- Aps ordfører i Trondheim, bompenger for elbiler

AP må ha pengene dine.

Aps ordfører i Trondheim og Trøndelags fylkesordfører mener tiden er inne for at byens elbilister betaler bompenger.

Ordfører Rita Ottervik og fylkesordfører Tore O. Sandvik – begge fra Arbeiderpartiet – er enige om at innføring av bompenger for elbiler er nødvendig dersom målet om nullvekst i biltrafikken skal nås, skriver Adresseavisen.

Ja her brukes nullvekstvisjonen som unnskyldning.
VI MÅ ikke ha en nullvekstvisjon. Den må rett og slett bort.
Hvis den ikke fjernes MÅ det innføres bompenger omtrent over alt.
Og de trenger faktisk ikke pengene.
De vil derimot at det skal være vanskelig for folk.
mishka
11.02.2019 kl 12:33 674

"Alle vet at klimahysteriet er bullshit, men bløffen er blitt for stor og altfor lønnsom"

https://www.document.no/2019/02/07/det-gronne-bermudatriangelet-en-skjult-maktstruktur/

"Klimahysteriet har skapt en ny form for økonomi: Grønn planøkonomi"

https://www.document.no/2019/02/01/tord-lien-og-klimaindustrien-med-nye-skroner-om-vindmoller/
Basse
11.02.2019 kl 20:22 612

så sant så sant

og får de kigerske AP, V, SV, KRF bare innført veiprising med GPS også så har vi den moderne versjonen av "berlinmuren"/Jernteppet på plass. Denne gangen vil derimot muren følge oss "overalt" "hele tiden". Og denne gang kan ikke folk rive den ned...for den eksisterer ikke fysisk.

dog kan muren falle før den er fullført med hjelp fra uventet hold? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XwXQBo/e-tjenesten-slik-svarte-putin-paa-natos-storoevelse-i-norge?utm_source=vgfront&utm_content=row-7

Redigert 11.02.2019 kl 23:10 Du må logge inn for å svare

Er det gått opp for AP at en for nær allianse med de ytterliggående på venstresiden på sikt vil skade for partiet. Anderledeslandet driver et bompengesirkus helt uten sidestykke. Det rammer store deler av AP sine velgere. Vi får en pekepinn ved kommende kommunevalg, hvorvidt folk fortsatt ønsker venstresiden ved makten.

Jeg tror det er klokt at elbiler nå skal betale for passeringer i bomstasjoner. Alminnelige folk med fossile biler vil føle det mer rettferdig og folket med elbiler vil også synes det om de følger sine hjerter. Dette handler om miljøet, penger og fordelinger i samfunnet å gjøre. Forskjellene blir nå mindre i Trondheim og opprør blir da mindre aktuelt nå når trøndere blir likere igjen.Dieselbiler har rast i verdi i Trøndelag, mens elbiler nesten har steget i verdi som brukte. Disse forholdene vil også utjevnes så klasseskillene blir mildere. Miljøet vinner fortsatt, det vil komme inn flere penger, fordelingen i samfunnet blir likere. Ingen taper.

Jo ved å gjøre det dyrt å kjøre bil så taper de fattigste. De får ikke råd til å kjøre bil.
Og det er også hele poenget med nullvisjonen. Man skal gjøre det så dyrt å kjøre at de fattigste ikke har råd.
Det at de sosialistiske partiene fronter dette er jo pussig, men siden de gjemmer det bak ordene miljø og klima så kan de gjøre hva de vil og folket jubler.
Og det er jo en flott innsats av de rødgrønne å presse de fattigste til å redde verden.
Men jeg vet ikke om jeg tror at det har så veldig stor effekt.
Jeg synes politikerne i stedet burde bruke penger på å fjerne de vesentlige utslippene av CO2.
Men det er klart at det går jo helt i mot all politikertankegang og så ville det jo heller ikke være symbolpolitikk.
rockpus
13.02.2019 kl 11:35 439

Hva i all verden er begrunnelse fornullvekst i biltrafikk når det gjelder batteribiler?? De bidrar jo ikke til lokal forurensing!

Elbiler bidrar til lokal forurensing, lokalt der elektrisiteten blir produsert.

Kullkraft blir stadig produsert, ingenting tyder på at kullkraft skal fases ut med det første.

De fattigste i samfunnet kjører kollektivt som meg. Den absolutt billigste måten å transportere seg på i dagens Norge. Samtidig den mest skånsomme. I dag stod jeg på holdeplassen en god stund helt alene. Det er noen bjerker der. De store trærne uten blader rakte grenene mot meg og sa takk Magasaki fordi du er slik en venn og skåner miljøet så vi får puste. Til gjengjeld skal vi rense luften for deg når du står der og en forferdelig fossil gasser forbi holdeplassen når vi får friske blader om våren sa bjerkene. Da ble jeg glad og forstår det nå nytter og er helt eventyrlig med en grønn fremtid. Andre er treigere enn meg, men de kan jo våkne en gang de også og gjør de ikke det sover de alle sine dager til ende hvis ingen vekker dem.

Altså du vet ikke hva for slags gass treet trenger?

Bjerkene sa til meg at når det blir aldeles for mye CO2 klarer de ikke lenger å binde karbonet til seg og det var heller ikke så lett på vinteren når de forferdelige fossile dieselbilene kvalte dem.. Da var det mye bedre med fotosyntesen til de gamle grantrærne borte i holtet som hadde eviggrønne blader sa bjerkene mens de skalv av CO2 forurensning og de grudde seg til nok en mulig tørkesommer. For det er vann trærne lever av og når det blir for mange biler og for mye CO2 i atmosfæren blir det altså varmere og tørrere/mindre grunnvann og mange små trær kan dø spesielt små bjerker som er plantet ut ved holdeplassene.
Redigert 13.02.2019 kl 13:21 Du må logge inn for å svare