PHO - Personlig tror jeg på stor oppgang i 2019.

Slettet bruker
PHO 05.02.2019 kl 16:27 18753

Jeg tenker at vi vil få minst 3 dager, minimum 3 børsdager i løpet av 2019 med en dagsoppgang på 10 kr eller mer.
Altså nesten like mye på 3 dager som onuk har tippet som sluttkurs for hele 2019.

Er det for optimistisk.
Nei, jeg tror ikke det når vi ser hvor få ledige aksjer det er (folk som har bestemt seg for å sitte i flere år).
Redigert 21.01.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
06.02.2019 kl 07:35 5117

Apropos den artikkelen. Om ikke noe annet så viste den med all tydelighet hvilke kompetansenivå norske finansjournalister har innen farmasisektoren. Hegnar hinsrlf har selv på egen kanal erkjent at dette er eg område han ikke skjønner en dritt av. Skremmende! Samtidig bekrefter det at norske finanspresse er svært konservativ og ikke brus seg med å sette seg inn i nye områder, selv ikke de som er i vekst.

Jeg antar man opplevde det samme den gang oljeindustrien var i sin spede begynnelse, eller på 70/80 tallet da oppdrettsnæringen startet opp.

Men jeg tror ikke det skal gå lang tid før Hegnar og andre innen finanspressen har begynt å dekke norske farmasiselskaper. PHO er bare et av de første som holder på å slå ut i full blomst. I kjølvannet av PHO følger fler meget lovende selskaper. Det er bare å begynne å glede seg.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 08:24 5021

Do we go through 48kr and upwards or do we bang against it and fall back down? We have had a couple of attempts so far.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 08:41 4966

Thepower - vi får se hva dagen bringer. Det som gjør meg noe mer optimistisk denne gangen er at volumet er noe høyere enn ved tidligere forsøk - samt at store deler av omsetningen i går var på over kr 48.
Scoopfinder
06.02.2019 kl 08:55 4924

I følge Berntsen i Netfonds skal børsen åpne ned 1,1%. Det burde ikke ha innvirkning på PHO men,,,,,,,vi får se.
Snart er den i 148 :-)
NilsAB
06.02.2019 kl 08:58 4909

Halelulja! Happy Phoday!
Slettet bruker
06.02.2019 kl 09:15 4870

Etter en 7-8% oppgang de siste dager er det vel noen som gevinstsikrer fra morgenen av.
Ikke lenge før den er i pluss og fortsetter mot neste motstandsnivå.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 09:26 4832

Vel, det er vel flere som må sikre litt, det er snart forskuddskatt tid for vi som plages med slikt. Og kemneren venter ikke.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 09:31 4811

Ja, det er da åpenbart at man selger på en dag der det et litt negativt segment på morran, slik at man får mindre tilbake. Hvor mye dumt er det lov å lire av seg?
dr. Stockman
06.02.2019 kl 10:19 4726



Godt spørsmål. Tok sjansen på at svaret vil bli det samme som tidligere, og benyttet anledningen til å ta en pause fra aksjen. Ble ganske nøyaktig en dobling av investerte penger i aksjen. Jeg har samtidig doblet i PCIB og økt med 50% i NANO samtidig som kreditt i Netfonds er halvert. Men kommer til å følge PHO like nøye som tidligere, og vil alltid være i startgropa for å foreta nye grep. Sier lykke til i aksjen, men bare på lang sikt, for jeg håper først og fremst på en nedgang i det kortere bildet. Troen på PHO er nøyaktig som den har vært, så jeg bør nok før eller siden komme meg inn igjen. Håper på en snarlig oppgang i NANO slik at jeg er godt skodd for å gå enda tyngre inn i PHO neste gang.
Redigert 06.02.2019 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
06.02.2019 kl 10:25 4709

Hvorfor pause i PHO dr. ?
Fundamentalt eller bare følelser ?
Jeg tror ikke det er lurt, men lykke til :-)
focuss
06.02.2019 kl 10:27 4064

Stockmann
Hva er det som får deg til å tro på en snarlig oppgang i Nano?.Et selskap som ikke engang rapporterer fremdrift i prosjektet sitt til sine eiere.
JosefK
06.02.2019 kl 10:28 4029


Det spiller ingen rolle om det blir tre dager med +10 når du har 20 påfølgende dager med -0,5. Det gir faktisk rom for ett titalls dager med +10 uten at det bryr meg et døyt. Og kursen ligger innenfor linjalstreken som går tiår tilbake i tid.

Det eneste som bryr meg snart er min egen sta overbevisning om at en dag er det 200 skop i sving i USA.

Nivået på PHO trådene har blitt så labert at @rischioso fremstår som et geni.

Computum
06.02.2019 kl 10:29 4021

Du er en modig mann. Men historikken tilsier at du vil lykkes. Så spørs det om PHO er på vei inn i en ny tid?
Scoopfinder
06.02.2019 kl 10:32 4011

Han kan også bli løpende etter og aldri komme inn igjen.
Det er vanskelig mentalt å kjøpe på 60 når man nettopp har solgt under 50
dr. Stockman
06.02.2019 kl 10:34 4008

Nei, det var vel egentlig mer et plutselig innfall. Aksjen har jo alltid falt tilbake fra dette nivået, og var redd det også skulle skje denne gangen uten at jeg hadde benyttet meg av det. Og så ønsket jeg å sitte med flere NANO-aksjer, noe jeg hadde muligheten til pga en godt priset plassering i PHO. Men PHO kunne jo plutselig falle en del, og da ville jeg blitt nødt til å selge ett eller annet på kort varsel. Det problemet slipper jeg når PHO er realisert, og sørger for god balanse på kontoen. Og så tenker jeg også litt bakover og ser hvor mye jeg kunne tjent på å selge litt av de farmasiaksjene som har steget mye i det siste og kjøpt mer av de som har falt. Angrer selvlsagt til at det ikke ble til at jeg solgte en del NANO og kjøpte mer PHO da NANO i desember kunne vært solgt i intervallet 85-90 mens PHO samtidig kunne kjøpes i overkant av 30 kr. Så det innleder vel en ny strategi hvor jeg skal ha et mer aktivt forhold til disse aksjene.
focuss
06.02.2019 kl 10:38 4008

Computum
Hva er det du mener vi kan lære av historien?

Etter Q2.. rett opp
Etter Q3 ned grunnet massiv shorting av en lite likvid aksje. Shorteren kan være tom for krutt nå.
dr. Stockman
06.02.2019 kl 10:43 3979

Det har du også rett i. Da ville jeg nok heller valgt å satse mer på aksjer som PCIB og kanskje en liten dose Targovax, eller latt kapitalen (også den som var ment midlertidig) bli stående i NANO. Er forresten litt mer gøy og engasjerende når man tenker litt mer i form av aktive strategier.

Men alt dette faller for øvrig litt i skyggen av det som foregår i mitt unoterte selskap, og hvor jeg har vært nødt til å engasjere meg svært aktivt den senere tiden. Nå står en ekstern emisjon for døren som forhåpentligvis vil prise mine aksjer til 25 mill., men det er egentlig ikke mer enn det jeg forventer i årlig utbytte om noen år hvis ikke en eller annen uventet hindring dukker opp. Kan ikke skjønne hva det skulle være bortsett fra at nøkkelpersoner plutselig dør, men man vet aldri.
dr. Stockman
06.02.2019 kl 10:54 3958

Kommer nok til å kjøpe inn igjen en "trøstepost" på 10k aksjer hvis den faller tilbake under 45. Går aksjen til 2000 kr slik noen tenker seg så blir det 20 mill også av en slik post.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 10:55 3949

Stockman,
Ønsker deg lykke til uansett valg.
For min del ville jeg vært svært betenkt med å kjøpe mer i det "usikre"(Nano) framfor det noe mer sikre(PHO).
Det eneste som er sikkert på børs er at ingenting er sikkert eller garantert.

Lykke til!
Computum
06.02.2019 kl 11:06 3918

Den viktigste lærdommen er nok at alt kan skje. Men skuffelse etter Q-presentasjoner har vært regelen.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 11:20 3884

Må vel kommentere de 4 mån som de påstår att det tar att starte opp ett flexiscope. Det er jo erfarne urologer som til vanlig
bruker flexiscope og rigide scope, og att det skall ta 4 mån att finne knappen de slår over til blålys med låter overdrivet.
Jeg antar Karl Storz leverer og monterer scope og utstyr. Så da återstår bare turbt funksjonen i flexiscopen, som de normalt
gjør med rigide i vanlige fall. Og det var en enkel sak att lære enligt den Nordiske studien.Så ikke mer en en uke..

