Utvikling 2019

Tradinator
ARCHER 13.02.2019 kl 10:51 62709

Starter likegreit en ny tråd, nå som det ser ut til at Archer henter fart. Hva tror folk om 2019 og kurspotensiale? Er det noen grunn til at vi ikke skal se ti tallet?
Redigert 21.01.2021 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2019 kl 17:56 4770

Registrerer at du legger ut denne linken på forskjellige tråder, så du vet ikke hva det betyr, men den er sikkert betydningsfull, hjelpes.
Slettet bruker
07.03.2019 kl 18:11 4748

Er du her enda, fortsatt det gamle oppgulpet om elendig ledelse osv. Hvorfor selger du ikke??

Mini3 stå på! Setter pris på dine konstruktive innspill!

Jeg legger mine aksjer i skuffen og venter på oppgangen som kommer!
Slettet bruker
07.03.2019 kl 18:31 4707

Ledelsen har jobbet i mange år med å fjerne usikkerheten og bedre resultatet for selskapet, noe de fundamentalt har lykkes med, det er bare å se på resultatet etter omstrukturering, bevist de siste 2 kvartaler.
Neste steg er salg av QES og refinansiering.
Salget av QES hadde sikkert vært gjort nå om det ikke hadde vært for oljenedturen i Oktober, Archer har egentlig ingen hast med å selge og vil selge til riktig pris.
Salget av QES er en del av refinansieringen og derfor drøyer den og, de har god tid, tiden jobber egentlig med selskapet siden begge selskaper har solid cashflow i en boom. Jo lenger man kan vise gode resultater jo bedre betingelser.
Jo mer tar man vare på aksjonærene, noe som er ledelsen sin 1 prio i ett hvert selskap, skape mest mulig og varige verdier for sine aksjonærer.
Når man går 1-2 år frem er jeg overbevist over at markedet har belønnet ledelsen sitt arbeid.
Jeg er 100% fornøyd med ledelsen sitt arbeid så langt, men er jo ikke fornøyd med at markedet generelt er urolig, noe som gjør at hele offshore næringen opplever urolige tider.

Ledelsen kan lett gjøre slik du sier, redusere usikkerheten raskt.
Måten de kan gjøre det på er å selge QES til beste kjøper, refinansiere resten med emisjoner eller høye renter, men det vil ikke være til det beste for eierene.

Jeg vil kalle deg grisk og utålmodig og grådig på lik linje med styret i NAS.
Vi ser jo hvordan det gikk.

Jeg ønsker at ledelsen fortsetter slik de gjør nå, beskytte verdiene til aksjonærene best mulig og forkuser på langvarig vekst.

Du må prøve å huske på en ting, det er nesten ingen selskaper som blir belønnet med riktig aksjeverdi i dagens marked.
Skal man operere i dagens marked må man fokusere på 2 ting.
Trading eller fundamentale verdier.

Jeg velger å tro at markedet en eller gang må prise verdien i Archer og andre selskaper riktig.

Jeg har anbefalt deg mange ganger å selge, siden du verken fokuserer på fugl eller fisk.
Slettet bruker
07.03.2019 kl 18:43 4680

Innlegget er slettet
Det er synd man ikke har eksamen for å komme over fra barnehage til 1 klasse, du hadde strøket hvert år, Salha.
Slik du legger andre grunnløst for hat bevitner kun om total mangel på menneskelig medmenneskelighet og empati, uten å stille noen diagnose så er det visse mennesker som mangler disse egenskapene.

Jeg regner ikke med du kjøpte Archer for å se verdien synke, når du har kjøpt, så har du lik track record og vi er alle 3 i samme båt.

Den som virkelig er dum og idiot er den blinde som ikke ser dette.

Redigert 07.03.2019 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2019 kl 18:46 4680

I think the best strategy is to maintain and accumulate ... A few weeks ago when the price started to rise, I was sorry I did not buy more shares at 5 kr, in that time the train escaped me but after a while I returned to the same levels ... The descent of today is to be seen as a tremendous opportunity to equip our portfolios, I still think that what is here is a hard hand that takes advantage of the falls of the stock market to exaggerate and create panic! I think that people should be more concerned with accumulating actions than with the fictitious price that manipulation can achieve ...
ULKEN
07.03.2019 kl 18:47 4669

Ser DN skriver at Tor Olav Trøim lærte JF trikset med å inngå TRF avtale i stedet for å flagge salg. TRSen har samme signal, bare for å minne om åsse JF behandler sine medaksjonærer. Hele greia er noe dritt. I dag inngikk forøvrig JF samme avtale i det som før var Marine Harvest, avtale på 10 millioner er å betrakte som ett salg skriver DN. Samme gjelder Archer naturligvis og MSI har tatt aksjene, derfor kunne de pøse ut selv med over en milion på kjøp. Med disse TRS avtalene er min erfaring at det skal ett stort momentum og kjøpepress for å løfte kursen av betydning. Desverre kan MSI drive dette bedritene spillet hjulpet av en halvkorrupt OSE som burde bli oppkjøpt av redelige mennesker og ikke den mafiaen som driver dagens børs.
Slettet bruker
07.03.2019 kl 19:52 4584

Vel, det er noe JF har gjort i alle selskaper i årevis og ingen har tatt skade av det, regner med TRS avtalen i Mowi er for å finansiere NAS kjøp.
Noen låner penger for å være eksponert, noen låner aksjer.
Man må jo tro hva man vil, men TRS i selskapene til JF har aldri endt med at Fredriksen har trukket seg ut.
Breikjeften
07.03.2019 kl 21:07 4485

Takk til mini3 for all seriøse info som deles. «Spinelvevet «Sa....sprer eder/galle, et ufyselig vesen.....!!!
Slettet bruker
07.03.2019 kl 21:32 4455

Hva er årsaken til at Archer detter så mye i dag? Noen som kan fortelle meg?
Slettet bruker
07.03.2019 kl 21:46 4422

Negativ trend etter resultat/guiding som ikke overbeviste markedet.
Vikusen
07.03.2019 kl 21:53 4417

Pga resultatet til Qes q4 viste underskudd og Archer er stor aksjonær i qes.
Slettet bruker
07.03.2019 kl 21:55 4417

Det er prøvd forklart mange ganger over.
Liten kjøpervilje, teknisk svak og generelt fall innen offshore service selskap world wide. Haliburton fra 32-28, Baker fra 27,5-25,5 Weatherford fra 0,80-0,65 Sclumberger fra 45,5-42,5
Man går ned på lavere volum enn oppgangen siste uker, så det er bra, mange andre faller på høye volum.
Slettet bruker
07.03.2019 kl 21:58 4411

Eh.... Nei.
Det viste ett driftsoverskudd på ca 105 mill.
Avskrivninger på utstyr ga ett netto minus resultat, men de tjener gode penger.
Som nevnt over QES og Archer faller med markedet.
QES steg 15% mens archer sto stille eller gikk ned. :-)
Redigert 07.03.2019 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2019 kl 08:39 4252

Totalt irrasjonelt fall i går, blir spennende å se om man nå er fornøyd og begynner å komme kjøpere på banen, aksjen er betydelig oversolgt, stock nede på 1. Noe som er ganske spesielt.
Regner med det ikke er mange som er interessert i å slippe den nå, men man vet jo aldri.
Slettet bruker
08.03.2019 kl 08:46 4235

Det er godt og enda kunne lese meldingene dine mini3, ble bekymret når du sa du skulle legge opp og kommentere. Men Archer trenger en patriot som deg! Du opprettholder fornuften på sin rette plass.

Hva betyr det at stock er nede på 1.?
Redigert 08.03.2019 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2019 kl 09:00 4212

Hei...
Vanskelig å holde seg borte, når folk kommer med feil info:)
Uenig kan man være, men greit å holde seg til fakta.
Her er en liten oversikt over tekniske signaler og uttrykk.
https://investor.dn.no/#!/Signaler/
Slettet bruker
08.03.2019 kl 09:05 4221

Elendigheten vil ingen ende ta

4,90
helbru
08.03.2019 kl 09:08 4211

Det ser ut som om panikken tar helt av! Jeg legger mine Aksjer i skuffen, og vurderer sterkt å handle mer! Dette er jo Januarsalg!
Slettet bruker
08.03.2019 kl 09:10 4209

Nå bør ledelsen faktisk vurdere sine stillinger, de er 100% ansvarlig for at aksjonærer blør og at kursutviklingen går helt feil vei. Man kan unnskylde seg med alt mulig, men fasit er at de ikke skaper aksjonærverdier, ergo så gjør de ikke jobben sin, da bør man fratre eller bli fjernet!
Vikusen
08.03.2019 kl 09:24 4164

