Trumps State Of The Union-tale på tirsdag kveld

Biggy
04.02.2019 kl 15:53 2570

https://www.businessinsider.com/state-of-the-union-trump-teases-border-wall-emergency-kim-jong-un-summit-2019-2

https://www.usatoday.com/story/news/politics/2019/02/04/how-to-watch-state-of-the-union-2019/2765869002/

Trump holder tirsdag kveld sin tale State of the Union (SOTU)

I fjor la han seg på en statsmannsaktig og forsonende linje i sin tale.

Nå er Dems om mulig enda mer hatefulle.Noen nekter å være til stede og andre vil kle seg i hvitt i protest mot den lovlig valgte presidenten.....

Haterne er allerede negative og knekryperne er sikkert allerede positive til talen... Som forventet.

Selvsagt blir det mye selvskryt om lave ledighetstall (4%) og mange nye jobber (304000 bare i januar2018)

Spørsmålet er hvor forsonende Trump vil agere i denne talen og om han allerede i talen vil erklære nasjonal unntakstilstand
for å kunne starte byggingen av muren/stålgjerdet som de aller fleste innser vil bli bygget.

SOTU følges ekstra nøye i år.....
Slettet bruker
04.02.2019 kl 16:03 1324

Tipper han gjentar historien om jenter som er bundet kneblet og transportert gjennom ørkenenen, over grensen, via en rekke høyre/venstresvinger.

Det har vært så mye kritikk av disse historiene fra folk som jobber med menneskehandel i USA at jeg blir ikke overasket om han har funnet tak i en jente som har opplevd noe lignende,


The tale of the tape: The reality of human trafficking is nothing like Trump's version

https://news.yahoo.com/tale-tape-reality-human-trafficking-nothing-like-trumps-version-013531493.html
Redigert 04.02.2019 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
Vomit
04.02.2019 kl 16:31 1309

Det er en stor og økonomisk lønnsom menneskesmugling fra Mexico til USA.
At filmskapere beskriver virkeligheten,slik også Trump gjør, betyr selvsagt ikke at
menneskesmugling ikke er et problem.
Foruten å spasere over grensen brukes det også kjøretøy,slik FBIs agenter nylig har
beskrevet det flere ganger på tv i USA.
Det er da naturlig at jentene knebles og stues ute av syne,sier agentene.
Slettet bruker
04.02.2019 kl 16:37 1307

Trump beskriver en tur gjennom ørkenen. Om de passerer grenseovergangene så hjelper det lite med mur. Da har kanskje muren tappet dem for ressurser som de istedet kunne brukt til bedre grensekontroll. 90 % av narkotikaen kommer også gjennom lovlige grenseoverganger,
Redigert 04.02.2019 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 18:31 1294

Jeg håper alle må gjennom metalldetektor og at Pelosi som skal sitte bak Trump blir kroppsvisitert før Trump ankommer...
Vomit
04.02.2019 kl 18:35 1291

Argumentet om at en mur på grensen vil stoppe narkosmuglingen virker naivt,for selv om det kommer mye narkotika også utenom grenseovergangene vil det selvsagt bare bli nye metoder og ruter narkotikaen fra syd og til USA blir smuglet på etter at grensebarrieren blir bygget.
Genuine
04.02.2019 kl 19:00 1286

Trump har en narsissistisk personlighet.Det er derfor åpenbart at demokratenes og medias ofte krampeaktige hat mot ham kun
gir ham energi.Tøvet om at demokrater oppfordret hverandre om å kle seg i hvitt tirsdag kveld vil kun visualisere Trumps påstander
om demokratenes ledere Pelosi og Schumers destruktive opposisjonspolitikk.
Har virkelig ikke demokratene noen mindre ufordragelige figurer enn disse to?

Trump får full oppmerksomhet og vil mosjonere sin narsissisme tirsdag kveld....!
Slettet bruker
04.02.2019 kl 19:15 1284

"om demokratenes ledere Pelosi og Schumers destruktive opposisjonspolitikk."

