Torine
06.02.2019 kl 22:05 1218

Valg av Jaguar er for å signalisere tydelig hvilke klasser i samfunnet partiet representerer.
Winston Smith
06.02.2019 kl 22:06 1213

Trodde alle i arbeiderklassen kjørte Jaguar for tiden?
Slettet bruker
07.02.2019 kl 08:45 1167

Raymond har tatt klassereisen. Klart han kan unne seg en Jaguar. Jeg tror det kan bli tøft på bussen for ham. Det kan være noen høyreorienterte boot boys der som ikke er gode eller vil han godt. Flott bil, men selvsagt bare for mennesker som har tatt klassereisen eller rett og slett tilhørt den øverste klassen hele tiden. Vi andre får ta buss og betale forsikringene og huslånet denne måneden og håpe det er såpass igjen at det blir råd med en Maarud potetgullpose.
Fjordgubben
07.02.2019 kl 09:50 1147

Nå forsøker politikerne i Oslo å stenge byen for biler, parkeringsplasser fjernes og «alle» skal ta offentlig transport.

Da blir det flott for politikerne som skal kjøres rundt i Jaguar, tipper de vinner mange stemmer på dette, spesielt fra magasaki og andre som syns «det er så flott» at alle skal kjøre trikk og buss.

Som alltid når sosialisme/kommunisme får utfolde seg, selv om intensjonene er de beste blir resultatet alltid tyranni.
Redigert 07.02.2019 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 09:58 1140

Mange mennesker synes det er helt greit med buss og trikk Fjordgubbe. Deilig å sette seg på en god varm buss uten å måtte gjøre noe eller betale mye. Så det grønne skifte er best. De som innser det er vinnerne fremover.
Fjordgubben
07.02.2019 kl 10:03 1134

Slik snakker en ekte kommunist.

Slettet bruker
07.02.2019 kl 10:19 1130

Jeg tror ikke alle på bussen er kommunister. Det kan jeg aldri tenke meg. Tror de er mennesker som skal fra A til B som meg på en grei måte.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 10:32 1128

Er ekteManisaki eneste kommunisten på bussen eller sitter hele ekteBLZ96 team på og klovner deg til?
Slettet bruker
07.02.2019 kl 12:10 1104

London Undergrunn frakter 1,5 mrd mennesker i året. Det blir noe slikt som 4-5 million for dagen. Tenk om alle disse "kommunistene" plutselig ville kjøre bil istedet?
Fjordgubben
07.02.2019 kl 12:22 1100

De kjører banen fordi det er praktisk fordi dette er en by med nærmere 10 millioner innbyggere, dobbelt så mange som hele Norge.

Mange nordmenn begriper ikke hvor stor London er, legger man London over Oslo vil byen dekke hele området fra Oslo sentrum og helt til Drammen sentrum, videre sør til Horten og helt østover til lenger enn Askim, å sammenligne Oslo med London er bortkastet i denne sammenhengen.


Jeg kjører selv bane når jeg er i London, helt ok. Bilkjøring i London er mulig, men kun for de som må.

I andre deler av UK der man har byer som kun har ca dobbelt så mange innbygger som f.eks Oslo kjører man også buss, tog og bane for å komme til, men det er også slik at de som ønsker å kjøre bil får lov til det uten at byrådene lager bompengeringer, fjerner parkeringsplasser og lager livet til et helvete for de som må kjøre bil.

I den byen jeg bor utenfor tar jeg som regel toget til byen, for det er mest praktisk. Sist gang jeg reiste inn fikk jeg greie på at togtrafikken hadde problemer med forsinkelser slik at jeg tok bilen, ikke noe problemer med det, ok trafikk, ingen bompenger, parkering kostet 35 kroner for 4-5 timer og alt gikk greit. Dette kalles frihet, og det oppleves som frihet. Men klart, jeg ser at kommunister som magasaki ikke verdsetter frihet.

Det er forskjellen, det er mulig å velge, i Oslo innskrenker man valmulighetene og friheten minsker samtidig som at offentlig sektor vokser hele tiden pga alle avgiftene man må betale.

Det er kommunisme når staten detaljstyrer ditt liv uten at du har noen mulighet til å påvirke, slik er det blitt i Oslo.
Redigert 07.02.2019 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
kokkohill
07.02.2019 kl 12:32 1096

Håper han hadde vett til å kjøpe diesel
Slettet bruker
07.02.2019 kl 12:34 1094

Det er et bystyre og bydelsutvalg i Oslo. Staten har ikke så mye i Oslo å bestille. Raymond prøvde seg med byregjering, men det gikk ikke. Uansett bra at Raymond har blitt langt mer miljøvennlig med Jaguaren. Håper den har piggfrie dekk.
Fjordgubben
07.02.2019 kl 12:34 1092

Er vel elbil som ble kjøpt inn til Raymond, skikkelig luksuriøst interiør med herlig skinn, passende til en politikerpamp som Raymond.
Fjordgubben
07.02.2019 kl 12:36 1092

Stat, kommune, byråd alt er samme suppa, offentlig sektor.

Og staten kan faktisk gå inn og styre hva som skjer i byråd og kommuner så staten er selvsagt i siste instans ansvarlig for alt som skjer i hele Norge da det er i Stortinget den ultimate makten ligger. At Stortinget gir kommunene makt ved å delegere betyr ikke at de kan regulere ting senere dersom de ønsker det.

Så dersom Stortinget f.eks ønsker å forby bompengefinansiering inn til byer kan de når som helst vedta dette og kommunene må ta hensyn til det.
Redigert 07.02.2019 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 12:43 1088

Men kun 1/3 av prisen på "Raymobilen" Audi A8


Har forøvrig selv tittet på jaguar EL bil.

https://www.jaguar.no/i-pace/i-pace-lp
Redigert 07.02.2019 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 13:40 1073

Det er veldig synlig av tråden hvorfor det må være sterke virkemidler mot bilisme. De er så orientert mot bil at alt annet er feil, men det er det jo ikke. Jabba har nevnt alle de som tar tog og t-bane i UK. I Oslo tar mange tusen t-bane hver dag. Det er opplagt disse ikke kan ta bil. Det er sikkert mange grunner til det, men transporttilbudet fungerer for dem. De kommer seg dit de skal. Det gjør jeg også med buss og den er kjekk. Bare å gå på og gå av. Derfor er det veldig rart at noen mener de må bruke bil når andre klarer seg uten. Midt i en by har ikke biler noe å bestille. Bystyret i Oslo vil ha dem bort i indre by. I Oslo har man mange alternativer. Trikken er veldig koselig. Det er laget sanger om å ta trikk så den har en spesiell plass i borgernes liv. Hverdagsbilisme i sentrum må bekjempes med harde virkemidler. Det er startet også både H+V med under forrige regime så de så også dette. Det må gjøres. Typer som Fjordgubben må holdes unna sentrum om han besøker byen. Det må en omstillingsprosess inne i hodet hans som sier buss er bra og han må forstå hvorfor akkurat han også skal ta bussen. Miljø er stikkordet her. Har han sosial angst eller fobier må han selvsagt få slippe. Jeg kjenner folk som har klart seg med kollektivt et helt menneskeliv i Oslo. De klarte seg med det.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 13:46 1069

Det var et sterkt og personlig innlegg om din reise fra hausmani til ekteB manisaki kommunismen. Jeg ønsker deg lykke til på reisen og god tur videre på buss rute X


Magasaki
I dag kl 13:40 3
De kommer seg dit de skal. Det gjør jeg også med buss
o
Fjordgubben
07.02.2019 kl 13:55 1066

Du leste altså ikke mitt innlegg over der jeg brukte et eksempel fra virkligheten! for å beskrive hvorfor det er viktig å kunne velge selv, og der jeg faktisk sier at jeg nesten alltid tar toget til byen!!!

Kommunister et ikke spesielt smarte.
Redigert 07.02.2019 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:07 1061

Problemet er at dine valg ødelegger alle andres helse og miljø Fjordgubbe. Derfor må noen andre ta de valgene for deg og likesinnede som gir blaffen bare egoismen får råde. Det har hele tiden vært reguleringer av privatbilisme fordi den er feilslått og tåpelig. Nå er det på tide å gjøre noe med dette. Et forbud mot privatbilisme i byer eller deler, soner, områder av byer.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:11 1065

Ekte Bussmani. rute X
#verboten
Redigert 07.02.2019 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:19 1063

Fjordgubben er så tett i pappen at han ikke forstår han forurenser og nå ikke lenger kan betale seg ut av det med nye tenketanker som mener ring 1, så ring 2 skal være bilfrie områder av vakre Oslo by. Privatbilisme er en pest som må bekjempes med alle midler. Sett opp drøssevis av buss, trikker t-baner, gjør dem gratis, sett opp fysiske sperringer, blitzbarrikader, mm.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:20 1063

Magasaki
Fjordgubben er så tett i pappen at han ikke forstår
(....blabla ekteBLA x-blz eklebussen går nye ffo-ruter....)
blitzbarrikader, mm.
Redigert 07.02.2019 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
07.02.2019 kl 15:10 1052

Tenk om alle de andre 8 mill ville ta undergrunn?
Småtrangt kanskje :-))
Redigert 07.02.2019 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 15:12 1050

Jeg vet ikke. Er kapasiteten sprengt?
Fjordgubben
07.02.2019 kl 15:39 1045

Tråden er full av kommunister som mener at folk ikke er i stand til ta en beslutning, kommunisme er forsøkt mange ganger og har feilet hver eneste gang.

Det vil også feile i Oslo, det er greit for min del da det ikke går ut over meg personlig.

Jeg bor utenfor en by som ikke har en eneste bomring eller andre sinnsyke tvangstrøyer som tvinger folk til å gjøre slik noen i offentlig sektor syns. Likevel tar jeg toget når jeg skal inn til byen, ikke hver gang men minst 9 av 10 ganger, pussig det?

Staten i UK gir meg et valg, og jeg velger det som passer best, frihet.

Jeg kan også gå inn på en bensinstasjon å kjøpe en flaske whiskey dersom jeg ønsker det, har aldri gjort det og tviler på om mange gjør dette spesielt ofte, men valget er der dersom jeg ønsker det, frihet.

Jeg kan også kjøre bilen min nesten hvor som helst uten å betale bompenger, frihet.

Jeg kan kjøre rundt uten å få panikk dersom jeg har glemt førerkortet, fordi man ikke får bot dersom man har glemt det, frihet.

Jeg kan kjøre rundt uten å få hjertet i halsen dersom jeg kjører litt over fartsgrensa, fordi politiet ikke ligger bak hver busk, frihet.

Jeg kan gå på puben og ta en halvliter sammen med kompiser og kjøre hjem med god samvittighet, for promillegrensen er 0.8, frihet.

Jeg kan tjener penger, betale min skatt men slippe å levere selvangivelse, frihet.


Og det er mer, vi får ta det en annen gang.

Redigert 07.02.2019 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 15:52 1040

x blz masse x96 mas gule fester og full av penger, resten kan G5 skremmekommunister enkelt og glatt protestere mot og forby. Lille stein kaster...lol

polpotte tette X blz steinkaster gule fester og krever. Født midtøsten eller lært av mao steigan komplott Akp Marxist/Leninist gufs i nye klær kverulantens storhetstid tom før Hausmani BLITZ

Fins ikke lettere enn å være flokemase kommunist FULL av penger og råd til ALT som koster, resten forbys
dette er ørkenislam syt&krav kultur
#kommunistkrav x96 på rams mas flokekrav gule fester MISNØYE BLZ
Redigert 07.02.2019 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 15:55 1039

Da får du holde deg ute på landet i UK kamerat Fjordgubbe. I Norge gjelder andre regler. Oslo tar det lenger. Det er vel ikke helt ukjente tanker i andre verdensbyer heller. Byene har levd feil omtrent 100 år med privatbilene, men det er jo aldri for sent å gjøre noen grep som retter opp menneskenes livsvilkår i byene og da må bilene borte basta. Så enkelt er det bare.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 15:59 1036

"Jeg kan tjener penger, betale min skatt men slippe å levere selvangivelse, frihet."

Det er valgfritt å levere selvangivelse i Norge også.

Angående fartsgrense og promillegrense. Hvor fritt skal du ha det? I Tyskland protesteres det mot at man vil tukle med fri fartsgrense. I enkelte land kan man kjøre bil stupfull om man ønsker så lenge man ikke gjør noen skade.
Redigert 07.02.2019 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 16:01 1036

Nei, det er tvangsgjennomført. Selv om du ikke leverer så blir den levert. Store AP STAT vet ALT allerede med mindre du importerer dop fra jallaland, det er omtrent det eneste de ikke vet og legger inn, den gjengen går fri
Redigert 07.02.2019 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
07.02.2019 kl 16:05 1126

Nei i Norge må alle levere selvangivelse, i UK kun dersom du har en såkalt komplisert økonomi, så de fleste briter leverer ikke selvangivelse. Men som hanpepper sier så er dette nå automatisert i Norge fordi staten vet alt om deg, alle bank kontoer, overføringer fra utlandet etc etc, i UK er personvernet mye sterkere, og ligningsfolka vet ikke mer enn det du/din arbeidsgiver forteller dem selv.

