Vivarail med H2 FC tog

Slettet bruker
NEL 04.02.2019 kl 13:34 1609

Løkke har rett. H2 I tunge applikasjoner kommer raskere enn tidligere antatt. Fyllestasjoner for tog har nok annen og større dimmensjon enn for trailere til Nikola. Ikke rart det haster med å utvikle store nok fyllestasjoner til tog.

https://fuelcellsworks.com/news/vivarail-reveals-latest-plans-for-hydrogen-train/
Slettet bruker
09.02.2019 kl 16:56 996

9.2.2019 Nok en operatør som legger om til hydrogentog - nå i Østerrike: https://www.krone.at/1859813

Framtia
04.02.2019 kl 17:12 1335

La oss antyde at Nikola setter opp 700 stasjoner i USA. 448 elektrolysører tilsvarer ca 56 stasjoner til ca 1,5 mrd$ eller 12 mrd kroner. Stemmer dette vil kontrakten bare i USA utgjøre ca 150mrd kroner totalt...Dette er bare Nikola. Ha meg unnskyldt om jeg tenker feil...Synes summene er "usannsynlig"høye?
Slettet bruker
04.02.2019 kl 14:23 1497

Jeg tør nesten ikke tenke på hvor stor Alstom H2 togkontrakten/ tungt fylleutstyr til Nel kan nå blir. Nikola kontrakten er vel på ca kr 12 milliarder for de første 448 elektrolyserør. Alstoem kan bli større en det, er mine tanker....Wowhh!!