NAS med Asian partner!

Slettet bruker
NAS 07.02.2019 kl 08:16 2869

From presentation:
Expect part of order book to be placed in a joint venture, together with a strong Asian partner!

Emirates + Easyjet?

http://www.arabnews.com/node/1414206/business-economy
Redigert 20.01.2021 kl 07:14 Du må logge inn for å svare
zavva
07.02.2019 kl 08:19 2840

Trolig en japansk eller kinesisk bank / PE fond. Den setningen der i presentasjonen er svært bull.
disippelen
07.02.2019 kl 08:22 2793

Står dette i Q4 rapporten til NAS?
Slettet bruker
07.02.2019 kl 08:24 2774

Norwegian og Bjørn Kjos planlegger å bedre likviditeten med til sammen 7,7 milliarder kroner. Mesteparten av dette er den planlagte kapitalinnhentingen på tre milliarder kroner, mens salg av fly og utsatte leveringer vil bidra med henholdsvis én og 1,7 milliarder kroner. I tillegg kommer kostnadskutt på to milliarder kroner, der 400 millioner kroner ventes kuttet allerede i første kvartal.

Norwegian har i flere måneder jobbet med å få til et salg eller en samarbeidsløsning for deler av flåten, for å frigjøre kapital. Torsdag fremgår det at selskapet regner med at deler av flyene det har i bestilling vil bli lagt i et samarbeidsselskap med «en sterk asiatisk partner».
orrie
07.02.2019 kl 09:15 2546

Det blir nevnt under Q4-rapporten at det er en "strong partner" i Asia det er snakk om, hvor det tydeligvis er snakk om en flåte primært bestående av Airbus flights.
Etter en titt på lista under, sortert etter Total, kan det fort være at det er snakk om AirAsia (som er et low cost selskap også, og ikke medlem i StarAlliance).
Skal man klare å spekulere seg fram til et eller annet selskap ser jeg for meg at kriteriende er; 1) Ikke medlem i StarAlliance 2) Innehar en stor andel med Airbus flights.

Hva tenkes?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A320_family_operators
Redigert 07.02.2019 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
asht
07.02.2019 kl 09:16 2537

– Vi har signert en intensjonsavtale med et asiatisk selskap. Dette er samtaler med tre parter; oss, partneren og fabrikkene, hovedsakelig Airbus men også Boeing, sier Geir Karlsen.

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/bjorn-kjos/bjorn-kise/norwegian-har-inngatt-en-avtale-med-asiatisk-selskap/2-1-537928
Slettet bruker
07.02.2019 kl 09:18 2514

Meget bra. Nas leverer :-) Kostnadskuttene fra Kjos og intensjonsavtalen med et Asia selskap er allerede godt i gang. Kursen vil klatre oppover.
ksandal
07.02.2019 kl 09:21 2491

ingengting avklart før emisjonskurs settes. kan bli 140, 100 el 70. ingen vet. det blir nervøst. mange shorter nok denne nå,
Slettet bruker
07.02.2019 kl 09:24 2459

Da er det nå bekreftet: Etter at Norwegian i april i fjor annonserte at selskapet vurderte å selge opp mot 140 fly, kom det etterhvert også frem at selskapet jobbet for å få til et samarbeidsselskap (joint venture), slik at Norwegian kunne lempe en rekke fly over i et felleseid selskap med en partner.
Selskapet ville egentlig lande en avtale før nyttår, men det har ikke skjedd. De har imidlertid funnet en partner:
– Vi har fremdrift i prosessen og vi har signert en intensjonsavtale med et sterkt asiatisk selskap, sa finansdirektør Geir Karlsen i Norwegian under kvartalspresentasjonen torsdag.
Tigeren tror at emi.kurs blir kr 145. Jeg har tegnet for kr 1.5 mill emisjonen. Stålbull!!
Les her: https://aksjelive.e24.no/article/7l8oMW
disippelen
07.02.2019 kl 09:37 2378

Markedet bryr seg ikke
ksandal
07.02.2019 kl 09:42 2347

Tror du Tiger må roe deg ned. virker som du prater piss på egen vegne siden du trolig har litt aksjer her. tror nok vi ser 115 allerede idag.
Bippe
07.02.2019 kl 09:56 2245

Begeistringen over den asiatiske tigermeldingen varte ca 10 minutter. Hadde kanskje holdt aksjen oppe i 30 minutter dersom det hadde fulgt en børsmelding? Pussig nok er shortandelen mye lavere nå enn det vi tidligere har sett. Så en viss bekymring for rask oppgang er det vel..
Slettet bruker
07.02.2019 kl 10:17 2147

Nas stiger nå raskere enn det den synker. Var vel opp i kr 133 igår? Ikke glem det. Easy Jet er vel snart på banen og vipps et bud så er det opp + 50%. Så jeg laster opp nå på bunnfiske føre ferden opp kommer brått på. Det er mitt valg. Det kan bli mye penger av bunnfiske - har jeg erfart både i Nel og i Nas. Short andelen i begge selskap synker...Asia avtalen er pt en intensjonsavtale. Kjos jobber nå på spreng med å få den signert. Da smeller det inn en børsmelding som løfter Nas rett opp. Stay inside Nas
Redigert 07.02.2019 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2019 kl 12:55 1944

disippelen skrev Markedet bryr seg ikke
Asia avtalen jobber nå Kjos med å få signert. Kommer det en fet børsmelding på den avtalen i morgen så flyr NAS opp +12% på under 1 time. Den kommer anytime. Spenn beltene og bli med på årets NAS opptur.
Redigert 07.02.2019 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
Bippe
07.02.2019 kl 13:01 1910

Huff. Over 120 igjen. Haster med å sikre bruddet nå! Titusener av gode småshortere må dra i lag nå!
ULKEN
07.02.2019 kl 13:02 1904

Garantert kinesisk partner, de trekker alltid ut tiden når business skal gjøres. De skal melke til siste dråpe. Det hadde vært bedre med noen andre på banen, noe Kjos visst ikke skjønner.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 13:22 1827

Ulken, her er det Boeing som skaper litt treghet. Ingen andre. En kontrakt/avtale mellom alle 3 parter kan dukke opp på OSE imorgen. Alle vet at Nas svinger. Nå kan Nas svinge svært høyt opp, da jeg er overbevist om at en rekke positive triggere kan løfte kursen oppover kurs kr 160, til 19.feb. Dette er Kjos og hans Nas støttespillere/aksjonærer tjent med. Jo høyere kurs den 19.feb jo høyere emisjonskurs. Jo mindre vannes Kjos og de store gutta ut.
CC
07.02.2019 kl 13:44 1752

Har du noe gang hørt Kjos skryte av de positive effektene av samarbeidet med Easyjet?
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:22 1670

Først og fremst, hvis NAS samarbeid blir med Kinesisk flyselskap så blir det natta for selskapet, nå skrives det om AirAsia og det vil være positivt fremfor Kinesisk. Ingen Asiatiske (inkludert Kinesiske) flyselskaper vil løse floken som jeg forstår NAS har med flytider over Russland og dermed forblir mainliner for NAS inn / ut av Asia via Bangkok. Så vidt meg bekjent så er det allerede godt belegg for NAS på nevnte rute. Vel og bra å ha tilgang til xxx avganger daglig intra Asia, men hvis NAS ikke har infrastruktur på plass for å kjøre passasjerer så er kanskje oppsiden marginal. Invitere kompetente forumdeltagere til å kommentere...