SOFF - Kontraktene renner inn for SOFF, sjekk melding

HP17
SOFF 08.02.2019 kl 09:05 42432

SOFF starter fredagen med å melde om et kontraktsdryss!
Flere kontrakter er inngått med de store fartøyene. Kan dette være med på å sende SOFF tilbake mot kr 2?

08/02-2019 08:55:01: (SOFF) Multiple contracts awarded

Solstad Offshore ASA has entered into contracts for three of its large PSVs.Normand Service (ex. Sea Spider, 2014 built PX 105) or sister vessel has been
contracted to GeoSea for a period of 180 days firm plus up to seven months ofoptions. The vessel will support wind farm installation operations at the Moray Firth Eastern Development. Commencement is in Q2 2019.
Sea Spear and Sea Supra (2014 built PX 105 PSVs) have been fixed to anundisclosed client for three months firm each, plus options, with commencementin Q2 2019. Sea Spear (2014 built PX 105 PSV) has been contracted to Saipem in the Mediterranean with commencement in February 2019 for a period of 45 days firm
plus options. In addition, Solstad has entered into a new contract for the AHTS, Far Sagaris (2009, UT 731CD, 286t BP) with Queiroz Galvão Exploração e Produção S.A (QGEP) in Brazil. This new charter contract is firm for 95 days with 180 days option with commencement in February 2019 and it is in direct continuation with current charter of Far Sagaris.

The latest awards contribute positively to the Solstad fleet contract backlog atrates that reflect a gradually improving market.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Quba
17.02.2019 kl 10:00 4669

Og hvor mange PSV har Ørsted og MHI Vestas på? Hvis din teori stemmer er det jo nok å ta av og alle PSV-eiere burde stå i kø, så vipps var det markedet dekket.....
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
danm
17.02.2019 kl 10:46 4639

For Vestas og Ørsted er det vigtigt, at de operatører der opstiller og er med til at vedligeholde vindmøllerne kan gøre det så effektivt og billigt som muligt.
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
danm
17.02.2019 kl 11:15 4635

Den meromkostning der er ved vindmøller til havs har været et tema i Danmark gennem alle årene. Vi kan jo håbe, at der kommer mere fokus på det i Norge, efterhånden som Equinor kommer mere ind i havvindmøller.
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
marco83
17.02.2019 kl 11:22 4631

Åh herregud. Egne spesial tilpassede SOVer er akkurat det som står øverst på ønskelisten deres! Du vet virkelig ikke hva du prater om.
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
marco83
17.02.2019 kl 11:27 4628

Du forstår ingrnting du danm. Løsningen på nettopp dette er spesialfartøy som SOVer?? Du har null peiling mann.

http://www.visitfosnavaag.no/download?objectPath=/upload_images/30CF4A7A30514C1D8C25BA1C597833F0.pdf

Se her, les litt og lær deg vanvittig mye. Side 20 og utover.
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
danm
17.02.2019 kl 12:04 4614

Ja, for der findes ikke andre muligheder lige nu. Det er her, der kunne ønskes mulighed for billigere løsninger.
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
marco83
17.02.2019 kl 12:11 4604

Og det er ikke PSVer som du feilaktig påstår. Det begynte med PSV'er som både er dyrere og dårligere enn SOVer. SOV har kommet for å bli. Slutt nå
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
kontra
17.02.2019 kl 13:54 4537

Marco83, du må påse at du ikke havner i kategorien "ser ikke skogen for bare trær". Om en skreller av alle ubetydeligheter, så tilsier det store bildet at offshorebransjen har bunnet ut i syklusen og på full fart oppover. Du vil innen relativ kort tid se at rederiene må "sloss" om å få kvalifisert mannskap til fartøy som skal ut av opplag.
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
danm
17.02.2019 kl 14:00 4530

Når vi nu har mange fartøjer liggende, der formodentlig kan købes billigt, og her tænker jeg ikke kun SOFF, så ville det være nærliggende at komme med smarte løsninger
og udnytte disse skibe. Det er muligt, du ikke kan se muligheder, men måske yngre kræfter kan. Havvind har ikke så mange år på bagen som olie, hvor vi jo har set omkostningerne blive reduceret med smarte løsninger . Så på havvind vil der med garanti komme tiltag, der kan sænke omkostninger.
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
marco83
17.02.2019 kl 14:30 4507

Det er i linje med det jeg har sagt, at bunnen har vi nå sett og at veier oppover har begynt. Hvor bratt oppgangen blir er man uenig om her inne. Noen tror det går fra rekord opplagstall til tomt med båt i løpet av et par uker. Det tror ikke jeg mao:)

Er heller ikke så bekymret for at man må sloss så himla mye for å få tak i kvalifisert mannskap. Alle de som har mistet jobben er der enda.

Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
marco83
17.02.2019 kl 14:34 4505

Kostnadssiden på renewables har allerede tross dets unge alder blitt mer enn halvert. Dette hovedsakelig igjennom SOVer og større og mer effektiv WTG’er. Poenget er at en vanlig PSV ikke er brukendes i offshore vind lenger. Alt handler nå om spesielt tilpasset fartøy som er betydelig mer effektive (og delvis rimeligere) enn ombygde PSVer.

Olje har vært der i 100 år og kostnadene har bare spiralt oppover og oppover på tross av at teknologien har utviklet seg vanvittig. Så jeg håper offshore vind holder seg langt unna olje og gass!:)
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
danm
17.02.2019 kl 16:25 4439

Ja, vindmøllerne er blevet større og mere effektive, men det betyder ikke, at der ikke kan forbedres på opstilling og vedligehold. Om PSVer stadig kan bruges må tiden vise.
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
marco83
17.02.2019 kl 16:44 4432

Der SOVene har kommet inn i bildet og kommer til å bli værende. PSV med dyr ombygging har ingenting der å gjøre lenger
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
Met1976
18.02.2019 kl 09:11 4298

Da er Far Sigma bekreftet til Lundin jobben på Hagland Spot, der oppgis jobben til 28dager og ikke 21 som det står på Westshore. Er raten i det området du skisserer er det en fin deal for Sigma :-)
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
danm
18.02.2019 kl 09:15 4292

Det følger i god tråd med det billede, vi har set på det sidste, belægning og rater vender op :-)
Redigert 20.01.2021 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
Boss 99
18.02.2019 kl 09:22 4209

Hold-deg-unna-porteføljen:

Norwegian (-2,41 prosent)
Targovax (-0,12 prosent)
Solstad Offshore (+23,57 prosent)
REC Silicon (+2,88 prosent)
Next Biometrics (-63,24 prosent)
Pareto Bank (+0,85 prosent)
BerGenBio (-16,55 prosent)
Sofasparer
18.02.2019 kl 09:43 4169

Den advarselen ser ut til ha motsatt effekt :)
Hva skyldes dette ?
Er det rykter ute å går nå igjen.
Boss 99
18.02.2019 kl 09:50 4159

Sikkert shorter salg. Eller noen som tror at desse kontrakten vi redde Solstad for tidenes emisjon.
danm
18.02.2019 kl 11:07 4077

Eller at Q4 overrasker stort, eller salg af skibe, eller nye kontrakter på vej.
danm
18.02.2019 kl 11:12 4082

400000 på FAR SIGMA kontrakt er heller ikke værst :-)
Met1976
19.02.2019 kl 13:26 3815

En positiv artikkel på E24, at ratene har vært godt over 2018 i jan/feb er nå en ting (de var jo historisk dårlige) men når det rapporteres at de lengre kontraktene er på godt økende, da er det nok noen som biter seg merke i det. SOFF startet dagen i litt minus men er opp snart 9% nå sist jeg sjekker- alt som bidrar før emisjonen er bra :-)
kontra
19.02.2019 kl 14:01 3779

Jeg må tillate meg å spørre, denne "praten" om en kommende emisjon, hvor har den sin opprinnelse. Jeg begynte så smått å tro på dette at jeg satte av midler for kjøp, som nå kan vise seg burde være brukt til tilegne seg billige Soff-aksjer.
Met1976
19.02.2019 kl 14:18 3748

Kommer vel av:
*Hurtigt minkende kontantbeholdning
*30mrd i gjeld
*Full stopp avdrag/rentebetalinger til sommeren

I løpende dialog med kreditorer mm mtp situasjonen.
kontra
19.02.2019 kl 14:26 3737

