NAS - Strategiske grep

NAS 09.02.2019 kl 10:32 417

Spesielt på langdistanse hvor det er ørsmå marginer bør Norwegian være mye flinkere og kreative for å finne ekstra tjenester om bord. På slike flyvninger sitter passasjerer opptil 12 timer om bord og gjør ingen ting. Flyselskapet har da en enorm påvirkningskraft på passasjerene. At alt vil handle om å selge ekstratjenester ombord og at dette er grunnleggende for suksess inn i fremtiden. Et eksempel på dette er Bank Norwegian (NOFI). På den annen side er det veldig rart og merkverdig at ikke NAS har 100 % eierskap i NOFI da det ikke i mine øyne er noen forskjell på salg av Bank Norwegian-medlemskaper og peanutter + cola ombord. NOFI burde definitivt ha vært under NAS paraplyen og ikke et separat selskap med andre eiere. Det er uvirkelig i mine øyne da NOFI ene og alene et NAS produkt. Dette er definitivt et strategisk feilgrep, men når så har skjedd vil alt handle om å finne innovative konsepter/tjenester raskt og selge dette ombord. YIELD og RASK til å gå opp gitt de små marginene man har på langdistanse. NAS bør blir et flyvende shoppingsenter med mye mer spennende tjenester på menyen, f.eks. online casino på flyvningene til Las Vegas kan jo være en god start. ;)


NAS er et fantastisk selskap med enorm Norges reklame!

Håper dette går bra!