Bravi efterlyste kommentarer fra Europa, og den Nordiske studien kunde vel ikke bli tydligere om alle fordeler vid bruk
av blåhvite flexiscope. Skall du bruke ett WLC flexiscope i turbt så må de efterbehandles med chemterapi før att
oppnå samme resultat som ett rigid WLC scope. Og da har du fortfarande 3 dag på sykehus , men slipper narkose.
Og chemterapi eller de ulike cellgifter de bruker gir ofte infeksjoner og andre bivirkninger.

Det gjør att det blir snart umulig att ikke bruke BLC flexiscope på NMIBC pasienter i turbt, om du er lege.
Og de enorme summer som myndigheter og forsikringsselskap spar på poliklinisk behandling, bør vare en garanti
for att de gjør vad de kan før att få den innført.

Og att de reden er på gang vet vi, men ikke hvor langt de har kommet. Men det kommer att skje mye i PHO fremover.
Jeg skall vel ikke behøve forklare fordelerne med att bruke Blåhvite flexiscope i oppfølgning.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 11:28 3863

Dr Stockman - vil ønske deg lykke til! Du har mange gode innspill og tanker. Jeg har i motsetning til deg valgt å kjøpe flere aksjer i PHO de siste dagene - vi får se hva fremtiden vil bringe.

Lykke til!
Slettet bruker
06.02.2019 kl 13:35 3713

Iflg artikkelen/analysen det siktes til skulle det vel ikke ta 4 måneder med opplæring, men 4 måneder fra bestilling til skopene blir tatt i bruk, og vi aksjonærer vet jo ingenting om hva som foregår med hensyn til bestillinger av scope, nå for det meste Flexiscope.
Kanskje er det 2 måneder bestilligngstid for alt vi vet.

En annen ting jeg funderer på er om cysview.com er i ferd med å gå ut på dato..
Oppføring på cc for de utplasserte skopene virker å ha avtatt ytterligere de siste kvartalene, så for mitt vrdkommende er jeg tilbøyelig til å tro at cc har blitt en veldig dårlig indikator for utplasserte scope.
Det bør tas opp med ledelsen hvordan markedet kan bli oppdatert på utplasserte scope månedlig, eller alternativt en gang omtrent i midten av hvert kvartal.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 13:42 3706

Hvis det viser seg at avviket er enda større i Q4 2018 enn enn tidligere vist, 60-65% forskjell fra oppførte scope på cc til virkelig antall utplasserte, så bør det omgående tas grep så markedet kan bli orientert på en skikkelig måte.
Redigert 06.02.2019 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
06.02.2019 kl 14:09 3655

Følte meg litt naken uten PHO, så jeg kjøpte tilbake 5k aksjer. Fortsatt blir det 10 mill hvis kursen går til 2000, så helt tomhendt står jeg ikke tilbake.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 14:09 3654

Ja om de selger så mye scope att de ikke kan levere er det vel ok . Men rør det seg om 20 scope og de ikke har det på lager
så trur de ikke mye på flexiscope markedet. Trur det der cysview. com er bare noe de kan glemme de får sine pasienter fra
forsikringselskaper. Det er ikke mange som leter på nettet efter behandling nær de får beskjed om att de har kreft.
De spør legen som gir dem beskjed.

Men forsikringsselskap og medicare vet vilken behandling som er best, og legen vet att de vet.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 14:20 3625

Hvorfor skulle svaret bli det samme som tidligere med mange flere insentiver for PHO enn tidligere.

Etter et elendig Q3 m h t utplasserte scope, så er det etter min mening svært lite som tyder på at det samme vil gjøre seg gjeldende i Q4.
Det er mye spennende som kan ha skjedd allerede i Q4, og indiksjoner på utplasserte skope er positiv.

Etter mine begreper skal det store skuffelser og bortforklaringer til for at Q4 2018 vil bli en gjentagelse av Q3 2018 eller mange kvartaler gjennom 18-19 år tidligere med nedturer, bortsett fra Q2 2018 som slo veldig positivt ut.

Aksjemarkedet i Norge har liten interesse av farma-aksjer generelt, men hvis utplassering av scope viser stor stigning, bruken av de gamle scopene viser 20-50% stigning fra tidligere, salget i USA fra Q4 2017 til Q4 2018 viser 80-100% stigning, guidingen for omstning i USA for 2020 er oppjustert fra 2017, og intervjuet med Schneider hos Radforsk samme dagen som pres av Q4 viser en framoverlent og optimistisk Schneider, så er det ingenting som kan tilsi et større fall etter Q4, heller det motsatte.

Alt som ble ramset opp i siste avsnitt er så godt som spikret, og jeg ser virkelig fram til Q4 selv om det skulle ende opp med nok et rødt tall på bunnlinjen.
focuss
06.02.2019 kl 14:35 3597

Virker som jeg er alene om å mene at antall utplasserte scope bør informeres om samtidig som salgs resultatet vises. Antall scope er supplerende opplysning og ikke noe som står på egne ben for investorer. Kan føre til at investorer handler den ene eller andre vei basert på info som ikke reflekteres i resultatet. Med andre ord. Jeg håper og tror ikke PHO vil rapportere utplasserte scope uten at det gjøre samtidig med resultatet. Men som dikteren sa: Den står godt den som står alene.
Computum
06.02.2019 kl 14:43 3569

Jeg støtter deg, focuss. Du er ikke lenger alene.
focuss
06.02.2019 kl 14:45 3565

Computum
:-)
Slettet bruker
06.02.2019 kl 15:00 3517

Jeg er fullstendig enig og de kan ikke børsmelde var gang de selger ett scope, resultaten kommer tids nok.
Og det blir mye bedre en mange trur, pluss meget gode signaler om fremtiden.
Og tar det bare ett halvår att tjene inn dem så bør de vare lettsolgt, og forklare leveringstid.
Redigert 06.02.2019 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
hill
06.02.2019 kl 15:16 3484


Enig med deg Scoopfinder.
Det nærmer seg Q-4 og nyheter som lovet.
Har tro på at den nye CEO's lovede melding er positiv, etter alle de nye ansettelsene i USA.
Londonmannen
06.02.2019 kl 15:19 3479

De.S
Velkommen tilbake! Men nå har vel du alltid hatt sterkere følelser for NANO enn du har fått for PHO. Og det er helt greit. Vi er alle forskjellige og vektlegger ulike faktorer ulikt. Jeg tror også at NANO vil lykkes på sikt. Men enn så lenge har jeg prioritert PHO og PCIB. Tror februar kan bli en gullkantet måned for disse to papirene. Om jeg får rett gjenstår å se.

Uansett, lykke til med hva enn du investerer i!
Slettet bruker
06.02.2019 kl 15:57 3394

Dette er sikkert diskutert tidligere på PHO tråder - men er det riktig at Schneider skal bli intervjuet hos Radforsk samme dag som Q4/ny guiding blir presentert? Jeg er spent på å høre hva Schneider har å si for det fremtidige salget i USA. Får vi her en "bekreftelse" på at det er realistisk med 70 % markedsandel? PHO har i dag ca 5 % markedsandel i TURBT (50 % refusjon) - bør ikke PHO i det minste få samme andel i Surveillance, et marked som er 4 ganger større (hvor PHO har 100 % refusjon)? Bare det tilsier en kurs langt over kr 100...

Jeg ser også på hjemmesiden at Schneider skal på roadtrip i løpet av våren - mange presentasjoner. Jeg tror vi har mye spennende å se frem til det neste året.

Lykke til!
Scoopfinder
06.02.2019 kl 16:15 3355

Ja, Einarsson har sagt at Dan kommer i studio samme dag og at han skal spørre om bl.a guiding
Slettet bruker
06.02.2019 kl 16:25 3341

Takk Scoop - Schneider har virkelig startet et imponerende arbeid med å få markedsført PHO, og er resultatene i nærheten av potensialet Schneider har uttrykt på de siste presentasjonene blir dette veldig bra!
focuss
06.02.2019 kl 16:33 3319

Det finnes bare en grunn til at vi som har investert i PHO ikke skal få en utvikling som forventet. Det er at amerikanske sykehus er motstander av å gi kreftpasienter riktig behandling til tross for en enorm dokumentasjon og støtte fra amerikanske myndigheter. De som tror på det er antagelig de samme som tror at Twin Towers ble senket av amerikanerne selv. Vel der ble jeg faktisk litt i tvil.
Scoopfinder
06.02.2019 kl 16:40 3293

Hvis du er så sikker bør du kjøpe så mye du kan, Focuss.
Jeg har aldri hatt mer i en enkeltaksje enn jeg har i PHO nå, men jeg kjøper fortsatt litt mer av og til.
focuss
06.02.2019 kl 16:45 3278

Scoop
Det er mye man kan være i tvil om. At folk ønsker riktig behandling av kreft er ikke en slik ting.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 17:03 3246

Hvor har du det ifra at PHO har per i dag en markedsandel i Turbt på 5 prosent?? Det er vel det de drømmer om for nærmeste framtid.