Nel tar et milliard marked i Kina?

Slettet bruker
NEL 09.02.2019 kl 13:19 6200

Nel kan vinne nye milliard kontrakter i Kina. Denne viktige artikkelen bekrefter at incentiver for El.biler og El.trucks i Kina forsvinner om et år. Myndighetene dreier nå all støtte til FuelCell og H2 blir vinneren fremover. En FC H2 truck kan få en subsidier på kr 1 mill. Det er helt rått. H2 fylleutstyrs markedet i Kina blir nå eksplosivt. Les fakta om Kina her: http://www.vatgas.se/2019/02/08/kina-flyttar-subventioner-fran-batterier-till-vatgas/
Redigert 20.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.02.2019 kl 01:21 5563

Når jeg leser dine hausseinnlegg som egentlig ikke bygger på så mye konkret - bortsett fra en del "fyndord" - så lurer jeg på om du tror at Notodden virkelig er verdens navle!

Kina har vært en VERDENSLEDER i alle sammenhenger i lang tid.
Finnes det da ikke et eneste selskap der borte som tar opp "kampen" med NEL - dersom dette er en så lukrativ business som du prøver å framstille det som at det er? For alt vi vet kan det finnes 5 stk NEL'er der borte!

Eller kanskje ikke - for det er ikke sikkert at kinamann likevel er så interessert. NEL har da aldri tjent en eneste krone på sitt virke i NORGE - og i Kina er da det meste "10x billigere". Kanskje de har sett galskapen og skygger banen - eller kanskje kupper de hele festen din?

Resultatet for Q4 begynner nå å nærme seg - og de signalene kursen på forhånd har sendt ut er IKKE av det lystige slaget!
Underkomponentene til chartet er utrolig svake med flere negative brudd, og ryker 5,15 ser man fort 4-tallet igjen.
NorskeBulls registrerte et salgssignal for noen dager siden, og kursen har deretter falt nesten 9%.

Bare EN ting å gjøre nå......Tigeren!
Nå må det HAUSSES som aldri før! Ellers går nok dette akkurat samme veien som det gjør i NAS!

Hilsen Hammers........som ellers lurer fælt på hvordan det egentlig gikk med ditt bunnfiske i NAS de siste 2-3 handelsdagene.
Klart jeg lurer, for plutselig ble det så dørgende stille fra deg på den fronten.
Du vet, gode "fiskeskrøner" setter hele det norske folk stor pris på! Det ligger liksom i folkesjelen.

Akkurat som historier om nordmenn som er født med ski på beina, om tøffe vikinger, Nansen og Amundsen - og alt det der!
Jeg klarer liksom ikke å se for med denne Løkke i akkurat DEN kategorien, men kanskje jeg for en gangs skyld tar feil????
Redigert 10.02.2019 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
OZZY
10.02.2019 kl 02:14 5498

I alle næringer i «vesten» kan Chinamann produsere for en tiendedel av det vi kan. Vi kan jo starte med å grave hverandre ned.
Framtia
10.02.2019 kl 09:20 5183

...selvhevdelse er også et fenomen! Prøv å ta ballen og ikke person, noe jeg minnes du var god til tidligere! At du rakker ned på ny teknologi, som er i en enn så sped etableringsfase, kler deg dårlig! Fortsett med det du kan best og som flere av oss her inne fremdeles verdsetter, please! Jeg antar at du også, innerst inne klarer å se en spire av potensiale i Nel ila den nærmeste tiden...Hvor mange kvartaler har Tesla levert positiv bunnlinje side 2004!?
Slettet bruker
10.02.2019 kl 09:31 5144

Narrsisisten Hammers skriver sitat
Men kanskje jeg for en gangs skyld tar feil ????
Dere kan jo selvtenke dere hvor bortreist denne rotta er når han aldrig har tatt feil , han avslører seg ved å opphøye seg selv som en inkompetent skrullerusk narrsisist.
oppvigår
10.02.2019 kl 10:26 4958

Tror Hammers må lese dette:
https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20190206.Cision.20190206:BIT:0709:0

"Kina har insett att den nödvändiga elektrifieringen av fordonstrafiken inte kommer att gå att lösa med hjälp av batterier," säger Per Wassén, vd för PowerCell. "I Kinas miljonstäder kommer det varken att gå att sätta upp tillräckligt många laddstolpar eller att finnas tillräcklig kapacitet i elnäten för att en massiv elektrifiering med hjälp av batterier skall kunna vara ett reellt alternativ. Det här är en ståndpunkt som kommit att delas av allt fler fordonstillverkarna som också inser att för massbilism och tunga transporter är vätgas och bränsleceller idag ett betydligt bättre alternativ än batterier."
Slettet bruker
10.02.2019 kl 12:16 4684

Oppvigår
Spot on.
Leveransen av elkraft lar seg ikke gjøre uten enorme kostnader .
Vg idag elbiler svekker batterikapasiteten med ca 20 til 40% ved 6 minusgrader eller mer.
Hammers
10.02.2019 kl 13:32 4566

Merkelig for en sutring og ikke minst usaklighet det var på aksjonærene her i i dag.
Jeg synes at jeg skrev et saklig innlegg i går - basert på FAKTA, litt undring og på fiskeskrøner som Tigeren selv har lagt ut om NAS.

Framtia:
Jeg tar ikke noen person, men stiller noen kritiske spørsmål rundt NEL - slikt dere ALDRI hører fra "Guruen".
At ET selskap er overpriset de Luxe betyr vel ikke at ALLE fortjener å være det? Ikke uten grunn at Tesla har vært en shortekandidat i lang tid.

Bjella.
Ikke er jeg Narrsisist, og det er sjelden jeg tar feil. Bare å lese gjennom mine innlegg på ticker HAMMER.
I grunnen en ganske så imponerende rekke med blinkskudd du finner der.
Dessuten; Rotter har 4 bein, mens jeg kun har to.

Oppvigår / Bjella "2":
Javel, men vil det si at NEL heretter skal stå for all den leveransen som batteriprodusentene ikke klarer.
Er det Tigeren som har fått dere til å tro noe så idiotisk?

Til slutt: NEL har nå eksistert 5-8 (?) år uten å genere en eneste krone i overskudd.
Hvorfor skal en aksje som tapte MYE for 2-3 år siden koste dobbelt så mye i år - når tapene i mellomtiden har økt til VELDIG MYE.
FASIT for de siste årene viser at dess mer NEL omsetter - dess større blir tapene. Har ikke Tigeren fortalt dere det?

Hilsen Hammers.......spent på resultatet - og ikke minst på nye "Røverhistorier fra en bunnfiskers dagbok".
MrPutter
10.02.2019 kl 13:43 4518

Jada. Og kostnadene økte betraktelig; med hele 13 kr mila.......
"For amerikanske kunder, med en strømpris på omtrent en flat krone per kilowattime, betyr det en kostnadsøkning på en krone og tretti øre per kilometer"

MrPutter
Redigert 10.02.2019 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2019 kl 14:05 4433

Seff , hammern tar aldrig feil.
Å backtrade Nel er og blir en fiasko.
Desuten hydrogen er fremtidens energibærer , uansett hva plasthammern sier he he tygg på den.
Slettet bruker
10.02.2019 kl 14:09 4414

Hammers synker nå med stø hånd ned i egen kvikksand. Dypere og dypere uten teknisk støtte. Uten support. Brønnen som han selv har skapt - er meget dyp.
Redigert 10.02.2019 kl 14:10 Du må logge inn for å svare
oppvigår
10.02.2019 kl 14:23 4353

Hvis Hammers har fulgt med, så har jeg irettesatt Tigeren flere ganger. En ting har livet lært meg, og det er å ta alt med en klype salt. Jeg leser det han og flere skriver,og setter samtidig pris på at han gidder å dele mye bra info med oss andre.
Ser det er en del her på forumet som ikke bidrar noe, men er flink å komme med skittkasting ovenfor ham og andre. På godt norsk kaller vi vel sånne for "Drittsekker".
Hvor stor Nel kommer til å bli, eller hvor stor kakebit Nel kommer til å motta i dette hydrogen eventyret, kan hverken du eller jeg vite. Men det er lov å håpe. Min tro på Nel ble forsterket etter svar på mailen jeg mottok fra Bjørn Simonsen. Der jeg spurte om det i en twitter dreide seg om RotoLyser, og det i svar ble avkreftet.
I mailen min sa jeg at jeg har tro på at det med Nel blir stort. I svar sier han de også har troen på at det blir stort, og at det er definitivt spennende tider.
the renewable
10.02.2019 kl 14:24 4339

Enig.
Fremtiden vil de nærmeste årene uansett være basert en blanding av fossile og fornybare energibærere innen infrastrukturen er på plass for hydrogen- og ladestasjoner. Vi kan vel regne med en ketchup effekt på lik linje med elbil i Norge. Når det gjelder hydrogen ser det ut til at sentral Europa ligger godt foran Norge, og det har vel årsak i politiske prioriteringer.

Slettet bruker
10.02.2019 kl 14:31 4300

Hei der kjære Tigeren

Fått noen nye Twitter-meldinger fra Nicola????

Tenke seg til. 6 milliarder kroner for et industriselskap som kommer til å tape store beløp de to kommende årene, for så å våkne opp til marked med flere titalls tilbydere og marginpress man selv ikke har sett i solcellebransjen.

Når historien er for god til å være sann, så er det bare å sette seg i godstolen med noen pistasjenøtter og en deilig øl.

Hvis NEL skal levere til Nicola eller hvilken som helst annen bilbrodusent eller lastebilprodusent, så blir marginene så lave og konkurransen så hard, at et rustent og nedslitt fabrikklokale på Notodden kommer til å tape penger til evig tid.

Eric
Slettet bruker
10.02.2019 kl 14:40 4256

Er enig med deg renewable , det som boster hydrogen nå er at fler og fler land ser og handler med å innføre hydrogen som fremtidens energibærer pga bærekraftsmålene.
Det tvinger seg frem og det går fort nå.
Lykke til alle Nellere.
Keirax
10.02.2019 kl 14:45 4229

Nikola skrives me «k», ikke «c». Utover det er jeg fascinert av at du gleder deg over andres potensielle tap om NEL ikke svarer til forventningene. Barnslig, men forsvarer forsåvidt jr. I nicket ditt. Gled deg heller over dine egne investeringer når det stiger, om du har noen, og ikke bare troller rundt på forumet. Noe jeg mistenker er tilfelle. Du er totalt fraværende i mange uker når NEL har steget jevnt og trutt, men spretter frem så fort aksjen korrigerer noe ned, men igjen det er nok det avslørende jr. som er forklaringen på dine barsnlige innlegg. Øl er du i hvert fall ikke gammel nok til å nyte. Det er bare skryt.
MrPutter
10.02.2019 kl 16:44 3900

oppvigår skrev Innlegget er slettet
Hør, hør!

Jeg synes også at Tigeren til tider er noe kvass med klørne men som du skriver Oppvigår vi er alle utstyrt med en toppetasje som kan gjøre egne slutninger. Og med det agere innenfor reglene til HO. Og selv om vi her inne har forskjellige utgangspunkt så burde vi alle behandle hverandre med respekt og ikke kategorisere eller snakke ned dem som mener annet enn dem selv.

For egen del så er jeg her for å finne info for hva som rører seg i H2 markedet generelt og NEL spesielt siden også jeg sitter på noen aksjer i det som etter mitt syn og mange andres er fremtiden. Men selvsagt så vet jeg at andre, også her inne, har et annet syn men velger likevel å behandle dem med respekt. Og det synes jeg at de også bør gjøre med dem som har et annet syn enn dem selv.

God ny NEL uke til alle. I morgen er det et spennende møte i departementet.

MrPutter
Redigert 10.02.2019 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2019 kl 16:49 3883

Innlegget er slettet
Det var intet brudd på regelverket der, kun en Tiger som følte seg mobbet på grunn av at noen stiller spørsmålstegn ved denne stadige bombingen av forumet med meningsløs haussing av den neste krakkaksjen på Oslo Børs.

Det skal bli en sann glede å følge med på forumet fremover, du må nok slette denne profilen også.

Eric
MrPutter
10.02.2019 kl 17:25 3766

oppvigår skrev Innlegget er slettet
Ja... Helt enig - Oppvigår - Barnehagen og sandkassen begynner å bli stor nå...

MrPutter
Redigert 10.02.2019 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.02.2019 kl 18:08 3653

Innlegget er slettet
At Administrator eier aksjer i de nevnte selskapene og i tillegg deltar i diskusjonen har jeg SVÆRT vanskelig for å tro.
Hegnar har nok helt klare retningslinjer (nulltoleranse) på det området.

Selv har jeg i dag har blitt omtalt som både en ROTTE og som NARSISIST (av "Bjella") på denne tråden.
Det tolker jeg kun som om et ømt punkt er truffet - at han nå sitter med saftige tap i NEL - og egentlig er fly forbanna på seg selv.

I tillegg er jeg tillagt de fleste lidelsene man kan lese om i et medisinsk leksikon dersom man drar tidslinjalen tilbake noen år.
Spesielt da det blåste som verst i REC og NSG for 70-100% siden. DE var ekspertene, og jeg var kun en uvitende tulling som drev og surret med en linjal og noen fargeblyanter. Det var ikke måte på hvordan spesielt REC skulle "redde verden" - og alle ordrene som skulle komme!
Ingen av DE nic'ene som er å finne noen sted i dag - mens MITT har vært det samme i alle år!

Hilsen Hammers.........som synes at han kjenner igjen noe av den samme argumentasjonen i NEL......
........selskapet med MANGE regninger og langt færre inntekter!
Slettet bruker
10.02.2019 kl 18:10 3644

???? Nel vinner. Gleder meg til morgendagen.
Redigert 10.02.2019 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2019 kl 18:16 3616

Innlegget er slettet
God Nel mandag. Håper på en solid opptur.
Redigert 10.02.2019 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2019 kl 18:22 3589

oppvigår skrev Innlegget er slettet
Jeg ville nok anbefale deg å lese deg opp med mere kunnskap. Spesielt om emisjoner. Der bør det påfylles med kunnskap. Da blir du klokere med fakta og du kan bli klokere på om hvordan emisjoner går seg. Lykke til ?
Redigert 10.02.2019 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
oppvigår
10.02.2019 kl 18:23 3579

Men er du voksen nok til å be/avkrefte mitt spørsmål?
Slettet bruker
10.02.2019 kl 18:29 3559

En Tiger spiser sild til frokost.
Slettet bruker
10.02.2019 kl 18:35 3530

Hammers.
Men kanskje jeg for en gangs skjyld tar feil!
Insinuerer at du aldrig har tatt feil!
Det sier alt om deg selv.
oppvigår
10.02.2019 kl 18:44 3495

Skal lese meg opp. Men det enkleste hadde vært om du kunne tedd deg som en voksen, og svart på en saklig måte. Du kunne forklart meg og andre på spørsmålet som jeg stilte til Administrator. Beklagelig at du er så hårsår !!

En Tiger spiser sild til frokost.
Forteller vel hvor voksen du er.

Ser også frem til i morgen og en spennende uke!
Redigert 10.02.2019 kl 18:54 Du må logge inn for å svare
Framtia
10.02.2019 kl 19:13 3395

Hammers;
Jeg har ingen "guru" og jeg mener selv at jeg er rimelig flink til å sortere bort unyttig info. I tillegg velger jeg å være " raus", så lenge hausere og baiserne er noenlunde saklige...
Men du har selvfølgelig/(muligens!?)rett ang. Nel...i det svært kortsiktige bildet! Jeg tror fremdeles at H2 er kommet for å bli og vil utgjøre en betydelig faktor i det grønne skiftet! Hvor Nel er oppi alt dette aner jeg noe om og nok til å satse noen hundre tusen på nettopp d?
JosefK
10.02.2019 kl 22:47 3055


Til opplysning, Kina kjøper en god del elektrolysører fra Nel.
JosefK
10.02.2019 kl 22:54 3028


Linjalen, ja! Hvor var den da Nel akselererte fra 2 kroners merket? Hva?

Du høres mest ut som en patetisk parodi på deg selv når du ikke klarer å se det åpenbare som utspilte seg fra våren i fjor. Til og med jeg klarte å se det -uten linjal men med nypussa briller!
Hammers
10.02.2019 kl 23:03 2985

En patetisk problemstilling du kommer med!
- For det første scanner jeg ikke alle aksjer til enhver tid.
- For det andre skriver jeg sjeldent om aksjer som stiger. Det gjør normalt "1000" andre - og da gidder ikke jeg å være nr 1001.

Hva ser du i dag da? DET bør vel være LANGT MER interessant!
Personlig ser jeg mye nød og elendighet hvis dine MEDAKSJONÆRER sender aksjen under 5,15.
Det er DERES handel som bestemmer hva jeg skriver teknisk. Ikke jeg - for jeg er kun kommentatoren som forteller hva DE gjør!

Hilsen Hammers
Breikjeften
10.02.2019 kl 23:04 2975

Foruten "sild til frokost" Tigeren kjører "karusell" med Lillegutt JR/Hammers. Stå på Tigeren med å "leite frem" info om "vinner caset Nel"
Slettet bruker
11.02.2019 kl 01:01 2794

Hammers
Du sier du ikke komenterer aksjer som går opp!
Hvordor har du vært så ivrig å komenrere Nel da som har steget opp mot 50% det siste halve året?
Det er få som tar deg seriøst , god bedring.
Slettet bruker
11.02.2019 kl 08:13 2485

Takk for det, Breikjeften. Tigeren kjører "karusell" med Lillegutt JR/Hammers, den likte jeg :-)
Redigert 11.02.2019 kl 08:14 Du må logge inn for å svare