NORTH tikk -takk
" North Energy har på en vellykket måte transformert seg til et lønnsomt holding-selskap for industrielle investeringer gjennom et aktivt eierskap. Med en lav kostnadsbase og en solid finansiell posisjon, er vi godt posisjonert for å skape attraktiv avkastning til aksjonærene, sier konsernsjef Knut Sæberg.
Det var i juli at selskapet besluttet å gå fra å være et oljeselskap til et holding-selskap. "
Dato for pengene inn på konto fra Kemneren vi venter på Nå.
Når tror dere de kommer?
Det var i juli at selskapet besluttet å gå fra å være et oljeselskap til et holding-selskap. "
Dato for pengene inn på konto fra Kemneren vi venter på Nå.
Når tror dere de kommer?
Redigert 21.01.2021 kl 03:49
Du må logge inn for å svare
nyulv
03.12.2018 kl 14:27
7256
Jeg syns at det går tregt med denne aksjen. Ettersom jeg har forstått, har millionene fra staten kommet inn på kontoen.
Håper vi snart ser aksjekursen over NOK3.00 snart
Håper vi snart ser aksjekursen over NOK3.00 snart
Redigert 21.01.2021 kl 03:39
Aksjen prises som om hele refusjonen må betales tilbake
Kommer nok ett forslag om utbytte på 30 øre i slutten av januar
Noen kaster inn håndkleet på 1,70 i dag. Ser vi 1,5 før jul? Ønsker meg 2,25 ++
mimsa
04.12.2018 kl 10:55
6977
Alle og enhver som sitter med aksjer i dettte selskapet, og ikke hører til den ytterst tvilsome gjengen med frynsette rykte, bør stille seg spørsmålet "hva i helvete er et som foregår her?" Selskapet fikk nettopp refundert 233 millioner hvor 115 må muligens betales tilbake til skattemyndighetene. Det vil si at med 119 milioner aksjer og 118 milioner som er udiskutable cash fra skatteoppgjøret på bok dvs akurat 1 kr per aksje, og potensielt opp til 1 kr (98 øre) som er omstridt dvs 115 milioner. Ledelsen sier de er sterkt uenig med hvordan skatte-etaten har kommet fram til at 115 milioner må betales tilbake for 2014-15. Så da må man da ta utgandspunkt at 1 kr per aksje er sikker som banken, og at den omstritte kronen er 50/50. Da har skatteoppgjøret en verdi på mellom 1 og 2 kr per aksje. Så la oss sette en konservativ verdi på kr 1.35 per aksje fra refusjonen.
Nå som jeg sitter å skriver dette er aksjen priset til ca kr 1.70. Dvs at med alle investeringer i Reach, TXP etc, cash-beholdning er selskapet når man tar bort refusjonen priset til 35 øre. Når jeg kjøpte mine første aksjer i North for vel 2 år siden betalte jeg kr 3,40 per aksje. Den gangen var skatterefusjonen intet annet en en potensiel fremtidig mulighet med svært begrenset verdi. Man kan da spørre seg hva har denne ledelsen gjort for å rævkjøre en aksje/selskap til de grader. Man kan spørre seg om det er en tvilsom sammenblanding av denne svære høyreiste Onarheim-fyrens egne interesser som gjør at denne aksjen ser ut til å gå til helvete. Lurer på om det er flere lik i skapet tilsvarende investeringen som den i "Enklere Liv" hvor Onarheim var styreformann. Dette var en investering helt utenom om de oljerelaterte investeringer vi var forespeilet. Da er det neste spørsmålet, "sitter store svære Onarheim som også er styreformann for North å truer Knut Sædberg som er daglig leder i North til å gjøre investeringer helt på siden av hva som er formålet med selskapet, samt at han bruker sin voldsomme tilstedeværelse til å skape frykt" Her er det på høy tid at herr Sædberg kommer på banen å bekrefter at det er han som er ansvarlig for den daglige driften av selskapet. Han burde også komme ut å si at han tar aksjonærene som ikke er styrt av den store Onarheim på største alvor.
Ha en fin dag!
Nå som jeg sitter å skriver dette er aksjen priset til ca kr 1.70. Dvs at med alle investeringer i Reach, TXP etc, cash-beholdning er selskapet når man tar bort refusjonen priset til 35 øre. Når jeg kjøpte mine første aksjer i North for vel 2 år siden betalte jeg kr 3,40 per aksje. Den gangen var skatterefusjonen intet annet en en potensiel fremtidig mulighet med svært begrenset verdi. Man kan da spørre seg hva har denne ledelsen gjort for å rævkjøre en aksje/selskap til de grader. Man kan spørre seg om det er en tvilsom sammenblanding av denne svære høyreiste Onarheim-fyrens egne interesser som gjør at denne aksjen ser ut til å gå til helvete. Lurer på om det er flere lik i skapet tilsvarende investeringen som den i "Enklere Liv" hvor Onarheim var styreformann. Dette var en investering helt utenom om de oljerelaterte investeringer vi var forespeilet. Da er det neste spørsmålet, "sitter store svære Onarheim som også er styreformann for North å truer Knut Sædberg som er daglig leder i North til å gjøre investeringer helt på siden av hva som er formålet med selskapet, samt at han bruker sin voldsomme tilstedeværelse til å skape frykt" Her er det på høy tid at herr Sædberg kommer på banen å bekrefter at det er han som er ansvarlig for den daglige driften av selskapet. Han burde også komme ut å si at han tar aksjonærene som ikke er styrt av den store Onarheim på største alvor.
Ha en fin dag!
mimsa
04.12.2018 kl 11:08
6957
Jeg kopierer inn hva Odi.1 startet denne tråden med, en uttalelse fra Herr Sædberg. (markedet priser i dag aksjen i North til ca 35 øre dersom man tar ut refusjonen), så jeg skulle også gjerne hatt en bekreftelse fra herr Sædberg på at 35 øre må ansees som å ha skapt en "vellykket, transformert, lønnsomt holdingselskap"
I think you have absolutely all reasons to be ashamed, I just want to say "kiss my ass"
" North Energy har på en vellykket måte transformert seg til et lønnsomt holding-selskap for industrielle investeringer gjennom et aktivt eierskap. Med en lav kostnadsbase og en solid finansiell posisjon, er vi godt posisjonert for å skape attraktiv avkastning til aksjonærene, sier konsernsjef Knut Sæberg.
I think you have absolutely all reasons to be ashamed, I just want to say "kiss my ass"
Jæims Bånn
04.12.2018 kl 11:28
6934
Dette er helt klart velrettet kritikk.
Mimsa er god i skriftlig og IR hos North svarer vanligvis veldig kjapt.
Fint om du/flere enn meg tar tastaturet fatt og krever en redegjørelse for hva som skjer.
Mimsa er god i skriftlig og IR hos North svarer vanligvis veldig kjapt.
Fint om du/flere enn meg tar tastaturet fatt og krever en redegjørelse for hva som skjer.
"Mimsa er god i skriftlig og IR hos North svarer vanligvis veldig kjapt".
Støtter den!
Støtter den!
gajini
04.12.2018 kl 12:40
6858
Mimsa
Enig!
En redegørelse for, hvad der skal ske er vel ikke for meget at forlange :).
Er dog ærgerlig over at skulle vente lidt længere, da jeg havde en exitstrategi for ca. 50% af min position i North, men med den nuværende Kurs kan jeg vidst godt se langt efter at sælge lige forløbigt :).
Enig!
En redegørelse for, hvad der skal ske er vel ikke for meget at forlange :).
Er dog ærgerlig over at skulle vente lidt længere, da jeg havde en exitstrategi for ca. 50% af min position i North, men med den nuværende Kurs kan jeg vidst godt se langt efter at sælge lige forløbigt :).
Kan det være skattemotivert nedsalg vi ser nå, eller er skattereglene endret slik at NORTH kan risikere å måtte tilbakebetale siste refusjon på 234 mill? Noen vet mer enn andre, det viser tydelig på kursutviklingen og salgsordrene som ligger i kø
Odi.1
04.12.2018 kl 14:45
6754
Blir vel " kun" 115 av dem som det er spørsmål om, resten er vel godkjent og trygt og godt på konto i lag med 48 millioner som sto der i fra før.. 7218 ?
Bare det at det virker som "ALLe" er i tvil, og villrede, sier ikke rent lite om hva dette er for noen ledelse, hadde andre selskap hatt en slik "Gull" konto over natten, ville de gjort alt som var i beste hensikt for alle investorer, og eiere, for å fått vist verdiene og potensiale til gode utbytter og re investeringer. Her er det helt motsatt. ( enn så lenge , for håpentlig vis)
iFree.no
04.12.2018 kl 18:15
6656
Jeg er drittlei av å vente på kursoppgang, selskapet er underpriset ledelsen tuller rundt med pengene til aksjonærene, tiden har kommet for en slutt, jeg sitter med noen prosent av selskapet og har midler til å øke mer men dette vil være vanskelig med tanke på omsetning på aksjen, men å komme til 5% kan gå innen neste uke så det blir mulig å innkalle til gf. Jeg vil foreslå på generalforsamlingen utbytte på cash-beholding, investerte midler, som da må bli solgt, skatterefusjonen, delen som er sikkert, (Beholde de 115mil som er usikkert til overs) har jeg deres støtte er spørsmålet?
treviknes
04.12.2018 kl 18:58
6611
Et rungende ja til ditt spørsmål !!!!
Trond.heim
04.12.2018 kl 20:31
6541
Støttes
mimsa
04.12.2018 kl 20:49
6527
Ja, dette stiller vi oss helhjertet bak.
Svenis42
04.12.2018 kl 22:13
6466
Kjøper meg ytterligere opp og forslaget støttes
proffen
04.12.2018 kl 23:14
6411
Blir ikke overrasket om vi snart ser kurser under 1.50 .Selskapets ledelse meler kun sin egen kake.
Jæims Bånn
04.12.2018 kl 23:32
6399
Jeg ser gjerne at noen kjøper seg opp til 5% og lager litt fres.
Idag har jeg vært i kontakt med selskapet og delt endel synspunkter.
Vil anbefale alle dere som mener noe om hvordan North drives til å ta kontakt med dem det gjelder.
Jeg vil ikke si så mye, men kan uten å nøle meddele at det er ikke bare vi på HO som får tålmodigheten prøvd...
Vil også påpeke at årene det blir stilt spørsmål til fra skatteetaten er FØR dagens ledelse kom inn..
Tror det er vanskelig å finne et selskap med større sikkerhet i cash.
Idag har jeg vært i kontakt med selskapet og delt endel synspunkter.
Vil anbefale alle dere som mener noe om hvordan North drives til å ta kontakt med dem det gjelder.
Jeg vil ikke si så mye, men kan uten å nøle meddele at det er ikke bare vi på HO som får tålmodigheten prøvd...
Vil også påpeke at årene det blir stilt spørsmål til fra skatteetaten er FØR dagens ledelse kom inn..
Tror det er vanskelig å finne et selskap med større sikkerhet i cash.
kim2002
05.12.2018 kl 08:32
6260
Har kjøpt meg opp og snitter ned. Regner med at all uro og spørsmål til ledelsen gjør at vi snart får positive meldinger.
Når det er sagt så er North spennende med gode investeringer og penger på bok.
Ledelsen har kuttet kostnader og jeg forstår ikke synspunktene på at de største eierne "grabber" til seg. Utdyp gjerne.
Når jeg trader North så er det ikke tvil om ar roboter styrer aksjen.
Lykke til alle tålmodige.
Når det er sagt så er North spennende med gode investeringer og penger på bok.
Ledelsen har kuttet kostnader og jeg forstår ikke synspunktene på at de største eierne "grabber" til seg. Utdyp gjerne.
Når jeg trader North så er det ikke tvil om ar roboter styrer aksjen.
Lykke til alle tålmodige.
Svenis42
06.12.2018 kl 11:02
6025
Jæims fått noen svar på spørsmålene til ledelsen?
mimsa
06.12.2018 kl 13:34
5694
Det er faktisk ganske utrolig at North skal gå ned på dager som dette. Her sitter de på disponibel cash (115 millioner som er disputed ikke medregnet) nesten tilsvarende dagens verdi av alle aksjene. Selv om verdier i Reach og TXP faller noe, burde deres cash beholdning ha store positive utslag i usikre tider. De har jo all verdens muligeter å handle billig i disse tider. De fortsetter vel galskapen med fortsatt å øke i noe så usikkert som Reach.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28
kim2002
06.12.2018 kl 14:41
5660
Svenis42 skrev Jæims fått noen svar på spørsmålene til ledelsen?
Lunkent I dag, er det kun jeg som kjøper under 1.75?
Det blir vel andre boller når aksjeutbytte ryktene begynner å svirre. Vi får håpe sier den håpefulle.
Det blir vel andre boller når aksjeutbytte ryktene begynner å svirre. Vi får håpe sier den håpefulle.
Svenis42
07.12.2018 kl 08:41
5504
Mulig og sikre seg noen billige north aksjer på starten av dagen ut fra ordrebilde.
Odi.1
07.12.2018 kl 08:59
5480
Hvorfor somler de (ledelsen) med dokumentasjonen som skattemyndighetene ønsker?
Hvorfor ikke få det i Postkassen ,promte!
Hvorfor ikke få det i Postkassen ,promte!
Jæims Bånn
07.12.2018 kl 09:06
5463
Er ikke noe poeng i å legge noe i posten så nærme jul..
Mye bedre å lage et godt gjennomarbeidet dokument som skaffer 1kr/aksje.
Mye bedre å lage et godt gjennomarbeidet dokument som skaffer 1kr/aksje.
mimsa
07.12.2018 kl 10:16
5396
Om de lager et godt tilsvar til skatte-etaten sin vurdering har jeg liten tro på at dette vil føre til en økning i aksjeverdien med 1kr. (119 million aksjer, 115 milioner omstridt beløp) Til det er det altfor lite tillit til styre og (vann)stell, og vi er vel også litt for gamle til å tro på julenissen.
Odi.1
07.12.2018 kl 13:38
5303
verdistigning på napa i dag, ca 30 % , på 340.000 aksjer... Litt rart de ikke har hanket noen flere til NORTH , nå når det var gruset i kurs.
Følger vel ikke med på det heller?
Følger vel ikke med på det heller?
gajini
10.12.2018 kl 09:36
5087
Nu falder aktien på lavt volumen.
Men er stadig uforstående overfor, hvorfor der ikke er initieret et "mindre" aktietilbagekøb selv for et "symbolsk" beløb på 5-15mio.
Aktien er trodsalt "billig", hvis ikke der er skelletter i skabet :):):).
Men er stadig uforstående overfor, hvorfor der ikke er initieret et "mindre" aktietilbagekøb selv for et "symbolsk" beløb på 5-15mio.
Aktien er trodsalt "billig", hvis ikke der er skelletter i skabet :):):).
mimsa
10.12.2018 kl 10:56
4999
Er enig med deg ganjini. Her har styret muligheten til å vise at selskapet er "bunnsolid" og nesten renner over av cash. Det burde utifra de opplysningene vi har om selskapet vært konservativt priset til godt over 2kr spesielt i disse ulvetider. Men som tideligere sagt er det total mangel på tillit til ledelsen, og som gajini så riktig poengterer her, kan det ligge skjeletter klare til å ramle ut av skapet her?
iFree som ønsket å kjøpe seg opp til 5% for å inkalle til GF hvor bliver du av? Som Mr. Bånn, Jæims Bånn skrev, det hadde vært greit å skape litt spetakkel her. Dinna staute Onarheim gutten ser ikke ut til å ha mye ryggrad. Og han Sædberget har vel fått munnkurv. De klarer nok å tømme kassen før vi får noe innsyn. Å sån går nå dagane.
iFree som ønsket å kjøpe seg opp til 5% for å inkalle til GF hvor bliver du av? Som Mr. Bånn, Jæims Bånn skrev, det hadde vært greit å skape litt spetakkel her. Dinna staute Onarheim gutten ser ikke ut til å ha mye ryggrad. Og han Sædberget har vel fått munnkurv. De klarer nok å tømme kassen før vi får noe innsyn. Å sån går nå dagane.
kim2002
10.12.2018 kl 11:30
4954
Tenker at litt edruelighet er ok.
Tømme kassen??? Er der noe som helst skulle tilsi noe slikt? Har ikke ledelsen kuttet kostnader, eller tar jeg feil?
Ang skatterefusjon, så må man vente på svar fra skatteetaten. Litt merkelig at pengene utbetales hvis de mener pengene ikke skal utbetales men.men. Kan være formaliteter som må dokumenteres.
Lykke til
Tømme kassen??? Er der noe som helst skulle tilsi noe slikt? Har ikke ledelsen kuttet kostnader, eller tar jeg feil?
Ang skatterefusjon, så må man vente på svar fra skatteetaten. Litt merkelig at pengene utbetales hvis de mener pengene ikke skal utbetales men.men. Kan være formaliteter som må dokumenteres.
Lykke til
mimsa
10.12.2018 kl 11:42
4942
Det hjelper vel lite om de kutter litt kostnader her og der når de taper store penger på investeringer som enklere liv, som for de fleste høres ut som en investering som faller langt utenfor hva vi var forespeilet var deres kompetanseomeråde, eller del av north sin investeringsstrategi. I dag burde vel North ha steget, siden Reach deres største investering er opp over 2%. (muligens har det med å gjøre at omsetningen i Reach er på kun 1K i dag)
kim2002
10.12.2018 kl 11:50
5016
Mimsa. Vet ikke om du er aksjonær eller ikke. Uansett så vet både du og jeg frem mot jul så er det mange som realiserer. Vi må nok vente til januar for å se den reelle veien videre.
Men jeg skal være enig I at ledelsen ikke er aksjonær vennlig så langt. Men håper på utbytte.
Men jeg skal være enig I at ledelsen ikke er aksjonær vennlig så langt. Men håper på utbytte.
iFree.no
10.12.2018 kl 13:20
4951
Jeg har kjøpt litt og litt men volum er ikke mye i aksjen, markdet er litt utstabil så jeg vurder å vente til etter nyttår for å kanskje få en avklaring av markdet utsiktene, NORTH bør egt ikke falle noe veldig mer en dette da meste av pengene er i cash noen av investeringene er såklart eksponert mot olje og har en risiko, men det Reach opplegget dems er jo en veldig «familie investering» da begge selskapene er i samme kontor og har et nær forhold så North har informasjon vi ikke vet, men hvorfor ikke ledelsen laster opp flere aksjer på dette nivået er litt rart, eller at selskapet ikke driver med tilbakekjøp av aksjer. Mitt første innblikk er jo at de driver et såklat hedge fund virksomhet nå med store lønninger og investeringer deres venner for tilgode. Vis de vil være et investeringsselskap så må de bli mer aktivt og slutte med disse «enklere liv» investeringene som bare et tull. Mitt eneste bekymring er å få de 66,3% stemmene til å kunne få fler tall til utbytte. Har leid inn to meglerhus som utforsker muligheten på kjøp av 5-15%.
Svenis42
10.12.2018 kl 13:52
4923
Kan få kjøpt 2% av selskapet fra meg?
Svenis42
10.12.2018 kl 14:38
4867
Noen ønsker ihvertfall kursen enda lengere ned.Så fort det er foretatt et kjøp legger det seg 9750 aksjer under kjøpskursen.
gajini
10.12.2018 kl 14:48
4851
Mon ikke der er en "ulv" på lur, som er klar til at hapse større antal aktier, som kan vi sat til salg af "ultålmodige" aktionærer.
Jeg holder hvertfald, med de informationer vi har i dag, er den billig og det er til trods for de potentielt kan have i en situation at skulle tilbagebetale noget af tidligere refusion.
Ser frem til generalforsamlingen, hvor der omsider må komme noget nyt på, hvad planen er for virksomheden fremadrettet.
Jeg holder hvertfald, med de informationer vi har i dag, er den billig og det er til trods for de potentielt kan have i en situation at skulle tilbagebetale noget af tidligere refusion.
Ser frem til generalforsamlingen, hvor der omsider må komme noget nyt på, hvad planen er for virksomheden fremadrettet.
mimsa
10.12.2018 kl 14:49
4850
Kunne noen hjelpe meg å sette opp en presis oversikt over hva North består av utover dette?
a) 118 millioner i refusjon (115 bestrides av skattemyndighetene og ikke medregnet)
b) hvor mye cash?
c) Eieranndel i Reach 143 millioner aksjer x 2,40 x 0,30 = +-102 millioner
d) Andre eiendeler/investeringer som TXP etc ????
e) Gjeld
f) Når dette legges sammen å trekkes fra burde vi enkelt finne ut hva den negative belastningen koster oss aksjonærer ved å ha en tulle-gjeng som Onarheim, Sædberget og resten av kameratene sittende å sjonglere med våre verdier ute på Tjuvholmen.
Det aller meste av verdier burde være lett å omgjøre til cash på kort tid, bortsett fra eierandelen i Reach som muligens vil ta tid å selge uten en form for rabatt. Det ville ikke forundre meg at dette fort ville ligge en plass mellom 2.50 og 3 kr per aksje. Det er da for jævlig at flertallet av aksjonærene skal måtte tåle denne driten fra styre og ledelse.
Er det
a) 118 millioner i refusjon (115 bestrides av skattemyndighetene og ikke medregnet)
b) hvor mye cash?
c) Eieranndel i Reach 143 millioner aksjer x 2,40 x 0,30 = +-102 millioner
d) Andre eiendeler/investeringer som TXP etc ????
e) Gjeld
f) Når dette legges sammen å trekkes fra burde vi enkelt finne ut hva den negative belastningen koster oss aksjonærer ved å ha en tulle-gjeng som Onarheim, Sædberget og resten av kameratene sittende å sjonglere med våre verdier ute på Tjuvholmen.
Det aller meste av verdier burde være lett å omgjøre til cash på kort tid, bortsett fra eierandelen i Reach som muligens vil ta tid å selge uten en form for rabatt. Det ville ikke forundre meg at dette fort ville ligge en plass mellom 2.50 og 3 kr per aksje. Det er da for jævlig at flertallet av aksjonærene skal måtte tåle denne driten fra styre og ledelse.
Er det
Odi.1
11.12.2018 kl 10:12
4669
Det skal ligge minst 1,44 i CASH uten resten av avklaringen fra klagen som skal sendes. Uten gjeld av betydning.
Kr 2,37 i CASH om klagen går i favør NORTH, noe de selv mener i lag med St Autorisert Revisor vil gjøre i følge loven.
( hoste opp noen kurant dokumentasjon til anken )
Skraper sammen her og der og kjøper alt jeg makter under 2 kr nå.
Kr 2,37 i CASH om klagen går i favør NORTH, noe de selv mener i lag med St Autorisert Revisor vil gjøre i følge loven.
( hoste opp noen kurant dokumentasjon til anken )
Skraper sammen her og der og kjøper alt jeg makter under 2 kr nå.
Jeg tror North får sin næste store stigning når olieprisen går op igen.Vi kan håbe på at olien har dannet en bund her i 58-60. Så kan north godt stige herfra.
Men der er da lidt usikkerhed omkring olien i øjeblikket.
Jeg har stadig alle mine aktier og jeg holder ud:)
Men der er da lidt usikkerhed omkring olien i øjeblikket.
Jeg har stadig alle mine aktier og jeg holder ud:)
mimsa
11.12.2018 kl 13:56
4522
Har ingen tro på noen tro på oppgang så lenge nåværende ledelse sitter der. Ned over 3% i dag.
Norths investeringer hænger sammen med olieprisen. Og med det fald der har været i olieprisen, er det klart at north aktien også er faldet. Når/hvis olien stiger igen, så stiger north med.
gajini
11.12.2018 kl 14:13
4491
Tror at aktien vil blive interessant for mange investorer i dette turbulente aktiemarked, hvis selskabet opdatere markedet omkring.
-Hensigter for udbytte til næste år.
-Hensigter for aktietilbagekøb
Eller bare en generel markedsupdate på, hvad selskasbet planlægger skal ske med de likvider de har på konto, og hvor meget af disse likvider der er tilbage, når der er hensat til en mulig tilbagebetaling af tidligere refusion samt nedbetaling af evt. gæld.
Men en generelt opdatering fra selskabet, tror jeg vil give være kærkomment.
Men tør ikke tænke på, hvilken reaktion kursen vil have ved en udbyttemelding på 0,50-1kr, omvendt vil jeg også hellere have at de har penge på kistebunden til at kunne lukrerer på de mange tilbud markedet "måske" kan blive oversvømmet med i den kommende tid.
En lidt ambivalent følelse at stå med som north aktionærer.
For der er ingen tvivl om at de er dygtige investorer og at de kan placere pengene bedre end jeg kan, omvendt havde jeg også en exitstrategi om at skulle sælge ned efter skattebetalingen, hvilket desværre lader vente på sig :):):) - typisk my luck...
-Hensigter for udbytte til næste år.
-Hensigter for aktietilbagekøb
Eller bare en generel markedsupdate på, hvad selskasbet planlægger skal ske med de likvider de har på konto, og hvor meget af disse likvider der er tilbage, når der er hensat til en mulig tilbagebetaling af tidligere refusion samt nedbetaling af evt. gæld.
