SDSD Eneste offshoreselskap med overskudd på OSE?

Hoff@
SDSD 14.02.2019 kl 07:21 131328

Overskudd og penger på bok, hviket andre selskaper kan vise til det samme i 2019?

SDSD: SDSD: FOURTH QUARTER 2018 FINANCIAL RESULTS

07:00
NOTE: THE COMPANY IS AN INVESTMENT ENTITY AND SHALL NOT CONSOLIDATE ITS
SUBSIDIARIES.

(Limassol, 14 February 2019) S.D. Standard Drilling Plc (Standard Drilling,
OSE:SDSD) had a positive adjusted EBITDA of USD 0.3 million in the fourth
quarter of 2018 from the underlying operations of Platform Supply Vessels (PSVs)
(Q4 2017: USD -0.1 million), with a utilization of 90% on the five fully owned
large-sized PSVs (Q4 2017 84%). The company has zero debt, cost effective
operations, low overhead cost and is well positioned to take part in the
expected upturn in the PSV market during 2019.

Standard Drilling is an investment entity and shall not consolidate its
subsidiaries. Consequently, the company measures its investments in PSVs based
on fair value estimates from reputable independent valuers. Revenues and EBITDA
from chartering out the vessels are not consolidated into, nor reflected in the
financial statements. Consequently, Standard Drilling reported an operating
profit of USD 1.56 million in the fourth quarter of 2018 (Q4 2017: USD 3.6
million), following unrealized gain on revaluation of financial assets of USD
2.3 million.

The group had an underlying positive adjusted EBITDA, excluding non-recurring
cost and dry dock, special survey, maintenance and repair, in the fourth quarter
2018 of USD 0.3 million (Q4 2017 USD -0.1 million). The utilization of the
large-sized PSVs was 90% in the quarter (Q4 2017 84%), and 91% for the year
2018 (2017 80%). The total cash balance was USD 25.6 million at the end of 2018,
including pro-rata ownership of the subsidiaries and investments, up from USD
15.2 million at the end of 2017. The company has no debt.

Standard Drilling expects there will be an upturn in the PSV market in the
North Sea Sector during the spring and summer season 2019. With an available
fleet of modern and cost efficient PSVs, low overhead costs and a strong
financial position with no debt, the company is well positioned to take part of
the expected upturn. Further, the company will take advantage of opportunities
that may appear within the market the company operates in, says Martin Nes,
Chairman of the Board of Standard Drilling Plc.

Standard Drilling owns 100% of five large-size modern PSVs. In addition, the
company has invested in 13 mid-size PSVs, bringing the total fleet of partly and
fully owned vessels to 18 PSVs, including one vessel on a bare-boat contract.
ENDS
Redigert 21.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Hoff@
09.07.2019 kl 10:13 6820

Er det SDSD som er på hugget igjen?

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Nok-en-PSV-solgt-til-krisepris
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Hoff@
04.07.2019 kl 09:10 7028

Equinor har jo byttet navn for de kan ikke ha det fæle ordet olje i navnet sitt lenger, og da må de som Egard sier vaske hendene sine i dette miljøhysteriet.
En annen ting er at å få oppdrag for Equinor er mye plunder og heft, mindre lønnsomt enn andre selskaper på grunn av alle tilleggskravene som selskapet forlanger. Det er slik de opererer når de nærmest har monopol på Norsk side
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2019 kl 07:41 7072

Overgang til batteri for båter på engelsk sektor er bare tull, de eneste som forlanger dette i dag er Equinor for å tro at de skal bøte på sin dårlige samvittighet og spare klimaet. Så lenge en ikke lader med vannkraft til disse båtene så er dette dårlig klimaregnskap, de produserer stort sett strømmen de bruker ved overskuddskapasitet på genratorene de har ombord. Dette gir egentlig bare teoretiske innsparinger, tar du med klimaavtrykket for å lage disse batteriene og destruere dem etter bruk går du i beste fall i 0. Verden vil bedras.
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2019 kl 22:46 7163

Overgang til batteripakke er gjort på noen dager, ingenting å stresse med. Videre foretrekker jeg aksjer der "newsflowen" er lav, det kan vi kapitalisere på, Havsula.
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Hoff@
03.07.2019 kl 22:45 7144

Batteripakke er bortkastede penger for SDSD som opererer på Britisk side i Nordsjøen - selskapet er enormt undervurdert på OSE på dagens kurser, men er helt enig med Redern bare vi får pengene når båtene skal selges er dagens kurs litt uinteressant.
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Havsula
03.07.2019 kl 22:23 7131

Selskapet kunne gjerne børsmeldt denne oppsjonen sammens med en flåteoppdatering. Er vel bare oss spesielt interreserte som får det med oss via westshore/clarksons.

Tenker litt på dette med batteripakke, fler og fler installerer dette nå for å få kontrakter, særlig med equinor. Kanskje sdsd må tenke i disse baner etterhvert også. Blir vel fort krav om det fra bransjen om få år.
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2019 kl 21:18 7154

S. Viking 1års opsjon erklært.
FS Carrick er på kontrakt til September.
S. Olympus forlenget nye 14 dager (Har allerede tjent inn ca 10% av kjøpesum, sett bort fra klargjøring og drift).

Fletcher viser bare 4 skip i sin chartering oversikt. https://www.fletcher-group.com/chartering
Det går bra nå i SDSD, med dagens rapport fra Bassoe (rigg) lover det bra fremover.

PS: Har ingen hårete kursmål, kan gjerne være 1 kr for meg så lenge aksjonærene får sin del. Matematikken vinner til slutt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2019 kl 11:01 7258

Kan fort gå bananas denne !
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2019 kl 09:55 7308

FS Carrick er i Tyrkia. Spørs om den kommer tilbake til Nordsjøen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Havsula
02.07.2019 kl 09:43 7314

FS BALMORAL
Petrofac
Supply duties, C/R + Opt
02/07/19 RNR

Alle båtene i sving iallefall til torsdag.
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Havsula
01.07.2019 kl 10:25 7437

FS ABERGELDIE
Ineos
Supply duties, 1 C/R
01/07/19 GBP 14000

Alle båtene er fortsatt i sving.
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Havsula
28.06.2019 kl 09:10 7601

FS BALMORAL
Team Marine
Supply duties, D/D 10
28/06/19 RNR

Da er alle båtene i arbeid per nå. Strammer seg skikkelig til nå rundt månedsskiftet med mange båter som forsvinner ut av spotten. Forventer gode rater i juli!
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
paali89
27.06.2019 kl 08:45 7718

Enig. Man får benytte muligheten til å senke snittet sitt der man har mulighet. Personlig har jeg senket mitt fra 1.40 til 1,29 enn så lenge, og holder den seg under 1,30 så øker jeg med 100% aksjer i begynnelsen av august, i forkant av halvårsrapport :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Hoff@
27.06.2019 kl 08:10 7754

Kursutviklingen i SDSD er mildt sagt helt på tryne, når en ser på verdiene og inntjening henger ikke dette på greip i det hele tatt. Men markedet bestemmer alltid og nå bestemmer markedet dagens kurs, men jeg vet 100 % at kursen vil øke formidabelt når verdiene blir synligjort.
En kursdobling over natta er slett ikke utenkelig når investors våkner, jeg sitter meget komfortabelt med mine 500k aksjer og selger ikke før dette skjer.
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Risky
26.06.2019 kl 08:58 7859

Hvor mye av inntjeningen til skipene stikker managementselskapene som drifter for SDSD? Fast sum pr dag eller prosent av ratene?
Redigert 20.01.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
ruda
26.06.2019 kl 08:53 7882

Merkelig at gjeldstyngde DOF stiger på børsen, og GJELDSFRIE SDSD ikke stiger nevneverdig. Kassen fylles opp hver dag
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Skrik
25.06.2019 kl 23:00 7959

Blir nok for mye og gape over. Men ser ikke bort fra at de ser på investeringer langt høyere en 2-300 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Risky
25.06.2019 kl 21:50 7992

Med break even på 7000usd dagen, så fylles uansett kassa opp:-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 18:37 8058

Får da for all del ikke håpe det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Skrik
25.06.2019 kl 14:21 8116

Kan det være noe her de prøver seg på ? https://dolphindrilling.no/fleet/
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Risky
25.06.2019 kl 14:15 8121

Hvorfor har ikke SDSD skipene på norsk sektor i stedet for britisk?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
paali89
25.06.2019 kl 14:11 4416

spetalen snitter vel 2, og kanskje enda litt høyere?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
25.06.2019 kl 13:20 4458

Nåværende kurs gir en verdi ac SDSD på ca 0,7 milliarder. De kan starte med å by,
la oss si 1,50 pr. aksje, så vil de sikkert oppnå en bra eierandel. Hva Spetalen er villig
å selge for, er det ingen som vet. Kanskje kr 2,00 pr. aksje?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 13:12 4465

Farstad skal som kjent i gang i offshore igjen og leter etter passende skip, norskbygde og ikke for gamle. For 3-4 mrd kr. kan Standard-flåten kanskje overtas?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 12:55 4483

Tror på heller på økning i kurs når de finner ut at de må betale utbytte og ikke sitte og ruge på pengene!
De sitter nå med minst 300mil på bok galskap!
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Joppen
25.06.2019 kl 12:51 4483

Det henger litt sammen det med stramt marked og økende skipsverdier.
I stramt marked vil prisen på skip øke.
Her sliter SDSD med å få den økningen på sine skip da de går i et tamt marked.
SDSD bør få kjøpt skip i farvann med større potensiale enn britisk sokkel. F.eks nordsjøen eller brasiliansk farvann.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 12:38 4474

Det har jeg fått med meg, men de må vel tjene penger også med ratene som er nå.
De solgt også 4 skip i april med god fortjeneste, men ingen økning på kursen.
Det blir for enkelt og påstå økning i skipsverdiene er nøkkelen!
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 12:34 4478

Det man må håpe på at er en langsiktig eier som kjøper selskap.
Spetalen har aldri vært langsiktig.
Kjøper skip for 20% av reel verdi og ingen økning i kurs helt sprøtt!
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
25.06.2019 kl 12:29 4473

Tror det er en del som misforstår. Formålet til SDSD er investering i offshorefartøy/selskaper innen offshore, ikke drift.
Det eneste som betyr noe, er om skipsverdiene går opp eller ned. Jeg mener bestemt at verdien på PSV,er,
som SDSD eier har steget i det siste. Dette bør borge for at aksjen begynner å bevege seg oppover.

Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 12:28 4463

Kjøpsmulighet burde det vært, men nei her er det noe galt, null gjeld og topp rater og den står stille.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Joppen
25.06.2019 kl 12:20 4445

Grunnen til at SOFF stiger og SDSD synker er nok så enkel som at de har skip på hver sin sokkel.
Bristisk sokkel sliter med alt for mange PSVer, som er der SDSD sine PSV opererer.
Motsatt på norsk sokkel, der alle PSV er kontrahert. Markedet er så hett at de bruker AHT til PSV oppgaver.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Havsula
25.06.2019 kl 11:54 4468

Se på det som kjøpsmulighet da vel. Markedet strammer seg til igjen nå med mange slutninger siste dagane. Dukker nok opp en del artikler igjen om stramt marked så ser vi kursen gå på nytt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 10:43 4488

Soff stiger og stiger, mens sdsd går ned og ned.
Hva er galt med sdsd? For 10 mnd. siden lå de i 1,80 med betydelige lavere rater og med betydelige høyere rater ligger de i
1,20
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
klaesp
25.06.2019 kl 09:41 4517

Enig ,kanskje vanskelig å estimere verdijustert egenkapital i selskapet..
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2019 kl 09:31 4520

Standard Viking fortsetter 1 år til for CNNS Pool, Aberdeen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
25.06.2019 kl 09:12 4515

Økning i skipsverdier er det viktige for SDSD. Disse er økende. Venter bare på at den positive
utviklingen i Soff og Dof også smitter over på SDSD.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Vikusen
25.06.2019 kl 07:02 4586

Vurdere å ta noen lodd, men er alle 6 psv på kontrakt? Ratene har falt ein del i uk etter hva jeg leser i forhold til i vår på spot markedet. Ser flere av båtene på westshore til forskjellige rater fra 11000gbp til 15000gbp. Hva er deres tanker til halvt års rapporten?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Havsula
22.06.2019 kl 19:45 4833

Vært en bra dupp på ratene siste måneden pga for mye båt i markedet (fra 250k til 50k).
En del som forsvinner ut av spotten nå i månedskiftet. Tenker vi ser helt andre rater om kort tid i positiv forstand, så gjenstår det å se hvor lenge det blir stramt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Hoff@
22.06.2019 kl 19:14 4831

Gode rater nå, markedet strammer seg til videre

20/06/19
STANDARD OLYMPUS
Anasuria
Supply duties, D/D 14
20/06/19 GBP 15000
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare