IOX kontra oljeprisen

kaunis
IOX 14.02.2019 kl 12:03 52938

dette slå aldri feil, Olja har steget meget sterkt og i dag har den nesten nådd 65$ fatet.På de siste to dagene med sterk oppgang i oljeprisen, har IOX falt med ca40øre.Dette sier alt om de som trader denne aksjen, det faglig er helt utenfor deres verden. At aksjen faller i denne fasen med stigende oljepris og med alt det som er kommet på plass med store forventninger på kort sikt, er et falsum.Men det føles veldig trygt med en stigende oljepris som en bonus i tillegg til en meget god utvikling og en snart forventet utløsning på boreresultater som er en usikker sak med store muligheter for kjempegevinst. Jeg selger meg ikke ut på en dårligere kurs i slike tider. Jeg må jo minst ha det dobbelte av dagens for ikke stå igjen som et narr.

PS: nær 65$ fatet
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
20.02.2019 kl 08:01 4772

Hvor har du det fra at IOX driver og borer ny brønn??? Prøver du å villede markedet med løgn og fanteri?
007 James Bond
20.02.2019 kl 07:59 4737

IOX går med betydelig underskudd i 4. kvartal 2018 på grunn av halvertt produksjon på Vikingo og lav oljepris. Dette fortsetter i 1. kvartal 2019. Vikingo har i tillegg til halvert dagsproduksjon vært nedstengt deler av begge kvartal. IOX er økonomisk for tiden rimelig på felgen. Svak likviditet og store underskudd.
YNWA250505
20.02.2019 kl 07:04 4841

Tror vi bare får en melding om at IOX har funnet olje i den brønnen de snart et ferdig med og med en flow på 2000-3000. Tenker jeg fører til panikk på de som ikke sitter godt lastet
rieg
20.02.2019 kl 04:13 4924

Ja på en onsdag kom siste melding også..så ja..kom med den...:)
Redigert 20.02.2019 kl 04:14 Du må logge inn for å svare
Akte
20.02.2019 kl 03:27 4944

Kommer der en melding om borestart idag ?
rieg
20.02.2019 kl 03:11 4957

Iox har produksjon i dag som (med Vikingo tilbake) gjør at de går i ca i null med dagens oljepris. Det skal dermed ikke mange treff til med boret før Iox er et solid økonomisk foretak. Cor 6 er løst. Veiproblemet/infrastruktur er løst og vil bidra til statbil produksjon. Rørledningen vil også redusere kostnadder når de begyner å benytte seg av den. De har avtale om boring av 2 brønner med SLS og i forhandlinger om den 3.de og har også meldt om borestart på disse i q4-18, som videre ble utsatt til q1-19 (paretokonferansen.) At det kommer en melding om oppstart av boring veldig snart må jo være helt innlysende. Er det ikke det et oljeselskap lever av ...OLJE...alt annet er på plass nå...selvfølgelig blir det boring og det i nær fremtid .. . Fatter ikke at folk selger seg ut nå rett før Iox skal virkeliggjøre sine enorme verdier som ligger i bakken..Ufattelig for meg..
Innen februar er over er borestart bekreftet...og kursen over 10kr..
Redigert 20.02.2019 kl 04:47 Du må logge inn for å svare
helloween
19.02.2019 kl 22:49 5161

De er solgt for lenge siden.det er PGR som tar oppgjør med aksjonærene sine.slike eg forstår det.
PGR har ikke aksjer i iox.
Phoenix
19.02.2019 kl 22:44 5169

Takk for oppklarende svar. Trodde de hadde solgt alle IOX-aksjene sine tidligere, men det kan virke som de har solgt de siste nå nylig.
helloween
19.02.2019 kl 22:33 5210

Ja dette er iox. Er oppgjør av gamle Andes aksjonærer som ble kjøpt opp av PGR.(Andes hadde aksjer i IOX)
PGR solgt seg ut av colombia og er kun i Argentina.

Bæærnt

Kan vi være ett skritt nærmere iox fusjon med XXX som kjøper PGR sine lisenser på LLA?
Redigert 19.02.2019 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Phoenix
19.02.2019 kl 22:06 5284

Noen som vet om dette har betydning for / handler om IOX?
"The Company is pleased to confirm that IOX Investments Limited ("GuernseyCo") has completed the sale of the remaining Interoil Shares it held in respect of the Exchangeable GuernseyCo Shareholders who did not exercise their right to exchange Exchangeable GuernseyCo Shares for Interoil Shares in the six-month exchange period."
https://www.londonstockexchange.com/exchange/news/market-news/market-news-detail/PGR/13973535.html
Redigert 19.02.2019 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
kaunis
19.02.2019 kl 21:50 5340

En fin dag på denne tråden, takk til alle og ladd opp til i morgen. Savner gode addresser på nett til direkte å nå div. arenaer/oljefelt IOX har i Colombia.
PEK68
19.02.2019 kl 21:29 5398

Finns olika strategier .Selskapet meldte kampanjen i 4 kv 18 och blev ingeting plus problemer med Vikingo. Man kan sitta på IOX och rakna att ngn gng de startar borra eller hoppa ut och prova kanna pengar på ngn annan plats . Framtiden viser vem som hade rett. Jag sitter fast på IOX men forstår de som vill ut
Carsten1972
19.02.2019 kl 20:54 5490

Ja gad vide hvad der driver ham til at fortælle os vi skal sælge gang på gang.der blir kørt efter strategien( If you are end trouble Then double)her i stuen.?nå skid hul i ham er kommer bold i tv.cl.
Slettet bruker
19.02.2019 kl 20:47 5516

Ja, han er en irriterende dott, men drit i han.

Man må jo spørre seg hva selgerne tenker når man får servert svart på hvitt at selskapet skal bore 8-9 brønner i år i et område hvor det er potensiale for større oljefunn. Husk at LLA-47 var den lisensen det var aller størst interesse for i sin runde.

Tenk hva som skjer hvis de får et større treff? Lurt å ha solgt billig da eller?
Slettet bruker
19.02.2019 kl 20:39 5551

Gunnarius er et gjenferd,han har gått igjen iaksjen nå over år. Vet ikke hvem han lurer ?
Carsten1972
19.02.2019 kl 20:34 5563

Ved du hva min ven,det eneste der vil ske hvis vi skal tilbage på 3,er at jeg dobler min beholdning, så fint med mig,jeg vinder til sidst uanset hvad.????
Slettet bruker
19.02.2019 kl 20:33 5560

"According to basin modeling results, the Llanos Basin reserves are not limited by its charge and there is a potential for large discoveries, making this basin very attractive for E&P interests. "

https://www.researchgate.net/publication/327510466_Petroleum_System_Variations_In_The_Llanos_Basin_Colombia

Lykke til med å lure flere ;)
Carbomann
19.02.2019 kl 20:32 5562

Du får vente til krampa tar deg ???
gunnarius
19.02.2019 kl 20:23 5385

Å ta risiko kan innebære så mangt. Men med 6 børsdager før Q4 ser dette ut til å utvikle seg til en ordentlg thriller.

De av oss som skriver på HO har så ymse former for egen agenda. I denne saken og denne gang med IOX, sier jeg kun min oppriktige mening:

Sitt for all del ikke med IOX aksjer i hopetall den dagen Q4 fremlegges, dvs. 28 februar.

Nå kan det jo bli meldt noe fra selskapet før 28 februar som kan forandre til det bedre/verre, men dersom ikke - vurder heller inngang etter Q4.
helloween
19.02.2019 kl 19:34 5500

La nå traderene leke til boringen starter ?vi som er inne trenger ikke å bekymre oss for at kursen skal løpe fra oss ?
Kommer melding når OSB er stengt blir det vanskelig å komme inn under 7 kroner er mitt tips.
Slettet bruker
19.02.2019 kl 19:02 5563

Kaunis: Du har nok rett i det meste, har ikke noe å tilføye på det, annet enn at jeg har sittet siden våren 2013. Å når selskapet ikke har gått yil grunne i de påfølgende årene etter at jeg kjøpte, så begynner nå muligheten for at dette er et lite eventyr som jeg trygt kan si at jeg har vært med på ei stund... Det ser lysere å lysere ut nå. Har dog tidligere enn 2013 i mitt aksjeeiende liv, hatt store oppturer, å kraftige nedturer. Det å hive seg på for sent, oppturer, å prøve å berge stumpene på tur nedover, det er en kjedelig øvelse. Men eierskapet i IOX, det har vørt stabilt. Dvs jeg har kjøpt på de mange ørkenvandringer, å nedturer. Så snittet er behagelig lavt, å antallet er behagelig stort, uten å sammenligne meg med en del andre, storinger i aksjen, Håper å sitte gjennom noen boringer fremover, å at aksjeverdien stiger enda mer enn i dag. Nu har potensiellt utbytte, sunket kun til 78%. Men jeg har prøvd å ikke hause for mye, eller spekulere for mye. IOX gjennomfører det meste nå på en grei måte. Det går litt tid, ja, men der er jo også noen skjør i sjøen, som dukker opp. Jfr. De siste meldinger. Men har trua jeg på IOX å ledelsen.
kaunis
19.02.2019 kl 17:52 5718

Ingenting er sikkert her i livet, et hvert selskap kan være konkurs i morgen.Det skjer mye som ikke mange vet og ingen vet med sikkehet hva morgendagen vil bringe.Tror en helst at det er det usikre som vil skje,bør en ikke kjøpe aksjer i andres eller eget selskap.Det vil i løpet av kort tid føre til mange fatale/eller dårlige handlinger.Ja særlig visst du leser tråder her på HO som omhandler det /de selskapene du har investert i. Se bare på IOX, et selskap som vakler opp og ned på OSE som et løv i vinden.Her er det så mange som gjerne vil at andre skal selge så de kan få tak i billige aksjer.Det de skriver har kunn som formål å svekke tiltro til at ting kan gå riktig bra.Det er alltid noen som er på farten etter å bli rik(håper de) på kort tid, og kjøper aksjer etter dette .Det ender opp med at de stadig selger alt for tidlig og at de også selger seg helt ut når det nærmer seg tap.De låner også penger til større kjøp og blir gjerne tvangssolgt mange ganger.Derfor er det også, at noen er snare til å selge, etter en begynnende oppgang.De må selge for å være sikker på å ikke tape mer.Her er det de største tabbene gjøres. de blir ikke med på hele oppgangen og tjener derfor aldri særlig med penger.Derfor selges IOX altfor billig. Lenge siden denne aksjen har hatt så gode kort på handen som no.Men billigsalget fortsetter.
rischioso
19.02.2019 kl 17:45 5760

Jeg glemte ikke den da den fortsatt befinner seg i intervallet lav 5 hvor det nå etableres en dobbel bunn så det er jo ikke annet enn positivt spesielt om det kommer en ny korreksjon ned ved en senere anledning.

6 tallet kommer det og vi vil ikke behøve å vente lenge.

Ikke selvskryt, men en motvekt til de som mente at jeg tok feil og du er ikke noe unntak - ikke denne gangen heller ...;)
Redigert 19.02.2019 kl 17:49 Du må logge inn for å svare
oivindl
19.02.2019 kl 17:39 5781

Men så glemte du at du etter det nevnte 6 tallet, for nå hadde det jo allerede snudd.
"Da snudde kursen elegant på lav 5 etter at gap var tettet uten at jeg skal si hva var det jeg sa...;)
Nå er det 6 tallet som blir det neste ..."

Registrerer forøvrig nok et tilfelle av selvskryt...
rischioso
19.02.2019 kl 17:30 5838

Vi må jo ikke glemme at selskapet allerede har partner for de første brønnene - eller skal vi late som at det ikke er tilfellet ...??....;)
rischioso
19.02.2019 kl 17:26 5876

* Jeg er nok den som best vet hva jeg selv sa og jeg trenger så absolutt ikke å sole meg i glansen av noe som helst nettopp fordi jeg veldig ofte får rett og denne var ikke noe unntak...;)

LES - rischioso

14.02.2019 kl 12:41
897

Tigerberget skrev
Aha...så du mener ENDA fler optimistiske og trøstende ord på forumet hadde hjulpet på kursen? Poeng..

Tiger,
jeg sa jo når alle ropte og skrek 6, 7, 8, 9, 10 osv at den skulle ned i nedre halvdel av 5 for å tette gap før den går videre noe den nå gjør så skjønner ikke helt hva som er problemet.

Dette har ikke noe å gjøre med hverken fundamentaler eller aller minst Gunnarius - dette er teknisk og kun det noe som igjen gir muligheter...;)

https://forum.hegnar.no/post/362805

* Ha en fortsatt fin ettermiddag/kveld!
Redigert 19.02.2019 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2019 kl 16:42 6007

Det er nok en økonomisk orden i selskapet,i forhold til fremtiden. De har jo kommunisert til markedet at emisjon, som de kan gjennomføre, ikke er nødvendig nå. Men de har jo anledning å gjennomføre den. Ellers så er jo spekulasjonene som bl.a Bærnt m.fl har filosofert over, obligasjonseiere, andre mektige aktører med en fot i tidligere involvert eierskap m.m
Uansett hva fasiten kommer til å bli, så sier det seg uansett selv at selskapet har behov for kapitalinnsprøytning, i en eller annen form, for å gjennomføre boring å vokse som selskap. Der er ikke IOX annerledes enn et hvilket som helst annet selskap. Blir spennende å se hvordan dette vil skje. Selskapet var på det berømte hårstrået på å gå overende, rett før forrige boring, Altair og Vikingo. Fiasko på sistnevnte boring, tror jeg ville gitt et meget dårlig utkomme !
Men nå lever selskapet å de vet mye mer vedr. Seismiske forhold, å om andre forhold. Så ser frem mot videre plan her. Håper at potensiell ny kapital/eierskap/Partnerskap, vil øke aksjeverdien, uansett. Å at det blir treff, på treff ??? Jeg spekulerer ikke annet enn å forholde meg til selkapets egen informasjon om sitt ståsted.
YNWA250505
19.02.2019 kl 16:24 6094

Nesten litt lyst å kondolere for de som selger IOX ned mot kr 5 etter siste oppdatering fra IOX. "Tilgi dem for de vet ikke hva de gjør" har jeg også lyst til å si. Kunne ikke brydd meg mindre egentlig, men dette mener jeg er ren idioti. Biter meg muligens kraftig i halen nå, men klarer ikke helt å se at jeg tar feil. Selge kroner for ører er aldri lukrativt
Tigerberget
19.02.2019 kl 16:07 3612

Du nevnte 4 tallet. Ikke 5 tallet. Bare bla tilbake å se.
Rett skal være rett når man prøver å sole seg i glansen.
qestador
19.02.2019 kl 15:39 3702

Siden vi forlot 5,3 ser det ut for traderne klarer å senke IOX ned til ca 5 ved dags slutt. RSI enda høy , og er den på vei ned så går det som regel ned noe til.
rischioso
19.02.2019 kl 14:56 3810

Ja - da er vi nede i det nederste intervallet av 5 tallet noe jeg nevnte for kort tid siden ville skje hvor det nå tettes gap etter den betydelige oppgangen og etableres en dobbel bunn før den fortsetter videre opp - ikke mer komplisert enn dette ...;)
Redigert 19.02.2019 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Returning
19.02.2019 kl 14:51 3824

Takk for innspill Bæærnt!
Ift.nesegrus beundring er det også en slags erkjennelse fra min side ift.hvor vi er nå. Hva utfordringene har vært, og hvordan disse er håndtert. Endelige økonomiske avklaringer har du nok mere innsikt i enn meg, men utviklingen tilsier at det er grobunn for samarbeidspartnere og cash nok til neste boringer. Funn i seismetikk tror jeg også er av stor nøkkelrolle her. Avklaringene kommer og jeg velger, tuftet på de siste 4/5 års utvikling basert på denne progresjon at løsningene blir gode, for Iox m/ partnere( inkl.Duyane:))....
Slettet bruker
19.02.2019 kl 14:36 3878

Returning: Selskapets ledelse jobber godt, å løser de utfordringer som dukker opp en etter en. Colombia ønsker oljeindustrien de beste forutsetninger i landet nå. Jeg synes du sier det godt i innlegg over, som sagt tidligere, det er min oppfatning gjennom et lengre løp som aksjonær. Jeg regner med at vi i forbindelse med Q4 rapport, blir en del klokere. Under punkt for OUTLOOK, Om ikke før dette ! Aksjen holder seg denne gang bra, etter tidligere godmelding om veg m.m Så uten tvil er utviklingen og fremtidsutsiktene som aksjeeier i IOX, meget spennende. De melder til markedet når det skal meldes å ved produksjonsoppdatering hver mnd. Tidligere spørsmål om meldingshyppighet, er besvart av ledelsen. De melder regelmessig, men ikke i tide og utide ..... Men snart er nok tiden inne for melding(er) Imens triller ører opp å ned .... ??
Carbomann
19.02.2019 kl 14:33 3891

Okidoki
Men hvor lang tid tok det fra melding om spud på viking å til resultatet kom?
Takker på forhånd,ikke tid å leite.mådda være noen som har det oppi huet ?
Slettet bruker
19.02.2019 kl 14:25 3912

Jeg tror at selskapet vet - eller har avklart for lenge siden - at både forfall på bonds og utløp på lisens/innfrielse av gjenværende forpliktelser i realiteten ligger lenger frem i tid enn primo 2020 som vi kjenner som de endelige milepælene idag. Det er i det minste en slags erkjennelse som jeg har kommet frem til etter å ha fulgt med i snaue to år. Selskapet har et vedtak og har hatt mulighet for å hente inn kapital tilsvarende 1/3 av dagens MCAP de siste 8 månedene, og kunne således ha vært i gang med flere brønner allerede om det var brann i rosenes leir. Men den gang ei. Så når det gjelder den nesegruse beundringen for selskapets ledelse, så vil jeg for min egen del avvente en sådan konklusjon til gjetteleken er over.
Carsten1972
19.02.2019 kl 14:09 3975

Helt enig Returning. Hvis man som sagt lige ville bruge lidt tid på at sætte sig ind i området og især det politiske,vil man hurtigt opdage at myntighederne har enorm interraesse i at det går iox godt.