DOF sikrer seg kontrakt på nesten en halv milliard!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
JALLA
14.02.2019 kl 11:57
3332
Fortsetter det slik får de behov for flere båter :) HAHAHAHA
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Loddepuz
14.02.2019 kl 11:53
3344
ja det hva godt det kom ein kontakt i dag o :) fortsette Dofen sånt som detta blir det et kjempe år og 10 kr komme me te og se i løpet av året. har kjøpt meg kraftig opp i Dof nå de siste ukene og har stor tro på q4. levere de et ok resultat e denne aksjen ustoppelig .
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
JALLA
14.02.2019 kl 11:19
3418
Og ny kontrakt i dag igjen, forlengelse på Skandi Sotra i 21 mnd i Australia
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
14.02.2019 kl 11:04
3443
PSV-segmentet til DOF.
For meg ser det med kontraktene som har kommet den senere tiden ut for at de har få båter innen PSV i opplag og at DOF vil ha få båter i spot-markedet. Dette betyr ganske bra inntjening for segmentet og høy kontraktsdekning. Samtidig opplever jeg at DOF har nok tonnasje til å fortsatt kunne være aktiv i markedet og by inn tonnasje til term-kontrakter. Er dette en noenlunde riktig beskrivelse?
Jeg vil bare nevne at jeg selvsagt vet at PSV er det minste av de tre virksomhetsområdene til DOF, og at det klart viktigste for DOF er subsea-virksomheten. Men en ganske stor andel av kontraktene DOF har fått den siste tiden har kommet innen subsea.
Der kom det jaggumeg enda en kontrakt:)
For meg ser det med kontraktene som har kommet den senere tiden ut for at de har få båter innen PSV i opplag og at DOF vil ha få båter i spot-markedet. Dette betyr ganske bra inntjening for segmentet og høy kontraktsdekning. Samtidig opplever jeg at DOF har nok tonnasje til å fortsatt kunne være aktiv i markedet og by inn tonnasje til term-kontrakter. Er dette en noenlunde riktig beskrivelse?
Jeg vil bare nevne at jeg selvsagt vet at PSV er det minste av de tre virksomhetsområdene til DOF, og at det klart viktigste for DOF er subsea-virksomheten. Men en ganske stor andel av kontraktene DOF har fått den siste tiden har kommet innen subsea.
Der kom det jaggumeg enda en kontrakt:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
3,80 Kr new support line ! Set your buy orders around here to continue a pleased tur...
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
14.02.2019 kl 09:32
3541
Jeg tror vi går spennende og positive tider i møte. 16 kontrakter allerede, om ikke lenge kan DOF være oppe i 20-25 kontrakter og innen sommeren mellom 30-40. DOF har vist svært gode evner til å manøvrere dette markedet, det skal de ha honnør for.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
evenah
14.02.2019 kl 00:30
3758
Ja kontrakter tikker inn gjevnt og trutt nå. Planen med Bergen har hele tiden vært å ha den i opplag frem til AHTS sesongen forhåpentligvis begynner for fullt igjen på vårparten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
evenah
14.02.2019 kl 00:27
3762
Hva menes med local content? Tenker du på loven som sier at selskapene kun har lov å hyre inn utenlandske skip hvis det ikke er skip med brasseflagg tilgjengelig?
Såvidt meg bekjent så skal Olympia flagges om til Brasiliansk flagg og vil da sikkert gå inn på bareboat kontrakt med Dof Brasil som bemanner opp med lokalt mannskap og igjen leier ut båten til klient. Dof er i en ganske særegen posisjon til å gjøre akkurat dette pågrunn av at rederiet har i en årrekke prioritert Brasil som satningsområde og har derfor også bygget flere skip på Brasilianske verft. Loven i Brasil sier vel at rederier kan ha en tilsvarende tonnasje av utenlandske skip på bareboat kontrakter som de har under bygging eller har vært bygd i landet, for Dof sin del er jo det en vesetlig andel av flåten.
