PCIB - Hva skjer fremover

Scoopfinder
PCIB 13.02.2019 kl 10:46 14456

FimaNac går sin vante gang

FimaChem - Her blir det å vente et par år, men vi får løpende resultater som trolig vil vise at det bare er et spørsmål om tid før FDA mener det er uetisk å la pasienter dø uten PCIB. Når markedsgodkjenningen kommer vil selvsagt aksjekursen være en helt annen enn i dag. Men et poeng mange glemmer er at godkjenningen ikke bare er en attest på at behandling av GGK virker, det er samtidig en attest på at PCIB får cellegift til å virke. Dette blir langt større enn folk tror.

FimaVacc - Analysen fra De Burgh kommer når som helst. I "nær fremtid" som Per sa. Jeg tror denne kommer til å slå ned som en bombe. Dette er teknologi som Big Pharma kan ta i bruk umiddelbart. De trenger bare å finne optimal dose. Den dagen det kommer børsmelding om avtale med BP smeller bomben. Da kommer endelig inntektene og PCIB er egenfinansiert. Det er gode sjanser for at dette vil skje i 2019.

Jeg tror PHO skal få skarp konkurranse fra PCIB om hvem som blir børsvinner i 2019, 2020, 2021 osv.....
Redigert 21.01.2021 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
Computum
23.02.2019 kl 20:24 3326

Enig Durable. Både når det gjelder Gunnarius og det andre. Hegnar er blitt bedre enn sitt rykte, synes jeg. Ihvertfall de trådene som interesserer meg.
Kanskje det ikke BARE er ekspertisen som har rømt? :-)
Computum
23.02.2019 kl 20:19 3336

Podcastene ja. Er en stund siden sist jeg lyttet til Einarsson (og den pubertale programlederen). Har han kommentert PCIB/PHO i det siste?
rockpus
23.02.2019 kl 18:13 3408

Gunnersaurus

Er enig i mye av det du skriver. Men minner dog om HVORFOR så mange av de beste bidragsytere gikk over til Tekinvestor. Greit nok at du slipper emojier av ulik type på HO, men i stedet var forumet i alt for stor grad dominert av destruktive troll.
Redigert 23.02.2019 kl 18:14 Du må logge inn for å svare
Durable
23.02.2019 kl 16:59 3467

Jeg kjenner jeg er i ferd med å få en liten «man-crush» på Gunnersaurus.
Kanskje den mest fornuftige stemmen på forumet (sikkert provoserende for noen at jeg mener det), selv om det finnes endel andre skribenter som har mer kompetanse på det faglige.

I sum synes jeg vi deltakere på forumet er en meget god mix av optimisme, kritisk vurderingsevne, faglig medisinsk kompetanse, børserfaring og økonomisk forståelse m.m.
Sammen er vi sterke og bidrar til et knakende godt forum, synes jeg. :-)
(selv om uenigheten tidvis er stor og det krangles heftig)
Redigert 23.02.2019 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
23.02.2019 kl 14:57 3546

Ikke glem Radforsk podcastene. De synes jeg er svært nyttige.
Hvis minst 1 av PHO, PCIB, Nano lykkes blir det svært hyggelig.
Jeg tror egentlig alle 3 lykkes.
Minst risiko mener jeg er PHO
Redigert 23.02.2019 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
Gunnersaurus
23.02.2019 kl 14:32 3571

Problemet med alle fora er manglende respekt for at noen har ulike meninger enn seg selv! Jeg har selv en positiv holdning til PCIB, men jeg synes samtidig at mye av det som skjer i selskapet er amatørmessig håndtert. Når jeg hevder dette på TekInvestor kommer det en drøss med kaktuser/sure fjes/og eggplanter i retur! Man føler seg som en komiker som blir kastet tomater på! Rimelig barnslig hele greia men man lærer seg til å leve med det.

Det positive er jo at TekInvestor har en del brukere med medisinsk bakgrunn som har mye kunnskap å dele! Problemet er at enkelte av disse til tider snakker som om de har patent på vettet (veldig ovenfra og ned holdning og latterliggjøring av motstandere)! Til tider setter de også to streker under svar som ikke stemmer! Jeg ble ganske sjokkert når flere hevdet at opsjonshandelen forleden dag var positiv (i og med at det var en netto-handel av aksjer).

Hegnar Online har en litt annerledes oppbygning. Noen usakligheter innimellom, men samtidig får man i det minste lov å ytre sine meninger uten å bli flagget! Jeg leser både her og der og synes alle innlegg er gode på hver sin måte. Noen har dårlig tålmodighet (eksempelvis meg selv) mens andre har all verdens tid å vente! Noen har inngang på 5 kroner, andre på 60. Det er klart at man er mer frustrert om man har 60 prosent papirtap kontra 300 % papirgevinst! Og av den enkle grunn bør man la alle tale uten å gå til angrep på vedkommende!

Jeg tror PCIB vil lykkes. Da vil vi se høye tresifrede kurser! Tiden det tar er jeg derimot meget usikker på. Optimismen i meg sier at vi ser 100+ i løpet av 2020. Pessimisten sier 2022. Men lykkes ikke selskapet med sin fimaCHEM er innskuddet antageligvis blåst bort. Så alle eggene bør ikke legges i denne kurven (og det rådet kommer fra en som selv har plassert alt av ledig kapital nettopp her selv om jeg vet at dette ikke er lurt).
rockpus
23.02.2019 kl 14:17 3588

Computer

Er enig i at man skal ikke sluke alt man leser på et forum. Men skal man første velge seg et forum for potensiell nytte, er jeg ikke i tvil om at jeg velger det forumet som har de dyktigste deltagere. Det er nok ikke bare Snøffelen vi snakker om her. På Tekinvestor deltar flere som uten tvil har faglig grunnlag til å vurdere PCIB!
Computum
23.02.2019 kl 13:32 3625

Du tenker da kanskje særlig på Snøffelen? Han er trolig en av ganske få som har bransjekunnskap og større forutsetninger enn de fleste til å vurdere selskapene i denne sektoren. Jeg tror nok at han, for manges vedkommende, har gitt en form for trygghet ved å investere i særlig PHO og høyrisikoselskapet PCIB.
Folk flest, meg selv inkludert, har ikke de faglige forutsetninger for å vurdere de forskjellige selskapenes produkter og muligheter.
Derfor ville det vært fint å hatt Snøffelen her på HO fremdeles.
Forøvrig er det nok tryggest å søke kunnskapen i offentlig tilgjengelig informasjon, presentasjoner etc, framfor å stole for mye på de mest overbevisende, anonyme skribentene, enten det er på HO eller TI. Et godt case bør kunne forsvares mot kritikk og tvil, og ikke, som vi har sett i det siste på TekInvestor, ved å kneble debatten.
rockpus
23.02.2019 kl 11:02 3741

Computer

Jeg kan godt være enig i det du kaller "tilbakemeldingstullet". Det er dog en pris jeg gladelig godtar så lenge jeg får tilgang til den enorme kunnskap og innsikt som mange på det forumet har!
Helme5
23.02.2019 kl 10:17 3796

dr. Stockman - enig en del af vejen

Nano er jeg som dig rimelig sikker på kommer i mål, såvel som at den ikke har helt samme potentiale i forhold til da den lå i 12- 16 kr. med langt færre aktier - troede ik jeg ville nå (ift mine “krav” til investering i højrisiko”) at få investeret i denne, men kurs i bunden af 40’erne, fik mig ind, og vil nok også øge noget i de kommende måneder, hvis vi ligger heromkring.

PHO er næsten risikofri, spørgsmålet her er mere om de vil være i stand til at få en tilpas stor del af markedet, så deres uomtvistelige potientiale kommer til sin fulde ret - såvel som det sker hurtigt nok, da der jo altid eksisterer en risiko (Hmmm, for de ramte af sygdommen - MULIGHED) for, at et endnu bedre produkt rammer markedet.

PCIB - er klar større risiko trods hidtil gode resultater, dog skal man med disse resultater huske, at det er trods alt ikke med særlig mange patienter.
Uagtet, så er valget at fokusere især med fimaCHEM efter min mening tæt på genial, jævnfør med nuværende mulighed for behandling i dag - så her er potientialet efter min mening meget stor, i fald de hidtil gode resultater også viser sig når nu man går ind i langt større målestok, derfor er jeg i denne.

FimaVACC og fimaNAC , betragter jeg med noget længere investeringsbriller, selv om VACC kan give et mindre pust til kursen, hvis de foreløbige tal der kommer i H1 fra Van der Burg, viser lige så gode resultater som Per (efter min vurdering) har antydet..
Helme5
23.02.2019 kl 09:56 3816

Computum, tror du i den grad undervurderer folk - jeg giver dig (og andre) til dels ret i, at kommer der lidt kritik ind i et indlæg, så kan der komme modspil fra det DU kalder de meningskorrekte, og måske til tider også lidt overdrevent og belærende modspil, det ses nogle gange...!

Men det du måske glemmer også at nævne her er, at disse såkaldte “meningskorrekte:” tit har begrundelser for at imødegå kritikken - begrundelser som herefter sjælden imødegås, men hvor svaret blot er “man må ikke sige noget kritisk om aktien”

Og nej, man behøver ikke at være enige i disse begrundelser og det er kun GODT at der også kommer kritiske nuancer på, men bør vel så imødegå disse begrundelser(bolden), i stedet for ret ensidig at gå efter det såkaldte meningspoliti(manden)

Jeg læser med glæde stor positivitet begrundede kritiske indlæg - som jeg med mere negative briller læser ubegrundede intetsigende hausse indlæg...

Ved at få ALLE nuancer med, bliver jeg (alle?) i langt højere grad bedre i stand til at tage beslutning om en investering.

Kan måske præcisere at med ALLE nuancer, så tænker jeg ikke ensidigt i forums, for selvsagt bør man ALTID, inden en investering lave sin egen “analyse” og søge diverse oplysninger fra flere kilder end på forums - bla på virksomhedens hjemmeside, ect. ect.
Redigert 23.02.2019 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2019 kl 09:55 3819

Er ikke helt enig, tror definitivt pcib kommer i mål. Men eg skulle gjerne hatt en økning opp til nano nivå på 45 raskt, da pcib posten min er litt for stor og nano for liten. Men vi får ta det vi får.

Biotec toget neste to årene med Pho,pcib og nano skal nok løfte meg tilstrekkelig så eg er sikker på det holder til unga også?
Computum
23.02.2019 kl 01:28 3961

Det er det tilbakemeldingstullet som trekker TI ned. Som et anonymt Facebook. Det gjør de meningskorrekte til "autoriteter" og andre, som ikke er like mainstream, blir ofte uglesett og får klovne-emoji etc.
Panis
22.02.2019 kl 22:49 4065

Takk for det, og ja vi tåler det så lenge vi venter på gode nyheter ?
Scoopfinder
22.02.2019 kl 22:27 4095

Ja, jeg mener PCIB er bedre stillet enn noengang før. Finansiering er i boks. FDA har trua. Per lover knall resultater fra Vacc....
Lykke til du også. Vi må tåle litt berg-og-dalbane men plutselig tikker det inn en melding som matcher 20 des 2017 ?
Panis
22.02.2019 kl 22:13 4116

Scoopfinder, da er vi to ihvertfall og jeg tror de fleste vil være med til GGK studiet er ferdig. Det kommer nok data fra Holland en dag som «julen på kjerringa»... Da er det greit å være på innsiden... ? Lykke til!
dr. Stockman
22.02.2019 kl 22:02 4133

bravi
"Til Dr. Stockman kan man si at tross alt er Pcib mye å foretrekke fremfor Nano, det er helt klart."

Alt til sin bruk. At jeg har det meste i NANO er fordi det er den eneste aksjen jeg er overbevist om kommer i mål til slutt. Ser også muligheter i PHO (selv om jeg er ute av den nå), og PCIB er svært spennende pga potensialet, men best egnet for litt mer begrensede porsjoner fordi det selvfølgelig også kan ende i ren og skjær fiasko. Mulig potensialet er litt begrenset i NANO, men da satser jeg heller tilsvarende stort, og sammenlignet med den jevne aksje på børsen så er jo også potensialet i NANO formidabelt. Så langt går det jo greit nok. Har 350% gevinst inne i NANO og har tatt 100% gevinst i PHO. Hadde solid gevinst tidligere også i PCIB, og prøver meg nå altså på nytt.
Scoopfinder
22.02.2019 kl 21:57 4144

Panis, jeg planlegger i første omgang å sitte minst de 36 mnd GGK studiet tar, men håper og tror på en braknyhet fra Holland de nærmeste ukene
Panis
22.02.2019 kl 21:37 4168

Bravi,
Ja det har jeg, og er enig at det er en treg sektor. Men jeg har også stor tro på PHO derfor solgte jeg både i NANO og PCIB når jeg var godt i pluss for å øke i PHO.
Du får ha lykke til du også, vi får krysse fingrene for at alle kommer i mål.
bravi
22.02.2019 kl 21:25 5091

Panis, du har diversifisert over flere aksjer i sektoren så klarer du å holde ut vil du nok få igjen pengene, men duverden for en treg sektor. Personlig har jeg mest tro på Photocure, der ligger alt til rette slik at de har en fair sjangse til å lykkes. Det kan veie opp for tap i andre selskaper og vel så det.

Lykke til med dine investeringer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Panis
22.02.2019 kl 21:24 5093

Scoopfinder,
Regner ikke med at du selger av den grunn, er litt minus i PCIB jeg også, men det veksler mellom minus og pluss... men ikke så store summer som du har. Du har nok flere aksjer enn meg.
Poenget mitt til Bravi var at det er tålmodighet som gjelder, og vinner i disse selskapene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
22.02.2019 kl 21:15 5103

Jeg er ned mer, men har trua.
Dette blir knall.
Det er «ingen» investeringer man aldri er ned på, i perioder.
Jaffal ikke i bio
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Panis
22.02.2019 kl 21:03 5120

Bravi,
Jeg skjønner godt hva du mener, jeg er minus i NANO pr idag, men selger ikke av den grunn. Dette er et spill som bare de tålmodige vinner.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
22.02.2019 kl 20:59 5130

Da kan du jo legge de ut for salg med den limiten du har som inngang og legge inn lengst mulig gyldighet, og bare glemme dem ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Panis
22.02.2019 kl 20:57 5132

Bravi,
Jeg har også noen kr investert i bioteck sektoren, men forskjellen er vel at jeg har fordelt ca 1/3 på PHO, PCIB og NANO, i tillegg har jeg 5% i TRVX og Oncoinvent. Jeg tror det beste er å ikke følge med på daglige kurssvingninger, men sjekke en gang i blant.
Du må bare være tålmodig, ting tar tid i denne bransjen...
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
bravi
22.02.2019 kl 20:53 5140

Scoopfinder, ja kunne gjort det men har blitt allergisk mot å ta tap så jeg får sitte litt til. Forøvrig har jeg også blitt allergisk mot emisjoner og hører at det per idag ikke finnes behandling for slike sykdommer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
22.02.2019 kl 20:45 5156

Bravi, kan du ikke bare ta tapet, selge dritten og nyte friheten ?
Et «skuffende evighetscase som ikke leverer» er jo ikke noe å samle på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
bravi
22.02.2019 kl 20:42 5164

Har noen kr investert i bioteksektoren fordelt på 2 selskaper med ca. 2/3 Pho og 1/3 Pcib. Må si den 3 delen jeg har i Pcib irriterer meg, det er min egen feil at jeg ikke solgte før ferien 2018 etter at kursen hadde stangnert noen måneder, magefølelsen sa selg men det ble ikke noe av. Så kom melding om emisjon og tidsanslag for fimachem, da raste korthuset til Pcib sammes og der ligger det. Man kan si at markedet har trukket buksene av dette caset, selskapet klarte heller ikke å komme med noe på Q4 som påvirker positivt. Må si dette selskapet er en skuffelse, et typisk emisjonsfinansiert evighetscase som ikke leverer.

Til Dr. Stockman kan man si at tross alt er Pcib mye å foretrekke fremfor Nano, det er helt klart.


Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
22.02.2019 kl 17:29 5277


Er 3,5 ganger større i NANO enn i PCIB, så jeg er ikke så veldig tungt inne i PCIB, men det er vel heller ikke en aksje for de helt store investeringer. Det var siste rest jeg kjøpte i går, men det tidlig på dagen lå høyeste kjøper lenge på 24.80, mens selgerne lå på 25. Omsetningen vekslet mellom 24,80 og 25. Jeg la imidlertid inn et åpent kjøp på 25, og fikk alt jeg skulle ha unntatt 16 aksjer. Aksjen falt aldri ned igjen til 25, men jeg fikk pussig nok kjøpt mine siste 16 aksjer som antagelig må ha vært internhandel i Netfonds. Så om ikke min handel var stor akkurat så var det akkurat det som måtte til for å komme tilbake til omsetning over 25 kr. Og i dag ble dette mønsteret pent fulgt opp.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
rockpus
22.02.2019 kl 17:17 5296

bravi

Du tar skammelig feil når det gjelder Tekinvestor! PCIB trådene i gamle HO hadde uvanlig mange dyktige deltagere. Samtlige av disse opererer nå på TI. Det er faktisk svært mange deltagere der som har stor faglig innsikt og tyngde. For meg har PCIB tråder på Tekinvestor vært gull verdt! Faktisk mye mer innsikt og kunnskap å hente der enn det vi hadde i gamle HO.
Det er heller ikke riktig at det kun er positive innlegg der. Faktisk så ble en PCIB tråd nylig stengt i et døgn grunnet krangling mellom positive og negative. Det var nesten så det kunne ligne på HO.. Tildeling av "likes" skjer ikke fra nettstedet, men fra deltagerne selv. Det er også utbredt med negative symboler som f.eks. kaktus. Det er dermed bare en enkel måte å gi tilbakemelding om man mener et innlegg er bra eller dårlig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Computum
22.02.2019 kl 16:40 5338

Det var jo ikke så mange aksjer som ble omsatt på slutten av dagen, ikke dagsomsetningen totalt heller. (78K)
Trodde du var en "big spender" jeg, doktor?
Men slutthandelen viser at det ikke skal veldig høye volumer til før kursen kan gå flere prosenter. Så da er det bare å håpe at tiden til "alle skal ha" ikke blir for lang.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
22.02.2019 kl 16:31 5362

Takk det samme Tåka. Pen avslutning idag ihvertfall. Får håpe det ikke er tilbake til start på mandag, men har en følelse av at vi kanskje er over kneika.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2019 kl 16:04 5398

Hørses voldsomt ut Dr. Håper du får en rasende rask utvikling.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
22.02.2019 kl 15:38 5426

Har økt med 200%, og mitt kjøp snudde trenden i går. I dag fikk vi riktignok et kortvarig blaff tilbake ved åpning, men var snart tilbake på riktig side. Men har satt endelig sluttstrek for egne kjøp, så jeg håper dette var bunnen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
22.02.2019 kl 13:24 5523

Enig i at det bør finnes en middelvei, men i PCIB´s tilfelle tror jeg det er mulig å utnytte at Per er nøktern. (Kanskje for nøktern ?).
Til slutt er det resultatene som teller.
Jeg lukter en bombe som er i ferd med å smelle.
Hvis jeg ikke husker feil trengte PCIB ca 90 dager på å analysere vaksinedata.
Hvis firmaet i Holland trenger like mye tid er vi snart i mål.
Jeg tør ikke være ute......
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Ebit
22.02.2019 kl 13:23 5530

Er oppfordring til Snøffelen

Savner dine gode innlegg på HO.
Kan ikke se at TI bidrar med annet enn ensretting
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Computum
22.02.2019 kl 13:15 5549

Det finnes vel også her en gylden middelvei? Det er forskjell på grunnløs haussing og på å signalisere til markedet at her er det leeenge til dere behøver å posisjonere dere. Hvis det siste er situasjonen, så er det selvfølgelig ikke noe å gjøre med det. Da betyr det bare at svært mange har betalt alt for mye alt for tidlig.
Litt tydelig entusiasme og oppmuntrende fremtidsvisioner kan vel ikke skade for en leder? Ihvertfall hvis det er grunn til det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Lothian
22.02.2019 kl 11:59 5597

Luftet de samme tankene som deg på TI...og ble vel omtrent halshugd :-)

Meg eg overlevde..såvidt :-)

At PCIB bør levere snarest på neste milepæl (enten melding om fimaVACC-analysen og FPD for PF2...helst begge) er vel de fleste enige om, men de mest positive på TI synes sikkert det er ok hvis disse resultatene kommer i 2022..

Lothian.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare