SOFF - Kontraktene renner inn for SOFF, sjekk melding

HP17
SOFF 08.02.2019 kl 09:05 42423

SOFF starter fredagen med å melde om et kontraktsdryss!
Flere kontrakter er inngått med de store fartøyene. Kan dette være med på å sende SOFF tilbake mot kr 2?

08/02-2019 08:55:01: (SOFF) Multiple contracts awarded

Solstad Offshore ASA has entered into contracts for three of its large PSVs.Normand Service (ex. Sea Spider, 2014 built PX 105) or sister vessel has been
contracted to GeoSea for a period of 180 days firm plus up to seven months ofoptions. The vessel will support wind farm installation operations at the Moray Firth Eastern Development. Commencement is in Q2 2019.
Sea Spear and Sea Supra (2014 built PX 105 PSVs) have been fixed to anundisclosed client for three months firm each, plus options, with commencementin Q2 2019. Sea Spear (2014 built PX 105 PSV) has been contracted to Saipem in the Mediterranean with commencement in February 2019 for a period of 45 days firm
plus options. In addition, Solstad has entered into a new contract for the AHTS, Far Sagaris (2009, UT 731CD, 286t BP) with Queiroz Galvão Exploração e Produção S.A (QGEP) in Brazil. This new charter contract is firm for 95 days with 180 days option with commencement in February 2019 and it is in direct continuation with current charter of Far Sagaris.

The latest awards contribute positively to the Solstad fleet contract backlog atrates that reflect a gradually improving market.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Met1976
01.03.2019 kl 12:38 6070

Det er jo veldig spennende, artig løsning. ratene må jo gjenspeile behovet for å ha ledig kapasitet-kan ikke se annet enn at dette er positivt for både Eidesvik og SOFF

Og hvilket signal sender det egentlig at Røkkes Aker inngår en potensiell 7års rammeavtale med SOFF hvor Røkke er største eier?
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
hstray
01.03.2019 kl 12:42 6068

SOFF04 er uansett den siloen som sliter mest hvor de har fått avdrags og rente utsettelser. Dette er gamle Deep sea supply.
Blir spennende å se urtviklen videre hos Soff
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
marco83
01.03.2019 kl 12:48 6059

Spennende løsning ja. Noe nytt og radikalt. Det trenger denne bransjen. Ser Møkster er den tredje aktøren. Så er det jo en haug med ubesvarte spm. Får alle tre en Call off, eller det er det konkurranse mellom de tre per Call-off? Ergo de byr mot hverandre? Er det satte rater som gjenspeiler det at man faktisk alltids må ha ledig kapasitet? Masse uvisst her. Blir spennende å prøve å kartlegge.

Positivt må det jo være vil jeg tro:)

Nei det er ett godt spm. Vet bransjen har sagt lenge at det er 100% sikkert at Solstad blir en av de aktørene. Røkke drar i trådene han som vanlig:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
kontra
01.03.2019 kl 12:50 6078

Nå har det nå seg slik at jeg har "noen" aksjer i dette "nederlagsdømte" selskapet. I dag utgjør min investering mindre enn 20% av porteføljen min, men har tro for at dette vil endre seg til mer enn 50% i løpet av ett år eller to. Samtidig utgjør mitt engasjement her på forumet mht Solstad mer enn 90%. Dette har ma sammenheng med at en knippe debattanter her på tråden er særs aktiv til tross for at de etter eget utsagn hverken eier aksjer eller er short i Soff. Ærlig talt, det er vanskelig å tro at engasjementet skyldes omsorg for andre aksjonærer!

Når det gjelder din oppfatning av hvilken måte gjelden skal/kan beregnes på, har jeg ingen kommentarer på utover at jeg forventer stigende rater og bedre lønnsomhet i tiden som kommer og at dette bidrar til økte verdier uavhengig av beregningsmodell. Når det gjelder konvertering av gjeld, har ikke jeg sagt at dette blir til kursen for 2 år siden, men at dette er et element å ta hensyn til. Hva du mener med grisete priser må du definere nærmere.

Selvfølgelig leker ikke "de store guttene butikk", men kan du trekke opp et realistisk scenario der Røkke og Fredriksen skviser ut sine medaksjonærer til fordel for seg selv når det gjelder Soff.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
01.03.2019 kl 12:55 6074

Re marco

Ja, det er vanskelig å tolke dette som noe annet enn positivt. De må som du sier ha båter ledig ved call off, noe de nok ikke får betalt for, men oppsiden ved en slik tildeling er mye større enn nedsiden.

Så til det store spørsmålet - hvor mange slike kontrakter må SOFF få for at det skal ha betydning i det korte løp. Svaret er veldig veldig mange. De driver for kreditors regning, de må gjøre noe med gjelden og de klarer ikke raskt nok å skaffe kapital (enten via kontrakter eller annet) til at dette kan unngås. Flere kontrakter kan bety noe bedre konvertering og emisjonskurs, men ikke mye. Som flere har uttalt må det skje noe raskt nå da de ikke kan drive for kreditors regning.

Opplever SOFF som et veldig spennende selskap på sikt når støvet har lagt seg og man nærmere seg 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
01.03.2019 kl 13:00 6065

Jeg mener at grisete emisjonspriser for SOFF ligger i området 10 øre til 50 øre, hvor 10 øre et betydelig mer sannsynlig enn 50 øre.

Med tanke på Scenario hvor Røkke og StoreUlv skviser ut andre aksjonærer så bestemmes dette av prisen. Settes emisjon til 30 øre, sammen med massiv konvertering av gjeld til samme kurs, må eksisterende aksjonærer legge svært mye penger på bordet for å opprettholde samme eierandel. Røkke og Fredriksen har lommer til dette - har du?

Jeg merker meg at til og med kverulanten danm har tatt til fornuften. Den dagen trodde jeg aldri at jeg skulle oppleve.

Vil også påpeke at hva du kontra måtte tro og ikke tro vedr. min posisjon i SOFF gir jeg blaffen i. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen - Jeg har ikke aksjer, skal ikke ha aksjer på lenge enda og sitter ikke short da jeg så langt aldri har shortet en eneste aksje. Så får du som sagt tro akkurat hva du vil. Har vært på forumet lenge og farer ikke med løgn. Du kan gjerne spørre rundt om det er andre som opplever at jeg ikke skriver det jeg mener og om jeg noen gang har vært uærlig vedr. egen posisjon.

Jeg skriver om SOFF da det er spennende selskap på sikt, men absolutt ikke nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
hstray
01.03.2019 kl 13:35 6023

Styret her etter aksjelovene § 3--5 at styret har en lovfestet plikt til å handle på en nærmere angitt måte ved tap av egenkapital. I dette tilfellet negativ egenkapital.
https://www.magma.no/styrets-handleplikt-ved-tap-av-egenkapital

Styret må altså forta seg noe visst ikke risikerer de å bli holdt personlig ansvarlig. Så at det vil skje noe her snart, det er helt sikkert. Det kan faktisk gå begge veier, da Soff har noen stor tøffe eiere og gjelden er så massiv.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
kontra
01.03.2019 kl 13:59 5992

Er det slik å forstå at du mener styret ikke forholder seg til reglene. Tror det skal mer enn en "nettløk" til for å stille spørsmål med styrets ansvar.
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
kontra
01.03.2019 kl 14:34 5955

Til å ikke ha aksjer i Soff synes jeg du legger mye følelser i dine betraktninger. Jeg tviler på at Røkke og Fredriksen vil la sine aksjer vanne ut med en konvertering av gjeld tilsvarende 10 - 50 øre! Kommer temaet på banen i forbindelse med forhandlingene mellom Soff og bankene, vil "konverteringskursen" ligge på et helt annet nivå. Selvfølgelig er jeg forberedt på å være med i en emisjon dersom det blir en del av løsningen. Jeg legger i så fall til grunn at det blir en fortrinnsrettet emisjon der jeg vil beholde minst dagens andel av selskapet utover eventuell "gjeldskonvertering".
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
gcmc
01.03.2019 kl 14:55 5942

hstray: Tror du misforstår litt. Solstad Offshore ASA er ikke en silo, men et holdingselskap som eier siloene, der i blant deep sea supply-siloen.
Det eier aksjer i alle siloene og har som gjeld dette obligasjonslånet på ca 1 MRD NOK. Det er også her aksjene er utstedt.

Poenget mitt er at selskapet kan velge å slå enkelte av disse siloene konk for å beholde de som evt går bedre. Det vil naturligvis være et godt forhandlingskort for aksjonærer/soff bondholder i pågående restruktureringsdialog med bankene (som sitter inne i selve siloene).
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
marco83
01.03.2019 kl 15:16 5910

Hva er en skipsmegler tjent med selv? Hva er en skipsmegler tjent med å si på vegne av sine klienter (rederiene)?

Skipsverdiene blir ikke lavere enn det de er nå. Her i fra og i årene framover blir det flat utvikling eller en rolig økning.

Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
danm
01.03.2019 kl 16:52 5847

Tror du nu ikke, at de falder lidt? :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Met1976
01.03.2019 kl 17:11 5823

Faller de mer er de under skrajernpverdien. For noen dager siden ble 3 PSVer og 3 AHTSer fra 2007-2009 solgt for en samlet pris på under 180 millioner. Det er altså under 30mill pr.båt, og det er ikke så gamle båter...
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
marco83
01.03.2019 kl 17:28 5808

Nei det er vell ikke teoretisk mulig lenger. Som Met skriver under kan det ikke falle under skrapverdien
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
danm
01.03.2019 kl 19:22 5726

Tror du nu alligevel ikke, at de kommer til at betale for at komme af med dem? :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
Kontur
01.03.2019 kl 20:35 5430

Ett av grepene bankene kan komme til å gjøre er å fjerne en rekke båter fra markedet for godt. De største rederiene har aller mest å tjene på dette og det gjøres allerede i dag i de større internasjonale.
Jeg vet ikke antallet det vet vel nesten ingen men skulle jeg tippet vil der fort forsvinne opp imot 100 skip kommende året.
Hva tror dere?
Boss 99
01.03.2019 kl 20:49 5406

Det er slik at alle båten om de er i drift eller i opplag så er de belånt over skorsteinsmerke. Det som er verst er at det er foskjellige banker og institusjoner som har lånt ut penger til de. Så det er nok ikke enkelt å bli enig om hvem som skal ettergi og ta tapene som må komme. . En skikkelig smørje. Haha. .
ahts66
01.03.2019 kl 21:56 5367

Det er flere år siden jeg sa at dette var et luftslott, men ble så sjikanert av andre her på forumet at jeg ikke har lagt inn kommentarer etter det. Nå kommer sannheten frem. Solstad er konkurs uansett hvor mange siloer de har
Over 600mill i negativ egenkapital uten å betale renter og avdrag på lån.
hstray
01.03.2019 kl 23:06 5323

Tviler sterkt på at banker og andre kreditorer ønsker en konkurs. Det viser avdrag og rentefradrag ut 2019 på SOFF04 som er en av siloen under Solstad som sliter mest. Men styret i Solstad ønsker å benytte situasjonen nå rett iforkant av en bratt opptur å kvitte seg med mest mulig gjeld mot en kraftig emisjon. Dagens aksjonær verdier er nesten borte, og aksjonærene har lite å tape. De store taperne er bankene og andre kreditorer som ønsker å yte avdrag og rentefritak til markedet tar seg opp. Solstad styret ønsker mest sannsynlig en cut på ca 15 milliarder/halvering av dagens gjeld. Dette vil sette soff i bra posisjon for fremtiden. Dette tror jeg er planen til soff styret.
De fleste skipene til Deep sea kan skrapes. De er gamle og utdaterte
Met1976
02.03.2019 kl 07:45 5193

Solstad har sagt lenge nå at de har 30-35 båter de vil bli kvitte, noen få av de er solgt 2018.

Jeg tolker de voldsomme nedskrivinene som et steg mot dette, 2mrd er mye selv på 138 båter-og det er de eldste og minste båtene som er nedskrevet mest-de kan ikke ha bokført verdi fryktelig mye over skrotverdien etterhvert så jeg tror de skal skrote endel av disse.

Som jeg nevnte går, det ble solgt 3AHTS+3 PSV bygget 2007-2009 i Asia forrige uke til under 30mill pr båt i snitt. De verdiene er så lave at man tjener mer på å skrote og øke ratene noe
Puffen
02.03.2019 kl 11:39 5093

Tviler på at banker vil gå med på gjeldsettergivelse uten at dagens aksjekapital blir nedskrevet til 0. Foregår nok rimelig intense diskusjoner i styrerommene nå. Røkke og Fredriksen er nok med på å sette inn mer penger, hvis bankene tar en viss nedskriving. Men Solstad familien har vel litt mindre å bidra med... De kommer nok på noe. Men er redd at øvrige aksjonærer blir ofret. Beskjeden i kvartalsrapporten var nokså tydelig. Dagens aksje blir i beste fall en tegningsrett
Met1976
02.03.2019 kl 12:06 5080

Nå er det såpass trykk på PSV markedet at det tas i bruk AHTS, svære Normand Drott ut på psv jobb for aker nå- og med 10 ledige AHTS i nordsjøen er det nok bedre rater for psv enn ahts uansett :-D
Vega
02.03.2019 kl 12:10 5079

Man kan like det eller ikke. Egenkapitalen er tapt. Skipsverdiene er lavere enn selskapets gjeld.

Jeg tror selskapet vil overleve da bankene har mye å tape på en konkurs. Men jeg tror vi får konvertering av gjeld til aksjekapital som innebærer at aksjonærenes penger andel blir nærmest utradert. Her er det om å gjøre å holde seg borte til restruktureringen er gjort.
- vega
Kontur
02.03.2019 kl 13:40 5046

Ratene kommer nå, ikke mye PSV ledig nå så her blir det god inntjening fremover.
Problemet til Soff er flåtesammensetningen og jeg tror Solstad angrer bittert på dealen som ble gjort for ettpar år siden. Altfor mye gammel tonnasje av feil type.
Heiv seg altfor seint inn i Subseasegmentet. Krysser fingrene og håper det går bra.
Bankene konverterer men ikke mer enn de må, tipper 6-8 mrd. Så blir det emisjon, kanskje 3-4 mrd.
Satser og på at de skroter 10-12 båter da kommer ratene lettere.
kontra
02.03.2019 kl 14:56 4997

Egenkapital er ingen eksakt begrep. Jeg kan si det så sterkt at ledelsen i Soff, aksjonærene med Røkke og Fredriksen i spissen, banker og obligasjonseiere er i langt bedre stand til å vurdere den reelle egenkapitalen ulike deler av offshore, enn det det regelbaserte systemet finansmyndighetene krever skipsverdiene beregnet ut fra. Det vil nok bli rundt disse nivåene egenkapitalen beregnes når eventuelle tiltak iverksettes.

Når seg ser bort fra kjøp og salg av aksjer det siste halvannet året, og som kanskje omfatter en prosent eller to av aksjekapitalen har de fleste en inngang på kr 10+. En emisjon og/eller konvertering vil kanskje være følsom for disse aksjonærene, men for "storkjeftede" løker som handler på dagens nivå, vil dette knapt merkes. Og så må en merke seg at situasjonen for Soff pr utg av q4 2018 er omlag som ledelsen varslet høsten 2018. Selskapet varslet også et mulig resultatsvakt q1 2019, noe som gjenstår å se resultatet for. Med bakgrunn i flere kontraktsinngåelser så langt i 2019 kan det være at den varslede oppgangen kommer allerede nå. Så "Puffen" du kan plutselig oppdage at du solgte aksjene dine for tidlig og for billig. Det er en kunst å treffe toppen, som mange skryter på seg, men å treffe munnen er en like stor bragd, som vi hører sjelden til.
really
02.03.2019 kl 15:53 4961

Det er en stund siden jeg var innom SOFF og skrev om nødvendigheten av refinansiering av selskapet. Om det bli friske penger, gjeldskonvertering eller begge deler spiller ikke så stor rolle, men utfallet må bli slik at selskapet har cash til å dekke sine forpliktelser ut 2021.

Det har vært en hel rekke slike refinansieringen innen oljerelatert de siste 4 årene og de har mange likhetstrekk. Gamle aksjonærer sitter typisk igjen med et par prosent av selskapet, men det har variert mellom null og 7% på de sakene jeg har sett på. Og de store som velger å bli med kommer godt ut av det.

For aksjekursen i SOFF er det vanskelig å si hvor det lander, men analysen lenger opp her som konkluderer med en kurs på mellom 10 og 50 øre virker sannsynlig.

Og som alltid i slike saker er det noen som velger ikke å ta inn over seg hva som er i ferd med å skje. Fullt lovlig det, selv om det koster mer enn det smaker. Ofte faller kursen 50 til 80% når løsningen gjennomføres.
danm
02.03.2019 kl 16:19 4941

"Det har variert mellom null og 7% på de sakene jeg har sett på. Og de store som velger å bli med kommer godt ut av det". Hvem er de store, og hvordan kommer de bedre ud af det end de små?, de må vel have aktier som alle andre, købt til en forholdsvis høj kurs.
Kaksi
02.03.2019 kl 22:18 4821

Rettet emisjon til de store og så en trøsteemisjon etterpå
hstray
02.03.2019 kl 23:38 4788

Soff skulle vært restrukturert skikkelig iforbindelse med fusjonene og Akers inntreden. Nå blir selskapet restrukturert når så og si alle aksjonær verdier er forsvunnet. Ledelsen i Soff ønsker nå større restrukturering i samtlige siloer i selskapet med mål om at bankene og andre kreditorer skal kutte gjeld kraftig. Det vært rykter om at Soff jobber mot å kutte gjeld med 15 milliarder. Det liker ikke bankene, så har kan vi se flere utfall
kontra
03.03.2019 kl 11:40 4639

Du i likhet med meg må ha lov til å argumentere for sitt syn om utviklingen av Soff i tiden fremover, men jeg tillater meg likevel å stille spørsmål ved resonnementet bak et par av dine konklusjoner/standpunkter.

For det første finnes det ingen "blåpapir" mellom de ulike selskapene som må gjennom en form for refinansiering. Dermed blir det nonsens å dra sammenligninger tidligere "tilfeller". Hva mener du med å gi en forståelse av at aksjonærene blir avspist med smuler, mens de store kommer godt ut av det!? Har ikke alle aksjonærer, både små og store, de samme rettigheter? Dette må du forklare nærmere.

Du blander litt "hummer" og noe mer "kanari" samtidig som du henviser til et baisse-innlegg lengre opp i tråden som har beregnet en eventuell emisjonskurs til mellom 10 og 50 øre. Litt interessant det. Fremkommer det "beregnede" tallet som et resultat av en analyse, eller er det et "ønske". Det kunne ha vært greit å få vite om denne "emisjonskursen" er betinget en ren emisjon, uten gjeldskonvertering, eller inngår i en pakke med både gjeldskonvertering og emisjon. Eller kanskje får en først en gjeldskonvertering og deretter emisjon. Hvordan tenker du deg opplegget. Hvem skal fastsette egenkapitalen(verdisette eiendelene)?

Hva er det du ser, utover antakelser, som er verd å ta inn over seg når det gjelder å ta inn over seg hva som er i ferd med å skje. Jeg er selvfølgelig ikke sikker, men jeg tror med rimelig stor sikkerhet at uavhengig av løsninger vil aksjonærene få en betydelig avkastning.
Slettet bruker
03.03.2019 kl 14:55 4568

Redningspakker fra Fredriksen var da gode for alle aksjonærer både i Gogl og Archer. Husker jeg rett spratt kursen 20-30% i begge selskapene når redningen endelig kom.
Når konsensus er at markedet kommer, bare altfor sent blir det nok en løsning alle kan leve med.
Trur nå eg på.
danm
03.03.2019 kl 16:36 4504

Det er klart, at baisserne klør på, godt hjulpet af E24, men spørgsmålet er, om ikke kursen har nået bunden. I hvert fald er der ikke sket frygteligt meget set hen over de sidste 3-4 måneder.
hstray
03.03.2019 kl 16:54 4491

Kommer ikke en krone fra noen før bankene går med på solide gjeldsreduksjoner. Og det ønsker ikke bankene. Solstad har etterlyst en løsning over lengre tid.
Man kan godt si at Soff har ett stort problem ihh gjeldssituasjon. Men problemet for bankene og kreditorer er mye større. Går bankene med på Solide hair cut på gjelden så kan dette forplante seg til andre selskap. Tvilsomt at bankene vil ta pantet sitt og få andre til å drive skip eks Dof. Da må Soff være nærmest konkurs. Jeg nøkkelen for en bærekraftig løsning hos Soff ligger hos bankene.
Kontur
03.03.2019 kl 19:53 4398

Dette blir et spleiselag og fokus må være en løsning som kan lykkes med minst 2-3 varighet
Bankene sanerer minst mulig men nok til selskapet klarer forpliktelsene. Kanskje 5-6 mrd
Så konverterer de muligens samme beløp
Emisjonen blir et regnestykke men 3-5 mrd kan være et godt tipp.
Så kan de skrote 10-20 båter som i realiteten aldri kommer i drift igjen
hstray
03.03.2019 kl 20:18 4405

Ja må bli ett spleiselag. Soff har gjennom fusjonering, samt selskapene som inngikk i fusjonen aldri gjennomført en skikkelig restrukturering tilsvarende hva Dof gikk gjennom i 2016.
Bankene ønsker å gi lite i en restrukturering, og da kommer man ikke i mål. Gulfmark og Tidewater som i fjor ble fusjonert har begge vært gjennom Chapter 11 prosess og har fått redusert gjeld med 80%. Soff hadde nok ønsket det samme. Aksjonærer verdier betyr lite da kursen er gått ned med over 90%. Nå ønsker selskapet å bli bærekraftig og stå bedre stilt når oppgangstider begynner.

Det er helt uklart hva som skjer da de forhandler på overtid. Da det er snakk om Røkke og Fredriksen som er motpart som bankene sikkert har andre store engasjementer med, så skal bankene tenke grundig over hva de gjør.. Jeg tror derfor at Soff har flere gode kort på hånden. En konkurs er katastrofalt for bankene og kreditorer. Og de vil sitte med en flåte hvor kun de nyeste og mest attraktive skip kan selges videre til en brøkdel av lånebeløp på skip.
Met1976
04.03.2019 kl 07:30 4264

Mye enig her- det er jo et tankekors at det beste kortet til SOFF nå nesten er hvor ille det står til- bankene vil nok strekke seg nokså langt for å slippe å overta 135 skip hvor omtrent 25-30 ikke kommer i drift igjen og resten må driftes/selges i et marked som sliter enormt. De amerikanske løsningene i C11 er jo egentlig å radere ut eksisterende aksjonærer og så langt unna kommer vi ikke her heller slik jeg ser det.

For min del burde jeg solgt alt før sommeren når jeg var omtrent i null, nå er tapet såpass stort (i prosent, heldigvis ikke i kroner-er mikroaksjonær) at jeg har akseptert tapet og ser for meg å bli med på en emisjon rett og slett. Får si litt som AKER sier-gikk inn for tidlig i syklusen rett og slett.
Redigert 04.03.2019 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
zaandam
04.03.2019 kl 09:02 4207

Frame Agreement with Aker BP ASA

01.03.2019, 12:00:24 pm

Solstad has entered into a frame agreement for the provision of supply vessel services with Aker BP ASA.

The Frame Agreement is for 3 years firm + 2x2 yearly options, whereas vessels will be called off each year based on Aker BP’s demand coming 12 months, and is expected to significantly contribute to an increased utilization of the Company’s PSV fleet.

“We are very pleased to be recognized as a quality provider of supply vessel services by Aker BP and look forward to strengthening our already close relation in the years to come. This is also a recognition of the service provided by our employees onboard our vessels”, says Kenneth Lande, EVP AHTS/PSV Strategic Regions.

Skudeneshavn, March 1st, 2019
Met1976
04.03.2019 kl 09:09 4195

Denne er fra fredag og allerede kommentert mye lenger oppi tråden her ;-)
marco83
04.03.2019 kl 09:32 4167

https://sysla.no/maritim/denne-nyvinningen-kan-fa-stor-betydning-for-offshorerederiene/

Dårlige nyheter for de som har AHTSer. Halverer visstnok antall arbeidsdager/behovet fra AHTSene