Såvidt meg bekjent så skal Olympia flagges om til Brasiliansk flagg og vil da sikkert gå inn på bareboat kontrakt med Dof Brasil som bemanner opp med lokalt mannskap og igjen leier ut båten til klient. Dof er i en ganske særegen posisjon til å gjøre akkurat dette pågrunn av at rederiet har i en årrekke prioritert Brasil som satningsområde og har derfor også bygget flere skip på Brasilianske verft. Loven i Brasil sier vel at rederier kan ha en tilsvarende tonnasje av utenlandske skip på bareboat kontrakter som de har under bygging eller har vært bygd i landet, for Dof sin del er jo det en vesetlig andel av flåten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
MrDokken
14.02.2019 kl 00:12
3778
Alle båtene trenger ikke være bygget i Brazil. Du kan som oftest ha tilsvarende internasjonalt tonnage som lokalt.
Hvis ikke det er lokal ledig mener jeg.
Crew må være 75% lokal ila 6 til 12 mnd? Husker dårlig. Lenge siden jeg jobbet med brazil nå.
Hvis ikke det er lokal ledig mener jeg.
Crew må være 75% lokal ila 6 til 12 mnd? Husker dårlig. Lenge siden jeg jobbet med brazil nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
evenah
14.02.2019 kl 00:02
3782
Hvis Dof har 2 DSV kontrakter på lur så er jo det gode nyheter, men da må det vel en større mobilisering/ombygging til av skip som skal brukes. Dof har såvidt jeg kommer på kun Singapore og Achiver som er DSV, Singapore er vel på kontrakt i Australia og Achiver er jo allerede på DSV kontrakt her nede i Brasil.
Forhåpentligvis er det snakk om CSV kontrakter på Niteroi og Vitoria din bekjent har info om! Det er jo de 2 desidert mest avanserte skipene til Dof som er uten kontrakt pr nå.
Forhåpentligvis er det snakk om CSV kontrakter på Niteroi og Vitoria din bekjent har info om! Det er jo de 2 desidert mest avanserte skipene til Dof som er uten kontrakt pr nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Jyslafancy
13.02.2019 kl 23:26
3819
Hvorfor sende den båten til Brazil? Den har jo ikke noe local content.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Smartis
13.02.2019 kl 22:50
3854
Noe indikasjoner vedr Q4 neste uke da?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Kontur
13.02.2019 kl 22:16
3908
Kontraktene kommer det er sikkert. En av DOF store styrker ligger nettopp i posisjonen de har i Brasil
Sc Bergen gjøres også klar igjen.
Dof resultatene utover året vil bli outstanding
Vi kan glede oss
Sc Bergen gjøres også klar igjen.
Dof resultatene utover året vil bli outstanding
Vi kan glede oss
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
hifidude
13.02.2019 kl 21:44
3946
Mer under oppseiling muligens, fikk denne fra en bekjent i Brasil, han har gode forbindelser:
But Yeah, I have information from friends that DOF is about to sign contracts for 2 DSVs
But Yeah, I have information from friends that DOF is about to sign contracts for 2 DSVs
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
evenah
13.02.2019 kl 19:56
4071
Skandi Olympia gjøres klar for å tas ut av opplag og seiles ned til Brasil for omflagging i disse dager, har ikke hørt noe konkret ang kontrakten enda.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
danm
13.02.2019 kl 19:33
4116
Jeg tror 2019 vil vende nedskrivninger til opskrivninger og belægning og rater vil blive de bedste set de seneste 5 år. Afrika ser ud til at sætte godt gang i offshore. Brasilien, med den nye præsident bliver sikkert også interessant. USA og Canada begynder at røre på sig og Australien må vi heller ikke glemme.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Synes oppgangen går for tregt. Er absolutt ingen grunn til at vi skal ligget betydelig under fjorårets emisjonskurs. Status per i dag er betydelig tryggere enn for ett år siden og selv da var kursen rekordlav.
Prises i dag til ca 10% av EK og det etter rekordnedskrivinger.
Forteller litt om potensialet.
Tror vi står foran en ganske så eventyrlig opptur.
Prises i dag til ca 10% av EK og det etter rekordnedskrivinger.
Forteller litt om potensialet.
Tror vi står foran en ganske så eventyrlig opptur.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
13.02.2019 kl 16:44
4326
Av westshore.no fremgår det forresten at det er Saipem som er kunden i Guyana. Det står at både Skandi Foula og Buchan er på term-kontrakt med Saipem. Er dette noen form for godt nytt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
13.02.2019 kl 16:39
4337
re marco, takk for svar
Jeg vil tro dette vil kunne være fornuftige spørsmål å stille på 4Q presentasjonen. For oss utenforstående er det jo umulig å vite noe om blant annet 1. omfang av rammeavtaler, 2. hvilke priser/marginer som har blitt avtalt, 3. om kunden får noen form for preferanse og 4. om leverandøren får noen form for preferanse på oppdrag.
Jeg vil tro dette vil kunne være fornuftige spørsmål å stille på 4Q presentasjonen. For oss utenforstående er det jo umulig å vite noe om blant annet 1. omfang av rammeavtaler, 2. hvilke priser/marginer som har blitt avtalt, 3. om kunden får noen form for preferanse og 4. om leverandøren får noen form for preferanse på oppdrag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Kontur
13.02.2019 kl 16:30
4351
Ser vi 4 tallet i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Kontur
13.02.2019 kl 16:30
4353
Håper det snart er payback time for offshore, ifølge gutta så står ikke Eqvinor spesielt høyt i kurs, hva dette tema angår
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
marco83
13.02.2019 kl 16:06
4383
Fikk søkt litt og det står ikke nevnt noe om minimumsperiode. Så det kan bli mye, absolutt ingenting eller noe midt i mellom. Umulig å vite. I lys av Equinors mediedekning de siste par ukene om hvor mye de presser allerede latterlig lave rater i offshore, er det nok ikke spesielt hyggelig betaling i bunn her heller dessverre
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Fortsatt noen som MÅ legge aksjene sine ut for salg under 4 NOK, helt utrolig.
Jeg plukker jevnt og trutt, men har nå nådd limit.
Jeg plukker jevnt og trutt, men har nå nådd limit.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
marco83
13.02.2019 kl 15:39
4400
Skal prøve å svare. Svaret på det er vell nei på stående fot. Equinor har vært smarte og utdelt denne rammeavtalen til flere av konkurrentene til DOF. Kan hende det stod i pressemeldingen at det var et minmum av antall dager? Husker ikke, bare til å Google det
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
JALLA
13.02.2019 kl 14:22
4823
Hei Regina, Denne artikkelen i FA, kan du kopiere denne inn og legge den her? eller er det forbudt?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Virker som det er stille før stormen.
Best å posisjonere seg med mest mulig aksjer i porteføljen.
Tror DOF vil stige frem imot Q4 presentasjonen.
Ettpar kontrakter til hadde gjort seg
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
DOF could occupy all it´s vessels in this great project! Observe the information and graphics in the information ....
