Støre: Vil han øke skattene med 24 mrd. på 2019 budsjettet!!

Merlin
07.02.2019 kl 02:13 394

For han vil jo ikke ta pengene fra oljefondet. Da er skatteøkning salderingsposten. For å SENKE budsjettet på andre poster når politikerne trenger et lite 14 mrds regjeringsbygg, og en ny fregatt som iflg. Hegnar ikke vil koste 4, men 10 mrd vil være uhørt for Støre. Økte offentlige utgifter er hellig gral for Støre Co. Og de har jo også glemt posttunnelen til Stortinget på 2,4 mrd som alle politikerne så gjerne ville ha. Den kan vi også ta fra oljefondet vel???

Men Erna. Har du aldri hørt om cost/benefit?

Hvorfor kan dere ikke klare dere med et regjeringsbygg til si 2 mrd. kronasjer? 14 milliarder. Er politikerne blitt stormannsgale? Har du ikke magemål Erna???

Ikke rart Høyre taper stemmer, med en stortingspresident som ikke ante hva penger er. Og viste at politikere har sluttet å regne, men forsøker seg kun med retoriske grep. Utrolig uansvarlig. Og en aborttilnærming som ingen ønsker. Meld deg ut av utgiftspartiet og abortmotstanderpartiet Krf Erna. Det vil ingen ha.

Erna har mistet grepet fullstendig og den politiske teften og argumentasjonen er veldig svak. Klart hun kunne tatt Støre på skatteøkningsalternativet og budsjettbalansekrav, men gjorde det ikke. Hun kunne satt Støre på plass, men hadde ikke gjort hjemmeleksen.

Det er viktigere for henne å være statsminister enn en god leder. At vi dermed går fra vondt til verre, og får utgiftsmester Støre inn i gladrollen som uvøren og ikke spesielt etterrettelig statsminister er ikke hyggelig å tenke på. Men velgerne må smøres så stemmene fra offentlig ansatte går i box! Vi må ha flere offentlige ansatte = flere AP stemmer!!
Redigert 07.02.2019 kl 02:22 Du må logge inn for å svare
Merlin
07.02.2019 kl 02:28 392

Høyre trenger en NY LEDER snarest! Erna er gått ut på dato og fremstår svak i argumentasjon, ubehjelpelig og kunnskapsløs. Nikolai Eivindssøn Astrup kan antagelig klare jobbe tre ganger bedre. Allerede over 40 år er ungdommen kommet i sin beste politikeralder. Slipp fyren frem. Og Nikolai, nå må du slutte å være beskjeden!
Redigert 07.02.2019 kl 03:24 Du må logge inn for å svare
Merlin
07.02.2019 kl 04:10 388

Mitt svar: Norge hadde fortjent bedre! Karakteristikker: Støre: Egoistisk drømmer, viss eneste mål er å få den strålende, historiske jobben som statsminister. Et svært emblem i jakkekraven. Men det kvalifiserer deg ikke, du er en bunnfalsk løgner, ikke minst fordi du ikke er villig til å uttale deg om negative emner. Eks: Adekvat administrasjon av sauehold og ulvepopulasjoner, skattepolitikk.

Karakteristikk Solberg: Jeg blir lei meg når jeg ser denne utflytende damen og tenker stadig at hun kan da ikke administrere noe som helst, så lenge hun ikke kan administrere egen kroppsvekt. Jeg holder det ikke ut. Hva kan denne flappe kvinnen utrette? Hun signaliserer sløsing og budsjettoverskridelser! Det er ikke så nøye, ta heller litt rødvin?

På spørsmål om hvem som er best skikket til å være statsminister i Norge, svarer 44,2 prosent Erna Solberg, mens 38,3 prosent svarer Jonas Gahr Støre.

Til sammenligning svarte kun 24,7 prosent Støre og hele 58,2 prosent Solberg på samme måling for ett år siden. Dermed har gapet mellom de to kandidatene krympet fra 33,5 prosentpoeng til 5,9 prosentpoeng.

- Jeg har stått i noen kontroversielle saker som gjør at noen velgere kanskje ikke liker meg så godt, særlig velgere som ikke ville stemt på borgerlige partier i det hele tatt, sier Solberg til NRK.

Hun påpeker også at Ap-leder Jonas Gahr Støre sto i en veldig vanskelig situasjon for ett år siden. På den tiden var Arbeiderpartiet preget av indre konflikter og den opprivende behandlingen av metoo-varsler.

- Det går litt bedre for Arbeiderpartiet, og da henter vel Støre tilbake støtten fra noen Arbeiderparti-velgere, sier Solberg.

I samme runde som statsministermålingen, ble det gjort en partimåling som viser at samtlige regjeringspartier mister oppslutning. Med en samlet oppslutning på 40,9 prosent er det ifølge NRK den laveste samlede oppslutningen de fire partiene har hatt på Norstats målinger siden Solberg ble statsminister.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 07:10 373

Ja, Støre skal øke skattene I TILLEGG til alle avgiftsøkningene Høyre har innført.

Jeg lurer på om alle partiene samarbeider om å flå befolkningen, og om stolleken hvert fjerde år kun er et teater for å lure oss.
Synspunkt
07.02.2019 kl 10:55 353

Hva skjer med utgiftene når de rødgrønne slipper til? Skattene til pensjonister og alm. folk?
Slettet bruker
07.02.2019 kl 10:59 351

Det står utallige NGO klar med store oppslag i msm om muslimer som er fattigst etter siste overførsel til Somali og trenger mer penger, skattene skal Jonashadji hente fra penger som kunne risikere å havne som investeringer i arbeidsplasser.