Nano- Når bør Nano kjøpes?

focuss
NANO 06.02.2019 kl 14:59 9470

Jeg bare undres: At Nano bør kjøpes tror jeg enhver dust forstår.Tidspunkt for når Nano bør kjøpes er vel nå et mer relevant spørsmål. Virker jo ikke som vi kan stole på Korsar engang. Selv venter jeg på riktig tidspunkt. Muligens til sommeren en gang??
Redigert 20.01.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
sjerkyll
06.02.2019 kl 15:12 7353

Du venter på riktig tidspunkt? Du mener kursen skal videre ned?

Jeg ser for meg at det blir mot sommeren, 2020 om noe. Basert på om Paradigme og Archer leverer varene.
dr. Stockman
06.02.2019 kl 15:12 7345

Ja, det er jo ikke noe enkelt spørsmål akkurat. Personlig har jeg økt med 50% allerede, noe som ikke minst måtte gå utover mine PHO-aksjer. Utgangspunktet for min avgjørelse er at den ene aksjen befant seg relativt høyt i trendrommet, mens den andre befant seg på bunn. Er timingen heldig kan det gi meg muligheten til å komme tilbake i PHO med enda flere aksjer enn tidligere. Men har bommet tidligere på hva som vil skje først. Er uansett ganske sikker på at NANO ganske raskt må få en reprising, og så er det mer tilfeldig hva som kan forventes av kursutvikling i PHO på kort sikt.
focuss
06.02.2019 kl 15:15 7316

Stockmann
Hva skal løfte Nano med det første?
Forum forum
06.02.2019 kl 16:20 7116

Skal man tro Bravo fra Radforsk podkast så er det fint lite som skjer i 2019 for investorene. (Litt Costa over den, "there will be no news").
Derfor er det jevne kjøp som gjelder. Selv har jeg vært litt ivrig med å dekke effekten av emisjonen på lavere kurs, men ellers er det ca 500-1000 i uken som skal kjøpes.

Sissner trekker vel frem dette med at biotek er et veldig krevende marked blant annet fordi man ikke vet hva konkurrentene driver med. Man må være spesialist i biotek for å gjøre disse investeringene. Det er disse jeg håper selskapet nå har fått tak i med emisjonen. Kanskje det blir litt snakk over lunsjbordet blant de store spesialfondene i USA..
dr. Stockman
06.02.2019 kl 16:39 7066

Ikke noe annet enn at shortere og emisjon har fått den til å falle langt mer enn det burde være grunnlag for. Viktigste grunnlag for en oppgang vil være hvis markedet trekker den konklusjonen at den ikke skal lengre ned, slik markedet i likhet med meg tenkte at PHO hadde nådd bunnen da aksjen falt til 33 og litt under. Men det behøver nok ikke skje med aller første, så hvis PHO kommer med godt nytt ved neste kvartalspresentasjon så kan det vise seg at timingen ble feil.
focuss
06.02.2019 kl 17:08 6997

Skaden gjort av ledelsen er det som nå priser Nano 1-2 milliarder under hva som burde være prisen. Å komme ut av den sumpen er ikke lett.
Picosalax
06.02.2019 kl 17:15 6944

Focuss, tilbake til ditt spørsmål. Personlig tenker jeg H2 19.
focuss
06.02.2019 kl 17:36 6921

Picosalax
Enig med deg men stiller spørsmålet. Hvor lenge lukker markedet øynene for at verdien bør være langt høyere? Jeg synes Bravo fokuserer på noe viktig. Betalutin er viktig, men lillutomab kan frakte andre payloads også
Redigert 06.02.2019 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
focuss
06.02.2019 kl 17:42 6872

Utrolig mange av de eplekjekke Nano investorene på HO som synes å ha stilnet med Merlin i spissen.
Picosalax
06.02.2019 kl 17:43 6842

Det er ikke så mange triggere i overskuelig fremtid. Kanskje det vil hjelpe at Oslo Børs blir solgt? Fantasiene om et oppkjøp i 2019 minner meg om eventyret om reveenka. Jeg er imidlertid meget sterk i troen på at Betalutin blir medisin og at selskapet er underpriset, men tviler på at det kommer kursdrivende informasjon før feks ASH til høsten
Ny.Bruker
06.02.2019 kl 17:49 6824

Når bør Nano kjøpes?

kan kjøpes mellom kl. 09.00 – 16.25. Mandag - Fredag (Hverdager)
focuss
06.02.2019 kl 19:33 6652

