Hijab legitimerer en patriarkalsk væremåte

Risk-reward1
05.02.2019 kl 14:23 581

"Tro meg, Karim. De jentene mange av oss har snakket med har ikke engang trodd at de er verdifulle nok til å bli lyttet til."
Smak på setningen!!!

Les den igjen, forsøk å forstå hva som ligger i den. Klarer du?

Klarer du å forstå deg selv om du følte at din egenverdi er så liten at du tror INGEN vil lytte til deg med de problemene en slik verdiløshet bringer?

Evner du ikke har du mangelfult utviklet empati!
https://resett.no/2019/02/05/hijab-legitimerer-en-patriarkalsk-vaeremate/

RR
Daniel_K
05.02.2019 kl 15:07 575

Resett og RR, da trenger man ikke å lese videre.
Risk-reward1
07.02.2019 kl 13:51 550

Artikkelen er av Shurika Hansen, vår modige norsk-somalier, som satte DenialBenekteBAK på plass på FB, etter han (som den godhet og tolerante menneske han tror han er) kalt andre debattanter for søppel :) Han klarte selvsagt ikke konkretisere hvem og hva som hadde blitt skrevet som gjorde disse menneskene til søppel. Han bare stemplet og generaliserte, og fikk skrevet sitt påpasset :)
Ikke rart han ikke liker henne :D Sterke kvinner er ikke noe for slike som han.

Og det samme ser vi jo fra "godheten" her inne.

RR
RR
Slettet bruker
07.02.2019 kl 13:55 543

AP AP

slapper av og kommer med en husforbi sak så det ikke blir fokus på islam, som AP aldri kan få nok av og det gjelder Kjære Knut Magne og Bondevik også.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:07 541

Håper ikke RR kaster Shurika under bussen om hun gjør eller sier noe han ikke liker.

Ref Keshvari
"Det er jo betimelig å spørre om opphav, kultur, bakgrunn, holdninger ligger som et bakteppe?"
velkjent
07.02.2019 kl 15:44 535

Shurika tenker med hjernen, ikke med øyne og ører, slik hennes kritikere har for vane.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 15:46 534

For all del. Innlegget mitt var ikke kritikk av henne.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 15:59 529

Jo. du må se deg i perspektiv. Jabbasorostodo du SKAL "ta" trump og ALT islamkritisk du rekker, ikke skap deg så feig at du undervurderer synligheten av ditt samlede verk, eller vil du si det er tilfeldig at etter russiarussiamani så hugger du islamkritiske kretser på refleks.
Risk-reward1
07.02.2019 kl 18:50 516

At Shurika, som ved mange valg har stemt AP, og ved det siste stemte H, sier garantert noe jeg ikke er enig i.
Men jeg har hilst og snakket med damen. Hun har min største respekt for arbeidet hun gjør.

Sammenligningen med Keshvari blir bare dum.

RR
Risk-reward1
07.02.2019 kl 19:21 511

Jeg registrerer at det blir for vanskelig å holde seg til ts`en for "godhetene" her........... Ikke noe overraskende i det! :)
De klarer rett og slett ikke forstå at plagget er kontrollerende, undertrykkende og kvinnefiendtlig, fra en hatefull, rasistisk ideologi.

"- Dritt-parti
Himanshu Gulati (20) har klart å overbevise hele familien om at de bør stemme Frp.
- De var ikke så politisk aktive, men når jeg fikk forklart hvordan det henger sammen ble de overbevist, sier Gulati.

- Jeg er misunnelig. Min far er rød og stemmer nok heller SV. Men han har alltid hatt respekt for at det jeg driver med. Flere familiemedlemmer ringte meg under hijab-debatten og sa «at de aldri kommer til å stemme drittpartiet Frp. Men i hijab-saken har dere helt rett», forteller Keshvari."

La meg gjette at det eneste "godhetene" fikk med seg over er "Keshvari"?

RR
Risk-reward1
08.02.2019 kl 00:04 501

Eller er det at faren er SV`er som gjør at de ikke vil tråkke ut i minefeltet :D

RR
Daniel_K
08.02.2019 kl 11:24 475

Hvem er Shurika hansen?
Og jeg har aldri hatt noe dialog med henne. Men det stopper vel ikke deg fra å spre fake news.
Risk-reward1
09.02.2019 kl 10:05 456

Ikke skap deg B-I-B. Du veit jeg vet etter at du lagde en egen tråd om at jeg skulle fortelle alt jeg visste om deg eller holde kjeft.
Når jeg hadde fortalt nok til at du skjønte, og jeg fortsatt hadde holdt deg anonym, slettet du hele tråden.

Men du er en notorisk løgner!
"Hvem er Shurika hansen?"
Det er hun du tidligere har omtalt som husneger her inne.
Som vi har debattert en rekke ganger. Du avslører deg selv, men skjønner det ikke :)

Du burde slutte å juge, for du er rett og slett ikke smart nok til å gjennomføre det.
Men ikke bli lei deg for det. Det er faktisk nesten ingen smarte nok til, men noen er smarte nok til å skjønne det

RR
Redigert 09.02.2019 kl 10:06 Du må logge inn for å svare