Ny storfilm laget i Norge

lofric
09.02.2019 kl 20:30 535

God kveld mine venner
Jeg så på Dagsrevyen i kveld at ny norsk storfilm om " Roald Amundsen " har premiere neste uke. Vi kan lage film her på " bjerget " også, som også våre naboland. Max Manus er en annen storfilm som er blitt solgt til mange land og hatt en kassasuksess. Invandrene/utvandrene/nybyggerne hadde suksess i Sverige.. Vi i norden kan også lage film.. Kanskje dette hadde vært noe å tenke på ….Bare en tanke fra en " infoldig " mann som Lofric….som kanskje ikke er så dum alikevel…..
Ha en god kveld mine venner.
undrende
09.02.2019 kl 20:41 521

Syns norske skuespiller stort sett blir for teatralsk. Med det mener jeg at de egner seg best, ja, akkurat, for teatret, og ikke på film. De har sånn døds/gravalvorlig uttrykk oftest. Det syns jeg fulgte Liv Ullmann i hele karriæren også. Svenskene er nok bedre. På serier er svenskene suverene med Beck i førersetet. Når Norge lager serier blir det ofte nitrist syns jeg, og så skal det på død og liv (sikkert manus) være så rare navn på rollepersonene. Kristjon var det en som hette nå nylig.
Det finnes heldigvis stadig flere unntak i Norge også. Kontiki ble brukbar, samme med Max Manus og Tungtvann filmen, sikkert m/fl