Parisavtalen - ikke priset inn i NEL


Australia's national science research agency: Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO)

-med National Hydrogen Roadmap.

https://www.csiro.au/en/Do-business/Futures/Reports/Hydrogen-Roadmap

Australia må redusere klimautslippet med 26-28% tilsvarende år 2005-nivå. Dette har de, på lik linje med andre land som har undertegnet Parisavtalen, forpliktet seg til å gjøre innen 2030. -Det er et enormt tiltak som skal iverksettes for å dreie kursen. Politikere MÅ handle med begge never. -de må handle teknologien vi har NÅ!

Det kan bli dyrt for de ulike landene å sove i timen. Alle har press på seg til å fremme en troverdig agenda på hvordan de har tenkt til å redusere utslipp. Planen skal legges frem i år 2020. Det kan bli noen veldig gode kontrakter til NEL i 2019 nå når panikken brer seg blant land som må legge frem en plan innen år 2020. Etter 2020 skal ord bli til handling og da blir det garantert en kniving om å skrive kontrakt med NEL. Lukrative avtaler ventes.

Her er det bare å selge seg ut av toskete Myrseth-yndlinger eller dumme Investech- anbefalinger og putte pengene i NEL. -ærlig talt!
Dennis10
14.02.2019 kl 05:01 1667

Ja her er det bare å sitte i ro. Å trade i aksjen nå, er risikosport.
Mange klager på «tigeren», men triggere kommer snart (som perler på snor).
Med i selskapet siden 2014 :-)


Nel bidrar bara till mer växthuseffekt genom förluster vid omvandling av el från kol/olja, till h2 og sen tillbaka till el.

H2 är ingen energikälla, utan en energibärare i likhet med batteri.

Som miljöekonom så vet jag att du kan följa pengarna. Att tanka en batteribil är billigt, och därför miljövänligt.

Att tanka en h2-bilr dyrt. Den kostnaden kommer av utstyr og miljövidrig hantering i hela h2-kedjan.

Skjei
14.02.2019 kl 06:53 1453

Hydrogen tror jeg blir kjempestort, det er nok nå man må gå på???
OZZY
14.02.2019 kl 07:05 1403

Hydrogen kommer til å redde verden sammen med færre fødsler. Damene i enkelte land må få ned antall fødsler da vi er fler enn nok mennesker på jorden. Ja damer må begynne å tenke « har dette nurket en fremtid her på jorden» eller blir det født til fattigdom og kriminalitet. Damen ..... tá kontroll over kroppene deres.
Merik
14.02.2019 kl 07:49 1191

Sånn resonerte Volvo ledelsen også og dummet seg ut med å si nei til avtalen med Norsk olje. Dere lærer aldri......
JosefK
14.02.2019 kl 08:27 1062



"Att tanka en batteribil är billigt, och därför miljövänligt."

Alfons Åberg lever

Ja, men viktig å sammenlikne totalbildet mellom hydrogen vs batteri. Da kan det bli en åpen diskusjon om hva som er mest miljøvennlig.

Detta er en god periode. Oljepris tar av og framtiden er ingen grunn til å kommentere... Moro

Hei, XYZ,

Her er det vel mange viktige faktorer du har lykkelig sett deg forbi?

-kWh kull for produksjon av kWh effekt i strøm vs Hydrogen. - Her er hydrogen vinneren.
-Tap av energi ved lagring, batteri vs hydrogen - Her er hydrogen vinneren. (PS - Klimafaktorer - Kulde vs Varme)
-Mengden skadelige metaller, og syrer ved likvidering av en bil, batteri - vs hydrogen - her vinner hydrogen.

Dessuten, så eksisterer det vel ingen diskusjon om å bytte ut El-bilen. Det er jo bensin, og diesel hydrogen skal utkonkurrere.
Og her finnes det ikke konkuransedyktige løsninger fra El-markedet enda.

Redigert 14.02.2019 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
Tigeren
14.02.2019 kl 10:27 641

Nel er inne i Australia med sin spennende kontrakt. Nå har partnerne fått tildelt et stipend gjennom Pilot-E-ordningen som er en finansieringsordning etablert av Forskningsrådet, Innovasjon Norge og Enova, melder Nel i en børsmelding fredag morgen.
Ambisjonen er å lage mineralgjødsel uten utslipp, ved å bruke innovative løsninger, og et kostnadseffektiv hydrogen-produksjon fra elektrolyse, basert på fornybar energi.
– Vi er veldig stolte over å lansere vårt samarbeid med Yara for å utvikle effektiv, grønn produksjon av ammoniakk og gjødsel, sier administrerende direktør i Nel, Jon André Løkke i meldingen.
– Prosjektet utnytter utviklingen av vår neste generasjon alkaliske elektrolyser, som i utgangspunktet er skreddersydd for storskala ammoniakkproduksjon og andre industrielle applikasjoner. Med større kapasitet, lavere kostnader og jevnt mer operativ fleksibilitet, vil denne teknologien være ideell for fornybar gjødselproduksjon, legger Løkke til.
Final agreements for the grant will be signed early 2019, upon which the project will commence immediately thereafter. Les alt her: https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-awarded-grant-for-green-fertilizer-project-with-yara/
Tigeren
14.02.2019 kl 10:28 636

Merk denne som kan smelle inn imorgen??: Final agreements for the grant will be signed early 2019,

Hydrogen er en utrolig fleksibel energibærer og kan jo anvendes alle steder hvor brenngass kreves.