Strongpoint nr. 2-19 Klar for vekst

STRONG 15.02.2019 kl 16:00 48765

* Ny partneravtale med Harting Systems.
* Ny salgskanal/konsept med Road Runners i Spania.
* Pricer med knalltall og rapporterer at mesteparten av ordrereserven er i blant annet Norge.
* Produktene og produktkvaliteten til Strong er ledende. Blant annet var det kun Strong som ble kvalifisert til å levere sikkerhetskofferter til SBERBANK. Alimerka i Spania gikk først til konkurrent, men snudde da kvaliteten ikke var god nok og Strong landet en flott ordre.
* Flere små og mellomstore kontrakter i det siste med Pricer til Baltikum med stort potensiale.
* Butikkene MÅ få mer effektiv logistikk og her har Strong flere løsninger. Netthandel med utkjøring er ikke lønnsomt. Det er vel kun en aktør som går med overskudd i Sveits og de leverer ut med posten?
* C&C har mottatt stor heder og ære og har da landet flotte ordrer i Sverige allerede samt en gigantisk rammeavtale i Russland som det kun har blitt levert småtterier på enda.
19.03.2019 kl 14:05 2428

Ols: interessant lesing. Ellers takk til vår venn i APAC som forer oss med ny viten stadig vekk. Jeg tenker at når Strong stikker, så stikker den skikkelig. Vi har sett det før, så se bare å få landet en av de vi venter på nå...

En nr. 3 kan klatre opp til nr. 1 eller nr. 2 med de rette produktene (og markedsføringen selvfølgelig). Har opplevd selv at en outsider klatret til nr. 1. En nr. 1 kan bli lat, tilfreds, arrogant og kan hvile på sine laurbær.
Casiasia
19.03.2019 kl 09:38 2539

tipper nok at flere land går over til polymer. På Cashguard lignende systemer har Glory og Nixdorf en sterk posisjon i SEA. Tøft å være nummer tre.Krysser fingrene for Radiant.

En annen feil vil være for en produsent av high-end B2B løsninger å ignorere Asia. Selv om mange land i Asia har lousy pengeseddelkvalitet, så vil det også endre seg etterhvert, men det tar tid. Australia introduserte polymer-sedler allerede for 20 år siden og UK gjorde det nylig. Så skal cash av alle kvaliteter transporteres. SQS konkurrenten Spinnaker leverer til over dobbelt så mange land som STRONG - de har ikke mistet troen;

https://www.spinnaker.co.uk/blog/ også Europas rikeste borgere bruker cash fortsatt i stor grad;

https://www.spinnaker.co.uk/swiss-national-bank-payment-survey/

Ønsker meg et sterkt STRONG basert på cash og ikke-cash løsninger, begge deler, takk.

JosMag
19.03.2019 kl 08:54 2578

Sløvt av meg å ikke oppdage datoen ja. Det forklarer deres allerede sterke egenkapital. Får følge med på kursen litt fremover.
Casiasia
19.03.2019 kl 07:39 2644

Den største feilen utenlandske selskaper ofte gjør i Asia er å se seg blinde på den store befolkningen. Mange selskaper tror at man automatiskt kan overføre businessen man f.eks. driver i Europa og bare copy paste i Asia. For det første er det vanskelig for et utenlandsk selskap å eie et lokalt selskap 100%, dog litt avhengig av hvilken type business man driver. Dermed må man ofte legalt ha en lokal medeier. Dette vet de lokale og posisjonerer seg deretter. Da kan man like godt finne et lokal distributør så man slipper en lokal medeier. For Strongpoint sin del så det kun tre land hvor det er et marked for Cashguard slik jeg ser det. Arsaken er kvaliteten på mynt og seddlene. I Malaysia og Singapore, samt HK(tror jeg) bruker man seddler laget av et plastlignende stoff og kvaliteten er god nok for Cashguard. Drar man til Indonesia/Thailand så tror jeg seddelkvaliteten er for dårlig. Stadig vekk får man seddler som knapt henger sammen. I indonesia tllsvarer 100 Rupiah 0.06 NOK. I butikkene får du ofte 500 Rupiah mynter teipet sammen i ruller: 10 mynter = 1000 rupiah = 0.6 NOK. Disse hjemmelagede rullene gjør det umulig for systemer a la Cashguarh å lykkes i de fleste av landene i SEA. Håper nå vi får fokus på non cash management løsningene, regionen gjennomgår en rask digitalisering på enkelte områder og der har Strong systemer som CUB kombinert med C&C, Vensafe med biometri, etc. Forøvrig er IPO artikkelen om Radiant fra i fjor sommer, det er ikke nå de hentet penger.

Takk for interessante innlegg i det siste. Har vært litt stille fra undertegnede de siste ukene men følger med. Enig med Norviking ang. den nye distributørmodellen i Asia - det passer nok bedre. Håper at de har valgt den rette samarbeidspartneren. Datterselskaper passer bedre i Europa og Nord-Amerika med kortere avstander både geografisk og kulturelt.

Jeg tror det kan bli riktig så hyggelig å samarbeide med Radiant.
Nå skal det tydeligvis satses beinhardt der nede.
Det er et helt riktig grep å legge ned avdelingen som har drevet på i StrongPoint regi , å heller samarbeide med noen som allerede har et fotfeste i regionen.
Radiant har "lokal" tilhørighet og kjenner både marked og kultur mye bedre enn en en vestlig "inntrenger" ,
Dette er vel noe som er svært viktig for mange beslutningstagere vil jeg anta.

Gleder meg til de første ordrene blir meldt


Men her ser det ut til at noen vil noe.
- Og markedet er stort, når man har de rette folkene som kjenner markedet, og folket.
Redigert 18.03.2019 kl 23:13 Du må logge inn for å svare

Takk for oppdateringen Trikkern.
Alltid kjekt at du legger ut tall.
Full kontroll har du iallefall ?
JosMag
18.03.2019 kl 18:24 2912

Ikke verst å hente inn ca 63 mill nok. Godt å ha et solid finansielt grunnlag. Sikkert litt surt for kursen i og med at den er satt så lavt som 0,23.

Det kan virke som om det skal satses sterkt i Asia nå, av vår nye forhandler.
Spennende.

Forrige ukes endringer på topp 50.

Volumet er fortsatt lavt, så de store endringene uteblir, men tar med det som er:

Tor Colka Evensen økte med 7 792 aksjer, og står med 400 000 totalt.
Per Einar Ugelstad økte med 400

«Øvrige investorer» økte forrige uke med 15 944


Nordnet livsforsikring AS reduserte med 11 421 aksjer
Swedbank AS reduserte med 5 200
Svenska handelsbanken AB reduserte med 4 906
Avanza bank AB reduserte med 2 000
Nordnet bank AB reduserte med 609
Redigert 18.03.2019 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
LeifH
16.03.2019 kl 19:37 3361

Nå skjønner de at partnere er kjempe. Hvem selger mest pricer år etter år, dette kan like godt skje med strong sine produkter.
16.03.2019 kl 17:06 3419

Helt korrekt Bernes, og om du får ris så er det en egen rett. Kinesere elsker vestlige varer. Bare muligheter.
bernes
16.03.2019 kl 14:51 3465

Kinesere liker luksus. Dra innom et parkeringshus i shenzhen og det er mest Audi, MC, Volvo etc.
Dra på en finere restaurant og de spiser ikke ris.
Ekornes kommer i samme kategori.
Redigert 16.03.2019 kl 18:11 Du må logge inn for å svare
16.03.2019 kl 11:15 1100

Som en kuriositet kan jeg fortelle at Ekornes har tre utsalg i Hongkong. Jeg ble kjent med salgssjefen der borte. Han kunne fortelle at Ekornes selger riktig så bra. Prisen er vesentlig høyere enn her hjemme i Norge og konkurrentene koster en brøkdel. Jeg lurte fært på dette. Hvorfor kjøper man ikke en sofa som ser tilsynelatende like bra ut til 1/5 av prisen? Hahaha svarte han, nei du, dette er norsk. Ingen klarer å lage like bra kvalitet som det her.
Jeg gleder meg til uka og kanskje vi endelig skal begynne å klatre på 10-tallet? Tenker tieren ryker like raskt som 9-tallet. God lørdag!

Kunnskapsnivået dere oppviser her gutter er imponerende
Og informasjonen som dere besitter vedr både markedet , StrongPoint samt selskapene som blir omtalt får meg til å sperre øynene opp.

Jeg vet at folk i SP ledelsen leser her til tider
De kan vel ikke være annet enn sjokkskadde når de ser hva dere vet.
Samlet informasjon som legges ut her er av svært høy kvalitet og i forhold til mange andre aksjer / selskap som diskuteres her på HO så må Strong trådene være blant de mest seriøse og ryddigste,
Nesten rart at vi ikke klarer tiltrekke oss flere interessenter.
Vi er vel ikke sexy nok og hausser ikke nok kanskje ? :)
Takk til alle som bidrar her inne.
Hva ville vi vel fått av Strong-Informasjon uten dere !

Ha en god helg gutta


Altså siden vi har en hel håndfull biler av ymse slag så ville de måtte krasje mer enn tre ganger årlig hvis det skulle lønne seg å ta forsikringen. Og de ligger temmelig langt etter skjema.

Enig
En fordel med f eks CG er at man i høykostland tjener det inn i sparte lønnskostnader på ganske kort tid og etterpå har man sikrere pengebehandling og lavere kostnader.
Men om lønna er så lav at innsparingen ikke er merkbar i forhold til investeringen blir det nok noe annet.

Jeg kom til å tenke på da unga fikk lappen. Det kostet den gang 5000,- mer i forsikring årlig hvis en under 25 skulle kjøre bilen. Hvis jeg ikke tok forsikringskostnaden men bilen likevel ble krasjet av en under 25 så ville jeg måtte betale 10.000,- i ekstra egenandel.
Jeg endte med å ikke ta forsikringen. Det var ikke noe vits syntes jeg. Hadde straffegebyret vært høyere hadde jeg nok tenkt annerledes.
Og derfor tenker jeg at det blir vel litt det sammen for Strong sine kunder innen enkelte områder. Er det man sparer eller unngår i risiko mye i forhold til investeringen er nok investeringslysten større.
bernes
16.03.2019 kl 08:01 1221

Takk Cassasia.
Høres fornuftig ut hva du skriver.
Pricer for Strongpoint i Asia og StrongPoint og Pricer i Europa hadde vært bedre.
Er også skeptisk til satsing i lavkostland med høykost produkter.

Mer enn nok å gjøre i Europa, USA og Canada for StrongPoint.
Masse upløyd mark der.
Casiasia
16.03.2019 kl 03:16 1255

Var vel på tide å gjøre opp status etter fem år og resultatene er jo ikke overveldende i Asia. Mange piloter (som Vensafe hos Fairprice og Giants, CIT bokser i Singapore), men det har ikke blitt business. Allerede i fjor høst skrev en av de ansatte, som vanligvis twittret om installasjoner, at det var usikkerhet om jobben. Antar service og salgsfolkene blir tatt over av Radiant. Radiant er også agent for ZEBRA. Vil dog anta at rettighetene for Pricer ikke inngår. Ettersom avtalen er ekslusiv så regner jeg med at avtalen med IRMCS i Singapore er avsluttet, ikke bekreftet. Bruk av ekslusive agenturer i Asia er et tveegget sverd. Det gir raskere tilgang til kunder, men ofte så har agentene et stort antall agenturer og satser på at de vil ha noen produktvinnere i porteføljen, bare de har mange nok agenturer. Dermed blir det ofte ordremottak i stedet for aktivt salg. Nå ser det ut som Radiant er styrt av Malay-Kinesere så vi kan anta de ønsker å tjene penger. De er etablert i Vietnam og Kambodsja, førstnevnte kan ha potensiale, men det er klart Stronpoints løsninger vil fremstå som dyre i et lavkostland. Hvis jeg forstår tallene riktig så er børsverdien av Radiant 250 m NOK. De hadde i 2018 en omsetning på 128 m NOK (NOKMYR=0.48). Overskudd: 6.3 m NOK. EK: 122 m NOK. Sammenligner man tallene med Strongpoint så er det til å grine av. Med prising på 2XRev så hadde kursen vært 40 NOK. Antar Strongpoint sparer ca. 5 m nok på nedleggelsen, halvparten knyttet til CEO-en. Viser at det koster å være liten i global sammenheng, skulle gjerne sett et felles Strongpoint/Pricer salgsselskap i Asia.

file:///C:/Users/83570827/Downloads/RGTECH-AN20190227A1-1.pdf



Årsstatistikk 2019

Uke-gj.snitt-omsetning
01: 8,61 (540k)
02: 8,89 (1354k)
03: 8,85 (676k)
04: 8,78 (168k)
05: 8,69 (492k)
06: 8,88 (739k)
07: 9,26 (855k)
08: 9,20 (349k)
09: 9,46 (916k)
10: 9,85 (917k)
11: 9,91 (717k)
Redigert 15.03.2019 kl 19:48 Du må logge inn for å svare


Ukes-statistikk, uke 11

Ukens sluttkurs: 10,20
Tot.omsatt volum: 72 397
Tot.verdi: 717 149
Ukes-snitt pr.aksje: 9,91
Tot.antall handler: 57
Ukens laveste: 9,30
Ukens høyeste 10,25
kössa
15.03.2019 kl 19:01 1423

Tunktee. Jag har läst all info i 19 år, men kommenterar sällan. Tycker Ni som till skillnad från jag orkar skriva gör det mycket bra!
Collin. Hade räknat med betydligt mer på kortare tid men tycker att företaget och dess utveckling varit och är otroligt
spännande att följa! Vi sitter nog på ett riktigt guldägg förr eller senare med så bra produkter och personal. Mvh Kössa
tunktee
15.03.2019 kl 18:48 1421

Vi har en ny vinner!
What? 19 år? Og så har du ikke sagt noe før nå?
Jaja, velkommen her da! :)
(Selv om jeg ser at du hadde et enkelt innlegg i fjor)
15.03.2019 kl 18:46 1422

køssa: vi har hatt ketchupeffekten der for mange år siden og jeg synes det var et riktig så godt resultat i 2016 med 1,68 per aksje levert der på bunnlinja.
kössa
15.03.2019 kl 18:39 1425

Jag tror att allt jobb och fokus går till att lägga bitarna på plats, det vill säga förhandlingar med stora kedjor. Har mu varit aktieägare i Cashguard-PSI-Strongpoint i 19 år och har trott på ketchupeffekt i många år nu, men som uteblivit. Nu är det nog riktigt nära!? Mvh Kössa
smudge
15.03.2019 kl 18:14 1454

100% enig Norviking.
Ols123 snuste vel opp denne informasjonen Kl. 12,
Over 4 timer etter kommer børsmelding fra Strong.
Nei dette var ikke helt bra må jeg bare innrømme, selv om meldingen er meget spennende
God helg gutta:)

Selge nei !
Er du på styr mann.
Nå når det skjer sååååååååå mye.
Her er det kjøp og hold som gjelder.

Ellers så synes jeg kommunikasjonen med markedet , media og akjsjonærene fortsatt er svært svak og mangelfull.
Nyhetsstrømmen bærer preg av tilfeldigheter.
Feks i dag når forum medlemmene her inne legger ut «kursdrivende» informasjon FØR dem dingler seg til å få ut børsmelding.

Hadde dette vært et selskap der aksjen var mer likvid så kunne det jo blitt rabalder..
Når det kommer slike nyheter og børsmeldinger så burde det vært sendt ut pressemeldinger i samme slengen.
Strong måååååååå bli flinkere til å få medieoppmerksomhet.

Redigert 15.03.2019 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
15.03.2019 kl 16:32 2

Innlegget er slettet
15.03.2019 kl 16:32 1524

Tenker kontoret stenges helt ned jeg, muligens show room? Hvem vet? Man selger da ikke en aksje med positiv nyhetsstrøm eller hva Viking?

Er det Hilde som har fått til dette sammen med Roine?
Redigert 15.03.2019 kl 16:33 Du må logge inn for å svare