Elbil er vel skikkelig lavstatus?


Hva sier egentlig en elbil om deg som eier?

Enten har du kjøpt den fordi du har dårlig råd, fordi du er gjerrig, fordi du er klimahysteriker, eller fordi du desperat prøver å være PK.

Det hotteste nå er MB Gelenderwagen i AMG versjon. Den viser at du har råd til å kjøpe og kjøre rundt i en nærmest ubrukelig bil til 2-3 millioner, og at du blåser en lang marsj i hele klimahysteriet og hva som er PK. Da er du sjef.

Nei «de unge» vet ikke hva de vil så når de etterhvert får mer erfaring og oversikt vil de finne ut at østblokkdesign ikke er noe å trakte etter.

Det blir det samme som at mange unge befinner seg langt til venstre politisk, men når de får en god jobb og begynner å tjene penger endrer de synspunkt så fort som bare det.
Redigert 19.02.2019 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Stephen
19.02.2019 kl 15:29 1410

Bil med dildo drivstoff; nei takk

Mvh Stephen

"For mange representerer bilen først og fremst frihet.
Nettopp derfor er den så høyt elsket av noen og sterkt hatet av andre".
Farken det var godt sagt, .777.
mishka
19.02.2019 kl 15:40 1375

Tesla 3 har da slett ikke noe østblokkdesign. Den har et rent og minimalistisk design som de fleste unge mennesker i dag liker. At dette endelig når bilbransjen også er bra. Minner om da de første iphonene kom. Med ett så en Nokia veldig 1990 ut. Designet på Tesla 3 hadde jeg gjerne tatt bare den hadde vært brukbar til min bruk. Enkel å rengjøre inni er den sikkert også uten for mye kriker og kroker.

Tenkte mest på interiøret, i likhet med østblokkbiler ser det veldig trist ut, men greit, det minner vel mer om skandinavisk minimalisme. Noe som er greit i et moderne kjøkken, men etter mitt syn ikke i en bil som tross alt skal være funksjonell i tillegg til å se bra ut.

På utsiden ser den bare ut som hvilken som helst koreansk bil, bortsett fra fronten som er stygg.

Og når det gjelder brukervennlighet er det ikke slik at en stor skjerm kan erstatte alt av knapper, når jeg justerer noe i min bil er det meste bare et tastetrykk unna, ikke slik når man må gå gjennom flere menyer og man må ta blikket av veien ikke i et tredjedels sekund men flere ganger opp mot et sekund av gangen.

Sikkert billig å produsere i lengden, men håper virkelig ikke dette blir akseptert av folk flest slik at vi til slutt må akseptere disse skjermene i alle biler, trafikksikkerhet burde også være et moment da mange rett og slett ikke klarer å gjøre to ting på en gang uten å kollidere.
Redigert 19.02.2019 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
mishka
19.02.2019 kl 19:04 1288

Skal være enig med deg om brukervennlighet. Touchskjerm i en bil i bevegelse er noe kjempedritt. Det er derfor alle premiumbiler i dag har en touchpad ergonometrisk riktig plassert akkurat der høyrehanda lander på midtkonsollen. Man får da støtte for albuen også når man bruker den og slipper å sitte og veive opp i løse lufta på en touchskjerm. Egne knapper for varme og ventilasjon foretrekker jeg også. Men rent og ryddig ser det ut det skal Tesla ha. Og jeg tipper det meste kan styres med stemmestyring. Det er greia nå også hos tyskerne. Bare se reklamen for nye MB A-klasse med det teite kvinnfolket som er som snytt ut av Paradise hotel som maser om "Hey Mercedes get me a burger".

Ellers er det en megautblåsing mot alt av elbiler signert Kent Andersen på Document i dag. Han snakker som vanlig med ganske "store bokstaver", men god underholdning er det. Litt Basse her på forumet på turbo.

https://www.document.no/2019/02/19/innsigelser-mot-elbil-oker-hva-skjer-med-verditap-og-livslengde/

Jeg har stemmestyring i min bil, og det fungerer, men jeg ser ikke helt poenget da det går mye fortere med en kjapt trykk på en knapp, så jeg har aldri brukt stemmestyringen bortsett fra når jeg testet det ut.

Muttern hadde stemmestyring i bilen allerede på 70 tallet, farsan var sjåfør og lystret som bare det
really
20.02.2019 kl 07:19 1073

Så småkalibergutten trenger bil for å dra damer? Det ante meg. Det oser dårlig selvbilde av det han skriver.

Men etter dessverre å ha lest denne tråden må jeg si at nå blir det elbil, bil er jo uinteressant bortsett fra at den kan flytte meg og de jeg vil ha med fra a til b. Og det gjør jo elbiler aldeles utmerket. I tillegg til å være hot. Hvilke andre biler selges til overpris på Finn? Ikke Tesla da, jeg vil jo ha en bil der en kan få service.
.777.
20.02.2019 kl 07:52 842

Ja du klarer deg fint med elbil, really. Og Tesla er heller ikke noe for deg, det er korrekt. Du får kjøpe deg en sånn skikkelig kjip en, med kort rekkevidde, og tråsykkelhjul.

Tips: huk av for elektrisk, og sorter pris lav/høy på finn, så får du opp drømmebilen på første side.

PS: men hot er det ikke. Det er nåt, håt, @, ål.
Redigert 20.02.2019 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
.777.
20.02.2019 kl 08:18 825

Med en Tesla så viser man i det minste et forsøk på å prøve å være litt hot. Det er jo slett ikke alle som har fått med seg at Tesla er veldig 2014, eller at trendsetterne for lengst har gått videre. Rekkevidden er også såpass at man slipper å starte turen med rekkevidde og ladeangst når batteriet er fulladet, så sant man holder seg litt under fartsgrensa, og ikke skal på langtur.

Et sted over her så har noen skrevet om dama som ville velge han med Ferrari fremfor han med Tesla.
Og det er selvsagt.
Når man ser en med Ferrari så ser man en som nødvendig vis må ha mye penger for å holde noe sånn drit på veien, og han er villig til å bruke mye penger på å ha det moro.
Mens en med Tesla, da ser man bare en snylter, og dem er det ingen som liker. Sånn er det jo.
Her er en artikkel om hvordan man tvinges til å sponse naboen når han har elbil: https://www.msn.com/nb-no/motor/nyheter/huseierne-elbil-eierne-blir-sponset-av-naboene/ar-BBTOLF2?ocid=spartanntp

Synes det er ekstra morsomt med fantasten som får uttale seg mot slutten, han sier etter min hukommelse noe slikt som: EL- motorene er så energi- effektive at om strømprisen dobles så har ikke det så mye å si.
Og det er jo fint at han tror det er sånn. Men jeg kan love ham at når strømmen blir dobbelt så dyr så blir det også dobbelt så dyrt å kjøre med elbilen. Det blir nok et sjokk å oppdage at energieffektiviteten den har absolutt ingenting å si i dette tilfellet.
Hektar
20.02.2019 kl 14:01 778

Elbil i seg selv er da ikke noe galt med, men det får en negativt implikasjon pga holdningen til eiere og entusiaster.

Kjører man elbil så får man flere penger til overs for å bruke på damene....hvis ikke du går etter de blonde som strøk i matte på skolen.
kaktus
22.02.2019 kl 15:47 687

Apropos blondiner så gikk jeg forbi et utested her om kvelden hvor det stod en gjeng med blondiner.Sytten i tallet kom jeg til.Ettersom pikene var sjokkerende lettkledde og det var surt og kaldt ute måtte jeg spørre om hvorfor de ikke gikk inn i varmen.Jo du skjønner det sier en av dem,vi må være atten for å komme inn så nå står vi her og håper det skal komme en til.

Ellers så er det penger og posisjon som drar de vakreste damene.Har du det kan du gjerne kjøre Lada og se ut som et dass,

Det er gjerne slik at alle monner drar, mange er jo nærmest lutfattige, men drar damer pga fet bil og andre «hjelpemidler», kan vel gå ut fra at en slik strategi ikke hjelper på noe annet enn one night stands, men det er vel mange som er godt fornøyd med det også.

En jeg kjenner er såkalt styrtrik, men kler seg som en fattig stakkar, en gang han dro til en bilbutikk for å handle en kostbar bil fikk han av en eller annen grunn ikke noe hjelp av selgerne, så han dro et annet sted, noen tror de kjenner lusa på gangen, men de tar jo av og til feil.
kaktus
22.02.2019 kl 17:11 660

Du har aldri hatt flatlus skjønner jeg.Den tar du ikke feil av!!
Per K
22.02.2019 kl 21:00 635

Kom gjerne med noen kilder som kan dokumentere dine påstander.
Du kan jo ikke sitte her på et forum og tro du kan bestemme hva slags biler andre folk skal like.
Dette virker som symptomer på en narsissistisk personlighets forstyrrelse.
.777.
23.02.2019 kl 08:19 589

Jeg er DIN kilde, Per. Denne tråden er altså all den dokumentasjon du trenger.
.777.
23.02.2019 kl 08:21 587

Meg kan du slå i bordet med når som helst hvis du trenger kilde. Don’t think on that.
Per K
23.02.2019 kl 22:25 521

Jeg trodde folk valgte bil etter hva slags behov de hadde og ikke av status årsaker. En som kjøper en leaf Har for eksempel sannsynligvis helt andre behov enn en som kjøper en Toyota landcruiser