PHO - NAT er totalt refinasiert..

Slettet bruker
PHO 12.02.2019 kl 19:18 7641

Dette er en beskjed til de som fråtser i andres tilsynelatende vanskelige økonomi i dårlige tider for syklisk sektor for å skjule sin egen elendighet og i et forsøk på å skremme uerfarne aksjonærer til å kaste gode penger etter dårlige..
_________________________________________________________________________________-

Nordic American Tankers refinansierer
Nordic American Tankers sikrer kredittfasilitet på 306 millioner dollar.

Styreleder og konsernsjef i Nordic American Tankers - Foto: Scanpix

Artikkel av: Martine Holøien
12. februar 2019 - 15.30
Lest av
705

Nordic American Tankers har inngått en femårig senior sikret kredittfasilitet på 306 millioner dollar tilrettelagt av CSG Investments og fundet av Beal Bank of Dallas, ifølge en melding fra selskapet tirsdag.

Lånet vil erstatte dagens rullerende kredittfasilitet i sin helhet, opplyses det.

Det nye lånet har en 20-årig amortiseringsprofil med forfall om fem år, ifølge meldingen.

Videre heter det at det nye lånet vil gi NAT større fleksibilitet i utbytteutbetalinger.


https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Nordic-American-Tankers-refinansierer

Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 11:39 1685

1-4 millioner jobless claims forventes i dag fra USA, hadde det vært opp til pafo hadde photocure sine selgere vært blandt dem.
Slettet bruker
26.03.2020 kl 12:50 1635

Det er nok mer opp til dem selv, gjør de skæl før lønnen sinn får de gjerne jobbe for meg. Men de har tapt penger i USA hele
tiden, og det blir nok ikke noe undentag i år heller. Men løsningen er att kutte kostnader, og det bør styret se.
Haltopen
26.03.2020 kl 13:02 1613

Det finnes ulike løsninger på dette. For det første så vet ledelsen hvordan situasjonen er, og om selgerapparatet sitter og tvinner tommeltotter eller jobber med eksisterende portfolioer. Hvis det er mye ledig kapasitet må en selvsagt vurdere å kutte noen jobber. Alternativt omorganisere, eller andre "forbedringsprosjekt."

Kutter en jobber må en sannsynligvis ansette nye igjen når krisen viser tegn til bedring. Da må en bruke tid og ressurser på nyansettelser, opplæring, etc. Et eksisterende salgsapparat vil ta igjen tapt tid mye mer effektivt. Selsapet har råd til dette.

Skal en ri av stormen med minst mulig sluttpakker eller skal en sparke over en lav sko?
bravi
26.03.2020 kl 13:08 1598

Etter at viruset kom virker dette som å bære havre til en død hest, pengebruken til DS var ille før viruset, nå blir det enda verre. At det ikke er store eiere som stiller krav er problemet i biotec selskaper, de blir administrasjons styrte, det blir for enkelt å stikke fingrene i kassa uten at noen passer på. At vi enda ikke har hørt at selskapet har tenkt å ta noen grep forteller også sitt.
Computum
27.03.2020 kl 10:37 1456

Nei, og det har jeg også sagt fra om.
Men jeg satser jo på en aksje som jeg har tro på. Det betyr ikke at jeg ikke er villig til å se fornuftige innvendinger. Men jeg finner det unaturlig å skite i eget reir, i den grad du og spesielt pafo gjør. (er dere aksjonærer i PHO?) Jeg finner det også unaturlig å bruke tid på å snakke ned en aksje man ikke eier, og som man ikke har tro på. Derfor har jeg etter lang tid valgt å blokkere pafo på grunn av at han ser ut til å ha gått helt i vranglås og tydeligvis har andre problemer enn det dette forumet skal handle om.
Computum
27.03.2020 kl 10:43 1449

Nå må du våkne og følge litt med dersom du skal beholde litt troverdighet. Du følger ikke med på det som blir sagt under presentasjoner og du har tydeligvis heller ikke fått med deg denne oppdateringen:

https://photocure.com/news/photocure-asa-market-update/
bravi
27.03.2020 kl 11:37 1398

Så på den linken ja, det DS sier er selvfølgeligheter. Akkurat hvordan de skal opprettholde vanlig aktivitet som tidligere overfor kundene når det er portforbud sier han ikke, må vel bli fra hjemmekontor det da, står heller ikke noe om det som flere og flere venter på, nemlig kostnadsreduksjoner.

Se på Pcib, de får litt fart på kursen. Det gjør ikke Pho med denne meldinga.
Computum
27.03.2020 kl 17:49 1326

"Se på Pcib, de får litt fart på kursen. Det gjør ikke Pho med denne meldinga."

Du begynner å gå litt tom nå, skjønner jeg.
PHO hadde en tilsvarende melding om godkjennt patent i USA den 14. feb. Aksjen steg 22% fra et allerede høyt nivå til kr.118 iløpet av noen dager. Så begynte fallet initiert av Spetalen, og siden har det bare gått nedover av grunner de fleste kjenner til.
PCIB steg igår 25% på en tilsvarende melding. Men fra et nivå som lå nær årets bunn. Ett par prosenter ned idag.
Det er aksjonærene som evt. "får litt fart på kursen" eller vice versa.
Jeg begynner etterhvert å mistenke deg for å skrive mot bedre vitende. For det kan vel ikke stå så dårlig til, bravi?
God helg.
Redigert 27.03.2020 kl 17:50 Du må logge inn for å svare
Computum
30.03.2020 kl 21:14 1089

Alexander Hansson har allerede 6 mill. i papirgevinst på aksjene han kjøpte i NAT for 6 dager siden. 1 mill. pr. dag. Etter A. Hansson har det vært tre betydelige innsidekjøp i NAT. Tank er i skuddet om dagen. FRO opp 50% på en uke, mens NAT er opp hele 90%.