Litt usikker på hva du mener med destruktiv. Pelosi var veldig upopulær i høst og en stund så det ut som hun ikke skulle bli speaker. Etter at hun tok fullstendig rotta på Trump så har hennes anseelse og approval rating økt. Hun snurrer Trump rundt lillefingern og vil fortsette med det med mindre han begynner å forberede seg bedre til møter og lager en skikkelig plan. Den eneste planen han hadde ved å stenge ned statsapparatet var ideen om at Pelosi ville gi etter. Hun sa imidlertid fra dag en at det blir ingen forhandling før staten er åpnet opp igjen og det stod hun for. Jeg tror demokratenes velgere er fornøyd med at hun står opp mot Trump og de vant tross alt kongressen med 40 seter og 9% i høst, så det skulle bare mangle.
Genuine
04.02.2019 kl 19:26 1280

Laura Ingraham intervjuer en kar som har jobbet med nettopp menneskesmugling i DHS.
Intervjuet starter på 20.30,men det er også andre interessante saker i dette programmet:
https://m.youtube.com/watch?v=uk-Ryq1F2ks

Fakta direkte fra fagfolk.
Slettet bruker
04.02.2019 kl 19:41 1278

Sier han ikke akkurat det samme som alle andre? At jentene ble smuglet gjennom port of entry.
Hvorfor ikke bruke ressurser på å redde dem enn å bygge en gigantisk mur langs Rio Grande?
Genuine
04.02.2019 kl 20:01 1275

Ehh,hørte du ikke hvordan CNN og MSNBCs flåsete harselering om Trumps kommentarer om
jenter som bindes,knebles og kjøres ,og som du i et innlegg her gjentok,blir punktert?
Fagfolk vet at en mur og/eller et gjerde vil bedre kontrollen dramatisk.

Slettet bruker
04.02.2019 kl 20:06 1273

Trump kommer til å annonsere unntakstilstand og arrestere alle demokratene. Hilsen Q.
Slettet bruker
04.02.2019 kl 20:07 1273

Jeg klarer ikke en hel time med Ingraham. Når bekrefter de Trumps historie om at jenter blir kneblet og smuglet gjennom ørkenen,
Jeg fant imidlertid en pro-Schultz seksjon der. Jeg ler meg skakk ihjel. Prøver hun å få seg jobb i WH?
Redigert 04.02.2019 kl 20:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 20:12 1269

Det er blitt en kjent sak at Q skal man følge med på om man vil følge med skikkelig, men så var det en annen ting

Det sies at DIRKEN GJENGIVELSER kan man ikke stole på. Vil du hevde du er en troverdig og presis gjengiver?

Jeg mener din øvelse er vri og bend trikkeskinnen ALT skal presses inn til din ekstremt propagandaskrudde gjengivelses agenda som er sporet av til det parodiske.
Som er ok, du er en vits og dine gjengivelser preges av vitsing.

Hva er vitsen med slike fake gjengivelser. Jo de er morsomme. Dirken vitser. Greit.
Redigert 04.02.2019 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 20:15 1268

Q er bare oppspinn uansett.
Genuine
04.02.2019 kl 20:29 1263

Innslaget med eks-agenten starter på 20.30 og slutter på 29.58
Såpass greuer du av Ingraham og hennes to gjester.
Joda,han snakker fort,men uttaler flere ganger at med effektiv mur
MÅ bilene kjøre gjennom port of entry hvor de har erfarne kontrollører
og teknisk utstyr som kettere avslører smugling av folk.
Han bruker i saken om den guatemalske jenta som ble kidnappet som
11-åring, uttrykket wall less= der hvor det ikke er mur.....

Dette blir gjentatt.
Vondt å høre andre meninger enn dine egne?
Slettet bruker
04.02.2019 kl 20:32 1261

Dirken. Start med deg selv. DINE gjengivelser er oppspinn, det innrømmet du vel nå.
Jeg har lest mye bra fra Q. Men det var rett fra kilden, ikke dine FAKE gjengivelser. Greit nok.

Bare warning som du skriver under på, Dirken gjengivelser er kjempemorsomme men ikke til å stole på.
Slettet bruker
04.02.2019 kl 20:57 1252

Det sprøeste er egentlig dekoderne, som - Havfruen - tror jobber for amerikansk etterrettning, men som åpenbart er hjemmeværende folk med for mye tid, for god fantasi og et heller svakt grep om virkeligheten. Det er der du finner de rareste påstandene, som at Hillary og Podesta ruser seg på blod fra torturerte unger og sånn. Pizzagate på speed (speed vet du alt om). Q er bare vag og ikke like morsom.
Slettet bruker
04.02.2019 kl 21:03 1251

Du skal som allerede brømt&kjent GJENGIVER av den fake skolen så skal du være forsiktig med å svare med nye dirken gjengivelser.