Mao, spekulasjoner?
Ak1234
19.02.2019 kl 14:43 3703

Bare spekulasjoner. Det er ikke nevnt med et ord.
marco83
19.02.2019 kl 18:55 3587

Kommer nok et par børsmeldinger om nye kontrakter her nå snart....
danm
19.02.2019 kl 19:49 3551

Ja, det sker jo for alle selskaber på et eller andet tidspunkt, specielt i disse dage, hvor det går stærkt :-)
marco83
20.02.2019 kl 08:28 3405

https://sysla.no/maritim/lysglimt-kriserammede-solstad-offshore/

Litt overraskende faktisk. Både Rystad og eier Harald Espedal sier de ikke blir bedre i 2019 og at man først ser en bedring i 20/21
Met1976
20.02.2019 kl 08:38 3399

Litt blandede forventninger ser det ut til- fra de skeptiske som mener 2019 vil bli marginalt bedre enn 2018 med økning 2020 til de som mener oppgangen kommer utover 2019.

Men egentlig er det jo en forventet oppgang i ratene mtp antall skip, er jo merkbart færre båter i spoten i nordsjøen nå. Et par gode lange kontrakter nå så er det kanskje rom for å slippe en båt eller to til på nordsjøen om de har noen som ikke trenger altfor dyr klassifisering og er store og sterke?
danm
20.02.2019 kl 09:34 4921

At raterne er op til 60% højere i snit hidtil i år er en kendsgerning, og belægning og antal skibe er ved at nå hinanden. Så der er mulighed for at få skibe ud af oplag.
Boss 99
27.02.2019 kl 09:06 4755

Hva skjer, er Solstad ute å sykler ? Kursen raser!
hifidude
27.02.2019 kl 09:22 4725

Kursen burde vært nær 0,0 da aksjonærverdiene er tapt og den uungåelige emisjonen vil vanne eksisterende aksjonærer nærmest totalt ut. Konkurs blir det nok ikke, men kun smuler igjen. Ta tapet og kjøp heller tilbake i det nyfinansierte selskapet om ett års tid.
Boss 99
28.02.2019 kl 14:06 4575

Stille i Solstad-fjøset idag! Der får ta det med fatning.
Nå må Solstad Offshore-aksjonærene stålsette seg
Torsdag offentliggjør offshorerederiet Solstad Offshore sitt regnskap for fjerde kvartal. Det blir alt annet enn hyggelig lesning for aksjonærene.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 14:30 4544

Tenker at Havila sitt resultat burde vaere varsel nok til de som enda har aksjer i Soff.
kontra
28.02.2019 kl 14:35 4535

Er du ikke oppdatert Boss, at resultatene for q4 er dårlig har nok "Solstad Offshore-aksjonærene" visst i snart et halvt år og som handler om sneen som falt ifjor. Nå handler det om i år og om hva de virkelige Solstad-bossene signaliserer.
Redigert 28.02.2019 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
28.02.2019 kl 14:37 4536

Havila er jo nesten enda værre stilt enn Solstad, de har verken penger eller nye båter. Bare 4 milliarder i gjeld men 15 båter bare. Er jo helt grusomt.
Dofulf
28.02.2019 kl 15:14 4495

28/02-2019 15:10:15: (SOFF) Financial report for the 4th quarter 2018
Revenues for the full year of 2018 was MNOK 4,830 vs MNOK 3,776 in 2017, while
EBITDA amounted to MNOK 1,017 vs MNOK 983 in 2017
Impairment of book value of vessels results in a write down of MNOK 2,046 for
Q4 2018 and MNOK 2,896 for the full year
Year-end equity negative with MNOK 631
Revenues for Q4 2018 was MNOK 1,192 and EBITDA MNOK 247
The Companys combined cash position increased by MNOK 21 to MNOK 1,351 during
Q4 2018
Market recovery is slow and charter rates are not at sustainable levels
Agreement with certain financial creditors to suspend and defer payments of
principal and interest until June 20th, 2019, while negotiations with financial
creditors and other stakeholders continue

The full Q4-2018 report is enclosed, together with the full restated Q3-2018
report as communicated on January 23rd, 2019.
Met1976
28.02.2019 kl 15:15 4498

Tja...hva skal vi lese her da...inntektene opp 1mrd for hele året, avskrivninger på 2,9mrd hvora 850mill i Q3 og 2mrd i Q4 :-o