Fikk merke det da jeg flyttet fra Norge og sluttet å levere fordi jeg var utflyttet, flyttingen var registrert i folkeregisteret men ligningskontoret godtok ikke dette og satte igang etterforskning, sak ble opprettet og greier, rene kafkaprosessen. Ble ikke noen straff i den forstand siden jeg kunne bevise at jeg hadde betalt skatt til UK, men veldig ubehagelig, og ligningsfolkene var omtrent umulig å kommunisere med, arrogante drittsekker.
Redigert 07.02.2019 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 16:06 1126

Den er jo på en måte tvangslevert i UK også men der har ikke fjordgubben "frihet" til å være kreativ og gjøre forandringer.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 16:09 1124

"Nei i Norge må alle levere selvangivelse"

Om du ikke leverer så regnes det som at du godtar det du blir tilsendt.

Fjordgubben
07.02.2019 kl 16:11 1122

Nei, les hva jeg skriver, den er IKKE tvangsinnlevert i UK.

Man får et NI nummer, nasjonal insurance, og all inntekt som blir registrert på dette går inn til ligningsmyndigheterene, men kontrollen er langt mindre enn i Norge.

Det er færre fratrekk slik at rett skatteprosent er lettere å bestemme, det er vel også derfor man ikke har krav om å levere selvangivelse for alle, men klart man bør følge med på hva som betales og at det blir rett.
Redigert 07.02.2019 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 16:14 1119

Jeg godtar ALDRI å bli tilsendt. Jeg er, blir og forblir en skattekiste for Somalia og mye rart AP krever. Du kan ikke avspore og si og nekte for at flere av mine overtidspenger ble somaliske til slutt, det går levende bevis rundt i nabolaget her.
Redigert 07.02.2019 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 16:23 1114

Som sagt. Du trenger heller ikke levere i Norge. Det er akkurat samme nytten som å levere inn uten å gjøre forandringer.
Fjordgubben
07.02.2019 kl 16:42 1105

Du forstår ikke poenget, i Norge blir den jo AUTOMATISK levert, før 2007-8 eller deromkring måtte man sørge for å levere selvangivelsen fysisk eller senere gjennom nettet ved å logge inn.

I UK har det aldri vært snakk å levere hverken fysisk eller på nettet eller automatisk slik som i Norge, men de som har en såkalt komplisert økonomi må levere, og da kalles det Tax Return.

Ligningsmyndighetene i UK vet for eksempel ikke hva folk har av penger i banken, det er forøvrig heller ikke interessant for dem da det ikke er formueskatt, man har heller ikke personnummer, noe som av og til kn være en plage, men dette er igjen pga at man har et sterkere personvern.

I Norge er personvernet omtrent utslettet da staten vet mer om deg enn det Google noengang får vite.
Redigert 07.02.2019 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 16:56 1098

"Så det du sier er at du er misfornøyd med at i Norge måtte man levere selvangivelse i gamle dager? Helt enig. Når jeg begynte å fylle ut mine første selvangivelser var alt mye mer komplisert enn i dag."

Fjordgubben
07.02.2019 kl 17:18 1094

Nei, det var ikke mer komplisert, den norske selvangivelsen er akkurat like komplisert, men bli «enkel» fordi staten vet alt om deg og kan fylle i på forhånd.

Det eneste den britiske «selvangivelsen» for vanlige folk inneholder er din inntekt fra din arbeidsgiver, alt annet er utelatt, det kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Som vanlig later du som du misforstår, kommunister pleier å være slik.


Det du hevder her med selvangivelsen er omtrent som om at Stasi i DDR plutselig hadde fortalt at folk måtte slutte å tyste på hverandre, fordi Stasi allerede visste alt uansett, så flott da!

Navnet på den norske selvangivelsen sier jo egentlig alt, du angir deg selv, nå synes jabba at det er mye bedre, fordi man slipper å angi seg selv fordi staten vet alt om deg før du vet det selv.
Redigert 07.02.2019 kl 17:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 17:29 1088

Er du irritert fordi at du ikke har klart å snylte på skatten?
Slettet bruker
07.02.2019 kl 17:33 1085

DrPrepper rescueline:
Staten visste om at jeg har brutt regler jeg ikke ante fintes lenge etter jeg husket at jeg gjorde noe som jeg uansett benekter var ment så ille.
Snakk om innsikt
STATEN AP (skatteline) vet hva jeg har gjort (trampoline). GO OGle vet hvor jeg gjorde det (timeline) og Grande regjerer (åkertrine).
Polkø 16 dager (isvime) hjelper ikke (hørt om billettsystem kjære Pol Pottetettstat uten vinkunnskap? skal man måtte bli utedigger for en fiin vin)
Redigert 07.02.2019 kl 17:37 Du må logge inn for å svare