Noen sanne ord om trumpen

ArneB 5.0
16.02.2019 kl 14:55 2653

FB: Someone asked "Why do some British people not like Donald Trump?"

Nate White, an articulate and witty writer from England, wrote this magnificent response:

"A few things spring to mind."

Trump lacks certain qualities which the British traditionally esteem.

For instance, he has no class, no charm, no coolness, no credibility, no compassion, no wit, no warmth, no wisdom, no subtlety, no sensitivity, no self-awareness, no humility, no honour and no grace - all qualities, funnily enough, with which his predecessor Mr. Obama was generously blessed.

So for us, the stark contrast does rather throw Trump’s limitations into embarrassingly sharp relief.

Plus, we like a laugh. And while Trump may be laughable, he has never once said anything wry, witty or even faintly amusing - not once, ever.

I don’t say that rhetorically, I mean it quite literally: not once, not ever. And that fact is particularly disturbing to the British sensibility - for us, to lack humour is almost inhuman.

But with Trump, it’s a fact. He doesn’t even seem to understand what a joke is - his idea of a joke is a crass comment, an illiterate insult, a casual act of cruelty.

Trump is a troll. And like all trolls, he is never funny and he never laughs; he only crows or jeers.

And scarily, he doesn’t just talk in crude, witless insults - he actually thinks in them. His mind is a simple bot-like algorithm of petty prejudices and knee-jerk nastiness.

There is never any under-layer of irony, complexity, nuance or depth. It’s all surface.

Some Americans might see this as refreshingly upfront.

Well, we don’t. We see it as having no inner world, no soul.

And in Britain we traditionally side with David, not Goliath. All our heroes are plucky underdogs: Robin Hood, Dick Whittington, Oliver Twist.

Trump is neither plucky, nor an underdog. He is the exact opposite of that.

He’s not even a spoiled rich-boy, or a greedy fat-cat.

He’s more a fat white slug. A Jabba the Hutt of privilege.

And worse, he is that most unforgivable of all things to the British: a bully.

That is, except when he is among bullies; then he suddenly transforms into a snivelling sidekick instead.

There are unspoken rules to this stuff - the Queensberry rules of basic decency - and he breaks them all. He punches downwards - which a gentleman should, would, could never do - and every blow he aims is below the belt. He particularly likes to kick the vulnerable or voiceless - and he kicks them when they are down.

So the fact that a significant minority - perhaps a third - of Americans look at what he does, listen to what he says, and then think 'Yeah, he seems like my kind of guy’ is a matter of some confusion and no little distress to British people, given that:
* Americans are supposed to be nicer than us, and mostly are.
* You don't need a particularly keen eye for detail to spot a few flaws in the man.

This last point is what especially confuses and dismays British people, and many other people too; his faults seem pretty bloody hard to miss.

After all, it’s impossible to read a single tweet, or hear him speak a sentence or two, without staring deep into the abyss. He turns being artless into an art form; he is a Picasso of pettiness; a Shakespeare of shit. His faults are fractal: even his flaws have flaws, and so on ad infinitum.

God knows there have always been stupid people in the world, and plenty of nasty people too. But rarely has stupidity been so nasty, or nastiness so stupid.

He makes Nixon look trustworthy and George W look smart.

In fact, if Frankenstein decided to make a monster assembled entirely from human flaws - he would make a Trump.

And a remorseful Doctor Frankenstein would clutch out big clumpfuls of hair and scream in anguish:

'My God… what… have… I… created?

If being a twat was a TV show, Trump would be the boxed set."
Slettet bruker
26.04.2019 kl 20:48 755

jeg angrer da jeg hadde en annen agenda med å hive opp tråden. Bunnskyld meg.
Slettet bruker
26.04.2019 kl 20:54 751

Løft gjerne topicen daglig slik at folk kan lese åpningsinnlegget
Slettet bruker
26.04.2019 kl 20:58 750

yEAHUSUSP, huker den typen som drev å leste opp IGJEN. Ingen andre driver på med å lese OM IGJEN
Håper du gledet deg med om IGJEN lesningen jabba, du er jo brain vasket i selfie lesning
Slettet bruker
26.04.2019 kl 23:23 742

Trump opplyser i Indiana at han har satt 100 rekorder siden han ble president. Det er rekord.
#101
Slettet bruker
27.04.2019 kl 00:19 735

Jeg foreslår helst at du klipper ut innlegget og printer det ut. Er ikke det greit kompromis.
jabbadabbato
slik at folk kan lese åpningsinnlegget
Slettet bruker
28.04.2019 kl 21:00 710

Nye lesere kan selvfølgelig få lese det her. Om de gidder. Det var altfor langt så jeg hoppet over det.
Tror jeg vet hva som står der likevel. Sikkert noe stygt om Donald. Hva er vitsen? Vi vet om utrolig mye stygt allerede.
Slettet bruker
28.04.2019 kl 21:37 698

Trump er så langt en bedre president enn Obama på de fleste områder. Spesielt på utenrikspolitikk.

Dette er fakta. Slik er det bare. Deal with it, irrasjonelle Trump-hatere. Kommer jo ikke med reelle argumenter mot politikken hans en gang, bare mye svada om dårlige personlige egenskaper. Hvem bryr seg om diplomati når man er verdens største militærmakt uansett. Bare fiks ting.
Speaker
28.04.2019 kl 21:49 694

Trump er narsissisti og kun opptatt av resultater og å vinne samt å få skryt og beundring.
Flere amerikanere jeg kjenner liker ikke fyren,men stemmer ut fra lommeboka og vet å premiere gode resultater.
Pragmatisk holdning.
Hillary er heller ingen tillitsvekkende humorist med høy moral og det ser foreløpig ikke ut som om Dems vil stille med
noen store og varme personligheter i deres primærvalg.

Humoren må derfor besørges av andre enn presidenten.
Redigert 28.04.2019 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
atnorhe
29.04.2019 kl 00:44 678

Flere amerikanere jeg kjenner liker ikke fyren, hæ? jeg kjenner også flere som ikke liker ham. Har vi felles kjente?
Slettet bruker
29.04.2019 kl 04:57 666

a Picasso of pettiness; a Shakespeare of shit
Slettet bruker
29.04.2019 kl 06:37 595

Sprøtt å tenke på at Trump som fremstår totalt uspiselig for oss nordmenn og mange andre europeere har lykkes så enormt mye bedre enn Obama, som er en likandes kar med svært gode taleevner.
balder72
29.04.2019 kl 07:23 591

Trump er en stor leder. De fleste av vestens ledere idag er er evneveike globallister som ikke har gode tanker om folk og land.
balder72
29.04.2019 kl 07:24 588

Trump er handlingen mann. Obama var bare en pratmaker. Verden bygges ikke med å prate. Globallister og politikere bare prater. De har null gjennomføringevne.
Speaker
29.04.2019 kl 07:46 581

Hvor mange av dine bekjente som ikke liker personen Trump vil likevel stemme på ham pga gode resultater og
til nå ingen Dems som virker troverdige?
Resultatene teller,sier mange amerikanere.
Slettet bruker
30.04.2019 kl 22:25 571

If being a twat was a TV show, Trump would be the boxed set.

Jeg vet det er en vits. Men det var en stygg vits. Jeg lo ikke. Vitsen er lest og jeg er ferdig med den. Uledd.
Slettet bruker
30.04.2019 kl 22:33 571

In fact, if Frankenstein decided to make a monster assembled entirely from human flaws - he would make a Trump.

Jeg tipper DERE lo godt av den vitsen også. Jeg lar DERE få en god le IGJEN.

In fact, if Frankenstein decided to make a monster assembled entirely from human flaws - he would make a Trump.

ROFLOL
?
Slettet bruker
02.05.2019 kl 20:31 554

Jeg fikk litt ekstra tid og da gikk jeg tilbake til gamle kilder og leste ts helt til jeg var enig. Det skjedde her

Trump lacks certain qualities which the British traditionally esteem.

For instance, he has no class,
Slettet bruker
29.07.2019 kl 20:12 493

http://www.theshovel.com.au/2019/06/22/trump-offers-thoughts-and-prayers-to-family-of-downed-drone/
President Trump says his thoughts and prayers are with the relatives of the US drone that was shot down in Iran on Friday, tweeting his condolences to the family this morning.

“Our thoughts and prayers go out to the family and loved ones of the brave drone shot down by Iran overnight. So sad” the tweet read.
Slettet bruker
13.12.2019 kl 20:00 306

dummetrump+borisdump blir det mye for dere å tåle eller går det som for sota. slapt?
jabbadabbato
16.02.2019 kl 15:00 1685
Meget bra beskrivelse.
Slettet bruker
13.12.2019 kl 20:33 298

Er det store oppgraderinger siden de forrige versjonene ArneB? Arne Beta? Er det kun major versjoner og total omskriving eller har det vært minor og builds underveis? Bare nysgjerrig. Veien til perfeksjon kan være kronglete.