Ny bruker
Takk or info som alle vet fra før. Også de som kjøpte Nano på 129. Forøvrig er det veldig stor forskjell på bør og kan.
dr. Stockman
06.02.2019 kl 19:34 6621

"tviler på at det kommer kursdrivende informasjon før feks ASH til høsten"

Forlenget mDOR kan komme før den tid. Viktigere er at markedet får et nytt perspektiv på den informasjonen vi allerede sitter med. Etter ASH-resultatene kom var flertallet moderat positiv til oppdateringen, og jeg og de fleste andre langsiktige mente at det var et greit grunnlag for videre stigning. Det er da heller ikke de langsiktige som er solgt. Først og fremst er det nok en styrt prosess ved hjelp av shorting og styrt handel med fallende kurs som eneste formål. Etter hvert klarte man å vri markedets oppfatning i retning av at ASH-resultatene likevel måtte ha vært skremmende dårlige. I realiteten var det rene tifeldigheter hos et par av pasientene som utgjorde hele forskjellen. Men det ble kokt mye fyldig suppe på denne rustne spikeren.
focuss
06.02.2019 kl 19:54 6578

I det minste ville det vært ett viktig fremskritt om den nedsnødde ledelsen i Nano forstår hva mDOR betyr. Slik at de ikke ødelegger verdier ved alle anledninger de har til det.
focuss
06.02.2019 kl 20:04 6520

For to år siden presenterte ledelsen mDOR på 21 måneder. Siden det har dustene havnet på å presenter uferdig mDOR på 13 måneder og halvert verdien av Betalutin. Selskap kjemisk rensket for ledelse
Picosalax
06.02.2019 kl 20:32 6421

Mye dårlig kommunikasjon i norsk biotek. Se feks på PCIB. Sitter i BGBIO, TRVX, Nano og PCIB foruten HLNG, Polarcus og Borr drilling. 50% nano
Kappa3278
06.02.2019 kl 20:43 6378

Må jo si at det er helt utrolig, etter flere år med forskning, og etter å ha brent flere hundre millioner, hva er resultatet for eierne?
Jo, kursen har falt fra emisjonen på 114 til dagens kurs på
42,20 og intet tyder på at fallet er over.
Ledelsen, tidligere og nåværende har vært fullstendig ut av stand til å synliggjøre verdiene i selskapet.
Picosalax
06.02.2019 kl 21:03 6536

Hvorfor gidder du å kommentere selskapet hvis du er så negativ til ledelsen? Best å komme seg ut av selskapet fortest mulig. «Brent flere hundre mill» Mener du at et biotekselskap i utviklingsfasen ikke skal bruke penger?
Kappa3278
06.02.2019 kl 21:12 6505

@Picosalax, "Mener du at et biotekselskap i utviklingsfasen ikke skal bruke penger?"
Har aldri gitt uttrykk for det, men etterlyser verdiskaping for eierne, alsjonærene, skjønner du ikke hva jeg skriver?
Ledelsen må vise resultater av pengebruken, eller mener du at dette er for mye forlangt?
Slettet bruker
06.02.2019 kl 21:14 6490

Snart 5 år siden denne havnet på børsen. Ifølge markedet er risken like høy nå som den var før en eneste pasient var dosert.
Picosalax
06.02.2019 kl 21:34 6438

Du må ikke se deg blind på kursen. LOA er over 50% nå.
Kongen
06.02.2019 kl 22:01 6357

Alle har byttet forum.
Nano trådene på dette forumet er et lost case.
Når admins velger å ikke moderere troll så går det sånn desverre. Så det meste av faglige diskusjoner må man på andre forumer for å finne. Trolling, kurs for morgendagen og tippekonkuranser er det eneste som er igjen her.
rockpus
06.02.2019 kl 22:08 6313

dr.stockman:

Undrer meg litt over dine siste disposisjoner. Hvorfor kjøper du mer i et selskap med svært liten sannsynlighet for triggere det neste halve året? For denne nye posisjon har du solgt PHO? PHO har riktig nok en risiko for fall etter en eventuell skuffelse ved q4, men har uansett etter mitt syn en større sannsynlighet for positive kurstriggere dette året enn det Nano har. Forsto på et annet innlegg at du også har doblet beholdningen i PCIB. Det er en beslutning jeg fullt ut støtter. Det er nok PCIB som har størst sannsynlighet for positive kurstriggere det kommende halvåret.
dr. Stockman
06.02.2019 kl 22:28 6263

rockpus
Har ergret meg mer og mer å tenke på hvor mye jeg kunne tjent om jeg hele tiden hadde redusert i de aksjene som har steget og kjøpt mer i de som har falt. Det som preger aksjer som NANO, PCIB og PHO er jo at det har vært en lang rekke oppturer og nedturer. Og nå befant NANO seg helt tydelig nede i en bølgebunn, mens PHO på 48 var mye nærmere en topp, og ikke minst stanger den mot solid motstand. Men det var ved forrige korsvei jeg skulle rokkert, når NANO var på 85-90 kr, mens PHO lå på 31-33 kr. Men jeg ser ikke noe behov for triggere for at NANO skal hente seg inn igjen. Bare det å være kvitt "emisjonsspøkelset" burde egentlig være trigger god nok. Forlenget mDOR kan også være på plass i løpet av første halvår, og det var jo svakere mDOR som utløste fallet. Og det mest avgjørende vil være hvis caset NANO oppdaget av flere større utenlandske aktører. Trengs ingen triggere for at NANO skal oppdages av flere.
ketle homeowner
06.02.2019 kl 23:26 6125

Tror det er lite sjanse for at det skjer noe spennende i 2019. Slik tenker også de fleste investorer. Derfor kurs slik den er nå, bedre å bruke pengene til å vokse i andre aksjer dette året og heller tjene penger på Nano i 2020 om det ser like bra ut i slutten av 2019. Blir en selvforsterkende effekt når mange tenker det samme, oppgangen kommer neste år. Men - vil du være sikker så kjøp gjerne nå, tror LOA er ganske bra for at de lykkes, men kursen vil nok ligge mellom 30 og 50 i mye av dette året. tenker selv å øke på kursen nede på 30-tallet. Tror ikke det er så stor risiko å vente på noen røde dager i aksjemarkedet generelt som drar Nano-kursen med seg ned.
Forum forum
07.02.2019 kl 10:17 5772

Litt skuffende å se ordlyden i emisjonen opp mot oppdatert topp 20 aksjonærliste.

Stort sett er det noen som har forsvart sin posisjon. Sissener er vel største nye med 500 000 aksjer. Trodde det skulle inn et USA basert fond eller tilsvarende for å tilrettelegge for fremtiden som det så fint stod.
dr. Stockman
07.02.2019 kl 10:27 5750

Det er jo et godt utgangspunkt for kursstigning at mange tenker at NANO skal fortsette å falle, men nesten alle tenker at NANO er underpriset. Blir neppe noen endring på at markedet anser NANO som underpriset, (latterlig konservativ analyse fra DNB mener verdien pr dato er 110 kr), men oppfatningen av at aksjen skal ytterligere ned kan snu på en tiøring.

Selv om jeg har økt beholdningen med 50% har jeg for øvrig ordnet meg slik at jeg nå tåler et fall ned mot ingenting, så disse aksjene blir i mitt eie til NANO enten lykkes eller mislykkes.
Redigert 07.02.2019 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Hugoil
07.02.2019 kl 10:56 5689

Stock: Dette er nok en meget riktig oppfatning:
"Forlenget mDOR kan komme før den tid. Viktigere er at markedet får et nytt perspektiv på den informasjonen vi allerede sitter med. Etter ASH-resultatene kom var flertallet moderat positiv til oppdateringen, og jeg og de fleste andre langsiktige mente at det var et greit grunnlag for videre stigning. Det er da heller ikke de langsiktige som er solgt. Først og fremst er det nok en styrt prosess ved hjelp av shorting og styrt handel med fallende kurs som eneste formål. Etter hvert klarte man å vri markedets oppfatning i retning av at ASH-resultatene likevel måtte ha vært skremmende dårlige. I realiteten var det rene tifeldigheter hos et par av pasientene som utgjorde hele forskjellen. Men det ble kokt mye fyldig suppe på denne rustne spikeren.
"

I et slikt lende passer det bra for større investorer og ligge å kjøpe seg forsiktig opp. Ordreboka er jo ganske fet. Har inntrykk av at det er en god del flere aktører som ligger på kjøp, mens det er et fåtall investorer som ligger på selg.


forumforum: Du glemmer MLI som kom inn på listen med 364K og et nytt KLP-fond som kom inn med 135K. I tillegg så var det noen dager mellom emi og denne listen hvor nye investorer kan ha omplassert aksjene sine til under topp50.
Redigert 07.02.2019 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
07.02.2019 kl 11:30 5617

Hvis NANO hadde kjørt en emisjon av samme type som f.eks. PCIB så kunne man forventet salgspress i etterkant fordi mange aksjonærer som har deltatt i emisjonen finner å måtte kvitte seg med aksjer etter emisjonen, særlig når resultatet er blitt at aksjen faller under emisjonskursen. Ved å rette seg mot en begrenset gruppe større aksjonærer slipper man unna det meste av dette salgspresset, selv om noen av disse større aksjonærene kan mene at de er blitt sittende med en litt større post enn de hadde tenkt seg, og etter hvert kan komme til å redusere. I motsetning til mange småaksjonærer sitter de ikke med belåning som gjør at de kan bli nødt til å selge enten de vil eller ikke.
stockwalker
07.02.2019 kl 14:31 5477

hvor langt ned må algoritmene kjøre Nano før du er i minus, som oss andre, da Stockman ..
dr. Stockman
07.02.2019 kl 14:36 5469

Jeg har jo hevet snittprisen ganske mye fra 12 kr etter å ha økt med 50%, men det er da fortsatt langt ned dit. Men penger er penger, så det smerter ikke mindre om det er penger som tidligere har vært potensiell gevinst. Men jeg vil uansett betrakte et fall som midlertidig. Og så er min ubetinget største investering et unotert selskap som det går svært bra med, så jeg lider neppe noen nød selv om NANO skulle feile.
stockwalker
11.02.2019 kl 14:01 5038

Kursmål (median) 110,00 fremdeles .. Nå 40.36..kommer det analyses updates i nærmeste framtid, noen ?
Slettet bruker
11.02.2019 kl 15:02 4956

Da kom 39-tallet. Jeg hadde håpet på litt bedre utvikling da jeg snittet ned med aksjer på 41-tallet. Men forrige uke var det etterhvert nok for min del, det er nå så mange andre lovende aksjemuligheter at det ikke er noe poeng å sitte å gnage på halvdød materie. Samt at aksjen er så flat/dau at det ikke er noe poeng å trade den heller for tiden. Så jeg tok rundt 90' i kontrollert tap (som ikke spiller noen rolle ifht. samlet inntekt i NANO tidligere) og har allerede tatt inn noen titusener på de nye objektene. Farma er risiko, også i mellomfaser der man tror det kan snu opp i påvente av positive meldinger. Men NANO synes ikke å appellere på noe av dette nå.
Men jeg syns likevel NANO kan levere litt mer enn dette, jeg har nå nesten vondt av dem som sitter på ennå etter å ha fulgt med hele veien nedover fra typisk 80-90, som mange har sagt de kom inn på.
Hammers har for øvrig rett når han sier at neste solide støtte faktisk ikke er før langt nede på 20-tallet.
Så jeg søker andre jaktmarker nå.
Lykke til dere som mener man skal sitte videre nå også. Jeg har ingen klare tekniske indikasjoner på om vi får videre fall eller oppgang i det korte bildet.
Men holder fremdeles på at aksjen vil ligge rundt 40 ved årsslutt.

aborum
11.02.2019 kl 15:34 4853

Du solgte kl. 14:45 i dag .. og er du helt ude af NANO? (spørger for en ven :))
Redigert 11.02.2019 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
FAR100
11.02.2019 kl 16:07 4772

til TS: ca 12 kr
Redigert 11.02.2019 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.02.2019 kl 16:21 4727

aborum,
nei, som jeg skrev, det var forrige uke det ble nok for meg, så jeg solgte meg ut fra ons-fre.
Handlene rundt 1445 i dag var ikke mine :-)

Redigert 11.02.2019 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
aborum
11.02.2019 kl 16:33 4678

Vel, vi må se hvor denne ender. Det er nu et faktum at der er påbegyndt inddækning af short (WQ) ref: tråd på TI (har ikke selv verificeret) og når andre mener, det er tid at samle op, så mener jeg det kan være en god idé at bruge hovedet .. har derfor handlet yderligere på 40,08.
Hugoil
11.02.2019 kl 17:47 4583

Worlquant reduserte shorten med 70K på fredag.
frontal
11.02.2019 kl 18:13 4516

At shorten dekkes er kamuflasje. Vent til onsdag... da vil det virkelig gå nedover. Da vil jeg dekke halvparten.
focuss
11.02.2019 kl 19:21 4424

frontal
Hvorfor onsdag