke tid, men salget er vel næsten ikke eksisterende, hvordan kan det være? Der burde være mange gode steder at sælge produktet?

M-Gard er et godt produkt, men også et produkt i hård konkurrence (der findes mange beta-glucan produkter derude). At få produktet ud i massemarkedet (detail handel, amazon etc.) er en ganske stor investering, som vi hidtil ikke har syntes var værd at foretage. Vi sælger derfor primært som underleverandører til andre firmaer der lægger M-Gard ind i deres formuleringer. Vi har en unik beta-glucan teknologi i SBG, som bruges i Woulgan, men som vil være alt for dyrt at lægge i et massemarkedsprodukt.

Woulgan bliver også solgt i dag, men det er i så små mængder og er på nuværende tidspunkt kun en udgiftspost. Vil salg i Tyskland, England m.fl. steder noget du tror kan ses blive meget bedre i 2019?

Vi har “guidet” at vi forventer øget salg af Woulgan i 2019.

AZ og disse produkter er der bedre salg i, men hvad forventer Biotec i 2019 og 2020 på denne front?



Vi har også her “guidet” et øget salg af ArcticZymes produkter i 2019.

Jeg savner at se Biotec i deres regnskaber tjener penge, så vi aktionærer også kan ”mærke”, at den risiko vi tager, på et tidspunkt bliver belønnet. Forskningen og fejlslagende samarbejdspartner osv. fylder meget i selskabets historie og jeg håber inderligt Biotec snart kan vise langt bedre resultater og kan vise et regnskab med pæne plusser på bundlinjen. Har ledelsen i de fremtidige strategiplaner nogle estimater for hvornår det bliver muligt for os investorer og se et overskud?

Vi har kun “guidet” for 2019, hvor vi forventer en reduktion i cash-consumption samt øget salg i både ArcticZymes og Woulgan.


Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 18:16 6298

Jørgensen ønsker å bli målt på resultat.

Så langt, etter 13-14 år på børs, kan Biotec Pharmacon ASA takke den hellige ånd for at de ikke er blitt målt på sine resultater.

I så fall ville selskapet forlengst vært sendt til skifteretten og avviklet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Synspunkt
07.02.2019 kl 00:02 6173

Tipper at det blir overskudd ved neste korsvei. Forskningsrådet har fulgt Biotecs arbeide i mange år og har tro på selskapets fremtid. Det har vært statsrådsbesøk til Biotec flere ganger. Det er flere som ønsker den nye ledelse gode resultater. De kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 01:17 6141

Snart denne er verd 10x Biotec Verden vil bedras

https://www.biovotec.com/press-and-media
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
hovtor
07.02.2019 kl 14:47 5965

Og ArcticZymes lanserer enda et stoff vi dødelige ikke forstår virkemåte eller salgspotensiale for. Men kjekt er det lell.. Kanskje Jan Raa kan supplere med litt info om hva dette er ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
fisker65
07.02.2019 kl 15:28 5907

Der kommer oftere nyt nu uden S. L

Tromsø, Norway, 7 February 2019 - Biotec Pharmacon's (OSE: Biotec) subsidiary
adds its first ligase enzyme, T4 DNA ligase, to its portfolio.
T4 DNA ligase, the most widely used enzyme in the ligase family, works by
joining DNA fragments together. It is used in the development of kits and
products serving the In Vitro Diagnostic (IVD) and molecular research market
segments.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 17:36 5837

Imponerende hva 5 aksjer tilsvarende 20kr kan få kursen opp 4% hver eneste dag
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 17:49 5815

Ja, sådan nogle ynkelige og alt for åbenlyse støttekøb hjælper ikke aktien på sigt. Det understreger nærmere desperationen i den øverste aktionærgruppe
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Computum
07.02.2019 kl 19:07 5754

Det var ikke mye entusiasme å spore i svarene fra Jørgensen. Skulle nesten tro Lien holdt i pennen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2019 kl 09:57 5578

Nå ser vi konturene av at det går troll i ord, og Jørgensen får det som han ønsker.

Biotec blir priset etter resultat.

Det kan bli stusselig framover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2019 kl 10:19 5550

Alltid noe som er villig til å bruke 40 kr for å redde Biotec.Morsomt å se kjøperen med 10 aksjer 4.38
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2019 kl 10:23 5540

Og omvendt der er altid en som ofre 14 aktier for at teste stop loss. Biotec er crazy manipoleret, og der er bare en ting at gør, stay long, CJ er ved at rette skuden op
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
terningmanden
08.02.2019 kl 12:25 5464

Det er svært for mig at tolke på CJ omkring det han skriver, da hans skrivelse er meget neutralt, men jeg jubler ikke selv over hans formuleringer, dog holder han fast ved de forskellige målsætninger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare