Nano, billigst nå eller når kursen var 12

BioPro
NANO 13.02.2019 kl 07:37 6245

Før:
kursen var 12-15NOK fra slutten av 2015 og frem til mars 2016.
Forsinkelse var meldt og man viste ikke om man hadde finansiering ut studie
Man forsket kun på Betalutin for 3FL og hadde behandlet få pasienter.
Estimert 5 år igjen før man tidligst kunne få godkjenning
Oljekrise og sur stemning på Oslo børs

Nå ved kurs 40NOK:
Resultat bekreftet gjennom snart 100 passienter
Flere studier på gang, Archer, Humalutin(på vent), Doblet oppside
DLBCL studie
Flere samarbeidspartnere for andre pay loads og andre krefttyper
Nevnt som en av de 5 fremtidige store på NHL(fin link den som orker å grave)
Fast Track innvilget( stor rissiko faktor før)
PRIME i UK
CEO som forsinket prosjektet i 2015 er byttet ut
2 emisjoner som har vært overtegnet
Kurshistorikk som viser at Nano raskt kan gå høyt og det kan skje raskt

I sum case med mye mindre risiko og doblet oppside.
Doblet oppside tilsvarer en kurs på 24 til 30NOK.
Jeg vurderer risikoen i 2015 som 50% sjanse for medisin 50% for ikke medisin
Nå vurderer jeg det som 90% sjanse for medisin og 10% for ikke medisin. dvs 5x lavere sjanse for at det ikke blir medisin
5x 24 =120, 5x30=150

Min konklusjon er altså at en kurs på mellom 120 og 150 nå tilsvarer kurs til 12-15NOK slutt2015/ start2016 om man betrakter risk/reward

Så til et ledende spørsmål:
Hvilket case er best å invester i, Nano i 12 kroner med den informasjonen man hadde da eller Nano i 40 kroner nå?
Redigert 18.01.2021 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
Forum forum
13.02.2019 kl 07:53 6210

Det er et fornuftig resonnement, og i tråd med det jeg tenker selv. Jeg mener allikevel at som et binært case er de samme risikofaktorene tilstede i dag som da. Det er jo den egenskapen som gir hele caset en skikkelig boost når alt landes og produktet går som beste behandling i markedet. Da skal gribbene inn for fullt, og vi belønnes deretter.
Fljo
13.02.2019 kl 08:02 6176

Hadde markedet vært enig med deg i at det nå er 90% sjanse for medisin og 10% for ikke medisin, så hadde nok kursen vært høyere. Det er en vanlig tabbe å bli for optimistisk når man har forelsket seg i en aksje.
dr. Stockman
13.02.2019 kl 09:37 6005

Jeg mener at det er mer enn 90% sjanse for medisin, men at risikoen likevel har økt. Den eneste risikoen av betydning jeg ser, men den er til gjengjeld ikke til på kimse av, er den tiltagende konkurransen (som ikke blir mindre når dette trekker ut i tid). Men markedet er stort, og det er uansett behov for medikamenter på forskjellig prisnivå, og ikke minst har NANO noen klare fordeler som få andre har.
Redigert 13.02.2019 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Hugoil
13.02.2019 kl 10:02 5932

Fljo: Markedet er til for både å skape gode muligheter for å selge og å kjøpe. u choose. Det er bare det at når disse mulighetene går opp for investorer flest, så kommer det så sterke bevegelser at en stor del investorer ikke rekker å gjøre handelen.

BioPro gjør et godt resonnement og sammenligning av to ulike kurssituasjoner på 2 ulike tidspunkt. Siste spørsmål er essensen og svaret bør ikke måtte mates med teskje.
Redigert 13.02.2019 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
focuss
13.02.2019 kl 10:11 5893

Stockmann
Nettopp, det er den risikoen ledelsen har øket med sitt manglende fokus på mål. Forøvrig så tror jeg CD37 mål søkeren har mange anvendelser med undervurdert verdi men kan være av stor interesse for BP. Virker som Bravo har åpnet øynene til selskapet på det. Forøvrig enig med deg. Betalutin blir medisin. Alt annet virker usannsynlig. Man fråtser tross alt ikke i CR med en sprøyte og lite bivirkninger.
BioPro
13.02.2019 kl 10:23 5833

De som sa at kursen ville 10dobles til 120 i 2015/16 ble tolket som hausere og virkelighetsfjerne.
Sier man nå at kursen kan i nær framtid nå 120 så vil folk flest betrakte det som en mulighet og ikke virkelighetsfjernt
focuss
13.02.2019 kl 10:35 5798

BioPro
Hva annet enn oppkjøp eller partner kan dra kursen til 120 i år?
BioPro
13.02.2019 kl 10:41 5745

1. Posisjonering. Det nærmer seg faktisk godkjenning
2. Oppdatert mDOR, (sist oppdatering mener jeg har største skylden i at kursen gikk tilbake fra 87 til 40)
3. Trading/Short squeeze
i tillegg til det du nevner
4. Oppkjøp
5. Partneravtale

focuss
13.02.2019 kl 10:45 5732

BioPro
Ditt punkt 1 er viktig og noe som kommer snikende på markedet og ting har skjedd uten at noen riktig forsto hva som skjedde.
Forum forum
13.02.2019 kl 11:08 5659

Posisjonering er selvfølgelig noe som kommer, men tror ikke triggerne for dette er på plass før de avholder capital market day en gang på høsten.
Jeg tror året blir en lang frustrerende kamp med få lyspunkt i forhold til info og data.

Det er delvis bekreftet at selskapet (radforsk) har følgende mål:

- Se på muligheten til å søke om BTD. Dette kan de gjøre, men har 1 forsøk og trenger heller ikke BTD strengt tatt før sent i prosessen videre (2020).
- Håper at man muligens kan rapportere noe fra archer, men dette er betinget at rekrutteringen går raskere enn først antatt.
- Ser an DLBCL og muligheten til å rapportere om dette.

Det viktige nå er den prosessen som bygger opp mot kommersialiseringen. Dette er ikke målbart og derfor vil mye av det arbeidet som legges ned nå kun ses på økningen av kostnadssiden. Jeg tenker at når markedet ikke så langt forstår/tror/vektlegger dataene fra lymrit hvor man har en tungt behandlet gruppe, med snittalder på 4-5 år mer enn sammenlignbare studier i 3L med annen medisin, og har enkel behandling med et besøk til sykehuset , så vil de slite med å ta dette innover seg også i løpet av dette året.

Et lyspunkt er jo å¨høre Bayer sin innovasjonssjef snakke om hva de vektla når de kjøpte Algeta. Det er tuftet på mange av de samme egenskapene/verdiene som Nano har i dag.
focuss
13.02.2019 kl 11:17 5643

Forum forum
Ved Q4 vil hvert ord fra Bravo veies på gullvekt.
Hugoil
13.02.2019 kl 11:27 5584

120 er jo området for DNBs kursmål. 80 er fair pris nå og 40 er en midlertidig underprising som holder på å reduseres. Det må man nesten regne med.

forumf: "- Håper at man muligens kan rapportere noe fra archer, men dette er betinget at rekrutteringen går raskere enn først antatt.
- Ser an DLBCL og muligheten til å rapportere om dette. "
> Dette bør være muligheter nok for deltagelse på AACR i slutten av mars. Selskapet har ennå ikke fått melding om paper(ene) er antatt.
Redigert 13.02.2019 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Hugoil
13.02.2019 kl 11:32 5565

Hvis dere ser på BioPros punkt 3 og sammenholder det med ordreboka full dybde, samt frontal corrtex lammelse, så er shorytsqueeze ganske sannsynlig. Da må det rakes opp til kursmålene for OHS/REK-ene.
--
Vi vet at shorterene allerede har hatt flere dager på rad med inndekking - og at de jukser i rapporteringen med å vente med innrapp., jfr. innlegget mitt på annen tråd om Worldwuants innrapporterte inndekking på 70K på fredag - en dag hvor totalt handelsvolum var 160K; slik at det er lite trolig at WQ stod for nesten halve omsetningen den fredagen - ergo venter med å inntrapportere. Tror vi tok de med buksa på lårene der.
Redigert 13.02.2019 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
Hugoil
13.02.2019 kl 13:04 5424

¨Skavak Invest er inn på topp50. Dette er samboeren til CFO og burde kanskje vært tatt med i børsmeldingen, om sivilstatusen er den samme som før.
Er ikke BNP paribas en ny investor inn i NANO ifm. emisjonen?
MLI-kontoen som vi ser reduserte 55K fram tilogmed onsdag i forrige uke;er nok Worldquant som nå har dekket inn bla. denne 55Kvanten.
Hugoil
13.02.2019 kl 14:10 5336

Når det gjelder mDOR resultatet fra ASH2018, så er de både misforstått og tolket i et snevert tidsvindu. Tror også forståelsen av mDORen blant analytikere er ganske begrenset og at forståelsen er mer erfaringsmessig. Følg med ressonnementet nå, så forstår du, etterhvert både før og etter denne setningen. Altså, f.eks. Ling - han har neppe noe særlig snørings på den ikke-parametriske metoden Kaplan-Meier som gav 13mnd. Men han og halve DNB vet at 13mnd er meeget bra - in the end. Men tror du de er interessert in the end nå, neeei - de er interessert i handel og furore. Så hvorfor ikke la sauene bræke og ulvene rase. Men 13mnd mDOR er veldig bra og havner det på 6-9 in the end, så er det fortsatt fullprising av NANO iet oppkjøp. Dette er hva som sies blant topp20. Blant dem er det mange som var med i Algeta og de husker godt spillet og kursdippen rundt informasjonen om 3mnd forlengelse av levetid for Xofigo. Markedet og meglere spilte på det for å lage ...nettopp handel, det er jo det de lever av. Men de som skjønner tallene og vet de vanlige tallene for industrien bekymret seg ikke. Og heller ikke denne gangen med NANO. De sier ingenting spes. heller så dere hører. For hvorfor ikke la sauene hoppe på salgsknappen så vi kan ta del i en lavere emikurs. Fine greier. Så å forstå er bra, og å holde ut. Noen arbeidsvillige på TI satte seg jo også inn i Kaplan-Meier estimatet. Man bør forstå at dette er en ikke-parametrisk metode, dvs. at den ikke bygger på en statistisk fordeling, men er mer numerisk. Dermed blir den både grovere og med høyere varians/usikkerhet i estimatet.

meget bra
Forum forum
13.02.2019 kl 14:38 5265

Hugoil.

den minste mDOR som kan komme fra Lymrit 37 er 9 mnd, og det meste det kan bli er 15 mnd. Det burde vel strengt tatt ikke være så lenge til de vet dette, og om jeg satt i Nano ville jeg rapprtert på dette til markedet. Men, vi kjenner jo deres rapporteringsvilje så jeg avventer dette og tar det som en gledelig overraskelse heller.
For de som har complete response er 20,7 mnd minimum mDOR.
Redigert 13.02.2019 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
focuss
13.02.2019 kl 14:43 5249

FF
Så når det gjelder mDOR så er det større nedside enn oppside. Verdi Betalutin= 10000usd x mDOR.
Forum forum
13.02.2019 kl 14:47 5217

Spørs vel hvordan man ser det.
Kjenner ikke til disse multiplene du referer til, og dette er jo også fra et studie i tidlig fase.
Dumt å prise selskapet på feil datagrunnlag...og bare en faktor.

Dette er vel mest for å gi håp for fremtiden, enn to streker under svaret.
Så langt er det vel nest best i denne fasen for sammenlignbare behandlinger.
Redigert 13.02.2019 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
focuss
13.02.2019 kl 14:55 5198

Det er derfor det er så idiotisk å rapportere disse uferdige tallene.
Forum forum
13.02.2019 kl 15:04 5154

Nå er vel akkurat dette en bransjenorm, men jeg synes det er veldig problematisk at de over tid har presentert ikke sammenlignbare tall eller beskrevet hva tallene består av (FL pasienter, 15/40 / 20/100 osv) . Det har skapt mange misforståelser og usikkerhet. Dette sier også Einarsson i podcast med de uten videre gehør fra Malene og Bravo. det sagt var vel siste ASH på ballen hva kommer til relevans mot paradigme.
dr. Stockman
13.02.2019 kl 15:15 5131

"Men 13mnd mDOR er veldig bra og havner det på 6-9 in the end, så er det fortsatt fullprising av NANO iet oppkjøp."
Regner med at Hugoil her tenker på resultatet av Paradigme. Lymrit kan som kjent ikke ende på mindre enn 9.
focuss
13.02.2019 kl 15:21 5112

Stockmann
Mener du verdien av Betalutin er uavhengig av mDOR. Har aldri vert så høy som før 114 kr emisjonen. Da var den 21 måneder. Bullshit?
dr. Stockman
13.02.2019 kl 15:55 5018

focuss
Peker bare på at mDOR i forbindelse med Lymrit ikke kan bli lavere enn 9. mDOR er selvfølgelig viktig for kursen (selv om det er mye tilfeldighet inne i bildet), og siden mDOR fra Paradigme ligger langt frem i tid så får vi håpe at mDOR fra Lymrit kan ende opp på 15 mndr.
dr. Stockman
13.02.2019 kl 16:46 4921

NANO opp 1,36% idag. Egentlig bør man vel betrakte dette som uendret kurs ettersom børsen steg med 1,37%. Men det viktigste nå er å konsolidere og bygge et solid gulv som gjør shorterne nervøse.
Hugoil
13.02.2019 kl 20:18 4718

focuss: mDOR betyr mer for kursen for selskaper som utvikler medisin med høyt pasienttall, fordi da blir også mDOR et sikrere anslag ((dess høyere N blir, dess mer stabilisert blir den ikke-parametriske esitmatoren (det gjelder jo også, men i mindre grad, for t- og p-verdier som er parametriske, dvs. de baserer seg på underliggende sannsynlighetsfordelinger) - og som er ikke-parametrisk nettopp fordi det ved beregning av en estimator for mDOR-prosessen ikke kan legges til grunn en skjellig/funksjonell sannsynlighetsfordeling a la normalfordelingen)). Når N tillates lavere, blir anslaget usikrere - men medisiner som får godkjennelse med lav N er gjerne Orphan Drug - og de kjøpes opp de også, får å si det sånn, så kursen kommer til å gå den.

forumf: ", men jeg synes det er veldig problematisk at de over tid har presentert ikke sammenlignbare tall eller beskrevet hva tallene består av (FL pasienter, 15/40 / 20/100 osv) . Det har skapt mange misforståelser og usikkerhet. Dette sier også Einarsson i podcast med de uten videre gehør fra Malene og Bravo. " Grunnen til dette er nettopp innholdet i parantesen min rett over, samt innlegget over. De felste har ikke særlig snørings på Kaplan-Meier, men de vet at statistikerene og bransjen bruker OG at det er VANSKELIG å guide noe på mDOR. Den er i litt større grad overlatt til å bli litt slik den blir (jfr. variansen i forrige innlegg).

Redigert 13.02.2019 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
focuss
13.02.2019 kl 20:25 4693

Hugoil
Mye tåkeprat, men ja høy N gir bedre troverdighet, men har ingenting med problemstillingen å gjøre.
Hugoil
13.02.2019 kl 20:27 4679

Dette er fagpat. Det pleier ikke være din styrke.
BioPro
15.02.2019 kl 09:00 4391

Jeg tolker responsen på denne tråden som Ja nano er et bedre investeringsobjekt nå enn da kursen var i 12NOK, men det er best å vente til høsten med å posisjonere seg fordi ingenting vil skje med kursen frem til da.

Spørsmål til et slikt tankesett:
Hvor stor er sjansen for at man misser ut på 10-20% av stigningen når nano starter?
Hvor stor sjanse er det at du tjener minst 10-20% i mellomtiden?
Hvor stor er sjansen for at man misser ut på 50% av stigningen når nano starter?
Hvor stor sjanse er det at du tjener minst 50% i mellomtiden?
Min mening er klar, kom seg inn så snart som råd før markedet har reagert. Slapp av frem til høsten i stede for å stresse med prøve å få en gevinst frem til da, få heller med hele stigningen til Nano og tjen minst like mye. Grådighet og troen på at man er smartere enn alle andre blir fort fellen man går i.
dr. Stockman
15.02.2019 kl 10:11 4289

Helt enig. Derfor mente jeg dette var ideell timing for å øke antallet med 50%. Posisjonering når tiden nærmer seg vil gjøre at aksjen vil bli stadig dyrere fremover. Alle vet at det til slutt vil bli trangt i døren. Og ingen vet at alternative plasseringer i mellomtiden vil gi bedre avkastning. Man kan like gjerne ende opp med å tape 10-20% av det man skulle investert i NANO som å øke med 10-20%. For meg var det PHO som måtte lide, og det er faktisk en av de få aksjer hvor sjansen er stor for å få pen avkastning utover året, men tar sjansen på at NANO som befant seg i en bølgedal vil reprises før PHO som befant seg mer i midten mellom bølgedal og bølgetopp. I PCIB doblet jeg fordi også denne aksjen befinner seg nederst i bølgedalen, men min investering her er uansett av det mer beskjedne slaget.
Slettet bruker
15.02.2019 kl 13:36 4163

Tok en post her på høye 43 tall så blir det spennende å se om timingen var fin, men tror dette er riktig tidspunkt å laste på!
BioPro
18.02.2019 kl 10:53 3870

Skal vi ned å teste 40 igjen?
Hva kan vi forvente av oppdatert mDOR til 4Q presentasjon?
Slettet bruker
18.02.2019 kl 13:23 3664

Langt ned? eller er dette bare en liten dipp i dag? Ser vi 50 snart?
Lotepus
18.02.2019 kl 18:50 3246

Biter merke i en setning fra TS . 2 emisjoner overtegnet . Siste emisjon var på 45 . Hvorfor surret da Nano nede på 39-41 . Rarte de som ikke fikk sine aksjer på 45 ikke har kjøpt alt som er for salg under 45
zuba
18.02.2019 kl 18:55 3229

Du skjønner vel at selskapet får tilført penger i en emisjon? Aksjer som handles over børs har selskapet ingen nytte av.
Forventer i utgangspunktet ikke at du skal forstå Lortepus.:)
BioPro
21.03.2019 kl 08:43 2567

Kurs på 40 tallet er de nye 12 tallet.
Det er bare snakk om tid før vi får samme økning fra 40 som vi hadde fra 12.
12 til 120ish
40 til 400ish
Sprøsmålet for min del, blir det 2019, 2020 eller 2021 som bil året det skjer