https://www.wsj.com/articles/eureka-giant-oil-find-set-to-bring-guyana-startling-riches-maybe-1529578800
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
13.02.2019 kl 13:48
4868
En ting som ikke er kommentert er spørsmålet mitt om disse "ramme" kontraktene DOF/DOF Subsea har inngått, spesielt den med Equinor, men også med andre kunder, ref. noen av kontraktstildelingene i det siste. Er det mulig på noen som helst måte å vite noe om hvor mye arbeid og inntekter slike kontrakter kan forventes å gi?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
In Brasil https://www.bairdmaritime.com/work-boat-world/offshore-world/4605-dof-subsea-names-newest-pipe-layer
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
https://www.oilandgas360.com/tiny-guyana-could-soon-pump-more-oil-than-opec-member-venezuela/ DOF stick very well to this huge project !!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
13.02.2019 kl 12:30
4989
Nå har ikke Dof noe særlig skrapningskandidater men det er det mange andre som har og det vil hjelpe på. våren nå er nesten fullbooka for Dof, hvertfall på PSV. Subsea er vanskelig å vite noe særlig om men er sikkert OK. Ahts trenger litt flere rigger ut og det er en del som snkal ut nå på våren
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Er enig i at noe av dette kan en montere på eldre båter men det vil betyr utgifter som de ikke kommer til å bruke på de eldste båtene. Regner med at vi vil se en økende grad av skraping så snart rederiene tjener penger slik at de har råd til å skrape de eldste båtene. Det er vel litt av problemet slik jeg ser det at det finnes ikke økonomi i rederiene til å skrape båter som er belånte da dette vil gå utover balansen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Kontur
13.02.2019 kl 12:24
5009
Enig, vi stiger sakte men sikkert opp. Om/når der kommer mer godt nytt og kontrakter kommer de større klyvene opp imot en bedre kurs. Det er fortsatt for mange som selger på lave volum. Eller sagt på en annen måte her trengs større kjøpere. Kursen styres pr i dag av daytrading på lave volum og vi ser små endringer blant de større aksjonæren.
Det positive er at det kan synes som om gulvet er satt.
Den store motstanden opp ser jeg ikke før vi nærmer oss i overkant 9 Nok
Det positive er at det kan synes som om gulvet er satt.
Den store motstanden opp ser jeg ikke før vi nærmer oss i overkant 9 Nok
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
AlanS
13.02.2019 kl 11:32
5070
liker også at diskusjoner er blitt saklige og interessante. Før Jul var det alt for mye tull.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
13.02.2019 kl 10:49
5147
Følger diskusjonen med interesse.
En refleksjon jeg har er at DOF med alle kontraktene de har fått de siste månedene har skaffet seg et veldig godt utgangspunkt for å gjøre 2019 til eg godt år driftsmessig, kanskje et veldig godt år. Et godt fundament var der allerede gjennom tidligere inngåtte langsiktige kontrakter, men dette har blitt klart styrket. Og tegnene til den videre utviklingen er helt klart gode. Mye skal skje fremover, mange kontrakter skal plasseres, og DOF har helt klart vist oss at de er en av vinnerne. Synes de tre siste månedenes kontraktstildelinger til DOF er riktig tillitsvekkende. Sterk eierkontroll og sterke eierinsentiver hos CEO er også viktig.
En refleksjon jeg har er at DOF med alle kontraktene de har fått de siste månedene har skaffet seg et veldig godt utgangspunkt for å gjøre 2019 til eg godt år driftsmessig, kanskje et veldig godt år. Et godt fundament var der allerede gjennom tidligere inngåtte langsiktige kontrakter, men dette har blitt klart styrket. Og tegnene til den videre utviklingen er helt klart gode. Mye skal skje fremover, mange kontrakter skal plasseres, og DOF har helt klart vist oss at de er en av vinnerne. Synes de tre siste månedenes kontraktstildelinger til DOF er riktig tillitsvekkende. Sterk eierkontroll og sterke eierinsentiver hos CEO er også viktig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
ksandal
13.02.2019 kl 10:37
5172
Bra innlegg Regina. håper også at denne tar seg opp da jeg sitter tungt her. Langsiktig og hadde vel et håp om 30 kr, så om den går mot 10kr til sommeren, er vi i rute.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Ikke over 4 enda, da der er noen som har panikk for å tjene mer enn noen øre i slengen.
Hvem i alle dager velger å selge nå, på 3 tallet, med kraftig stigende oljepris og et marked på vei opp?
Totalt uforståelig
Hvem i alle dager velger å selge nå, på 3 tallet, med kraftig stigende oljepris og et marked på vei opp?
Totalt uforståelig
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Kontur
13.02.2019 kl 09:38
5260
Snart 4 nok nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare