NEL Uke 3 fortsettelse
Tillater meg grunnet lang tråd å opprette en ny gjeldende same sak.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
oppvigår
18.01.2018 kl 16:58
8048
Grunnen til at jeg tror det kommer en positiv melding etter børsslutt i morgen er:
- Nikola har lovet store nyheter i midten av januar.
- Løkke er på besøk over there hos Nikola.
- Løkke virker fornøyd.
Tror ikke Løkke er på hejsa tur, nå som mye er på gang!!
- Nikola har lovet store nyheter i midten av januar.
- Løkke er på besøk over there hos Nikola.
- Løkke virker fornøyd.
Tror ikke Løkke er på hejsa tur, nå som mye er på gang!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Severus
18.01.2018 kl 17:14
8085
Etter hva jeg har sett skal de to første demostasjonene leveres i midten av 2018. Disse skal vel bli testet før neste runde med storskala stasjoner blir bestilt? Tror personlig H2V avtalen, Sør- Korea eller noe a la avtalen vi fikk i Latvia er nærmere, enn flere bestillinger fra NIKOLA.
Ny på forumet, men fulgt diskusjonene lenge på Shareville og gamle HO fra sidelinjen. NEL er en stor del av min long portefølje.
Ny på forumet, men fulgt diskusjonene lenge på Shareville og gamle HO fra sidelinjen. NEL er en stor del av min long portefølje.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Tror ikke de har tid til å vente med bestillinger av flere stasjoner. Er vel fra 2021 Nikola skal rulle på veiene og da må infrastrukturen være rimelig utbygd skulle en tro.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Innlegget er slettet
Tror vi med rimelig grad av sikkerhet kan konkludere med at Løkke ikke er hos Nikola for å prate om bestillingen som allerede er gjort, den er done deal.
Det er klart de planlegger for det som skal komme etterpå. Og tiden er knapp, det sier seg selv med det antall stasjoner som skal være på plass innen de neste 3-5 årene.
De har mottatt innbetalt depositum for sykt mange kjøretøy og det sier seg selv at infrastrukturen i stor grad må være dekkende når disse rulles ut på veiene.
Og Ja, Nel kan ha kapasitet til 300 ordinære fyllestasjoner årlig, men dette er ikke ordinære stasjoner.
Nei, time to wake up!
Det er klart de planlegger for det som skal komme etterpå. Og tiden er knapp, det sier seg selv med det antall stasjoner som skal være på plass innen de neste 3-5 årene.
De har mottatt innbetalt depositum for sykt mange kjøretøy og det sier seg selv at infrastrukturen i stor grad må være dekkende når disse rulles ut på veiene.
Og Ja, Nel kan ha kapasitet til 300 ordinære fyllestasjoner årlig, men dette er ikke ordinære stasjoner.
Nei, time to wake up!
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Framtia
18.01.2018 kl 18:54
7760
Forbauser og skremmer meg fremdeles at regjeringen, med Solberg i front aldri tar ordet "hydrogen" i sin munn!? De er snare med å fremme Tesla som den eneste saliggjørende løsningen på klimautfordringene vi står ovenfor. Sier ikke at det Elon Musk utretter ikke er imponerende, men jeg liker ikke retorikken i beskrivelsen av konkurrerende teknologi, viss målsetting utvilsomt er den samme!
Til Solbergs forsvar tror jeg ikke de er godt nok informert...Skulle d vise seg å ikke stemme er de i alle fall sneversynte og sendrektige! Det haster med å få på plass infrastruktur! Viss ikke forblir FCEV'er et Oslo(Bergen) fenomen og folk blir hindret fra å flytte seg over lengre avstander...Noen som har en formening om når det skal løsne for hydrogen...?Har jevnt over dropper inn en melding i måneden så langt...Vi nærmer oss 'en måned uten positive drypp nå:-)Dere får bare trade dere som vil, men jeg avstår...Dårlig erfaring i så måte, selv om d erfaringsmessig skulle la seg gjøre med positivt utfall i 99 av 100 tilfeller...enn så lenge...
Til Solbergs forsvar tror jeg ikke de er godt nok informert...Skulle d vise seg å ikke stemme er de i alle fall sneversynte og sendrektige! Det haster med å få på plass infrastruktur! Viss ikke forblir FCEV'er et Oslo(Bergen) fenomen og folk blir hindret fra å flytte seg over lengre avstander...Noen som har en formening om når det skal løsne for hydrogen...?Har jevnt over dropper inn en melding i måneden så langt...Vi nærmer oss 'en måned uten positive drypp nå:-)Dere får bare trade dere som vil, men jeg avstår...Dårlig erfaring i så måte, selv om d erfaringsmessig skulle la seg gjøre med positivt utfall i 99 av 100 tilfeller...enn så lenge...
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Severus
18.01.2018 kl 19:50
7681
Forsåvidt enig i at Løkke ikke er i Salt Lake city for drikke kaffe og stå på ski, og ingen ting hadde vært bedre enn om vi fikk første del av bestillingene for de neste 14 MEGA stasjonene. Flere på forumet og blant annet Norne har jo regnet seg frem til verdien på avtalen, men tror vi vil få se en massiv reprising av NEL når de faktiske tallene kommer ettersom markedet åpenbart ikke har tatt inn over seg det enorme potensialet enda.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Severus,
Det tror jeg også.
Helt på viddene at aksjen enda kan handles ned mot 3.20.
Det tror jeg også.
Helt på viddene at aksjen enda kan handles ned mot 3.20.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Framtia
18.01.2018 kl 22:15
7368
Hvorfor skal Nikola vente til 2021, når Tesla klarer bragden ila 2019...??? Mulig vi må bruke "tilsynelatende" om Teslas prognoser for fremdrift, ikke vet jeg...
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Folka i regjereringen er et eget folkeslag! Markedet og pengene som bestemmer. Hydrogen kommer for fullt selv om regjeringen her i norge omfavner olje-selskapene godt i sine armer! De er redde for at olje-inntektene skal stupe ...Nå snart polet.....
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Furuen
19.01.2018 kl 09:52
6581
Hydrogen er tatt seriøst i Europa.
Fra Twitter:
Hydrogen Europe Retweetet
FCH JU
@fch_ju
16. jan.
The @fch_ju Call for proposals 2018 is published. Deadline for submission: 24 April 2018. 20 topics and €73.2M funding available. More info: http://bit.ly/2D9cgGZ Oversett fra engelsk
Fra Twitter:
Hydrogen Europe Retweetet
FCH JU
@fch_ju
16. jan.
The @fch_ju Call for proposals 2018 is published. Deadline for submission: 24 April 2018. 20 topics and €73.2M funding available. More info: http://bit.ly/2D9cgGZ Oversett fra engelsk
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Mens vi venter og det kan være ganske kjedelig samtidig som det nok fører til at noen kaster kortene, kunne det kanskje være greit å nøste litt i det vi tror kan komme om ikke altfor lenge.
- Bestilling fra H2V
-Bestilling fra Yara(amonia project Pilbara, Australia)
-Bestilling fra Korea
-Bestilling fra Japan. Nel har nå egne medarbeidere på plass for å selge mer.
-Bestilling fra Fredericia
-Nyheter om Rotolyzer
-Er det for tidlig, eller kan det komme noe fra Shell i California, de har forespurt om pris på inntil 100 stasjoner ref. Løkke Q3(Shell has issued an RFI for additional 100 hydrogen stations to California)
-Kan vi forvente noen bestillinger på stasjoner i Tyskland
-First Element har såvidt meg bekjent enda ikke tildelt noen av alle sine stasjoner i California, må jo være på overtid.
-Hva kan vi forvente fra Kina som satser stort innen hydrogen.
-Sverige har bestemt å bygge ut inntil 8 fyllestasjoner til, er det sannsynlig at det kan komme noe derfra snart.
-Hva med Nikola, personlig tror jeg at tiden er knapp og at det snart må bestilles flere stsjoner for om mulig å få en dekkende infrastruktur på plass til NOne rulles ut på veiene.
-Kan vi forvente noen nyheter fra Nel/Hex/PCell samarbeidet, bærer det frukter.(HYON).
-USA avdelingen/Proton jobber med annet enn California og Nikola, er det sannsynlig med noe mer derfra snart.
-Samarbeidet med SunPower har foreløpig ikke gitt oss noe håndfast. Løkke bekreftet at dette har dratt ut mer i tid enn forventet, kan det snart skje noe her.
-De gamle lokalene er lagt ut for salg i Herning, blir de solgt og til hvilken pris. Uansett vil det generere noe cash ved et salg
-Asko, er det sannsynlig at de vil etablere hydrogen fyllestasjon på flere av deres anlegg og eller kan det komme lignende prosjekter fra andre norske transport bedrifter.
Har bare kastet ut endel som det har vært snakket mye om og knyttet forventninger til. Sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farten, men er ment som innspill for diskusjon.
Det er så mange prosjekter der ute at det er ingen grenser, men vi vet at NEL satser på store prosjekter som skal skje relativt kjapt. De har ønske om snarest mulig å bli et milliard konsern.
Hva tror dere og hva vil mest sannsynlig materialisere seg først?
Forøvrig meget interessant å høre Løkke fortelle om de regnskapsmessige utsiktene for 2018.
Kan sees fra Ca 41 min ut i presentasjonen når han svarer på spørsmål fra Molnes i Norne angående marginer.
http://webcast.seria.no/webcast/67383010
- Bestilling fra H2V
-Bestilling fra Yara(amonia project Pilbara, Australia)
-Bestilling fra Korea
-Bestilling fra Japan. Nel har nå egne medarbeidere på plass for å selge mer.
-Bestilling fra Fredericia
-Nyheter om Rotolyzer
-Er det for tidlig, eller kan det komme noe fra Shell i California, de har forespurt om pris på inntil 100 stasjoner ref. Løkke Q3(Shell has issued an RFI for additional 100 hydrogen stations to California)
-Kan vi forvente noen bestillinger på stasjoner i Tyskland
-First Element har såvidt meg bekjent enda ikke tildelt noen av alle sine stasjoner i California, må jo være på overtid.
-Hva kan vi forvente fra Kina som satser stort innen hydrogen.
-Sverige har bestemt å bygge ut inntil 8 fyllestasjoner til, er det sannsynlig at det kan komme noe derfra snart.
-Hva med Nikola, personlig tror jeg at tiden er knapp og at det snart må bestilles flere stsjoner for om mulig å få en dekkende infrastruktur på plass til NOne rulles ut på veiene.
-Kan vi forvente noen nyheter fra Nel/Hex/PCell samarbeidet, bærer det frukter.(HYON).
-USA avdelingen/Proton jobber med annet enn California og Nikola, er det sannsynlig med noe mer derfra snart.
-Samarbeidet med SunPower har foreløpig ikke gitt oss noe håndfast. Løkke bekreftet at dette har dratt ut mer i tid enn forventet, kan det snart skje noe her.
-De gamle lokalene er lagt ut for salg i Herning, blir de solgt og til hvilken pris. Uansett vil det generere noe cash ved et salg
-Asko, er det sannsynlig at de vil etablere hydrogen fyllestasjon på flere av deres anlegg og eller kan det komme lignende prosjekter fra andre norske transport bedrifter.
Har bare kastet ut endel som det har vært snakket mye om og knyttet forventninger til. Sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farten, men er ment som innspill for diskusjon.
Det er så mange prosjekter der ute at det er ingen grenser, men vi vet at NEL satser på store prosjekter som skal skje relativt kjapt. De har ønske om snarest mulig å bli et milliard konsern.
Hva tror dere og hva vil mest sannsynlig materialisere seg først?
Forøvrig meget interessant å høre Løkke fortelle om de regnskapsmessige utsiktene for 2018.
Kan sees fra Ca 41 min ut i presentasjonen når han svarer på spørsmål fra Molnes i Norne angående marginer.
http://webcast.seria.no/webcast/67383010
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Bestilling fra fredricia går vel bort, var det där forskningspenga försvann?
Rotolyzer kommer nog gå sin gång med testprogram osv i en stille evighet.
Orders fra Kina vil jeg ikke hoppas på. Impact Coatings og Cell impact fick order till bussar där, 100-tals miljoner. Men försinkelser, og de står med färdigbyggda maskiner som kineserna inte köper. Undvik Kina.
Om vi ska se nåt positivt i tillegg så kan det komma fler ubåts-ordrar. byggs en del ubåtar i världen igen. Og vi kan få nyheter av finansiella slag, antingen bedre låenbetingelser, eller at de avyttrar non core virksomhet, eller at nån stor investor kommer in, helst en som konsoliderar nel, hex, powercell mfl.
Rotolyzer kommer nog gå sin gång med testprogram osv i en stille evighet.
Orders fra Kina vil jeg ikke hoppas på. Impact Coatings og Cell impact fick order till bussar där, 100-tals miljoner. Men försinkelser, og de står med färdigbyggda maskiner som kineserna inte köper. Undvik Kina.
Om vi ska se nåt positivt i tillegg så kan det komma fler ubåts-ordrar. byggs en del ubåtar i världen igen. Og vi kan få nyheter av finansiella slag, antingen bedre låenbetingelser, eller at de avyttrar non core virksomhet, eller at nån stor investor kommer in, helst en som konsoliderar nel, hex, powercell mfl.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Wanker
19.01.2018 kl 11:42
6342
Litt skryt fra ITM Power ifm avtale med Shell: http://www.itm-power.com/news-item/worlds-largest-hydrogen-electrolysis-in-shells-rhineland-refinery?platform=hootsuite
Hvorfor er SINTEF partner her, SVIKERE!
Hvorfor er SINTEF partner her, SVIKERE!
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Merdø
19.01.2018 kl 13:22
6113
Kan noen forklare meg som er uerfaren hvorfor noen/så mange selger på disse nivåene ,det må vel være shortere?
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Har ikke satt meg godt inn i den saken men registrerer at Shell har gitt kontrakten til ITM. Sintef inngår også i dette samarbeidet.
Mulig Nel var for høye på pris eller at det snart kommer en ordre til Nel også på et annet og større anlegg.
ITM aksjen responderer dårlig...
Mulig Nel var for høye på pris eller at det snart kommer en ordre til Nel også på et annet og større anlegg.
ITM aksjen responderer dårlig...
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Furuen
19.01.2018 kl 13:43
6053
Canada's 1st fleet of hydrogen fuel cell vehicles coming to Quebec this year
The Quebec government is purchasing a fleet of 50 hydrogen fuel cell vehicles — the first such vehicles in Canada, which Toyota expects to deliver to the province in the coming year.
The Toyota Mirai will be on display when the 75th Montreal Auto Show begins today.
http://www.cbc.ca/news/canada/montreal/75th-annual-montreal-auto-1.4494138
The Quebec government is purchasing a fleet of 50 hydrogen fuel cell vehicles — the first such vehicles in Canada, which Toyota expects to deliver to the province in the coming year.
The Toyota Mirai will be on display when the 75th Montreal Auto Show begins today.
http://www.cbc.ca/news/canada/montreal/75th-annual-montreal-auto-1.4494138
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Furuen
19.01.2018 kl 13:47
6051
Political support for hydrogen trains in the UK
UK Transport Secretary Chris Grayling has said he wants to see hydrogen trains on Britain’s rail network in the near future.
Grayling was responding to a question from Labour MP Paul Blomfield about the environmental implications of the government’s decision to cancel the electrification of the Midland Main Line north of Kettering.
“I expect to see a transformation of technology on our railways over the coming years, with the introduction of different types of battery electric hybrid trains and hydrogen trains. I see that as a priority,” said Grayling, speaking in the House of Commons on January 18.
He added: “I want the first hydrogen train operating on our rail network in a very short period of time.”
https://www.globalrailnews.com/2018/01/19/political-support-for-hydrogen-trains-in-the-uk/
UK Transport Secretary Chris Grayling has said he wants to see hydrogen trains on Britain’s rail network in the near future.
Grayling was responding to a question from Labour MP Paul Blomfield about the environmental implications of the government’s decision to cancel the electrification of the Midland Main Line north of Kettering.
“I expect to see a transformation of technology on our railways over the coming years, with the introduction of different types of battery electric hybrid trains and hydrogen trains. I see that as a priority,” said Grayling, speaking in the House of Commons on January 18.
He added: “I want the first hydrogen train operating on our rail network in a very short period of time.”
https://www.globalrailnews.com/2018/01/19/political-support-for-hydrogen-trains-in-the-uk/
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
goodoil
19.01.2018 kl 13:48
6039
Kan heller ikke se at nel er involvert i dette shell prosjektet har heller ikke satt meg inn i denne saken., men nel kan ikke få alt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Furuen
19.01.2018 kl 13:49
6039
Hydrogen Fuel Cell Vehicle Market to Strengthen Its Position at 8.12% CAGR Through 2023
http://www.digitaljournal.com/pr/3628456
http://www.digitaljournal.com/pr/3628456
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Ledelsen sitter med 90 miljoner akjser som de ska vraka i 2019
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Hunte
19.01.2018 kl 14:11
5991
Ser sterk ut nå!
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
DE som läser den här nyheten i norge kanske går in o handlar NEL. Lite svårare att handla utländska firmor. Ordern visar väl också på affärsmöjligheter inom vätgas.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Jeg er så sikker på en skikkelig opptur at jeg nå er all in. Ha en riktig god helg alle sammen!
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
nå er vi straks i minus her. Nok en dag til ingen nytta.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Dagene kan vel karakteriseres som bortkasta dersom man sitter og kikker på kursen som går 1 øre opp og 1 øre ned...
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Funderer
19.01.2018 kl 15:09
5837
Bare penger jo Larsson , fins verre ting enn det . Du får trøste deg med at proffene nylig lasta til høyere kurs . Oppgang kommer :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Absolut inte gode Larsson! Jag väljer att tolka kursen som så här:
- Vi var vid ca 2,8 före uppgången till 3,72 startade.
- Uppgången gick ganska snabbt, och ofta när det går så snabbt så ska man 1) tillbaka till ursprunget, eller 2) tillbaka till 50% av uppgången.
- (3,72 - 2,8) / 2 + 2,8 = 3,26 vilket är dagens kurs och som är 50% tillbaka (alternativ 2 ovan).
Om vi ligger här och kokar lite före nästa uppgång så gör det ingenting. För uppåt, det ska vi! :)
- Vi var vid ca 2,8 före uppgången till 3,72 startade.
- Uppgången gick ganska snabbt, och ofta när det går så snabbt så ska man 1) tillbaka till ursprunget, eller 2) tillbaka till 50% av uppgången.
- (3,72 - 2,8) / 2 + 2,8 = 3,26 vilket är dagens kurs och som är 50% tillbaka (alternativ 2 ovan).
Om vi ligger här och kokar lite före nästa uppgång så gör det ingenting. För uppåt, det ska vi! :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
penger er penger. Men tiden vi har tapt idag. Også slutar det i rött.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Ny NEL anbefaling i morgendagens FA.
Denne gang er det Thoresen i Storebrand Vekst.
Denne gang er det Thoresen i Storebrand Vekst.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare
Det er tredje gången på kort tid det ska skrivas om nel i fa.
Redigert 21.01.2021 kl 04:57
Du må logge inn for å svare