Kjos:Norwegian er fortsatt til salgs

Slettet bruker
NAS 07.02.2019 kl 20:05 2898

Ja Tigeren vet at Easy Jet nå henter inn/låner kr 33 milliarder til et potensielt oppkjøp. Nas er nå i spill. - 12% idag og +12% opp imorgen. Da er vi i balanse. Nas kan selges anytime. Emisjonen er ikke vedtatt. Den skal vedtas på generalforsamlingen den 19. Nas kan bli solgt føre den tid. Oppsiden er stor. Ved en JV avtale med tungt Asiatisk selskap har Airbus og Boeing et avgjørende ord med i 3 kanten. Det skulle ikke overraske meg om det kommer et bud fra dette tunge selskapet i Asia som Nas har signert en intensjonsavtale med...Eller et bud fra Easy Jet...som sikler på Nas. Jeg lastet opp mere av Nas i dag på bunnfiske. Det blir ofte penger av det. Mye penger.
Som varslet i forrige uke, gikk Norwegian på et gedigent milliardtap i fjor. Nå begynner kostnadskuttene, samt flysalg, evt.emisjon og frigjøring av totalt kr 7.7 milliarder friske midler, og Bjørn Kjos er fortsatt klar for å flørte med nye budgivere. Nas skal også bli profitabelt i år, sier Kjos. Les mere her: https://www.aftenposten.no/okonomi/i/ddKzg1/Bjorn-Kjos-Norwegian-er-fortsatt-til-salgs
Bjørn Kjos vil nå lage global lavprisallianse
Norwegians passasjersamarbeid med Easy Jet har gitt mersmak. Nå vil Bjørn Kjos bygge en allianse av lavprisselskaper, og han vil begynne i USA. Les her: https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/bjoern-kjos-vil-lage-global-lavprisallianse/24556390
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Søndre
08.02.2019 kl 10:11 1624

Hvor skal dette ende. Merkelig at aksjonærene som Folketrygdfondet, Ferd, Dnb osv ikke har sparket Kjos.
Resultatmessig, kursutvikling - mannen har ikke levert idet hele tatt. Bare prat.
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Tomta
08.02.2019 kl 09:50 1722

Tigeren har nok ikke tid til å skrive akkurat nå. Er opptatt med å ta imot alt som dumpes ut. Han har jo meget dype lommer den karen der. Et par dager til nå så er han største eier i NAS.
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
CC
08.02.2019 kl 09:44 1770

Tigeren har tatt mitt råd og begynt å samle på frimerker. Se opp for hausing om noen dager......
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
brass1
08.02.2019 kl 09:42 1789

Ikke så aktiv i dag, Tigern???! Hvor blir det av de hjemmesnekra ønske-analysene nå? Eller er du for opptatt med bunn- bunn fiske? Den fisken som er heeeelt på bunn kalles flyndre, det er nok der du fisker nå,eller? Jeg håper at det ikke er mange som har fulgt de rådene du har kommet med, som har vært vås og ønskedrømmer fra ende til annen.
Et råd som man burde følge derimot, er, ALDRI forelsk deg i en aksje.
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Skogsmaur
08.02.2019 kl 00:41 2107

Interessant at Norwegian kursen, som er så nyhetsvolatil (om det kan kalles det) følger chartet så til de grader. At alle nyheter gode og dårlige matcher den store hode-skulder formasjonen. Nesten på grensen til besynderlig.....
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Skogsmaur
08.02.2019 kl 00:33 2128

Ser litt mørkt ut ja, ingen tvil om det. Flere betalingsforpliktelser blir utsatt pga utsatt flylevering, så der tror jeg de har kontroll foreløpig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.02.2019 kl 00:28 2143

Jeg tenker ikke noe som helst om NAS 1 år fram i tid.
I utgangspunktet forholder jeg meg chartet, så det er de aksjonærene som kjøper og selger som bestemmer mine tanker.
Selvsagt hånd i hånd med aktuelle nyheter rundt selskaper.

Utover dette:
Det ble i dag GITT et kraftig teknisk salgssignal i aksjen. Mye tyder på et fallpotensiale til et sted ned til kr 80-70.
Litt vanskelig å si eksakt, men uansett et BETYDELIG fall fra dagens kurs!

Til syvende og sist; prisen på EMI-aksjene vil være viktig.
Dess lavere den settes - dess flere aksjer utstedes - dess større blir aksjonærenes utvanningen dersom de IKKE deltar.
Bli med videre og tap på investeringen - eller delta i ENDA EN emisjon og tap på den også.
Kan man egentlig komme nærmere en utpressing - på en måte?
Ja, hvis man ikke klarer å snu flåten på en 5-øring!

Tenkte på det for litt siden; Ut fra Q4 brenner selskaper ca 1 mrd NOK pr mnd (blir kanskje noe bedre i 2019?)!
Er ikke godt inne på det fundamentale, men har ikke NAS noen større betalingsforpliktelser som forfaller nå i 2019?
Trolig noen her inne som vet sikkert - så skriv om dette (bekreftelse/avkreftelse).

