Slettet bruker
14.02.2019 kl 09:22 1768

Photocure ASA: Employee incentive program for President and CEO Dan Schneider
Oslo, Norway, 14 February 2019
The board of directors of Photocure ASA (Company) resolved today a share capital increase as part of
the employee long-term incentive program for restricted shares in the Company. President and CEO
Dan Schneider has been granted 17,379 restricted shares in Photocure ASA. The restricted shares
have a three-year lock-up period from 13 February 2019 and are subject to other customary terms
and conditions for employee incentive programs.
Upon completion of the issuance of shares, the Company's share capital will be increased with a total
of NOK 8,689.50, by issuing 17,379 new shares. The shares are issued at subscription price of NOK
35.33. After completion, the share capital of Photocure ASA will be NOK 10,898,193.50 divided on
21,779,008 shares, each with a nominal value of NOK 0.50. Each share represents one vote at the
Company's general meeting. The resolution to increase the share capital was made pursuant to the
authorisation granted by the annual general meeting in Photocure ASA on 9 May 2018, setting aside
the pre-emptive rights of shareholders to attend to the purpose of the incentive program.
Dan Schneider will after this allocation own 32,379 shares in the Company.

*************
Greit nok, men eg syntes de kunne tatt seg råd til og plukke de i markedet, ikke trykke de opp.
riskypick
14.02.2019 kl 09:36 1711

Dette er noe jeg handlet pho aksjer på. Greit at ikke det er BULL,men kanskje mer bull. Uansett, noe av det mer positive jeg har lest av børsmeldinger idag. Også positive vibber fra nava og selveste Olav Thon har bestemt seg for å spytte ut til aksjonærene. Sånt blir det kursoppgang av for et slikt traust selskap.

Husker godt all sutringen i KIT etter at ny sjef fikk handlet en bråte aksjer omtrent gratis. Jeg tror sutringen der har forstummet,akkurat som den forhåpentligvis vil gjøre i pho også.(Nå har det foreløpig ikke vært mye kritikk enda da). Jeg synes han betaler en OK pris.
Redigert 14.02.2019 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
kreinh
14.02.2019 kl 10:46 1586

Ja, de kunne godt ha tatt seg råd til å plukke i markedet. Da hadde de i hvert fall "gynga litt i båten" og gjort noe uventa. Å gjøre noe uventa som å melde nyheter/hendelser når de skjer, kjøpt aksjer, ny guiding osv. Slik at de ikke er så forbasket beregnelige hele tiden sånn at man ville tenke seg om både 2 og 3 ganger før man gikk inn og ut av aksjen.
riskypick
20.02.2019 kl 08:12 1324

Hadde forventet fler innlegg på denne tråden. Denne dagen ble aksjen merksnodig nok solgt ned. At CEO er ivrig etter å veksle penger om til aksjer har alltid vært positivt i mine øyne.
Predator
21.02.2019 kl 12:54 1008

Uansett, tror vi at tildelingen skyldes "belønning" kun basert på fremtidige prestasjoner eller at Dan allerede har vist resultater som gjør ham kvalifisert til og motta dette såpass tidlig i ansettelsesforholdet. Eller en kombinasjon av begge?
Jeg er tilbøyelig til å tro at han har vist resultater og at Q4 med guiding vil bli en positiv opplevelse for aksjonærene.