Strongpoint nr. 2-19 Klar for vekst

STRONG 15.02.2019 kl 16:00 52460

* Ny partneravtale med Harting Systems.
* Ny salgskanal/konsept med Road Runners i Spania.
* Pricer med knalltall og rapporterer at mesteparten av ordrereserven er i blant annet Norge.
* Produktene og produktkvaliteten til Strong er ledende. Blant annet var det kun Strong som ble kvalifisert til å levere sikkerhetskofferter til SBERBANK. Alimerka i Spania gikk først til konkurrent, men snudde da kvaliteten ikke var god nok og Strong landet en flott ordre.
* Flere små og mellomstore kontrakter i det siste med Pricer til Baltikum med stort potensiale.
* Butikkene MÅ få mer effektiv logistikk og her har Strong flere løsninger. Netthandel med utkjøring er ikke lønnsomt. Det er vel kun en aktør som går med overskudd i Sveits og de leverer ut med posten?
* C&C har mottatt stor heder og ære og har da landet flotte ordrer i Sverige allerede samt en gigantisk rammeavtale i Russland som det kun har blitt levert småtterier på enda.
bernes
16.03.2019 kl 14:51 3592

Kinesere liker luksus. Dra innom et parkeringshus i shenzhen og det er mest Audi, MC, Volvo etc.
Dra på en finere restaurant og de spiser ikke ris.
Ekornes kommer i samme kategori.
Redigert 16.03.2019 kl 18:11 Du må logge inn for å svare
16.03.2019 kl 17:06 3546

Helt korrekt Bernes, og om du får ris så er det en egen rett. Kinesere elsker vestlige varer. Bare muligheter.
LeifH
16.03.2019 kl 19:37 3488

Nå skjønner de at partnere er kjempe. Hvem selger mest pricer år etter år, dette kan like godt skje med strong sine produkter.

Forrige ukes endringer på topp 50.

Volumet er fortsatt lavt, så de store endringene uteblir, men tar med det som er:

Tor Colka Evensen økte med 7 792 aksjer, og står med 400 000 totalt.
Per Einar Ugelstad økte med 400

«Øvrige investorer» økte forrige uke med 15 944


Nordnet livsforsikring AS reduserte med 11 421 aksjer
Swedbank AS reduserte med 5 200
Svenska handelsbanken AB reduserte med 4 906
Avanza bank AB reduserte med 2 000
Nordnet bank AB reduserte med 609
Redigert 18.03.2019 kl 16:47 Du må logge inn for å svare

Det kan virke som om det skal satses sterkt i Asia nå, av vår nye forhandler.
Spennende.
JosMag
18.03.2019 kl 18:24 3039

Ikke verst å hente inn ca 63 mill nok. Godt å ha et solid finansielt grunnlag. Sikkert litt surt for kursen i og med at den er satt så lavt som 0,23.

Takk for oppdateringen Trikkern.
Alltid kjekt at du legger ut tall.
Full kontroll har du iallefall ?

Men her ser det ut til at noen vil noe.
- Og markedet er stort, når man har de rette folkene som kjenner markedet, og folket.
Redigert 18.03.2019 kl 23:13 Du må logge inn for å svare

Jeg tror det kan bli riktig så hyggelig å samarbeide med Radiant.
Nå skal det tydeligvis satses beinhardt der nede.
Det er et helt riktig grep å legge ned avdelingen som har drevet på i StrongPoint regi , å heller samarbeide med noen som allerede har et fotfeste i regionen.
Radiant har "lokal" tilhørighet og kjenner både marked og kultur mye bedre enn en en vestlig "inntrenger" ,
Dette er vel noe som er svært viktig for mange beslutningstagere vil jeg anta.

Gleder meg til de første ordrene blir meldt


Takk for interessante innlegg i det siste. Har vært litt stille fra undertegnede de siste ukene men følger med. Enig med Norviking ang. den nye distributørmodellen i Asia - det passer nok bedre. Håper at de har valgt den rette samarbeidspartneren. Datterselskaper passer bedre i Europa og Nord-Amerika med kortere avstander både geografisk og kulturelt.
Casiasia
19.03.2019 kl 07:39 2768

Den største feilen utenlandske selskaper ofte gjør i Asia er å se seg blinde på den store befolkningen. Mange selskaper tror at man automatiskt kan overføre businessen man f.eks. driver i Europa og bare copy paste i Asia. For det første er det vanskelig for et utenlandsk selskap å eie et lokalt selskap 100%, dog litt avhengig av hvilken type business man driver. Dermed må man ofte legalt ha en lokal medeier. Dette vet de lokale og posisjonerer seg deretter. Da kan man like godt finne et lokal distributør så man slipper en lokal medeier. For Strongpoint sin del så det kun tre land hvor det er et marked for Cashguard slik jeg ser det. Arsaken er kvaliteten på mynt og seddlene. I Malaysia og Singapore, samt HK(tror jeg) bruker man seddler laget av et plastlignende stoff og kvaliteten er god nok for Cashguard. Drar man til Indonesia/Thailand så tror jeg seddelkvaliteten er for dårlig. Stadig vekk får man seddler som knapt henger sammen. I indonesia tllsvarer 100 Rupiah 0.06 NOK. I butikkene får du ofte 500 Rupiah mynter teipet sammen i ruller: 10 mynter = 1000 rupiah = 0.6 NOK. Disse hjemmelagede rullene gjør det umulig for systemer a la Cashguarh å lykkes i de fleste av landene i SEA. Håper nå vi får fokus på non cash management løsningene, regionen gjennomgår en rask digitalisering på enkelte områder og der har Strong systemer som CUB kombinert med C&C, Vensafe med biometri, etc. Forøvrig er IPO artikkelen om Radiant fra i fjor sommer, det er ikke nå de hentet penger.
JosMag
19.03.2019 kl 08:54 2702

Sløvt av meg å ikke oppdage datoen ja. Det forklarer deres allerede sterke egenkapital. Får følge med på kursen litt fremover.

