Q4 bør bli positivt

DIL
SDSD 08.02.2019 kl 10:52 1172

Hvis «alle» skipene er i drift, bør det vel begynne å vises snart i regnskapet
Ser det skrives på forumet om +/- break even priser på psv
Har sittet i denne i ca 3 år nå, og det kostet dyrt å snitte meg ned i 1,19 etter jul, nå gir jeg denne aksjen ut mars før jeg selger hele posten
Det er jo ingen omsetning lengre i denne.
Fevang
09.02.2019 kl 18:14 1094

Det kan vel ta enda et par år før overkapasiteten i supply er borte og verdien av de gjenværende båtene begynner å stige. Men aksjen begynner nok å stige før det. Så her er det bare å være tålmodig.

Jeg tror på et lite overskudd for selskapet siden de ikke har noen rentekostnader (de er jo gjeldfrie)
Martin10
10.02.2019 kl 00:32 1005

Og så har de solgt to båter med fortjeneste.
DIL
10.02.2019 kl 09:25 931

Hva er planen videre hvis SDSD nå begynner å tjene penger?
Kjøpe flere fartøy?
Selge seg til første tilbyder?
Legge inn bud på andre rederier?
Betale utbytte?
Kjøpe opp noe som ikke har noe med supply å gjøre?
De største aksjonerene er jo gode på finans akrobatikk

Vi får først se på tallene på torsdag hva vi har å rutte med?
Fevang
10.02.2019 kl 09:59 898

Jeg tror de kan kjøpe flere båter, men bare hvis de får kjøpt dem ekstremt billig.

Hvis det kommer et bud på selskapet så tror jeg ikke det blir akseptert under kr 2,00.

For meg er det nok at nedsiden bør være liten og oppsiden stor.

Markedet trenger mer av dette:

Det amerikanske offshorerederiet Tidewater har besluttet å selge det 14 år gamle ankerhåndteringsfartøyet (AHTS) "Richard M. Currence" til skraping.
Det fremgår av en oversikt fra verdivurderingsbyrået VesselsValue. Beslutningen er foreløpig ikke bekreftet.
Prisen for skipet som ble bygget ved Yantai Raffles er ikke kjent.
Gitt at beslutningen bekreftes, betyr det gode nyheter for offshoremarkedet.
Hegnar.no bekjent er det svært få AHTS-er bygget på 2000-tallet som er blitt sendt til de "evige jaktmarker".
ruda
10.02.2019 kl 10:53 869

Det meste blir spekulasjoner, men tror ikke de vil selge. Penger tjener de, selv med lave rater, men de store pengene kommer først om ett til 2 år
DIL
12.02.2019 kl 10:32 574

Torsdag morgen (0700?)får vi vite ståa
Q3 var 0,2 mil USD justert overskudd før skatt, en nedgang på 0,5 mil USD fra Q3-2017, og med en cash beholding på 21,5 mil USD

Det meldes om økende kontraktering hos de store rederiene, så da håper vi at prisene også er stigende- både på skip og dagsrater