Strongpoint nr. 2-19 Klar for vekst

Slettet bruker
STRONG 15.02.2019 kl 16:00 98423

* Ny partneravtale med Harting Systems.
* Ny salgskanal/konsept med Road Runners i Spania.
* Pricer med knalltall og rapporterer at mesteparten av ordrereserven er i blant annet Norge.
* Produktene og produktkvaliteten til Strong er ledende. Blant annet var det kun Strong som ble kvalifisert til å levere sikkerhetskofferter til SBERBANK. Alimerka i Spania gikk først til konkurrent, men snudde da kvaliteten ikke var god nok og Strong landet en flott ordre.
* Flere små og mellomstore kontrakter i det siste med Pricer til Baltikum med stort potensiale.
* Butikkene MÅ få mer effektiv logistikk og her har Strong flere løsninger. Netthandel med utkjøring er ikke lønnsomt. Det er vel kun en aktør som går med overskudd i Sveits og de leverer ut med posten?
* C&C har mottatt stor heder og ære og har da landet flotte ordrer i Sverige allerede samt en gigantisk rammeavtale i Russland som det kun har blitt levert småtterier på enda.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 07:48 5776

T. Lurte på hvor du ble av kompis. To flotte kontrakter på kort tid. C&C ordren må da ligge tett oppunder børsmeldingnivå?
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Casiasia
05.04.2019 kl 07:59 5777

Det bygger seg nå opp et press på aktørene. De som ruller ut C&C i stor skala vil helt klart få en 'first mover advantage'. De kan forhandle med bensinstasjoner, kjøpesentre, etc om å få de beste lokalsjonene. I Baltikum har vi nå to aktører: Berbora og COOP, to i Sverige: Coop og Axfood, og Meny i Norge. Den som skalerer opp først vinner. Tipper vi snart har de første større ordrene dvs 20-40 skap, med rask økning av nye lokasjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 08:45 5737

Da har jeg markedsført ordrene i lukkede fora (nei, ingen haussing og jeg har ikke gitt noen kjøpsanbefaling i en for tiden illikvid aksje. Det får folk finne ut av helt selv). Fint om noen bare lenker inn C&C og Pricer ordrene på XI og Shareville. Dumt om noen selger uten å vite at det har kommet to flotte ordres på kort tid.

Det norske markedet er utltrakonservativt og bakpå. Det skulle overraske meg om det kom noen C&C ordre her i det korte bilde. På den andre siden kan de ikke unngå å se hva søta bror holder på med. Kanskje til og med danskene kommer før oss her på berget?

Edit: da mangler vi kun en note på Shareville. Som sagt: dumt om noen selger uten å ha denne informasjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
HitIT
05.04.2019 kl 09:24 5699

https://news.cision.com/se/strongpoint-ab/r/strongpoint-tecknar-avtal-med-coop-om-hamtskap,c2779199

Et utdrag:
"..Testet inleds i maj. Faller testet väl ut är planen att rulla ut lösningen på ett större antal butiker runt om i Sverige.

– Efter att ha tecknat avtal om hämtskåp med Coop i Italien och Estland, känns det självklart roligt att nu även få till en affär med Coop i Sverige. Vi glädjer oss mycket åt samarbetet med en nätmatspionjär som Coop, säger Sven Calissendorff, Senior VP Managing Director på StrongPoint i Sverige.

Affären är StrongPoints femte större order av hämtskåp det senaste året. Sammanlagt har drygt ett hundratal hämtskåp förutom i Sverige levererats till Norge, Ryssland, Litauen, Estland och Italien..."
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
05.04.2019 kl 09:28 5690

Nemlig ja, vyer for fremtiden, det bør de komme opp med!
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 09:29 5690

HitIT: takk for den, og svenskene er nok ikke like treige med å bestemme seg som Meny her hjemme?
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
tunktee
05.04.2019 kl 09:46 5666

God morgen Collin!

Ja, kanskje den burde vært meldt ettersom strategisk viktige ordrer kan meldes selv om de er under 10 mill, i følge selskapet selv. (under Waaler)
Hva som er innunder begrepet er subjektiv, men høres i det minste ut som de fleste her mener at denne ordren er strategisk viktig....
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 10:46 5630

https://www.facebook.com/StrongPointGlobal
Her skal vi visstnok følge med fra 13. mai.

Strong er som ei vakker blondine som går nedover gaten. Hvor lenge får hun gå i fred?

God morgen T.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
05.04.2019 kl 13:46 5531

Jeg regner med at de fleste her nå har fått med seg news på hjemmesiden til SP?

Nå tror jeg det går veien fremover! Ha en strålende helg!
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Norviking
05.04.2019 kl 14:08 5507

Hvorfor skal dem gjøre det så vanskelig ?
Det klinger jo ikke engang !

"StrongPoint’s mission: Driving Retailers’ productivity by providing innovative integrated Technology Solutions enabling retailers to perform to their full potential"


StrongPoint’s mission: Serving retailers effectiveness for better profit !


Noe i den duren hadde vært lettere og noe alle forstår .
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
bernes
05.04.2019 kl 14:25 5498

Eller den forrige:
Mission: "Driving retailers’ productivity by innovative integrated technology solutions in stores"
Vision: "Becoming a recognised global provider of retail technology"

Fordi om nye koster kommer inn behøver de ikke bytte oppdrag og mål.

Ser ut til at presset oppover øker; Kjøperne må strekke seg opp istedenfor plukke nede.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
bernes
05.04.2019 kl 15:21 5450

SP må kvesse knivene..
ITAB har vel også det meste i Norge og Sverige.

ITAB SHOP CONCEPT: ITAB HAR TECKNAT AVTAL MED DEN ITALIENSKA DAGLIGVARUKEDJAN MEGAMARK GROUP AVSEENDE CHECKOUT-SYSTEMET SCANMATE.
ITAB, en av Europas ledande leverantörer av butikskoncept, har tecknat ett avtal med den italienska dagligvarukedjan Megamark Group avseende Checkout-systemet ScanMate, även inkluderande kompletterande Checkout-produkter. Detta kommer att innebära en helt ny Checkout Arena-lösning för butikerna i Megamark Group.
Megamark Group, en dagligvarukedja i Italien med cirka 200 butiker, har testat ScanMate-lösningen under hösten 2018 och har nu lagt den första ordern avseende ScanMate. ITABs ScanMate-system är en kassadisk som ITAB utvecklat under de senaste två åren och är en modell i EasyFlow-familjen med automatiserad kassadiskteknik.
Grundprinciperna för ScanMate-systemet är desamma som för EasyFlow vilket innebär ett effektivt och konsumentvänligt sätt att sänka kostnaderna, öka kapaciteten och förbättra servicen i kassan. ScanMate är ett dubbelsidigt kassasystem som hanterar två sidor och fyra konsumenter samtidigt. En ScanMate hanteras av endast en
värdinna / kassör vilket minskar driftskostnaderna. Denna första order har ett uppskattat värde på ca 2 mEUR och är i linje med ITABs strategi att driva den digitala omvandlingen i butikerna.
Fabrizio Sarcinella och Nicola Dentamaro, Technical department managers på Megamark Group:
Vi har testat ITABs ScanMate-system och är övertygade om att detta är rätt och vår framtida lösning för våra butiker. Det minskar våra kostnader i kassan, samtidigt som den ökade kapaciteten minskar köerna och därigenom ger bättre service till konsumenten. Den nya Checkout Arenan etablerar Megamark i framkant för innovationer. Vi ser fram emot att etablera det nya systemet i flera av våra nya butiker i år då vi planerat flera butiksöppningar där alla butiker kommer att vara utrustade med det nya ScanMate-systemet.
Ulf Rostedt, VD för ITAB Shop Concept AB:
Detta är ett bevis på att vår Checkout Arena-strategi är uppskattad av våra kunder. ITAB investerade tidigt i butiksautomation och med fokus på digitalisering inom detaljhandeln ser vi nu ett växande intresse för automation som ett sätt att sänka kostnaderna och öka servicen. Vi är väldigt glada att ha Megamark ombord som kund hos
ITAB.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 15:27 5437

De færreste tenker jeg vi sier Just, hvem i huleste slenger ut på best? Og, det kom på litt selgere der langt oppe, i samme sekund tok en eller annen 15K med en eneste gang. Tenker det sopes unna de som vil ut jeg nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
sulzrox
05.04.2019 kl 15:44 5409

No har ikkje StrongPoint noe som tilsvarer Scanmate
https://www.youtube.com/watch?v=10aP742XAnI

Men vil tru marked er meir enn stort nok for StrongPoint og
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
05.04.2019 kl 16:25 5351

I Norge er det SP som leverer softwaren. Også ute i verden. Jeg vet ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
05.04.2019 kl 16:40 5333

Det er ikke tvil om at du er en god selger, Vikingen. Du får starte innen markedføring der i Polen når du er der. Du har litt Remastil, men selger som det er Steen&Strøm du leder.
SP følger oss, alle store aksjonærer følhger strengen og en av de større som sikkert leser her, mener vi er veldig godt informert og satte pris på denne tåpiken vår om STRONG.
DEet er fredag ukas beste dag og jeg skal nå se om det er varmt nok ute til å by kona på et glass hvitvin før jeg starter grillsesongen. Grillen er renset og kjørt til topp varme for et par dager siden. Lammeburger på masse deil wok og ost og .......Dette blir en strålende kveld i Oslo tross, i mine øyne, idioten som sleger ned! Men det kan være grunner. Jeg er overbevist at jeg ikke tar feil! Det eneste usikre er ledelse klarer å levere og være der i front fremover ogaå. Men M&A aktivitetene må forbedres.Jeg trror faktsik det enoe du Gransh har vært innepå opptil flere ganger og mange flere her. Jeg vet JW jobbet med det, men det ble ikke noe veldig synlig. Er det styret som står i veien?
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
tunktee
05.04.2019 kl 16:51 5325

Lykke til med både kone, hvitvin og burgere Just. Håper førstnevnte blir tilfreds med grillferdighetene dine :)
Jeg skal på konsert med Ingenting, et band kun for spesielt interresserte rølpere som meg og tjommiene, hehe.

God helg Strongnisser! Ser en bakside når Strongpoint blir populær, skal vi lissom bli som andre forumer da, der alle hyler og skriker til hverandre?
Nei fy da, la oss holde dette selskapet hemmelig!
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
sulzrox
05.04.2019 kl 17:00 5313

Levere vi softwaren til Scanmate??? Virkelig??
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
bernes
05.04.2019 kl 18:25 5256

Trur ikke SP leverer software til ITAB, men SP-Retail Suite er integrert i ITAB sitt system slik at når SP-Retail Suite er installert i butikken så er ITAB integrert slik at butikken kun forholder seg til et data-system. SP Retail Suite.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
05.04.2019 kl 18:44 5236

ok, det var ITAB jeg sikter til og det er Meny Bjølsen. Vi får spørre om det på neste Q/GF.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 19:20 5251

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6519932835057401856
Budskapet gjentas i kveld, for det er et godt budskap!
Husker for mange år siden, det vil si mer enn 10 år siden, hvor PSI sendte ut en børsmelding før åpning. En svært god sådan. Kursen gikk ikke i kjent stil. Senere på dagen ble det sendt en ny børsmelding for å utdype at meldingen før børsåpning virkelig var god: meldingen tidligere i dag var egentlig veldig god... Glemmer det aldri. Nå må tydeligvis budskapet gjentas på nytt og nytt helt til det går inn i den trangeste nøtta. Vi er på vei folkens! På vei til noe stort.
Ha en riktig god helg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
HitIT
05.04.2019 kl 20:49 5203

Usikker på om dette er postet her tidligere, skjer så mye om dagen at vanskelig å få med seg alt :p

https://www.fri-kopenskap.se/article/view/655576/ica_online_far_ny_pricerteknik
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
05.04.2019 kl 20:53 5195

På vei mot noe stort er vi!
Utbyttet for 2016 var en fin forsmak på det som må komme til den som bare er litt tolmodig, og vi skal mye lenger enn dit. Med bare 44 mill aksjer skal det ikke så mye til, bare innsparingene i år gir oss gode penger og med økt omsetning i tillegg får vi nok en god del mer enn 55 øre nesten år
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Grantchester
05.04.2019 kl 22:34 5117

Fra STRONGs siste NEWS innlegg; "This is StrongPoint’s 5th order of Click & Collect lockers over the past year. Altogether, a hundred lockers have been delivered to Norway, Russia, Lithuania, Estonia and Italy". Hva har skjedd med de 2xpilot leveransene til Kanariøyene - noen som vet ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 22:47 5105

Ooops. har de glemt de? haha. Er det så mye fart i alle kanaler nå at de glemmer å ta de med? Ikke noe skulle gledet meg mer. :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Rijeam
06.04.2019 kl 06:28 5019

Our new partnership in #southeastasia is off to a great start. Discussing ongoing and new projects in Malaysia #radiantglobal #sco #strongpoint #cashguard https://t.co/6GR3UX6ITi
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 09:18 5004

"New projects", ja må det bare komme mer fra den kanten også.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
kössa
06.04.2019 kl 19:27 4803

Nu är mycket på gång! Se Per-Einar Fuglestads skarpt formulerade aktietips på Linkedin! Mvh Kössa
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
HitIT
06.04.2019 kl 21:51 4750

aha
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
06.04.2019 kl 23:58 4698

:)->

Men nå må vi passe på det å bli forelsket i papiret. Egentlig tror jeg det nå burde for mange nye være en mulighet til å skjønne....


Noen av krtikerne av pairet er her sjelden eller er blitt borte. Noen har daua og noen er syke. Men vi vet det er folk som kjenner selskapet ut og inn som ikke har kommet tilbake.

En dag blåser kursen. JEg kan ikke tenke annet. Un der forutsetning at noe har gått under radaren som er bedre og billigere en STRONG oig Pricer løsninger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2019 kl 08:55 4617

Forelskelse kan være flott det Just.
https://www.linkedin.com/pulse/ukens-børstips-per-einar-ugelstad
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2019 kl 11:34 4569

Og, nettopp derfor er Strong midt i smørøyet. Kjedene og spesielt netthandel må bli mer effektive ellers er det ikke lønnsomhet. Det er vel kun i Sveits de får til netthandel av matvarer med noe å snakke om av resultat? De kjører forøvrig ut med posten. På den andre siden, er det mindre investeringsvilje i dårlige tider. Amazon og lignende rendyrkede logistikkmaskiner er en trussel som bare kommer mer og mer. De kjører, som kjent, ut med frivillige. Første mann til mølla får ordren. Og, de sitter bare å venter mens de ikke får lønn. Ingen faste ansatte på utkjøring og fullt ut skalerbart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Grantchester
07.04.2019 kl 15:05 4504

Det koster Mercadona E16 per online leveranse, kunden kun betaler E7,21 for;

https://www.google.no/amp/s/www.lasprovincias.es/economia/empresas/mercadona-compra-online-coste-colmena-20190318190910-ntrc_amp.html
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2019 kl 15:13 4506

G: Og, da er det den med den beste logistikken som vinner krigen. Spørsmålet er hvor godt Strong sin CUB med C&C er i forhold? Sjåfører som sitter og venter og koster lønn er med i regnestykket her. Som sagt over, det har Amazon skjønt og de har derfor valgt en variabel modell hvor de ikke har faste ansatte på utkjøringen. Og, det er fast betaling per ordre/utkjøring. Det er også en løsning, men klinger galt i manges ører. Er lite menneskelig kanskje? På den andre siden gir det muligheter for de som ellers ikke har jobb og de kan jobbe kveld, helg og natt også for den del.

Spørsmålet er nå: hvordan ser neste generasjons plukkløsninger ut? Vi ser det kommer innovasjoner hele tiden fra Strong og Pricer. Pick by light. Forfinet software. Effektivisering. Jeg skjønner ikke annet enn at C&C blir løsningen. Kan noen forklare meg hvordan Kollonial skal få lønnsomhet i å dure rundt i biler med faste ansatte som må ha høy grad av ordres hele tiden og flere kunder på samme rute. Ekstremt vanskelig å få logistikken her til å henge i hop? Så er ikke folk hjemme plutselig. Finner ikke frem.

Jeg har sagt det før: hvorfor er ikke bensinstasjonskjedene på ballen her? De har tomten klar. De har svikt i salget av drivstoff. I enkelte områder dramatisk. Har sjekket noen regnskaper... Hvorfor ikke sette ut C&C her? Bidrar til økt trafikk, mersalg og muligheter for å ta rotta på konkurrerende kjede med å være først ute.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Grantchester
07.04.2019 kl 17:33 4448

Enig, Collin, også jernbanestasjoner og flyplasser vi har vært inne på. Man burde ha tatt seg en studietur ti Japan med sine 5 millioner + strategisk plasserte salgsautomater for å se. Landet er vel nr. 1 i verden på utplassering av disse.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Norviking
07.04.2019 kl 18:38 4421

Fornøyelig og interessant å følge diskusjonen vedr utplassering av hentestasjoner etc , men hvem er det sitt ansvar å sørge for at det skjer ?
Er det bensinstasjonskjedene eller matvarekjedene ?
Kanskje det er kundene som skal begynne å kreve at det settes ut stasjoner ?
Jeg for min del mener det er StrongPoint sin selgerstab , key account managere og toppledelse som her må på banen å påvirke kunder og beslutningstagere i alle ledd.
Kundene til StrongPoint må bli overbevist om at det er et behov blant sine kunder for hentestasjoner.
Her kan matvarekjedene være med å dekke et stort behov til en svært hyggelig inngangspris.
Hvor mange hentestasjoner kan utplasseres vs det å starte opp en fysisk matvarebutikk i et boligområde ?
Regn oppstartkostnader av en butikk , og legg til driftskostnader som strøm , forsikring , renhold , sikkerhet , lagerhold etc etc og sleng på lønn til ansatte så tenker jeg man kan forsvare rimelig mange hentestasjoner rundt om.
Og ja
Som nevnt tidligere her på tråden .
Den som er først ut klarer også å få de beste plasseringene som feks ved bensinstasjoner , busstasjoner og ellers der det ferdes mye folk.
Ja den som klarer det kunststykket, blokkerer for konkurrentene og feks de bensinstasjonene som er først ute blir dermed med på vinnersiden ved å tiltrekke seg mer trafikk og flere kunder.
Jeg kan ikke forstå annet enn at noen snart "takes the first move" å starter en full storskala utrulling av Click&Collect.
Jeg er overbevist om at dette kommer og da er StrongPoint også inne med sitt logistikksystem fra CUB samt pick by light fra pricer !
Jeg skal ikke selge en eneste aksje
Her er det kjøp og hold som gjelder.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare