DOF sikrer seg kontrakt på nesten en halv milliard!

Plogen123
DOF 08.02.2019 kl 13:47 60381

https://aksjelive.e24.no/article/qn9rjo

Fantastiske kontrakter vi har nå, 2019 ser veldig lyst ut!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
11.02.2019 kl 20:31 4303

Uansett, flere båter på kontrakt gjør at markedet blir strammere. For PSV ser det lovende ut, men det må mange flere rigger ut for å få ahtsene ut på jobb. Men der er det ikke så mange aktuelle å er-aktivere for nordjøen hvertfall, da det er mange små og gamle i opplag. Spesielt solstad sine
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
11.02.2019 kl 20:49 4276

Samme om det er nye eller gamle rigger og om de kommer inn i nye eller fornyer allerede eksisterende kontrakter. Det viktige er at bøkene fylles opp.
Nordsjøen alene redder ikke dette, flere felt i verden må satse og det gjøres akkurat nå.
Ang de gamle og mindre fartøyene så havner de ofte i Asia.
Synes dette ser lovende ut
Kjøpte forøvrig mer i dag,
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
DIL
12.02.2019 kl 08:57 3993

The backlog trend is not boring at all?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2019 kl 10:24 3887

Manipulation is over ! We can go for shopping ... The start in a uptrend.... Cheers
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
12.02.2019 kl 10:30 3870

Syltynn slagside nå,
En godmelding og noe styrket kjøpsside så fyker aksjen rett opp
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Caduzei
12.02.2019 kl 10:36 3849

Intet nytt om den nye skuta - ei heller godt nytt fra Brasil! Hva vet en om kontraktene som DOF regner på i Brasil?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2019 kl 10:46 3817

Brazil has around 11 vessel in operation... The big news is what is happening in Guyana with Exxonmobil and UK...
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
12.02.2019 kl 10:52 3804

Båten skulle etter hva jeg har fanget opp gå i oppdrag i dag etter uker med testing.
Håper selskapet opplyser hva disse 6 langtidskontraktene betyr i kroner. Vi snakker om mange MRD kroner.
Der jobbes med stor sannsynlighet med flere store Petrobas kontrakter. DOF har en fordel da båtene er bygd på Brasislianske verft noe som stilles som krav.
Ingen bør selge aksjer i Dof nå. Ingen på top 25 listen gjør det.
Kjøp Dof og tjen store penger nå fremover våren
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2019 kl 11:04 3777

https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2019/02/ExxonMobil-fant-mer-sort-gull-i-soeramerikansk-gullomraade And I will tell you something all that Caribean shore infront Colombia, Venezuela, Trinidad and Guyana is full of oil, I have information regarding to this huge oil reservory and the best is Venezuela ! Venezuela is closer to end with the dictatorship of Maduro and ones new President Guaidó has good alliance with USA and Europa, ones they finally take over, they will need to give all the fields to Americans company as Exxonmobil con continuo expanding that huge oil reservoir in the Caribbean... That can happen this year as well... Guyana just started last year drilling and DOF has already vessels working with the pipe lines and oder subsea labors.... This will be huge for DOF in a couple years...
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2019 kl 11:12 3785

All markets are rising especially those related to oil! China and the USA already have an agreement, it's time to buy, this is extremely economical ...
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2019 kl 11:17 3782

Hadde nå bare øretrillerne hatt vett til å holde noen dager på akjene sine så hadde de kunnet innkassere penger og ikke bare smuler.
Kan faktisk tenkes at Backlog er over 20 MRD
Dette tror jeg blir veldig bra fremover
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2019 kl 11:24 3770

DOF takeoff !!!! and with a strong increase in buyers ... Hallelujah!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
12.02.2019 kl 11:25 3764

Backloggen var: i 2017 Q2=25000,Q3=23000,Q4=23000, i 2018 Q1=22000, Q2=22000 og Q3=20000.
Det er å håpe at de viser til en økende ordremengde kommende Q4. Hvertfall at de ikke rapporterer under 20000.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2019 kl 11:29 3756

You can follow the RSI how is making highers lows since last week ! This is a clear indication that the Bulls has control and this will rallyup !!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2019 kl 12:02 3687

Klarer de det er det fantastisk, husk på at vi kom ifra et godt nivå. DOF styrke og fokus har alltid vært å ha en solid Backlog.
Når det snart går opp for markedet hvor godt drevet DOF er vil kursen gå mangegangen.
6-8 NOK kan komme på et blunk. Deretter skal kursen stige hele våren og sommeren.
Bare å laste opp i DOF.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
12.02.2019 kl 12:09 3672

Last opp ja
Jeg kjøper 2000-5000 i slengen og stanget snart i taket
Går dette bra er fremtiden sikret
Kjøp Dof, den skal ekstremt mye opp de kommende dsgene
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2019 kl 13:17 3569

Om selgerne holder igjen ser vi snart både 4 og 5 tallet.
Der vil komme gode kontrakter tror jeg i forkant av Q4 pres
Q4 kan overraske positivt og vi ser vel nå alle at de underliggende driverne kommer mer og mer.
DOF blir en knallbra investering fremover, muligens kan den bli børsvinneren for året.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2019 kl 13:46 3523

Utrolig at noen er så fattige at de må gi bort aksjene sine.
er det ikke mulig å holde igjen for pokker
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
12.02.2019 kl 15:24 3412

Oljen snart 3% opp
Det mobiliseres og det jaktes nå på de beste skipene. DOF flåten kommer til å bli fullbooket dette året.
Q1 kommer til å gå i pluss
Valuta har snudd, de ekstraordinære nedskrivingene kan fort snu i motsatt retning noe som vil få store positive utslag.
Tror DOF snart kommer som en kule.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
danm
12.02.2019 kl 15:32 5635

På den lidt længere bane, bliver det spændende at se hvad SaudiArabien kommer op med, når de skal ud og lede efter olie.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
12.02.2019 kl 16:22 5572

Har påstått det lenge og gjentar gjerne. Det kommer til å bli mangel på attraktiv tonnasje og når nettopp det faktum går opp for markedet eksploderer ratene.
Ja, her er mye båt tilgjengelig, men enormt mange av disse er plutselig utrangert pga blant annet strengere miljøkrav.
Skal bli spennende å se nårtid vendepunktet kommer, tror ikke det er altfor lenge til
Dof kan lett gå til 30 NOK viss det tar skikkelig av.
Gleder meg til guidingen om knappe 2 uker
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
marco83
12.02.2019 kl 17:26 5488

Hva er disse strengere miljøkravene?

Nei det kommer ikke til å bli mangel på tonnasje i 2019. Aaaalt for tidlig. Jeg ser hva rederiene byr nå på en long term tender i Nordsjøen seinere i år, og selv om det ikke er like jævlige rater som de siste årene så det så absolutt ikke i linje med at det kommer til å være mangel av tonnasje.

Verste er nok over, men at det skal gå fra helvete til himmel over natten som noen mener her er bare tull
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
12.02.2019 kl 17:51 5439

Drivstoffforbruk, batteripakker, begrensning av utslipp. Ikke spør meg om det eksakte tiltakene, men Rikke en forelesning fra en Havila skipper her forleden som hadde satt inn en batteripakke på 25 tonn for å imøtekomme et krav.
Tror heller ikke det blir mangel på all tonnasje, men på noen typer fartøy og de større og mest attraktive båtene.
Ja, det har vært et helvete og vi er på vei ut av det nå. Jeg tror dessuten at pendelen svinger litt fortere når den får litt fart. Dvs omstillingen kan komme raskere etterhvert og at stigningen ikke nødvendigvis skjer gradvis og i samme tempo hele veien
Jeg tror at det kan bli noe trangt i døra (på vei inn) nå på tidlig vårpart.
Nårtid er forresten det starter det smale tidsvinduet de har for aktivitet i Barentshavet, russisk sektor?


Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2019 kl 00:01 5220

Lavere carbonavtrykk er en av 3 hovedmalsetninger for Equinor de neste aarene, det vil si at de har krav om barreridrift/hybrid paa alle baater som skal gaa paa lange kontrakter, de andre kommer nok etter slik de alltid gjor naar storebror har funnet paa noe. Alle fartoy i Equinor sin tjeneste blir malt paa dette enten det er rigger, plattformer eller baater.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
marco83
13.02.2019 kl 09:13 5035

Det er jeg klar over, utfordringen er at alle fartøy kan få
ettermontert slikt utstyr. Slik som har blitt gjort på de siste 6-8 Equinor PSV long term kontraktene. Den andre utfordring er jo at Equinor kun utgir kanskje 2-3 maks slike kontrakter i året. Det blir en forsvinnende lite promille av total tonnasjen
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
13.02.2019 kl 09:38 5211

Snart 4 nok nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2019 kl 10:35 5126

Ikke over 4 enda, da der er noen som har panikk for å tjene mer enn noen øre i slengen.
Hvem i alle dager velger å selge nå, på 3 tallet, med kraftig stigende oljepris og et marked på vei opp?
Totalt uforståelig
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
ksandal
13.02.2019 kl 10:37 5123

Bra innlegg Regina. håper også at denne tar seg opp da jeg sitter tungt her. Langsiktig og hadde vel et håp om 30 kr, så om den går mot 10kr til sommeren, er vi i rute.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
13.02.2019 kl 10:49 5098

Følger diskusjonen med interesse.

En refleksjon jeg har er at DOF med alle kontraktene de har fått de siste månedene har skaffet seg et veldig godt utgangspunkt for å gjøre 2019 til eg godt år driftsmessig, kanskje et veldig godt år. Et godt fundament var der allerede gjennom tidligere inngåtte langsiktige kontrakter, men dette har blitt klart styrket. Og tegnene til den videre utviklingen er helt klart gode. Mye skal skje fremover, mange kontrakter skal plasseres, og DOF har helt klart vist oss at de er en av vinnerne. Synes de tre siste månedenes kontraktstildelinger til DOF er riktig tillitsvekkende. Sterk eierkontroll og sterke eierinsentiver hos CEO er også viktig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
AlanS
13.02.2019 kl 11:32 5021

liker også at diskusjoner er blitt saklige og interessante. Før Jul var det alt for mye tull.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Kontur
13.02.2019 kl 12:24 4960

Enig, vi stiger sakte men sikkert opp. Om/når der kommer mer godt nytt og kontrakter kommer de større klyvene opp imot en bedre kurs. Det er fortsatt for mange som selger på lave volum. Eller sagt på en annen måte her trengs større kjøpere. Kursen styres pr i dag av daytrading på lave volum og vi ser små endringer blant de større aksjonæren.
Det positive er at det kan synes som om gulvet er satt.
Den store motstanden opp ser jeg ikke før vi nærmer oss i overkant 9 Nok
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2019 kl 12:25 4950

Er enig i at noe av dette kan en montere på eldre båter men det vil betyr utgifter som de ikke kommer til å bruke på de eldste båtene. Regner med at vi vil se en økende grad av skraping så snart rederiene tjener penger slik at de har råd til å skrape de eldste båtene. Det er vel litt av problemet slik jeg ser det at det finnes ikke økonomi i rederiene til å skrape båter som er belånte da dette vil gå utover balansen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
13.02.2019 kl 12:30 4940

Nå har ikke Dof noe særlig skrapningskandidater men det er det mange andre som har og det vil hjelpe på. våren nå er nesten fullbooka for Dof, hvertfall på PSV. Subsea er vanskelig å vite noe særlig om men er sikkert OK. Ahts trenger litt flere rigger ut og det er en del som snkal ut nå på våren
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2019 kl 13:02 4889

https://www.oilandgas360.com/tiny-guyana-could-soon-pump-more-oil-than-opec-member-venezuela/ DOF stick very well to this huge project !!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
13.02.2019 kl 13:48 4819

En ting som ikke er kommentert er spørsmålet mitt om disse "ramme" kontraktene DOF/DOF Subsea har inngått, spesielt den med Equinor, men også med andre kunder, ref. noen av kontraktstildelingene i det siste. Er det mulig på noen som helst måte å vite noe om hvor mye arbeid og inntekter slike kontrakter kan forventes å gi?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2019 kl 13:52 4815


DOF could occupy all it´s vessels in this great project! Observe the information and graphics in the information ....

https://www.wsj.com/articles/eureka-giant-oil-find-set-to-bring-guyana-startling-riches-maybe-1529578800
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2019 kl 14:22 4771


Virker som det er stille før stormen.
Best å posisjonere seg med mest mulig aksjer i porteføljen.
Tror DOF vil stige frem imot Q4 presentasjonen.
Ettpar kontrakter til hadde gjort seg



Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
JALLA
13.02.2019 kl 14:22 4774

Hei Regina, Denne artikkelen i FA, kan du kopiere denne inn og legge den her? eller er det forbudt?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare