BioNord
18.02.2019 kl 11:30 2229

For ca 1 år siden fikk vi denne

Oppløftende resultater for Biotec Pharmacon - aksjen hopper

02.03.2018 · Anders Park Framstad




Biotec Pharmacon har gjennomført en studie med 300 pasienter som ifølge selskapet viser betydelig bedre utfall for sår som er behandlet med deres Woulgan Gel, sammenlignet med standard behandling.


Studien er gjennomført ved at 150 pasienter over 12 uker ble behandlet med Woulgan, mens 150 pasienter fikk standardbehandlingen.


Oppdatering: Etter handelsstart stiger aksjen nær 25 prosent til 7,5 kroner aksjen.

I løpet av Q2 får vi resultatene fra en enda større og mer avgjørende studie i UK
Det blir med andre ord en spennende vår

Hyggelig med nok et innsidekjøp av Engstad.
Ville han brukt 130t på nye Biotec aksjer dersom han hadde den minste anelse om usikkerhet knyttet til fremtiden rundt Biotec Pharmacon?

simen236
18.02.2019 kl 12:23 2194

Har ikke fulgt med på lenge. På forrige Q-pres, sa Jørgensen noe om strategien for Woulgan fortsett er å lande en distribusjonsavtale med en større aktør?
Slettet bruker
18.02.2019 kl 17:52 2113

Vi har desværre ikke hørt meget konkret om Woulgans såkaldte “go-to-marked”-strategy, så det er svært at sige, præcis hvilket spor de arbejder i. Min egen opfattelse (blandt andet fra korrespondence med Jørgensen) er, at de arbejder videre med selv at få gang i salget sideløbende med, at der ledes efter en eller flere partnere. Desværre er narrativet om, at Woulgan skal bruge en hel platform af produkter, før nogen er interesseret, ved at vinde mere og mere frem, så jeg tror stille og roligt, at firmaet er ved at opgive en stor partner for nu.

Og så er der alle drømmerne, der tror, at Coloplast køber BIOTEC lige om lidt...
Redigert 18.02.2019 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
oppturen
18.02.2019 kl 19:00 2059

Se på AZ, sett fra produkt utvikling er de i rute.
Salgs messig så ble 2017 og 2018 preget av omstruktureringen i TH.
Nye avtaler har imidlertid dukket opp omtrent hvert kvartal.
Jeg tror Q1 blir meget bra for AZ og H2 er guidet med vekst.
10 mill ekstra i salg fra AZ gjennom året vil trolig alene føre til blå tall !!
Hallo!!!!
19.02.2019 kl 10:26 1908

Rogg i Tyskland, Navamedic i Norge og H&R i UK......har disse fungert som partnere eller har de vært de rette partnerne ?
Dette spørsmålet må stilles på et eller annet tidspunkt.
I UK har refusjonsordningen vært på plass en god stund, uten at noe særlig er skjedd når det gjelder salg
I Tyskland kan ting tyde på at salget er begynt å øke (Jmfr. siste kvartalsrapport)
Navamedic orker jeg nesten ikke nevne en gang, de har tilsynelatende vært en katastrofe når det gjelder å få fart på salget i Norge (Norden?)
Slettet bruker
19.02.2019 kl 10:46 1888

Ikke glem det var gnomen sine spesielt utvalgte.
Særskilt selektert etter lang tids prossess.

Commitment og dyktige på push&pull, var avgjørende kriterier.
Dessuten var dette avtaler som «ikke ble veldig kostnadskrevende», og «som ikke belastet regnskapet i veldig stor grad» for Biotec.
Sånn sett var det kanskje et riktig valg....

At de ikke har evnet å selge en eneste tube, det er ikke noe vi tenker på.
oppturen
19.02.2019 kl 10:51 1877

"UK go-to-market modell to be re-assessed in Q1 2019" (fra Q4 rapporten)


Rogg tror jeg er en god partner, salg i Tyskland ble veldig forstyrret pga refusjons endringen som ble varslet. Ser nå imidlertid ut til at en kan jobbe videre .... enn så lenge..
Redigert 19.02.2019 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Hallo!!!!
25.02.2019 kl 11:17 1669

Hva er det første vi kan forvente oss oppdatering rundt da?

Virker iallefall som dumpingen av aksjer er stoppet opp .

Det er nå i det minste et godt tegn

Flere større og mindre avtaler rundt AZ er vel ikke usannsynlig

Woulgan har "ingen" noen forventninger til , så alt positivt nytt herfra vil løfte kursen betydelig
Redigert 25.02.2019 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
rufus01
25.02.2019 kl 16:56 1551

Jeg har forventninger til woulgan, H&R skal mangedoble antall selgere i UK. Forhåpentligvis vil det bidra til at snøballen begynner å bevege seg på sotholmen :)
Redigert 25.02.2019 kl 16:58 Du må logge inn for å svare