"2nd Nel" ble kjøpt inn i depotet 2030.

oppvigår
NEL 06.02.2019 kl 13:30 2697

Stusser over hvor ofte, og til tider positivt omtalt Nel er i det tyske børsmagasinet, Der Aktionaer. Hva er det de norske finans magasinene ikke forstår? Ser man ikke det store potensialet til Nel?
Problemet er kanskje at vi har sett oss blind på elbilene, og har vanskelig for å se at det kommer noe nytt. Janteloven er kanskje også til stede.
Så på Nyhets-kanalen, og der ble det snakket om hydrogen. Nikola ble nevnt, og også deres bygging av 800 stasjoner i USA. Likeså i Norge. Men hverken programlederen/reporteren eller statssekretær Atla Hamar, klarte å få ut at det var et norsk selskap som stod for leveransene av stasjonene. Dette burde vært gjort hvis man hadde vært mer profesjonell. Eller var det bevist å utelate Nel? Er det oljen, som er årsaken?

http://www.deraktionaer.de/aktie/tesla-kritiker-feiert-die-brennstoffzelle---nel-haussiert-438330.htm
Redigert 06.02.2019 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
johnsen50
06.02.2019 kl 18:02 1482

Fantastisk gode nyheter for både Powercell, Nel og Hex. ( Hyon), her kan man bare bruke fantasien og skjønne at synergieffekten er stor på slike partneravtaler. Nel har børsmeldt at de leter etter rette partner i Asia, så hær kan ting skje fort nu. Hærlig
oppvigår
06.02.2019 kl 17:54 1533

Gratulere til PowerCell !
https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20190206.Cision.20190206:BIT:0709:0

"Kina har insett att den nödvändiga elektrifieringen av fordonstrafiken inte kommer att gå att lösa med hjälp av batterier," säger Per Wassén, vd för PowerCell. "I Kinas miljonstäder kommer det varken att gå att sätta upp tillräckligt många laddstolpar eller att finnas tillräcklig kapacitet i elnäten för att en massiv elektrifiering med hjälp av batterier skall kunna vara ett reellt alternativ. Det här är en ståndpunkt som kommit att delas av allt fler fordonstillverkarna som också inser att för massbilism och tunga transporter är vätgas och bränsleceller idag ett betydligt bättre alternativ än batterier."

Forteller bare at hydrogen er fremtiden !
abroker
06.02.2019 kl 17:03 1641

Men det største problemet er nok likevel at man ikke får gjort noe med prisen på H2, som har ligget
stabilt i mange år-10er til nå.. Bindingen H2O molekylet er så kraftig/vanskelig å splitte vha elektrisitet at det blir ulønnsomt. Da
er det bedre å bruke/selge strømmen som den er - akkurat som Norge gjør nå? Ref Norsk Hydro som er store
på salg av elektrisitet og som sprengte sin digre H2 fabrikk på Vemork.
Slettet bruker
06.02.2019 kl 16:16 1806

Oppvigår - honnør til deg som gjør det arbeidet å skrive et godt svar.
oppvigår
06.02.2019 kl 15:58 1904

Potensialet i Nel er uendelig stort. Om 2 år vet vi mye mer som:
- Nel får levering av 800+ stasjoner i USA og California av Nikola.
-Leveranse til Shell i USA og California. Også leveranser til Total.
-Levering av stasjoner til Nikola i Europa og Australia.
-Levering til Sør-Korea, Japan, Kina osv.
-Leveranse til indusrien og skipsfarten.
-Hvordan samarbeidet med Alsom fungerer.
-Andre samarbeidsparter.
-RotoLyser om den blir produsert.

Mye som vil trigge Nel fremover. Siste emisjon kan nok skyldes en stor ordre, som medfører en bygging av ny fabrikk. F.eks. Sør-Korea.
Foreløpig kan vi se på Nel som en folke aksje, siden den er så billig. Men dette kan ikke vare dersom man skal ta en stor markedsandel. For at Nel skal vokse, trenges det enormt med kapital. Vi ser at ledelsen i Nel bruker emisjoner. Slipper da dyre lån. Men når man nærmer seg 1,5-2 milliarder aksjer, så vil en spleis bli nødvendig. En spleis i dag på 10:1 ville gitt en kurs på ca. 57,-kr.
Redigert 06.02.2019 kl 16:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2019 kl 15:13 2102

Jævlig stort.
7Seas
06.02.2019 kl 14:38 2294

Hva er potensialet i NEL, 2-års perspektiv?
MrPutter
06.02.2019 kl 14:26 2371

Jeg er langt på vei enig med deg Tradinator og at Teslasekten har fått stå uimotsagt for lenge. Det samme gjelder Iphone som selger kun 25% av det Samsung gjør ww men blir kjørt frem som verdensledende an Norske journalister. Bilen og mobilen har i Norge blitt et smykke og kjærlighet gjør blind. Men når det er sagt så er det særdeles dårlig journalistikk av Nyhetskanalen at NEL blir utelatt i den saken,. Der burde man med troverdigheten i ryggen ha kjørt fram det Norske selskapet som kan bidra sterkt til å få utført det grønne skiftet.

Men har vil jeg også stille spørsmål rundt mediestrategien til NEL og kanskje også paraplyorganisasjonen Hydrogen Norge. For hvor mye har de jobbet med å få fram H2 og FC i den Norske klimadebatten?

Jeg har startet med å sende mail til alle partiene i kommunen hvor jeg bor og spurt om hvem som vil gi støtte til H2 fyllestasjoner og ikke bare ladestasjoner. Jeg oppfordrer deg til å gjøre det samme.

MrPutter
Redigert 06.02.2019 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Baklengssaldo
06.02.2019 kl 14:04 2488

Du er ikke alene om å undres over dette. Det virker som om norske politikere ikke følger med på det som skjer med Hydrogen ute. Det samme gjelder norske journalister. Her hjemme har man konkludert med at Hydrogen ikke blir noe av. Interessegruppene for ren batteridrift anser Hydrogen som en brysom "konkurrent" snarere enn et fornuftig supplement. Norsk presse nevner NEL kun sporadisk, og svært lite skrives om avtalen med Nikola. Regner med at dette endrer seg etter presentasjonen "Nikola World" den 16-17 april. Etter dette vil selv norske journalister måtte sette seg litt bedre inn i hva som skjer.
Tradinator
06.02.2019 kl 13:52 2573

Husk at Norge er ti år før Europa på Elbiler. Ute har de knapt ofret dette en tanke, og de har andre preferanser i bilholdet sitt enn vi har. Mange ser ikke El mot Hydrogen med de samme øynene som oss. Det er vi som er avvikerne når det gjelder vår kjærlighet til biler som er avgiftgunstige, men ikke spesielt interessante om man hadde mått betale full pris for de. Hvem ville betalt 1,5 mill for en Tesla som går knapt 40 mil i kaldt vær?? Lading er ikke like enkelt i en bakgate i Italia som i villaen på Oslo vest. Tror Hydrogen vil spille en mindre rolle i privatbilmarkedet, men være en vinner i tungtransport, jernbane, industri og maritim sektor. NEL raketten har akkurat startet.