Det blir stygge tap i Oslos randsone mot sør.


https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?q=kantor

«Boligene er ferdigstilt og overtagelse vil skje etter avtale med selger. «

Kun 9 salg siden oktober 2017. Vi ønsker lykke til med salget av de 16 enhetene som står igjen...
kator
11.02.2019 kl 09:12 588

Det blir interessant å følge....Om du har beregnet at du skal ha + 80.000 pr. m2 for store leiligheter i 1. etasje på Kolbotn for å gå break even så fortjener du å gå på tap. Det nekter jeg å tro. Ser at selskapet er eid av noen lokale størrelser - og at det i 2017 tjente MNOK 65 på en omsetning på MNOK 211. Altså over 30% på bunnlinjen som må betegnes som ganske fantastisk inntjening. Går ut fra at dette er fra trinn 1. Og at det er trinn 2 som selges nå. Så det er nok snarere noen som er gode til å maksimalisere profitten. Men er enig med deg at det blir spennende å følge....
Redigert 11.02.2019 kl 12:27 Du må logge inn for å svare

Paneldata bærer visst nag til Kolbotn.
Jeg bor ikke der, men ser at direktetoget tar 12 min til Oslo S, og til sammenligning så tar det f.eks. 13 min fra Stabekk og 10 min fra Lysaker.

Bærer ikke nag til Kolbotn. Følger det som et case. Det som er mine hypoteser er :
1) at summen av utbyggingen i alle stasjonsbyer mellom Halden og Oslo blir for stor i forhold til befolkningsveksten.
2) Effekten av Follobanen misforstås: reisetidsgevinstene er større for de som reiser langt ( type Vestby, Moss) enn den vil være for de som bor nærmere. Dette er særlig uttalt på Kolbotn det prisene er høye i utgangspunktet, og rutetilbudet faktisk blir dårligere med Follobanen.
Redigert 11.02.2019 kl 12:02 Du må logge inn for å svare