emisjon

hva tenker folket om "nyhetene" som ble presentert?

http://widerelease.com/wp-content/uploads/2019/02/update2019.pdf

skal dere delta?

Vil ikke anbefale å putte mer penger inn her før de har noe å komme med. Dette er ingenting. Tomme ord fra tom kasse dessverre.

ja det var ikke akkurat noen nyheter bortsett fra dettv greiene, men også der er ingen ting landet
lofric
16.02.2019 kl 12:27 3936

God dag mine venner
Ser at WR ønsker en emisjon og splitt 100;1...Ja måtte vel komme en gang...kursen kunne ikke fortsette på 0,07 kr. Slik jeg tolker det, er nok dette penger som skal dekke en de utgiftene de sitter inne med ..honorarer..lønn,,husleie,cstrøm. De har nok en genial plan videre … Regner med det blir raid på mandag.....Lofric sitter stille og observerer. God helg--smiler
Hektar
16.02.2019 kl 12:55 3923

De har ingenting. Rett og slett null og niks. Samme "planer" som det har vært i alle år, null fremgang.

Håper for egen del at de klarer å dra i land emisjon, bare sånn at det er en mulighet, uansett hvor latterlig liten, for at det helt fullstendig usannsynlige skjer og de klarer og klaske sammen et eller annet sånn at jeg redder månedslønna jeg er inne med. Men tviler. Aldri i livet om jeg deltar i noen emisjon her.
lofric
16.02.2019 kl 14:28 3874

…...jeg er enig med deg Hektar ...jeg stemmer ikke for en emisjon....håper ingen gjør det heller...Styre og co har sløset bort pengene på de tullingene i USA, som ikke har gjort en dritt...

Det er vel heller slik at tullingene her har låst inc slik at de ikke har fått gjordt en dritt, for å snakke ditt språk... du har no clue om hva du snakker om
lofric
16.02.2019 kl 15:06 3851

Ja synd det også...vi får se hva som skjer nå...men noen emisjon blir det nok ikke...Du er vel enig i at mye penger er bare forduftet bort i ingenting...Tasmin lovte at nå skulle de startet med MK film, men hvor det dette løfte blitt av.....
nima
16.02.2019 kl 15:13 3845

Bare tull info fra selskapet, ingen ting nytt, de skal vel hente penger slik at de har honorarer til seg selv . Meget slappe greier , de har i søvne.

Har postet litt i wr tråden på tekinvestor.no for de som er intresert, og lofric ja jeg er ikke uenig men tror det er meget gode grunner til at ting har blitt som de har blitt
livecnn
16.02.2019 kl 15:54 3805

"Box office comparisons to Morgan Kane" er virkelig et produkt av desperasjon. De eneste filmene jeg savner fra listen er Spider-Man og Star Wars.

Her er det total mangel av realisme.

Hvor er marketing kostnadene :-)
Trupå
16.02.2019 kl 16:19 3788

27.02 er det berammet ny høring i http://www.lacourt.org/. Både Cardwell og WRE bør skjønne at et forlik er måten å komme videre på - hva kan Cardwell oppnå på kort sikt mot et selskap uten midler...og WRE har kvittet seg med advokatene sine. Med et forlik vil alle dere her inne og flere med kjøpe aksjer i bøtter og spann hvis kursen fremdeles var 7 øre for å være med videre - selv om mange maler fanden på veggen pga null info og alle rettsprosesser mv de siste årene. Men, det er vel naivt å tro at WRE ikke har jobbet mot målene, nylig skissert i går igjen, selv om de har rettsprosessen hengende over seg. Styreleder og øvrig styre har nok en klar strategi på dette. Foss er nok kompetent i vervet sitt. Og det er naivt å tro at absolutt alle detaljer som ikke er konkretisert (eller kan konkretiseres pt) deles med aksjonærer - børsmeldinger kommer når ting er konkretisert.

Med et forlik i den saken, så ser ingen kurs på 7 øre (eller 7kr) mer i WRE mer. Neste emisjon blir i så fall på kurs langt over 7 øre/7kroner.

Så med et forlik FØR EOG (eller etter), eller i juli i år - da er det rom for å slippe konkrete nyheter. Både WRE, aksjonærer og nye investorer, samt potensielle produsenter og skuespillere venter vel alle på nettopp på denne avklaringen før avtaler kan signeres eller vil bli signert. Og det er mulig å lese mellom linjene i siste oppdatering selv om de ikke er konkret.

Som kjent har WRE signert manusforfatteren Skip Woods. De har ikke meldt at han ikke er med videre.

Og Blystad, Høyen og Kjos/Foss er vel fortsatt med som investorer - alle oppvokst med Morgan Kane. De tar emisjonen alene om de må

Kommer det et forlik før EOG? Saken skal i alle fall være avklart i løpet av juli i år.
Redigert 16.02.2019 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Hektar
16.02.2019 kl 16:27 3782

Da kan du kanskje fortelle oss hva som har skjedd det siste året, hvor mye lenger er de i dag? Det er sånne ting som er fint å fortelle aksjonærene om vettu. Ikke et kvekk = Ingenting. Ganske åpenlyst. Om de hadde noe som helst av utvikling å by på ville de selvfølgelig ha annonsert dette i store bokstaver før emisjon på 7 øre.
16.02.2019 kl 17:10 3746

Emisjon er unødvendig. Dette kan løsest uten. Styret kommer nok med nye planer som skal underbygge en emisjon. Men anbefaler alle aksjonærer sette seg godt inn i hele caset før man tar stilling til dette. Om emisjonspenger skal fylles i store mørke hull som ikke blir mett av penger og gammal og nye lønnskostnader, så stem nei. Her kan man hente penger fra andre kilder om det er noen som kan få muligheten drifte dette selskapet på en skikkelig måte. Nå har Tasmin og PS prøvd. Nå må andre til.

O store heth
Redigert 16.02.2019 kl 17:28 Du må logge inn for å svare
lofric
16.02.2019 kl 17:22 3730

Jeg er enig med Heth...Jeg er med på en splitt, men ikke emisjon.. Tror at dette kan løse på andre måter. En emisjon er som å pisse i buksen for å holde varmen
16.02.2019 kl 17:30 3722

Takk loffen. Bra du er enig. Mye bra i det Hektar skriver og.
lofric
16.02.2019 kl 21:56 3640

La oss satse på at alt går vel for WR i 2019. Det er vi vel alle enig i.

de har ikke så mye andre valg enn å kjøre emisjon, eller legge ned selskapet.. kassa er tom.. spørsmålet er om det er noe poeng å bli med på en emisjon, når de ikke har et snev av konkrete planer. asa har sett seg blinde på morgan kane, så alle alternative løsninger fra inc har bare blitt blokkert. Jeg kan bli med på en emisjon, men da må de foreligge konkrete planer\ evt flere bein å stå på.. bli med påå en nå, uten mål og mening føler jeg er liten vits, spesielt når de allerede har sagt at det blir en 2. emisjon til sommeren. de aksjene du kjøper i runde en blir utvannet i runde 2.. fatter ikke tankegangen... min mening er: inc må få friere tøyler til å velge rettning på selskapet, dvs at enten må paragraf 5 i vedtektene skrives om, eller så må styreleder / daglig leder byttes ut til folk som kan se muligheter ( helst en fra inc) de må sette seg ned, lage en bærekraftig plan på kursen og veien videre, med både mk og eventuelt andre prosjekter. Så bør vi kjøre en emisjon for å skaffe til veie nok kapital til å kunne kjøre på ett års tid værtfall... foreta 2 nød emisjoner for kunn å lappe hullene fører ingen vei, og det er vel dit det går tenker jeg, dersom ingen sier ifra. Få med seg aksjonærene på den kursen de har staket frem nå tror jeg de vill slite med, de må ha konkrete planer og har de mot formodning en slik plan må de informere, for dette er bare crazy
Hektar
16.02.2019 kl 22:29 3652

Enda mer mas om han patrick?

Gjør deg selv (og oss andre) en tjeneste og sett pengene dine på han istedet.
Fevang
16.02.2019 kl 23:45 3606

Det kan da umulig være aktuelt med en splitt av aksjen. Det må jo bli en SPLEIS!!!
rimmen
17.02.2019 kl 06:51 3542

Har du aksjer i WR Hektar? For hvis du har det burde du sette deg mer inn i hva Patrick har lagt frem for selskapet og hva selskapet faktisk trenger. Det er Frode Foss som er bremseklossen her. Virker som du har samme tunnelsyn på Morgan Kane som Foss. WR må ha fler prosjekter. Kan ikke bare belage seg på Morgan Kane.
rimmen
17.02.2019 kl 06:53 3541

Igjen fra jeg har hørt er det Foss /Styreleder som er bremseklossen her. Så han må gå!!! Nok tull, vært 1 år uten nyheter.
17.02.2019 kl 08:12 3511

Tull..patrick fikk ikke til en dritt han heller. Ikke en gang shuttlecock manus var ferdig. Like langt fra noe som helst som de alltid har vært. Men sugd lønn. Men han gjorde ett forsøk. Jo flere prosjekter jo mer er det som aldrid blir ferdig. Jeg har tro på Foss. Det kommer spennende tider nå. Men det kan hentes arbeidskapital uten emisjon. Må bare gidde stå på litt. Ja til foss og co. Nei til emisjom

Tror ikke du veit helt hva du prater om heth, Patrick la frem en redningsplan for wr og noen av de største aksjonærene i selskapet. av de fleste aksjonærene fikk han støtte , inkludert blystad(som i ettertid har solgt seg vesentlig ned i selskapet) .. Da styret ikke valget å gi den redningsplanen et forsøk, valgte Patrick, sammen med noen få aksjonærer, å ta den redingsplanen å starte et eget selskap (cultivate entertainment) . Det selskapet har på 1,5 mnd fått til mer enn det WR har fått til på 10 år. Det løpet er kjørt for WR, Patricks selskaper oppe å går, og jeg tviler sterkt på at han og den lille kjernen med aksjonærer vill merge dette selskapet med WR . Du sier sugd lønn.. han har ikke fått lønn siste 8mnd (fra det jeg har hørt) Når jeg sier at WR må få flere ben å stå på er altså IKKE den planen Patrick la frem det jeg mener, da som sagt det toget har gått..
Det kan hentes arbeids kapital ved å inngå dyre lån, så det har du rett i, men det vill igjen gå utover aksjonærene i selskapet, den dagen lånet skal betales og de ikke har penger til dette.
Frode Foss er en dyktig mann, det er det liten tvil om, men han har begrenset kunnskap om bransjen, har fått tunnelsyn, og bør derfor ikke sitte som styreleder, det bør en som er i inc , eller en utenforstående,uten tunellsyn gjøre.. inc trenger større handlingsrom for å få selskapet på rett vei igjen.
Styret og ledelsen i asa ( som pr d.d styrer inc) må sette seg ned å lage en egen bærekraftig plan, som inkluderer flere prosjekter( eller konkrete MK planer) som de kan presentere aksjonærene, og så kjøre en emisjon for å hente kapital til den planen de kommer opp med. Det de gjør nå er å fortsette i samme gata som ikke har tatt de ett eneste skritt nærmere målet, og de kaster regelrett bort aksjonærenes tid og penger, ved å kjøre nød emisjon på nød emisjon uten mål og mening , som hodeløse høns..
Håper dette var litt oppklarende for deg
Hektar
17.02.2019 kl 09:02 3504

Kan du lage en egen tråd om han patrick? Som sagt, er allerede møkk lei av det der.

Er du blind eller dum? les det jeg skriver din klovn, det er du som bringer inn Patrick, WR må lage sin egen plan
Hektar
17.02.2019 kl 10:01 3466

Ja fillern, jeg glemte at vi nordmenn er verdens mestere i "late som"-leken. Klart det måtte 3-4 innlegg med å "late som" til før man kom til roten av saken, selv om du mæler om akkurat det samme som før, bare at du unnlot å nevne navnet.

Lurer på hvordan Norge hadde fungert om vi brukte mindre tid på å late som...

Der fikk jeg svaret på spørsmålet mitt , takk
rimmen
17.02.2019 kl 10:16 3447

Du henger jo ikke med på noen ting Hektar. For oppklaring!

Patrick er fortsatt produsent i WR selv om han har også startet sitt eget selskap. (Produsenter kan fint det)
Hele den nye planen ble lagt frem for styret og Foss slår ned på alt annet enn Morgan Kane.
Shuttlecock som WR har på sin nettside er Strøm sitt prosjekt også.
Så kanskje du bør prøve å se på det totale bildet her. Det er derfor det blir tatt opp her.

Hadde Strøm solgt alle sine aksjer, fjernet Shuttlecock fra WR og forduftet så kunne man startet en ny tråd, men fra hva jeg vet i dag så er han den eneste som er aktiv med å faktisk prøve å få til noe selv om Frode Foss jobber i blinde.

Så hvis du har aksjer i WR så burde du være jævlig glad for Patrick faktisk ikke har forduftet, for hadde han vært borte hadde ikke jeg fullført denne setningen på et WR forum heller. Da hadde jeg vært 100% ute.
rimmen
17.02.2019 kl 10:34 3432

Så Frode Foss (Styreleder) som har godkjent å bruke alle pengene de hentet i 2016 på rettssaker mot Wiik er altså mannen du har troa på Heth?

Alt er jo helt baklengs i denne tråden. Dere vil beholde Foss som kommer fra flybransjen til å snu WR når det er Foss og styret som har valgt å bruke alle pengene på advokater. Det trengs mer erfarne filmfolk inn i WR, men ledelsen begynner fra toppen. Foss må gå.

Det er helt utrolig, nesten så jeg begynner å lure på om alle disse er en mann med fler profiler.. veit det blir født en idiot pr minutt, men at alle skal havne i denne tråden er jo nesten for godt til å kunne være sant
Hektar
17.02.2019 kl 11:03 3420

Nok en gang skjønner ikke folk bæra av hva en styreleder er og hva en styreleder gjør.

Det er ikke Foss som driver selskapet... Kan ikke fatte hvorfor det er så vanskelig å forstå? Greit nok at det er en del papp det skal trenge gjennom, men er det snakk om flere meter med knallhard bygningspapp...?
rimmen
17.02.2019 kl 11:21 3392

Styreleder og styret i denne sammenheng har godkjent at alle pengene skal brukes på advokater.

I dette tilfelle er det Foss som driver selskapet.
1: Han har godkjent hvordan alle penger skal brukes. (Pengene kommer fra ASA og ikke INC)
2: Han kaster alle ideer og hele 2018 har gått uten noen nyheter.

Så i dette tilfelle styrer styreleder Foss WR og han må gå!!

Sett deg inn i selskapets oppbygging før du plaprer .. sett deg inn i selskapets vedtekter, så kan du utale deg. Gidder ikke kaste bort tid på å forklare deg abc, det kan du prøve å google deg frem til. Jeg regner med du klarer å bruke google siden du klarer å finne frem hit, men skulle det by på problemer, spør en voksen/ vergen din så hjelper de sikkert til
Hektar
17.02.2019 kl 12:58 3344

Når det gjelder google så tror jeg du får en liten jobb selv og se hva Frode Foss egentlig driver med. Hint: Han er ikke i USA for å lage film.

Men igjen så går dette på forståelsen for hva en styreleder er. Vil man ikke forstå så er det jo en helt annen sak.

http://www.letmegooglethat.com/?q=purehelp+%20wr+entertainment+asa

sånn , nå fikk du litt hjelp, der står all info du trenger for å kunne forstå hvorfor det er styret som til syvende og sist styrer WR inc

Hektar
17.02.2019 kl 14:04 3319

Igjen, se hva Foss egentlig driver med. Hint: Han er ikke i USA for å lage film.
Pe9s
17.02.2019 kl 16:51 3270

Kanskje det hadde vert lurt å oppdatere mediene om situasjonen i WR?
For eksempel VG? Siden dei har snakket om WR før?

Noen med erfaring .ed lignende situasjon? Om det blir spleid for så ikke bare en emisjon men to. Får kursen fra 0.02 til 2 kroner. Om det ikke da foreligger håndfaste nyheter går det ikke lang tid før kursen er nede på dagens kurs igjen. Enten handler dette om å vanne ut mindre aksjonærer for å kunne kjøpe seg opp veldig billig ellers vil styre bare ha lønn før det er over.