Hele sakens kjerne er at dirken er en GJENGIVER uten brakkekontakt

Du skal ikke bekymre deg for hva annet vi tror, jeg har ALDRI trodd du var ekte Direktør, jeg mente alltid du var bare litten blåst pompøs trikkekonduktør men etterhvert mest kjent som fake gjengiver og stråmannsfabrikant med loborobotisert samlebånd
Redigert 04.02.2019 kl 21:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2019 kl 21:26 1247

"Du skal ikke bekymre deg for hva annet vi tror"

Hvem er "vi"?
Slettet bruker
04.02.2019 kl 21:35 1246

Hvborfor er det kun denne eks DHS fyren som forteller slike historier mens andre grensevakter sier at de ikke har hørt om det?
Jeg tror det har skjedd men ikke så ofte Trump vil ha det til og det er iallefall et dødfødt argument for å bygge en mur. Hva med å bruke de pengene til å spore opp og arrestere de som kidnapper, selger, kjøper og misbruker barna. De aller fleste som er utsatt for menneskehandel i USA er født og oppvokst der, De har aldri krysset noen grenser.

https://www.washingtonpost.com/politics/2019/02/04/trump-claims-wall-is-needed-stop-human-trafficking-no-data-back-up-his-claim/?utm_term=.f451895cbb2d
https://www.vox.com/2019/1/27/18198729/women-duct-tape-trump-truck-border
Slettet bruker
04.02.2019 kl 21:38 1242

Det juridiske ansvar for alt som legges inn knyttes kun til enkeltindividet og "vi" er ikke ment som en porøsering men en retorisk påminnelse om at jeget er plaget og vi følte det var rett tid å legge på litt tyngde.
balder72
04.02.2019 kl 21:53 1241

Hvorfor skulle Trump være forsonende i sin tale. Utakk er verdens lønn. Demokratene og det venstrevridde og hatefulle søppelet de lirer av seg med sine løgner dagen lang, fortjener ingen forsonende tale. Håper Trump ber dem ryke og reise til helvete i talen og at han kommer til å gjennomføre national emergency slik at han ikke trenger å bry seg om de helvetes demokratene som er inntatt av djevelen.
Slettet bruker
04.02.2019 kl 22:02 1248

Balder

Der kom det en skikkelig diktator fan på banen.
Hva er forskjellen på Maduro og Trump om han gjør som du foreslår?
Maduro gjennomførte i 2015 tiltak for å bypasse kongressen, som han tapte (akkurat som Trump) og fulgte opp i 2017 med et ikke legitimt president valg.
I et demokrati forhandler man og kommer frem til kompromisser alle kan leve med. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er denne altoppslukende saken om en grensemur noe amerikanere flest ikke mener er nødvendig. Man kan heller ikke si at Trump vant valget på et løfte om å bygge en mur. Han vant valget på at Mexico skulle finansiere en mur.
Wish
04.02.2019 kl 22:12 1247

https://www.foxnews.com/politics/democrats-troll-trump-with-state-of-the-union-guests
Demokrater vil invitere gjester som angivelig vil sette Trump i forlegenhet til talen..

Jammen er det et høyt nivå på demokratenes kommunikasjon!
Slettet bruker
04.02.2019 kl 22:23 1242

Skjønner du ikke at dårlig oppførsel starter fra toppen? Men du synes kanskje at Donald har opptrådd forsonende, respektfullt og høflig i sine 2 år?
Det amerikanske folk har ikke vært mer splittet siden 60-70 tallet og dette har alt å gjøre med Donalds konfroterende hatefulle retorikk.
Redigert 04.02.2019 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Wish
05.02.2019 kl 13:15 1204

Gode kommentarer av historiker,forfatter og Speaker Newt Gingrich;

https://www.foxnews.com/opinion/newt-gingrich-trump-and-the-trivialists-after-state-of-the-union-speech-i-challenge-you-to-do-this

Da Trump holdt SUTU i fjor var Pelosi og andre Dems steinansikter og nektet å applaudere for historisk lav arbeidsledighet for minoriteter,
gode økonomiske resultater,æresgjester i salen som var pårørende av familiemedlemmer dreot av illegsle innvandrere, skadde krigsveteraner og andre helter.
Pinlig og demonstrativt som viste dårlig oppdragelse OG som velgerne reagerte på.
Et lite klipp med noen få eksempler av mange flere:

https://m.youtube.com/watch?v=gvkiRlAe28k

Hele SOTU 2018 ligger på youtube.
Redigert 05.02.2019 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
Dispute
05.02.2019 kl 14:03 1193

Democrats var dårlige tapere der i fjor,ja.
Slettet bruker
05.02.2019 kl 14:10 1191

Jepp. Dårlig gjort av demokratene å ikke underkaste seg presidenten. Det tar seg dårlig ut når Donald er på møte i diktaorforeningen at han hjemme har undersotter som er så frekke at de lar være å hylle ham. De andre diktatorene kan finne på å le av han og kalle ham fake.
Slettet bruker
05.02.2019 kl 16:17 1181

Her traff Donald Trump blink for engangs skyld.
Denne tweeten er fra 28 februar 2018

45 year low on illegal border crossings this year. Ice and Border Patrol Agents are doing a great job for our Country. MS-13 thugs being hit hard.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/968850364383596545
Slettet bruker
05.02.2019 kl 17:23 1167

Ikveld får Trump terningkast 6 av meg som fortjent etter en vinter med snøras og trump bussen kom seg akkurat gjennom. Og Solskjær har spilt uavgjort. Det skjer de beste.
Hvis du hører hva Trump har å si blir du imponert men du har nok bestemt deg for at det blir en dårlig tale.
Jeg snakker av erfaring, det er derfor du mangler troverdighet med din forutinntatthet.
Jeg vedder allerede nå at du skal kritisere den gode talen.
Kan du ikke bare gjøre det ferdig
Ingen fare Trump er erfaren
https://www.nettavisen.no/nyheter/joshua-trump-%2811%29-mobbes-kalles-idiot-og-dum---fordi-han-heter-trump/3423589298.html
Trump (11) mobbes, kalles idiot og dum - fordi han heter Trump
Redigert 05.02.2019 kl 17:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2019 kl 17:30 1164

Jeg retter den til terningkast 5 pga det kan være godt å ha litt å gå på.

En urklok mann sa: det viktigste er ikke hva sjefen sier, men hva han mener med det.
I swampen må du holde forvirring vedlike.
En stoppeklokkemann jabbasa: Donald må stoppes -->clockwork orange squash

NÅ: Quesedilla
Redigert 05.02.2019 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2019 kl 18:14 1489

Tipper forumet kommer til å skryte av god, presidental oppførsel.
Han får ofte skryt når han sier mange ord i en ganske logisk rekkefølge, som han gjør når han leser fra en skjerm.
Slettet bruker
05.02.2019 kl 18:20 1488

Der kom du med skjermstikket. Det er det jeg mener. Gjør deg ferdig. Ikke hold meg på pinebenken. Ta ALT nå. Please?

STIKK, ikke kims
Redigert 05.02.2019 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2019 kl 18:34 1485

Ikke misforstå meg, Donald får også terningkast 6 selv om han sier rare, usammenhengende ting i hytt og pine, som gjerne må bearbeides gjennom kodemaskinen til Havfruen i en uke før vi skjønner den fulle betydningen. Alt den mannen tar i blir til gull, i enkelte kretser.
Slettet bruker
05.02.2019 kl 18:36 1484

"han sier rare, usammenhengende ting i hytt og pine"

Dette kan skje de beste. Det er bare å bruke huet så skjønner jeg mer enn nok
Dispute
06.02.2019 kl 01:22 1446

Svartmaleren her vil selvsagt utelukkende vinkle det Trump sier mest mulig negativt,men troverdigheten til de som greier å skryte av noe og skakte noe annet som sies er selvsagt mye større.
Media vil som vanlig henge seg opp i en eller to setninger og vri dem mest mulig negativt.
Sååååå forutsigbart!
Hvordan vil Dems oppføre seg?
Vil det imponere andre enn den harde kjernen av hatere når de også i år har steinansikter og nekter å klappe for rekordlav arbeidsledighet for mange grupper, krigsveteraner og pårørende til folk som er drept av udokumenterte innvandrere som har spasert over grensen,og vil de kle seg i hvitt og oppføre seg barnslig og som destruktive opposisjonspolitikere?

Narsissisten Trump vil ha titalls millioner amerikaneres oppmerksomhet i kveld og like mange de neste dagene.
Han nyter oppmerksomheten og vil nok agere statsmann,men samtidig ha stikk og spydigheter til Dems.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 07:38 1420

Da var årets PK-tale unnagjort.
Fornøyd?
Liker tilhengerne at han av og til oppfører seg nesten normalt eller foretrekker dere valgkamptalene hans?
Slettet bruker
06.02.2019 kl 07:55 1420

Dagens "designated survivor" var energi minister Perry.