Fliret til Kjosen

K O N G E N
NAS 16.02.2019 kl 19:26 3696

Savner det gode gamle fliret til Kjosen jeg, men det forsvant vel med at luften gikk ut av de oppblåste verdiene. Der ser man han er menneske han også. Men det kansje godt å bli ferdig med det, resten av marketedet skal seigpines over tid når all luft skal ut gjennom et trangt lite hull. Bobler er morro da, hvis du kjenner din besøkelsestid.
Redigert 19.01.2021 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2019 kl 20:03 3615

Du har et poeng. Han så sliten ut på Q4-presentasjonen.
LEIFARILD
16.02.2019 kl 23:00 3415

Hvem kan ta over den dagen han bestemmer seg for å gi seg? For den dagen kommer.
Slettet bruker
17.02.2019 kl 09:51 3168

Kanskje han skjønner at han har ført aksjonærene og seg selv bak lyset med sine nesten salg?
snart raser kursen enda mer.
Puffen
17.02.2019 kl 10:00 3144

Ikke rart han er sliten. Siste halvåret har vært beintøft for hele bransjen. 2 konkurser bare siste uken. Og oppe i dette markedet, og med maks turbulens i eget selskap, har han greid å reise finansiering til videre drift der alle aksjonærer får være med. Har stor respekt for det han står for. De som gråter for at de ikke fikk kjappe penger på et salg, kan syte og klage så mye de vil.
Slettet bruker
17.02.2019 kl 10:44 3044

Jeg håper Norwegian overlever, jeg har hatt menge gode turer med de. Snart blir det tur til alpene og deretter er jeg usikker på om jeg tør å gamble på sommerferie med Norwegian? Har kritisert tidligere på at de har vært forsinket, og at de har leid inn spanske selskap med store gamle Jumbojetter for å frakte passasjerere. Har aldri hatt posisjoner i NAS og vil nok ikke blande meg inn i dette kaoset, og tapssluket. Kjos har vært flink til å bygge opp men har nok undervurdert kostnadsnivået.
hstray
17.02.2019 kl 12:48 2872

Må være komplett Idiot visst du tror NAS konker til sommeren. Norwegian har vært gjennom en gigantisk oppbygging siste par år som bla annet har gjort norwegian til største ikke amerikanske selskap over Atlanteren. I Q4 gikk mye galt ihh til for tidlig hedge på fuel, RR motorer og stort verdifall på Nofi aksjer som er mye av EK til norwegian. Kjos må nå vise at stordriften og skala fordelene han har fått med denne oppbygningen er lønnsom.. Norwegian vil bli et mer og mer attraktivt oppkjøps objekt da de konkurrerer med flagg carrier selskap som British Airways på deres mest lukrative langdistanse ruter.. Nå mister Kjos kontrollen over selskapet, og det vil medføre salg
Slettet bruker
17.02.2019 kl 14:30 2760

Papirtapet til BK er kr 2.1 milliarder siden toppkurs kr 330 ifjor. Da kan et smil bli borte. Han har 16000 aksjonærer som også lider. Men NAS tapte for mye kr i Q4. Da blir de hardt straffet. Sånn er børsen. Selskapet har ikke blitt 70% dårligere på noen mnd. Snarer tvert i mot. Selskapet et nå meget godt rustet. Tubelens har gjort at Nas har falt uforskammet mye. Det er slik når frykten rår og stoploss røskes overende i stor stil. NAS vil stige raskt da mange positive aksjeomtaler vil tikke inn. 19. februar er det kalt inn til ekstraordinær generalforsamling og det skal stemmes for gjennomføringen av en emisjon. Hvis forslaget blir godkjent blir det en tegningsperiode fra 22. februar til 8. mars.
Redigert 17.02.2019 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.02.2019 kl 17:30 2621

Som sagt har jeg klaget over forsinkelsene, ikke nødvendigvis over at jeg tror han de konkker(enda). Når det er sagt så ha denne idioten faktisk for en time siden bestilt flybillettene til sommerferien for kona og meg, og det blir ikke med Norwegian. Denne gangen blir det faktisk lavprisselskapet EasyJet nedover til Europa via Berlin!! Når jeg velger dette, kan det fort tenkes at andre også tenker i de banene, og det kan plutselig skape en ny trend. Å bytte flyselskap er like enkelt som å bytte forsikring, elkraft og bank. Det eneste som er sikkert er at alt er usikkert.
Slettet bruker
17.02.2019 kl 17:36 2586

Hva du velger å fly med AJ med er knekkende likegyldig for alle Nas aksjonærer. Jeg har booket 6 turer/ferier i år med NAS. Kjempefornøyd med NAS - på alle flighter.
Slettet bruker
17.02.2019 kl 17:55 2539

man bør ikke være likegyldig til hva kundene velger bare fordi man selv er fornøyd med en leverandør. Kundene er viktigst, det er de som genererer verdiøkning i selskapene. Massen bestemmer, ikke enkeltindividen. Derfor må man passe på at det ikke blir et trendskifte.
Du må være opptatt av at jeg, og andre velger Norwegian ved neste bestilling. Jeg vil gjerne at selskapet skal gå bra og at jeg får gode priser og at jeg slipper ventetid. Har ventet lenge i Nice 3 ganger og det var irriterende fordi det er en liten flyplass. Jeg er ikke en mangemillionær med all verdens tid.
hstray
17.02.2019 kl 18:25 2491

Tror du at du er en bjellesau, og at andre reisende vil droppe norwegian til fordel for easyjet. Folk velger stortsett flyselskap basert på pris og rutetilbud. Antar du har en slitsom reiserute foran deg, og vil få en høyere pris enn å fly direkte fra Norge. Og har du ikke bestilt en gjennomgående flybillett så står du veldig dårlig stilt ved flyforsinkelser etc. Lykke til
Slettet bruker
17.02.2019 kl 18:29 2472

Markedet er bjellesau. Jeg er en del av markedet og du er tydeligvis en bitter aksjonær.
Jeg har 2 netter i Berlin der jeg skal nyte god øl og god mat først. Har selvfølgelig ikke satt meg i en tidsklemme, det har jeg lært av Norwegian ;---)
hstray
17.02.2019 kl 18:39 2435

Hehe, jeg er ikke bitter. Har tjent mye på norwegian i 2018. De fleste fortrekker å fly direkte uten masse slitsomme mellomlandinger. Inn og ut på flyplasser spesielt med små barn er slitsomt.. De aller fleste meg inkludert foretrekker å fly direkte med nye fly. Og da finner du ikke bedre alternativ enn Norwegian.
Slettet bruker
17.02.2019 kl 19:41 2338

Jeg er glad for at du har tjent masse penger og jeg er glad for at du er en lojal Norwegian kunde, håper det finnes mange av dere. Som sagt ønsker jeg å ha mange gode tilbud fremover når det kommer til flyturer, og det får vi til med mange konkurrenter og villige betalere i form av emisjoner.
Søndre
18.02.2019 kl 09:22 2068

Ser ut som han går på lykkepillen. Forretningsfolk som ikke kan bruke kalkulator.
Jeg lurer på hva kursen blir når det kommer 35/40 millioner flere aksjer ut i markedet.
Q1 er vel heller ikke et bra kvartal for NAS. Men vi får se hva som skjer.
Redigert 18.02.2019 kl 09:51 Du må logge inn for å svare