Rart Q4 bare ble ein liten pust i vinden og snudde like raskt tilbake til null. Sitter noen irriterende aktører på toppen som fokuserer mer på fall i aksjen enn oppgang. Utnytter alt for å shorte denne ner ved minste usikkerhet. Burde fått vite mer anngående planer om refinansiering eller emisjon på Q4. Alt var priset inn og markedet forventa noe ekstra som ikkje kom i forhold til den tidlige guidingen.
Redigert 08.03.2019 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
julepølse
08.03.2019 kl 09:30 4152

Salah du skulle hørt på meg. Jeg har som regel rett! Hilsen din kjære mentor.
Slettet bruker
08.03.2019 kl 09:40 4129

" Burde fått vite mer angående planer om refinansiering eller emisjon på Q4. Alt var priset inn og markedet forventa noe ekstra som ikkje kom i forhold til den tidlige guidingen." - Helt korrekt og dette er ledelsen sitt ansvar.
helbru
08.03.2019 kl 10:52 4039

I dag skal det avgjøres om Oljefondet skal gå ut av oljerelaterte aksjer! Er det dette som kan være noe av grunnen til fallet? Vil jo tro at slike signaler vil drive
ned verdien på alle oljerelaterte aksjer! Vi snakker jo om verdier på over 320 miliarder kr....Men, dersom dette ikke blir en realitet, vil vel vi få en boost i løpet av dagen!
Lilleulv
08.03.2019 kl 11:00 4030

Det er nok tallene fra Kina som har mest å si idag tror jeg. Archer står seg ikke så verst sammenlignet med mye annet i oljeservice i dag :)
helbru
08.03.2019 kl 11:57 3967

Det ble jo ikke akkurat oppgang da dette ble presentert, og ser ut som hele markedet går i dass!
Slettet bruker
08.03.2019 kl 14:05 3865

Jeg regner med at ledelsen nå vil stille sine stillinger til disposisjon, de er ansvarlig for at aksjonærene ser sine verdier forvitrer uke på uke. Hvordan styret kan sitte rolig å se på dette er en skandale, det vitner om at de ikke har nødvendig kompetanse/handlekraft.
Rakettrally
08.03.2019 kl 14:09 3858

Vært en blodrød uke. Håper bunnen er nådd nå. Guidingen videre er god vekst, så all logikk tilsier at aksjen skal opp. Den gikk som en rakett på veksten foran Q4, nå er den under den kursen, så denne skal ikke bare opp, den skal kraftig opp!
Cat349e
08.03.2019 kl 14:20 3845

Bare å spise mens man kan på disse nivåer?
Max10
08.03.2019 kl 14:43 3765

Archer aksjen fortsetter den flotte utviklingen som den begynte på våren 17....ca - 60 % av verdien forsvant i 2018, og legge man til grunn den vedvarende nedadgående trenden så kan vel aksjen handles mellom 2 -3 tallet på denne tiden neste år.. ..så en har god tid til å vurdere å sløse bort pengene sine ved en inntreden i Archer....Føler meg rimelig sikker på at kursen kommer til å ta et skikkelig svalestup utover våren..
Redigert 08.03.2019 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2019 kl 14:54 3739

Now the cat was put in the punt and the strong hands that played here with the money of the small investors now have two options! Stop with the speculation and allow the price of the shares to go up to reach their real value or they will have to put their shares in a sandwich and eat them ... No one expected that an oil country would play counterpart in its larger sector than is the oil company, I thought it would be the opposite, let's hope that the Norwegian fund knows what is happening and has fallen into the political trap of the US and El Riyadh ... The price of oil will rise and much, get out now is a suicide ....
helbru
08.03.2019 kl 15:11 3708

Ender vel rundt 4,50 i dag. Oljeprisen snart under 64$ 3%
Slettet bruker
08.03.2019 kl 15:19 3692


Are we going back now?
From black gold to potatoes ... I'm already taking it very seriously to sell my house before it's too late ....
Anywhere
08.03.2019 kl 16:12 3617

Skrekkelig svak Archer-aksjen nå, gitt.
Tilbake til årets lavere nivåer og all oppgang er borte. Brutt ned under 100/200-dagers snitt igjen, og langsiktige oppgangssignaler er borte.
Det er en solid avstand mellom selskapets utvikling og aksjens utvikling for tiden, såpass stor avstand at det er uforståelig at det er mulig.
Det kan ikke skyldes annet enn at mange fortsatt skygger oljeservice-banen så det holder. I USA ser vi samme bildet. Oljeservice generelt ligger på svært lave nivåer, sist gang samlet indeks i USA var på disse nivåene var i 2003 og årene omkring der.
Enten blir også Archer og flere liggende her, eller så er det på ny en av tidenes muligheter for solid avkastning de neste 2-3 årene.
sjarmedes
08.03.2019 kl 16:49 3566

Ja trist å være aksjonær her for tiden ?
Slettet bruker
08.03.2019 kl 17:34 3521

Jeg registrerer at flere og flere er helt enig med meg, bare å lese mellom linjene her. De ønsker selvsagt ikke å kommunisere dette, da de tidligere har holdt kjeft eller vært uenig, Aksjonærene blør hver eneste uke, kursen stiger ikke på samme måte som børsen ved oppgang og blir gruset ved enhver nedgang. Dette vitner om at ledelsen ikke har noen tillit i markedet, de evner ikke å selge inn produktet og på ingen måte skape aksjonærverdier. En god ledelse skaper et godt sikkert fundament, som selvsagt ikke er noen garanti for at kursen ikke kan gå ned, men det vil komme nye topper ved oppgang. Det er helt tydelig at her er det en totalt mangel på hva lederskap innebærer og hadde det vært en profesjonell ledelse, så hadde de innsett at de ikke har tillit og stilt sine stillinger til disposisjon. Hadde det vært et funksjonelt og god drevet styre, så hadde de fjernet ledelsen på dagen og kommunisert hvorfor det skjer og hva aksjonærene kan/skal forvente på sine investeringer. At man sitter hver uke og finner på unnskyldninger, i stedet for å ta det åpenbare innover seg, forteller meg at her er det mange som har nada erfaring med ledelse. Send mail til ledelsen, be de ta ansvaret de er betalt for. Meg svarer de ikke, jeg har stillt Anders E. til veggs og han har selvsagt ikke kompentanse til å svare på det jeg skriver/ setter spørsmål ved. Ergo så vet jeg at de ikke har kompentanse i ledelsen, da hadde de svart en aksjonær og handlet.
Redigert 08.03.2019 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2019 kl 18:22 3466

Muhaaaaaaaw a ha ha ha ha ahaaaa a muhaaaaaaaw
Slettet bruker
08.03.2019 kl 19:07 3424

Om du mener ledelsen er elendig i sin jobb, vil jeg påstå du er en elendig aksjonær, det er aksjonærer som deg som gjør det mulig å ha swingersparty i Archer.

Prøv å plasser ansvaret der det hører hjemme.

Det er ikke en eneste aksjonær uten en agenda som liker kurs utviklingen, men det er jo aksjonærene sin feil at kursen synker, hadde ingen solgt nedover hadde heller ikke kursen sunket.

Uansett så bør man ha ett lenger perspektiv enn neste dag når man eier aksjer, går en aksje ned pga verdensmarkedet er det jo ingen problem, klimaet vil endre seg etterhvert.
Går kursen ned pga dårlig ledelse som ikke klarer å skaffe jobber, kontrakter eller blir forbigått av konkurrenter samtidig som de bruker mer penger enn de har, da er det fare på ferde.

Jeg ser ikke Archer i en slik situasjon.
Men jeg ser markedet og aksjonærer som utnytter usikkerhet som skapes av slike som deg, det må vi bare leve med.
Men jeg lurer på hvor mange småaksjonærer som har solgt sine 2000-30 0000 aksjer fordi de har lest dine påstander om dårlig ledelse uten å grunngi dem med annet enn liten interesse i markedet.

Slettet bruker
08.03.2019 kl 19:12 3414

Ja, jeg må selv innrømme at jeg var sikker på at jeg ikke ville se kurs under snitt på 4,87 igjen men da tok jeg feil.
Uansett sitter jeg selv stille i båten nå.
Hadde ikke Archer hatt boomen i argentina og lange kontrakter i nordsjøen, samtidig som at Qes ligger mitt i boomen innen shale i USA hadde jeg vært stresset, men ser vel Archer som trygg havn innen oljeservice kontra 98% av andre selskaper.