En annen feil vil være for en produsent av high-end B2B løsninger å ignorere Asia. Selv om mange land i Asia har lousy pengeseddelkvalitet, så vil det også endre seg etterhvert, men det tar tid. Australia introduserte polymer-sedler allerede for 20 år siden og UK gjorde det nylig. Så skal cash av alle kvaliteter transporteres. SQS konkurrenten Spinnaker leverer til over dobbelt så mange land som STRONG - de har ikke mistet troen;

https://www.spinnaker.co.uk/blog/ også Europas rikeste borgere bruker cash fortsatt i stor grad;

https://www.spinnaker.co.uk/swiss-national-bank-payment-survey/

Ønsker meg et sterkt STRONG basert på cash og ikke-cash løsninger, begge deler, takk.

Casiasia
19.03.2019 kl 09:38 2663

tipper nok at flere land går over til polymer. På Cashguard lignende systemer har Glory og Nixdorf en sterk posisjon i SEA. Tøft å være nummer tre.Krysser fingrene for Radiant.

En nr. 3 kan klatre opp til nr. 1 eller nr. 2 med de rette produktene (og markedsføringen selvfølgelig). Har opplevd selv at en outsider klatret til nr. 1. En nr. 1 kan bli lat, tilfreds, arrogant og kan hvile på sine laurbær.
19.03.2019 kl 14:05 2552

Ols: interessant lesing. Ellers takk til vår venn i APAC som forer oss med ny viten stadig vekk. Jeg tenker at når Strong stikker, så stikker den skikkelig. Vi har sett det før, så se bare å få landet en av de vi venter på nå...
Ols123
19.03.2019 kl 14:34 2562

Kolla Facebook bra fart i Sydafrika :)
tunktee
19.03.2019 kl 15:11 2536

Og 4 hos Hypermeat Hillbrow! ???
Ols123
19.03.2019 kl 19:41 2395

Extra intressant dock att Sydafrika står det KPML group har två cashguard som pilot :)

Spanske Telsystem slår til med CG installasjoner på brasserie og konditori;

https://www.telsystem.es/actualidad/
tunktee
19.03.2019 kl 22:32 2311

Det hagler med nyheter! Her regner det store våte ting, uff vil ikke gå ut nei.
19.03.2019 kl 22:58 2290

Hvorfor gå ut når du kan sitte i godstolen å nyte Strongtråden T? Det skjer mye positivt og kanskje vi til og med ser en positiv PW for Q1?
tunktee
19.03.2019 kl 23:25 2273

Bou ja, nå er det så mange innlegg at har ikke tid til annet enn å lese her ;)

Edit: Bare de kjappe får med seg sånt som ikke bør stå skrevet :)
Redigert 20.03.2019 kl 00:53 Du må logge inn for å svare
20.03.2019 kl 11:52 2096

Ikke sant, det er generert store mengder cash i Strong og vekst i mange år. Et dårlig år. 2017. Og, så skal vi prises som om det er over og ut og trenden er nedover plutselig? 2018 viser vekst ift. katastrofeåret 2017. 2019 begynner bra i mange markeder og hvor jeg har regnet frem at APAC vil vise sterk vekst. Like mye omsatt i Q1 2019 som i hele 2018 tenker jeg. Tyskland vokser bra, men fra lave nivåer. Spania har kanskje sett en liten topp? Men, i sum: det går riktig så godt, flere produkter å selge. EPS på 2-tallet? Slettes ikke umulig. Vi var der nesten i 2016. Lett å glemme sammen med 1.5 krone i utbytte.
På tide å rykke oppover tenker jeg.
Redigert 20.03.2019 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Ols123
20.03.2019 kl 18:56 1935

Sydafrika går mkt bra
100%OSE
20.03.2019 kl 21:50 1844

Da skal vi være på 59 cashguard til SA i år. Satser på at dette fortsetter.
Siste installasjon er merket FNB, lurer på om dette kan være fra tidligere levering til FNB var det 150 stk som ble levert for 2-3 år siden. Ble nevnt i en rapport at FNB fortsatt hadde cashguard på lager. Mulig med en ny bestilling på et større antall her..
Collin: Ja et par litt større så er vi tilbake der vi skal være. Er da en grunn til at vi er tålmodige:)

SA er et relativt fattig land men investerer i kostbart høyteknologisk utstyr. Dette er interessant. Er det flere slike land som STRONG muligens overser ? I flere såkalt mindre velstående land har jeg opplevd bruk av teknologisk avanserte løsninger samtidig som de har vært tatt i bruk i såkalt rike land. Man observerer «quantum leaps». Så er dette med rik og fattig veldig relativ og vanskelig å måle. Jeg holder for tiden til i Andalucía, en av de såkalt fattigste områdene i Europa men ser samtidig enormt mye skjult rikdom.
Redigert 21.03.2019 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Idav
21.03.2019 kl 11:25 1664

Vil vel tro at i de fattige land ,så er det enda viktigere med sikring av pengene . hvis man tenker på ran og lignende..
Men for all del helt fantastisk det de har fått til der nede, synd at det ikke er noe tilsvarende i Asia, men etter som jeg har lest og hørt så er det ikke så lett å etablere seg i asiatiske land.
Tenk bare på lønninger der nede er jo latterlig lave, og en helt annen respekt for lover og regler.
Er også redd for kopiering av vårt produkt og nye aktører kanskje kommer med noe tilsvarende.(litt høy tekning)