HVIS det er noen betaling; hvordan skal NAS komme over DEN kneika?
Benytte EMI-pengene? I så fall må driften RASKT snus siden man brenner så mye som man gjør!

Hilsen Hammers........som synes dette ser "litt mørkt ut".
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Skogsmaur
08.02.2019 kl 00:01 2226

La han holde på tenker jeg. Stort sett gjentagelser av oppslag i media hvilket er ok å bli minnet på i alt det negative rundt NAS. Tror nok de fleste klarer å se bortifra alt han serverer rundt faktaene. Det sagt Hammers, har jeg fulgt med og må si du har truffet bra med tidligere spådommer. Virker som om NAS har gamblet høyt på mange fronter, kanskje for høyt. Litt trist å se at en i utgangspunktet fantastisk flyhistorie tilsynelatende er skuslet bort på noen dårlige avgjørelser. Tror likevel at nas er i spill og at det blir spennende og nervepirrende for mange aksjonærer fremover. Jeg tør ikke å spå, men registrer at du så langt har hatt rett Hammers.

Hva tenker du scenarioet er ett år frem i tid? Hadde vært interessant å se hva du tenker der.
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
spaggio
07.02.2019 kl 22:41 2357

Det biter nok ikke på den selvutnevnte siviløkonomen Tiger ! Admin delistet forøvrig også James Bond og Lorden som også var samme person.
Har sett og hørt mange forskjellige personer og personligheter de siste 15 årene her inne men denne Tigeren tar «kaka» fullstendig !
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Tomta
07.02.2019 kl 22:25 2424

HAHAHA!!! Fantastisk beskrevet Hammers. En nytelse å lese! :)

Nå biter nok dessverre ikke dette på Tigeren, men det er allikevel meget viktig at seriøse skribenter er tidlig inne på trådene hans og tar tak i galskapen. Jeg ser nemlig ikke bort i fra at han kanskje lurer en eller annen opp i stry.

Den måten han bevisst forsøker å manipulere andre aktører på finnes det faktisk strafferammer for.

Antageligvis derfor ADMIN fjernet The Brooker for en tid tilbake. Men han dukket fort opp igjen som Tigeren.

Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
kronekursen
07.02.2019 kl 22:02 2502

Holder litt med dere begge Hammers og Tiger ? møtes på midten og sier 95,72 med bunnfiske ? Bare å skrive tallet 95,72 røsker godt i rassen ? Sjuke triks ble brukt fra alle hold i dag og det kommer nok flere i morgen. Eneste bekymringen for undretegnete - som liker high risk ?er alle sertifikatene som skal til livs under denne ferden.. Noe sier meg at alle bull ryker på rekke og rad, før det kommer en rekyl midt i driten og røsker vekk alle bear. Gjelder vel bare å treffe midt i brunøyet og mose til med en saftig fist med chash ? Taktikken er på topp! Hilsen en useriøs gamler ✌?
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
CC
07.02.2019 kl 21:50 2558

Klar tale Hammers. Tingeren tror fortsatt at Easyjet sin refinansering av rammelån (som de ikke trenger å trekke på) er finansiering av oppkjøp av NAS. Dream on....

Takk Hammers for seriøse kommentarer. Tigeren: begynn å samle på frimerker.
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.02.2019 kl 21:15 2687

Tigeren.
Du TRENGER ikke å gjenta disse "triggerne" dine igjen - for du skriver ikke på NEL-tråden nå.
Mulig at ungene DER biter på, men her har du med et HELT annet klientell å gjøre.

Alt du ramser opp (før ørtende gang) er kjent av alle - og GODT innbakt i kursen.
Hadde det vært noe i det du kommer med hadde kursen reagert på en HELT annen måte enn i dag.
Dessuten; En prosess er startet for å få gjennom emisjonen - og ALT du skriver er VÅS - fra ende til annen.

Akkurat som noe annet TULL du klarer å lire av deg i samme innlegg:
"- 12% idag og +12% opp imorgen. Da er vi i balanse".

Korrekt at kursen falt 11,9% (12%) i dag - fra 127,65 til 112,50.
Stiger den 11,9% (12%) i morgen er vi IKKE i balanse - for da havner vi på 125,89! Hm, det mangler fortsatt kr 1,76!
Kveldens nøtt: Hvor har DE pengene tatt veien? I lomma til Kjos, til en sleip megler - eller hvor?

Hilsen Hammers........imponert over ditt enorme bunnfiske og dine dype lommer i alle aksjer!
Ja, noe annet hadde da vært utenkelig!

PS: Skriv heller om hvilken kurs du kjøpte deg inn på for noen dager siden. Da du PLUTSELIG fikk slik interesse for NAS.
Nei, det er vel ikke så morsomt å skrive om dorgefiske. Du vet, fiske høyt der oppe i vannoverflaten...???!
Redigert 20.01.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare