Strongpoint nr. 2-19 Klar for vekst

Slettet bruker
STRONG 15.02.2019 kl 16:00 98458

* Ny partneravtale med Harting Systems.
* Ny salgskanal/konsept med Road Runners i Spania.
* Pricer med knalltall og rapporterer at mesteparten av ordrereserven er i blant annet Norge.
* Produktene og produktkvaliteten til Strong er ledende. Blant annet var det kun Strong som ble kvalifisert til å levere sikkerhetskofferter til SBERBANK. Alimerka i Spania gikk først til konkurrent, men snudde da kvaliteten ikke var god nok og Strong landet en flott ordre.
* Flere små og mellomstore kontrakter i det siste med Pricer til Baltikum med stort potensiale.
* Butikkene MÅ få mer effektiv logistikk og her har Strong flere løsninger. Netthandel med utkjøring er ikke lønnsomt. Det er vel kun en aktør som går med overskudd i Sveits og de leverer ut med posten?
* C&C har mottatt stor heder og ære og har da landet flotte ordrer i Sverige allerede samt en gigantisk rammeavtale i Russland som det kun har blitt levert småtterier på enda.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Norviking
25.02.2019 kl 09:28 3793

Takk Trikkern.
Jeg sitter med en følelse av at snøballen ruller fortere og fortere for tiden.
Jo flere som har Strong_Produkter desto flere ser dem i drift og det igjen vil generere enda flere salg.
Tror Q4 blir bra jeg :)
Ols123
25.02.2019 kl 12:17 3727

Kul o se att Sydafrika gå så bra
HitIT
25.02.2019 kl 12:18 3724

Forøvrig laber interessere før talla (som vanlig).
På en måte mest spent på utbytte:p
LeifH
25.02.2019 kl 12:30 3711

Trur man skal være forsiktig med og forvente for meget. Kan se 8tallet eventuelt 7tallet om Jacob ikke gjør en bra jobb, og da blir man sittende der til det skjer noe mer. Noe som tar lang tid i strong.
Lyse12
25.02.2019 kl 17:26 3594

Tror nok Q4 blir bra, men om vi får noe kursendring tviler jeg på. Tysklands avtalen var meget bra. For de noe utav den, har Jacob gjort en megajobb. JW prøvde i mange år uten å lykkes. Om Tyskland avtalen (samarbeidet) lykkes vil volumet øke mye og det er nettopp det Strong trenger. Volum. Må beundre de som selger nå.
Norviking
25.02.2019 kl 17:54 3571

De som selger nå er dritt lei og skal ut eller de følger ikke med overhodet.
Bra for den som fortsatt kan ligge å fiske for det er alltids en og annen som bare kaster ut.
Nå gir vi gass
25.02.2019 kl 21:13 3477

Handel , kontantsikring og handels-effektivitet vil alltid være en viktig del av vår velstand.
- Som i andre land. Produksjonen må omsettes, og da spesielt mat og småvarer.
Olje varierer. bio feiler, også annen produksjon går opp & ned.
Handelsnæringen, og dens effektivitetsutvikling vil alltid bestå.
Strong er en primærnæring. Ikke så sexy, men nødvendig og trygg. Alltid.

Neste Q - fremleggelse blir positivt spennende.

Hva blir utbytte, 5 eller 10 prosent?
Hva blir et eventuelt oppkjøp av selskapet på , 50 eller 100 prosent ?
Redigert 25.02.2019 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
25.02.2019 kl 23:00 3389

Forrige ukes endringer på topp 50:

Nordnet bank AB økte med 28 360 aksjer
Svenska handelsbanken AB økte med 14 971
Tor Evensen Colka økte med 4 000
Daniel Bjørnstad økte med 4 000
Bernhard Næss økte med 2 430
Per Einar Ugelstad økte med 500
J.P.Morgan økte med 225


Avanza bank AB reduserte med 43 761 aksjer
Nordnet livsforsikring AS reduserte med 3 839
John Inge Panduro Skogen reduserte med 702
Skandinaviska enskilda banken AB reduserte med 426


Posten «øvrige investorer» kom denne gangen inn med en reduksjon på 134 968 aksjer. Vi kan med stor sikkerhet anta at mye av dette kommer fra «junior»
Vi får tro han snart er ferdig med å tømme privatinnehavet.

Som vi ser går ikke tallene «i hop». Det ligger en stor overvekt i posten for redusering, og dette har også skjedd flere ganger tidligere. Hvor har det blitt av disse? Er de plassert på en depot-konto i påvente av fylling av en større ordre? Det siste virker usannsynlig all den tid det pøses ut aksjer hele tiden.
Redigert 25.02.2019 kl 23:10 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
25.02.2019 kl 23:21 3373

Takk for info!
Er det noe som tyder på at han skal beholde den større posten?

Enig med HitIT er faktisk mest spent på utbyttet.

Og ja et større omsetningsvolum hadde gjort seg, da blir det fort mer igjen på bunnlinja, og først da kommer det kursøkning av betydning. Det er nok bare å glede seg.
Elektrikeren
25.02.2019 kl 23:32 3355

Tja, han sitter på nesten 1,8 mill. aksjer via AS’et, så disse vil nok uansett ikke komme ut via det åpne markedet. Skal han ut med disse må vel dette gjøres via direkte kontakt med aktuelle kjøper(e)
Casiasia
26.02.2019 kl 06:00 3285

Har ikke vært så mye snakk om avtalen med Harting Systems. Må innrømme at dette var et totalt ukjent selskap for meg. Retail - delen ser ut til å være liten i forhold til hovedvirksomheten, dvs koblinger. Men de er visstnok kjent for sine tobakksautomater: http://harting-com.harting.biz/en/harting-technology-group/harting-systems/

Håper det blir mer info på torsdag. Samarbeid både på teknologi og salg? MOU og store ord, men lite konkret. Kan vi bli positivt overrasket? Har de et ess i ermet? De skal levere løsninger som tar bort dagens begrensninger. Er de i ferd med å utvikle et konsept a la Amazon? Kassefrie butikker basert på sensorer?

Hvis Harting er på jakt etter å utvide businessen så burde de legge inn bud. Tyske bedrifter låner penger nesten gratis, 80 m eur for STRONG er bare småpenger, vi får se hva som skjer.
Casiasia
26.02.2019 kl 06:13 3274

I tillegg antar jeg den nye CFOen deltar i presentasjonen. Fokus på internasjonaliseringen av selskapet of M&A. Håper de snart begynner tilbakejøp av aksjer.
Likviditeten er langt under akseptabelt nivå. Tilbakekjøp gir en mulighet til å kvitte seg med aksjer for de som vil. Deretter kan de strykes eller brukes til oppkjøp. Synes LINK gjorde det ekstremt riktig. Høy prising gjør aksjer til et betalingsmiddel. Hvis man finansierer vekst via oppkjøp delvis betalt med aksjer så blir det en selvforsterkende effekt. Til slutt ble de kjøpt opp for flere milliarder etter å ha bygget et globalt selskap. Med dagens strategi passer Strongpoint best utenfor børsen
PSI- Investor
26.02.2019 kl 08:47 3209

Casiasia den strategien har jeg i flere år også ment de bør følge. Oppkjøp av egne aksjer benyttet til delvis betaling ved eksterne oppkjøp er en meget god strategi. Selv har Strong muskler til å være en større aksjekjøper som vi sårt trenger, noe som sikkert vil føre til kursoppgang og igjen vil det føre til økte verdier for selskapet og da for oss. Og så knytter det tidligere eiere til ny eier ved eksterne oppkjøp dersom det gjøres opp delvis med aksjer.
Er spent på vekstmålene deres, håper de sier noe om dem.
Jeg håper ikke de er i nærheten av å prøve å få solgt Strong for det du selv sier er småpenger, det er ingen grunn til å gjøre det når selskapet har potensiale til å få mye større verdi enn som så.
LeifH
26.02.2019 kl 10:41 3147

Ja, redusere strømregningen for dagligvarebutikkene er vel et hot tema. Og de tilbyr vel mer også.
Slettet bruker
26.02.2019 kl 12:01 3091

Kort rapport fra Tyskland. Rewe kjører en Vensafe variant integrert i kassa, altså konkurrent. Pricerkonkurrent kjører på radio, ikke IR. Men, men det morsomste: jeg har sett en Vensafe.
Just_Nilsen
27.02.2019 kl 08:36 2929

Automatisk lagt inn innlegg. Slettet
Redigert 27.02.2019 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Idav
27.02.2019 kl 09:49 3968

Her ser vi hvordan børsen fungerer.

NEL
Endring
3.63%
Siste
5,42 NOK

Kjøp
Selg
Les mer

NEL:RESULTAT FØR SKATT -56M I 4.KV 2018 (-45)


07:06


Oslo (TDN Direkt): Nel fikk et resultat før skatt på -56 millioner kroner i fjerde kvartal 2018, mot et resultat på -45 millioner kroner i samme periode i fjor.



Det opplyses i selskapets kvartalsrapport onsdag.



Selskapet hadde totale driftsinntekter i kvartalet på 125 millioner kroner (116).



Driftsresultatet var -61 millioner kroner i kvartalet (-44), mens ebitda i kvartalet ble -42 millioner kroner (-24).

TDN Direkt finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 7055
Dette selskapet er verdsatt til 6.5 milliarder og omsetter rundt 25% på årsbasis av hva vi gjør og leverer blod røde tall.
Det er da aksjen stiger på børs, er bare helt utrolig, man må gå for emisjoner og tap .
Det er da folk virkelig ønsker å investere sine penger i selskapene. overskudd og vekst fenger ikke.

Hahahaha skjønner lite jeg i alle fall.
Elektrikeren
27.02.2019 kl 09:53 4080

Der traff du den berømte spikeren på hodet!
Slettet bruker
27.02.2019 kl 10:09 4060

Spot on Idav! Her er det bare å gå i minus så kommer investorer og kjører aksjen i pluss, for ikke å snake om emisjoner. Hvem trenger vel overskudd og utbytte? Tror vi I STRONG har misforstått...
tunktee
27.02.2019 kl 10:28 4039

Logikk på børsen nei?
Jeg viste at Photocure kom med møkkatall i dag, klarte likevel ikke å selge den siste resten i forkant... Der har man logikken!? Grrrr
Grådighet, og mye vil ha mer, er ikke logisk!

Takker HitIT for at han nevte Archer her. Er 11% i blått terreng og kjøper litt mer.
Prøver å komme meg ut av Panoro med noen skrale drikkepenger i pluss, sånn omtrent det man får i pant etter en fest....
PSI- Investor
27.02.2019 kl 10:34 4024

Ja noen ganger viser det seg å være lurere å investere i øl enn i aksjer, man får hvertfall panten ja.
Jeg kjøpte en gang i tiden en helt ny 1000 kubikks motorsykkel for 3000 PSI aksjer, og den holdt seg veldig mye bedre i pris enn resten av aksjene i de 7 åra jeg hadde den. Nå vil jeg snart opp dit igjen!
Idav
27.02.2019 kl 10:49 3998

Hei igjen
Glemte en liten ting NEI TAKK TIL UTBYTTE.
HAHAHA er det mulig.
HitIT
27.02.2019 kl 10:49 3997

Så bra, Archer hopper endel opp og ned, men mest opp - så er ganske så bra i pluss her.
Synd med pho da, gått på slike smeller selv, senest next q3 tall, men kom meg ut etterpå mens jeg forsatt var i pluss.

Håper også Strong snart kan hoppe litt oppover:)
Redigert 27.02.2019 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
tunktee
27.02.2019 kl 11:07 3967

Har realisert rundt 1 mill i gevins i PHO i fjor og i år, så bør ikke grine på nesen. Men kunne vært 3 ganger det hvis jeg hadde vært mindre grådig og solgt på topp.
Vært i aksjen et halvt tiår, og nå er det på tide og dra til mer fruktbare marker. Som f.eks Strongpoint :)
Sylfest
27.02.2019 kl 11:16 3943

Til info når det gjelder Nel Hydrogen så har de i likhet med Strongpoint både produksjon og produkter som markedet trenger og etterspør. Ikke minst har NEL inngått store internasjonale avtaler om leveranser av sine produkter de neste 10 år. Samtidig som vi ser en stor Hydrogen satsing world wide i forbindelse med det grønne skiftet. Det koster å vokse og jeg håper etterhvert også at Strong kursen utvikler seg mer potent. Spennende Strong dag i morgen, og jeg kan ikke forestille meg at Strong skuffer denne gang. Utbytte er viktig og blir det en 50 øre er jeg meget godt fornøyd, men jeg overlever også med 35-45 øre i utbytte, sålenge de har intensjoner om ytteligere vekst via oppkjøp.
LeifH
27.02.2019 kl 11:25 3928

Jacob må virkelig vise gode fremtidsplaner imorgen, selv om jeg trur det skal endel til at denne går oppover. Eneste som hadde vært enormt nå, er om utkonos viser at de er seriøse angående rammeavtalen. At de bare hadde bestilt 25 til, hadde for meg vist at dette er noe de går for.
Slettet bruker
27.02.2019 kl 13:03 3856

T: rent statistisk lønner det seg å sitte over tall, og om du har tenkt å selge så ikke selg første dagen, da det statistisk går videre opp dag 2 og 3. Men, du og du som dette ble stygt i dette tilfelle. Et slikt fall vi ser nå, igjen statistisk, varsler videre nedgang.
Viking & co: jeg får dessverre ikke til å komme i morgen, og ei heller noe før eller etter. Beklager sterkt! Om jeg får sjansen, så kommer jeg mer enn gjerne en tur til Polen for en prat.
tunktee
27.02.2019 kl 13:34 3836

Ja, Collin. Har sett det samme i Photocure før. Kursen i forkant er på luft og kjærlighet, tenker at den kan falle videre som den har gjort etter de fleste kvartal. Har bare 3k aksjer igjen nå som en lyttepost. Det er deilig, jeg føler meg fri ?

På vei til hytten nå, og skal innom polet for å kjøpe sjampis og et mørkt gravøl. En av delene blir kanskje sprettet 08:16 i morgen ???
Slettet bruker
27.02.2019 kl 13:43 3823

Haha, høres ut som du har det på "G" T. Alltid godt humør. La det smitte litt over her er du snill.
Trodde Pinnåsen hadde igjen en slant aksjer på privat kontoen som skulle ut? Satser på at siste rest kommer ut på best før vi får talla i morgen. Det ville være innertier. Jeg tror på gode tall, som dere vet.
Ols123
27.02.2019 kl 15:27 3752

Imorgon Strongpoint :)
nima
27.02.2019 kl 15:32 3748

Ja i morgen får vi innsyn i hva styret og ledelsen klarte å skaffe frem til oss aksjonærer. Forventer meget gode tall i alle fall ut i fra den gedigne lønnsøkning som styret fikk
Gull eller gråstein, ha, ha
Slettet bruker
27.02.2019 kl 16:30 3700

Ikke noe gråstein i sikte. MNOK 27 blir mitt målepunkt i morgen.
tunktee
27.02.2019 kl 21:37 3522

Det er vist i kveld jeg skal være ekstra hyggelig;
Ikke minst fordi Collin er så søt med å si at jeg alltid er i godt humør.

I tillegg til godt humør skal jeg legge hodet på stubben og være klar for hugget imorgen ved å henvise til tidligere skriblerier.
Er ikke veldig glad i hause aksjer, men det kan tenkes at mitt innlegg den 05.02 likevel hadde den effekten med kursen etter det.
Hvis noen kjøpte som følge av innlegget så tror og håper jeg at dere tok det rette valget. I motsatt tilfelle kan dere banke meg like sør for KNM Helge Ingstad. Men ikke slå i asiktet, jeg vil ha åpen kiste!

Her er kopi fra noe av det jeg skrev:

«Hvis noen lurer på det, så er min spådom at vi får en omsetning på rundt 300 mill, og jeg vil bli svært overrasket om den er under 280. Oppsiden? Tja, kan bli 340...
CUB har installasjoner i flere land i Europa og over 15.000 klientinstallasjoner. Selskapet har 22 ansatte og forventer en omsetning i 2017 på ca. MSEK 48 og med et forventet resultat på MSEK 4. Kjøpesummen er avtalt til MSEK 30 hvorav ett års selgerkreditt på 50 prosent av kjøpesummen. I tillegg er det avtalt resultatbasert earn-out element i årene 2018-2020.
Dersom vi betalte MSEK 15 i 4. kvartal 2018 legger dette press på likviditeten vår.
Det forsterker min tidligere påstand om at vi ikke bør regne med mer enn 50 øre i utbytte for 2018.»

De som ønsker kan finne hele innlegget med beregninger 05.02.19 kl 00:12
Les i så tilfelle korreksjonene til innlegget fra samme dato klokken 00:46 og 07:38
(Ja, da ser det åltså ut som jeg knapt nok sover om natten, men hadde nok maur under huden da.)

Selv skal jeg gå gjennom innlegget i morgen og måle det opp mot morgendagens rapport. Det er ikke for å måle min egen treffsikkerhet (og fortreffelighet) som sådan, men like mye for å se om den informasjonen vi har fått henger sammen med virkeligheten. Det er selvfølgelig avhengig av at jeg har vurdert denne informasjonen riktig, noe som er langt fra sikkert. Oppfordrer igjen til en vurdering av det!

Da gjenstår det å ønske alle en fantastisk torsdagsmorgen!
Med beste hilsen fra der fregatten som ble ubåt skal bli til Norges dyreste spiker.
Jeg vurderer å installere rader på 23 foteren min tatt i betrakting at Håkonsvern er i nærheten.....

E: Dagens musikktips, Det litt «glemte» bandet Dire Straits, selvfølgelig med de gamle hitene :)

E2: Legger til en disclaimer/rettferdiggjørelse; Jeg har ikke solgt ‘en aksje etter 05.02.
Mitt innlegg fra den datoen var altså ikke egoistisk motivert.
Redigert 27.02.2019 kl 22:22 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
27.02.2019 kl 22:14 3486

Strong har god økonomi.
Så hvis tallene er dårlige i morgen, og det ikke legges fram noen spenstige vekstplaner, bør utbyttet være nærmere krona med tanke på den trofaste/interesserte aksje-gjengen som følger selskapet tett.
Så kan vi keep talking.
https://www.youtube.com/watch?v=HJ7zbzJZsjs
Redigert 27.02.2019 kl 22:17 Du må logge inn for å svare