Men en generelt opdatering fra selskabet, tror jeg vil give være kærkomment.
Men tør ikke tænke på, hvilken reaktion kursen vil have ved en udbyttemelding på 0,50-1kr, omvendt vil jeg også hellere have at de har penge på kistebunden til at kunne lukrerer på de mange tilbud markedet "måske" kan blive oversvømmet med i den kommende tid.
En lidt ambivalent følelse at stå med som north aktionærer.
For der er ingen tvivl om at de er dygtige investorer og at de kan placere pengene bedre end jeg kan, omvendt havde jeg også en exitstrategi om at skulle sælge ned efter skattebetalingen, hvilket desværre lader vente på sig :):):) - typisk my luck...
Odi.1
11.12.2018 kl 14:31
4468
Siden ledelsen var "forundret" over at ikke hele skatten var "godkjent" og allikevel får beløpet betalt inn på konto, må en vel regne med de har en god sak, og at dette kun har vert formaliteter med noe dokumentasjoner?
I så fall, burde Ledelsen allerede i lag med Revisor ha sent inn de nødvendige dokumenter ?
Eller MÅ ledelsen da børsmelde at de sender den?
Om ikke kan den allerede ha gått inn til myndighetene ,og hele saken kan godkjennes over Natta her. ( "Livsfarlig" da å stå UTE av North i min verden :) )
Savner mye mer Informasjon om dette fra ledelsen, også hva pengene skal brukes til vider, investeringer eller utbytte, eller Begge deler.
Kan virke som at ledelsen er paralysert og frøse til IS.
I så fall, burde Ledelsen allerede i lag med Revisor ha sent inn de nødvendige dokumenter ?
Eller MÅ ledelsen da børsmelde at de sender den?
Om ikke kan den allerede ha gått inn til myndighetene ,og hele saken kan godkjennes over Natta her. ( "Livsfarlig" da å stå UTE av North i min verden :) )
Savner mye mer Informasjon om dette fra ledelsen, også hva pengene skal brukes til vider, investeringer eller utbytte, eller Begge deler.
Kan virke som at ledelsen er paralysert og frøse til IS.
mimsa
12.12.2018 kl 11:45
4294
North gjør et kjempehopp i dag på over 6%. Fikk litt hakeslepp og trodde ledelsen hadde tatt grep, men akk, men den gang ei, det skyldes vel kun omsetningen som så langt i dag er på noen skarve hundrelapper.
oilbiz
12.12.2018 kl 15:37
4190
Napatech stiger bra i dag, North eier en liten post her https://www.napatech.com/stock-exchange/investor-information/
Jæims Bånn
12.12.2018 kl 16:06
4163
Ikke skriv noe om inngangen enda?
Odi.1
12.12.2018 kl 17:46
4097
?
"au..au , det gjør så ondt i tennene mine Jens "
"au..au , det gjør så ondt i tennene mine Jens "
mimsa
12.12.2018 kl 18:13
4076
Føles som om jeg har trekt alle tennene mine, uten bedøvelse, hver gang jeg tenker på North og ledelsen.
Svenis42
13.12.2018 kl 12:08
3899
Ligger nå 200000 aksjer til salgs på 1,69 og mange oppover mot 1,80 merkelig at ledelsen ikke starter tilbakekjøpsprogram dem har styrebestemt at skal gjennomføres
gajini
13.12.2018 kl 13:00
3837
Svennis42,
Har samme undren mht. aktietilbagekøb - det behøves ikke nødvendigvis være et stort aktietilbagekøbsprogram - men selv et "mindre" tilbagekøb for 5 mio, vil sende en signal til markdet.
Med dagens pris,. er det alt andet lige en god mulighed for at erhverve billige aktier, som kan annulleres på sigt.
Venter spændt på næste corporate update - den må kunne give mig et bedre syn på, hvad fremtiden bringer for selskabet.
Har samme undren mht. aktietilbagekøb - det behøves ikke nødvendigvis være et stort aktietilbagekøbsprogram - men selv et "mindre" tilbagekøb for 5 mio, vil sende en signal til markdet.
Med dagens pris,. er det alt andet lige en god mulighed for at erhverve billige aktier, som kan annulleres på sigt.
Venter spændt på næste corporate update - den må kunne give mig et bedre syn på, hvad fremtiden bringer for selskabet.