B2H OPPGRADERES TIL STABLE OUTLOOK;)
drekkapilsen
01.03.2019 kl 11:41
3086
kursen i b2 er jo helt uforståelig, sikkert også for ledelsen. De leverer EPS i 2018 på 1,6 mens kursen er under 13. Det er jo helt merkelig prising.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38
Du må logge inn for å svare
"heldigvis utgjør posten kun en liten del av portisen men uansett irriterende å tape pæng hehe"
Hehe, merkelig det der - når det synker så har man alltid liten post, men steg den 10% så sitter man tungt. .....!
Skal hilse fra Babben, TrulsO og Isabella666 - blir litt tid med disse !
SS
Hehe, merkelig det der - når det synker så har man alltid liten post, men steg den 10% så sitter man tungt. .....!
Skal hilse fra Babben, TrulsO og Isabella666 - blir litt tid med disse !
SS
ja positiv til insidekjøpet til stenshagen!
trodde seriøst at kursen ville stige idag kanskje til 13,8-14kr men etter en ok start gikk det rett til helvete :-(
heldigvis utgjør posten kun en liten del av portisen men uansett irriterende å tape pæng hehe
trodde seriøst at kursen ville stige idag kanskje til 13,8-14kr men etter en ok start gikk det rett til helvete :-(
heldigvis utgjør posten kun en liten del av portisen men uansett irriterende å tape pæng hehe
Record
01.03.2019 kl 11:12
3145
B2Holding presenterte sin rapport for fjerde kvartal i går, torsdag. Rapporten skuffet investorene, som sendte kursen ned 6,6 prosent.
Skulle nesten tro at de som driver sjappen vet hvordan det ligger an ?
Aksjen ligger fra før i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Det indikerer at optimismen hos investorene er fallende og at kursen skal videre ned.
Innsiderne synes imidlertid å være av en annen oppfatning. Allerede før gårsdagens varsel om at Stenshagen Invest, representert med Kjetil Garstad i B2H-styret, kjøpte seg opp for 6,6 millioner kroner, var aksjen maksimalt positiv på innsidehandler. Det ble meldt 21 innsidekjøp i 2018, og ikke ett eneste salg. Det viser at innsiderne mener aksjen er fundamentalt billig og at kursen vil stige.
Skulle nesten tro at de som driver sjappen vet hvordan det ligger an ?
Aksjen ligger fra før i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Det indikerer at optimismen hos investorene er fallende og at kursen skal videre ned.
Innsiderne synes imidlertid å være av en annen oppfatning. Allerede før gårsdagens varsel om at Stenshagen Invest, representert med Kjetil Garstad i B2H-styret, kjøpte seg opp for 6,6 millioner kroner, var aksjen maksimalt positiv på innsidehandler. Det ble meldt 21 innsidekjøp i 2018, og ikke ett eneste salg. Det viser at innsiderne mener aksjen er fundamentalt billig og at kursen vil stige.
Jada, men gode råd er gratis, så viktig å komme med de beste rådene som finnes her fortløpende. Fint for SS om noen seger og endelig finner ut at SL bør utøves nå, og ikke på 10 og 11 tallet. Dette er litt som ett "kall" - prøve å redde flest mulig konfirmanter fra å bli kanoonføde for disse shorterne som presser nedover, nedover og nedover konstant.
SS
SS
Record
01.03.2019 kl 10:55
3178
Det høres ut som du er flink, sikkert tjent mange penger på børs ,lykke til videre i de aksjene du ser potensialet i , trenger ikke følge de du ikke har sansen for ,vi klarer oss nok , selv uten dine anbefalinger :-)
Jeg kjøper ingen inkasso aksjer mer.
Skal be Netfonds fjerne ticker på B2H og AXA i min Primetrader, mao legge lås på kjøp der, kun mulighet for SHORT i disse to.
Det skulle de fikse for en stor og god kunde. Fikk dere hilsen på døra julen 2018 av deres aksjehandels løsning?
Neppe!
Nei denne her skal ned og det fort.
Sann mine ord.
Skal be Netfonds fjerne ticker på B2H og AXA i min Primetrader, mao legge lås på kjøp der, kun mulighet for SHORT i disse to.
Det skulle de fikse for en stor og god kunde. Fikk dere hilsen på døra julen 2018 av deres aksjehandels løsning?
Neppe!
Nei denne her skal ned og det fort.
Sann mine ord.
selge dritten mens jeg ikke har et stort tap?
men på 10kr kjøper du? LOL
men på 10kr kjøper du? LOL
Går selskapet greit når man må ta slike kostnader?
Blir vel mer av slikt med verden som slakker av, billigere portiser, og gjeld som skal kjøpes med gjeld !
Verden er på stø kurs i ressesjon, portiser blir billigere, og da må eksisterende portiser nedskrives. Middagshøyden i inkasso ble nådd ca januar 2018. Deretter er det solnedgang i 2019 og natt i 2020 og videre utover. Ingen her ser 14-15 kr igjen på B2H før den store smellen på børsene er et faktum, dessverre.
Lytt på noen som kan dette, og som har spådd AXA og B2H riktigst siste 9 mnd.
Innleggene mine ligger her, og på gamle forum, så ingen må komme med piss om at jeg ikke har hatt full klaff så langt.
Jeg vil ha full klaff med 10 kr.
Videre må jeg minne om at jeg holder Finansavisen i motsetning til mange klienter her på tråden, og at Stenshagen har kjøpt er neppe noe big deal. Ettersom jeg leser så har Stenshagen Invest driti på draget mange ganger siste 1-2 årene med sine kjøp, og har blodrøde tall pr i dag. Så dette ble nok enda ett kjøp som skal gi Stenshagen røde tall i VPS lenge.
SS
Blir vel mer av slikt med verden som slakker av, billigere portiser, og gjeld som skal kjøpes med gjeld !
Verden er på stø kurs i ressesjon, portiser blir billigere, og da må eksisterende portiser nedskrives. Middagshøyden i inkasso ble nådd ca januar 2018. Deretter er det solnedgang i 2019 og natt i 2020 og videre utover. Ingen her ser 14-15 kr igjen på B2H før den store smellen på børsene er et faktum, dessverre.
Lytt på noen som kan dette, og som har spådd AXA og B2H riktigst siste 9 mnd.
Innleggene mine ligger her, og på gamle forum, så ingen må komme med piss om at jeg ikke har hatt full klaff så langt.
Jeg vil ha full klaff med 10 kr.
Videre må jeg minne om at jeg holder Finansavisen i motsetning til mange klienter her på tråden, og at Stenshagen har kjøpt er neppe noe big deal. Ettersom jeg leser så har Stenshagen Invest driti på draget mange ganger siste 1-2 årene med sine kjøp, og har blodrøde tall pr i dag. Så dette ble nok enda ett kjøp som skal gi Stenshagen røde tall i VPS lenge.
SS
lilleulven
01.03.2019 kl 10:43
3209
Anmerket?
Dette her mine jenter skal langt ned. 10 kr vil komme, og det fortere enn mange har trodd.
Når 10 kr vises, så må dere huske hvem som spådde dette i sommer og høst, og merke dere disse eminente kunnskapene visse folk har om inkasso aksjer.
BlueVelvet - hvor stort er ditt minus i B2H nå ? Er det til å ta og føle på, håndterbart ? Ingen belåning slik at du slipper tvangssalg når 11 tallet kommer?
SS
Når 10 kr vises, så må dere huske hvem som spådde dette i sommer og høst, og merke dere disse eminente kunnskapene visse folk har om inkasso aksjer.
BlueVelvet - hvor stort er ditt minus i B2H nå ? Er det til å ta og føle på, håndterbart ? Ingen belåning slik at du slipper tvangssalg når 11 tallet kommer?
SS
Record
01.03.2019 kl 10:20
3236
Se det positive , blir nok noen rundt 12.5 i dag , har det egentlig ikke travelt ,selskapet går jo greit så da er det jo greit meg lavest mulig inngang før det snur :-)
tragisk selv etter massiv insidekjøp :-(
er dritten dødfødt?!
er dritten dødfødt?!
Hvorfor har ikke B2H fått anmerket melding på innsidekjøpet fra i går?
tapogvinn
28.02.2019 kl 20:59
3581
fra DNB:
B2Holding (Buy, TP: NOK19.00) - Volatile growth
B2 Holding’s Q4 results showed ample underlying growth as we expected, but missed our secured collection forecast, while it booked negative revaluations in the same segment. As this was the fourth consecutive quarter with negative revaluations for secured claims, we see increased uncertainty relating to the company’s ERC projections. We have lowered our 2019–2020e EPS by ~5% on this uncertainty and reduced our target price correspondingly, from NOK20 to NOK19. However, we still find B2 Holding attractively valued at a 2020e P/E of 7.2x, and reiterate our BUY.
B2Holding (Buy, TP: NOK19.00) - Volatile growth
B2 Holding’s Q4 results showed ample underlying growth as we expected, but missed our secured collection forecast, while it booked negative revaluations in the same segment. As this was the fourth consecutive quarter with negative revaluations for secured claims, we see increased uncertainty relating to the company’s ERC projections. We have lowered our 2019–2020e EPS by ~5% on this uncertainty and reduced our target price correspondingly, from NOK20 to NOK19. However, we still find B2 Holding attractively valued at a 2020e P/E of 7.2x, and reiterate our BUY.
Vi og Stenshagen fikk 700k aksjer idag, vi fikk 200k på ca 13 i snitt, Tot 650k aksjer til snitt 14.59, blir snart mye???Som jeg sa, handle når det er blod i gatene, ikke selge???
Redigert 28.02.2019 kl 20:51
markie
28.02.2019 kl 20:33
3642
Damer liker sikre utbytter. Så de sitter garantert.
Noen som ønsker male opp diverse skrekk senarioer her. Der spekulasjonen stort sett går ut på selskapet ikke skal klare fortsette levere blått i fremtiden.
Innsiderne her kjøper med begge hender. Det er stort sett det eneste som betyr noe for meg. Qudos til shorterne og påstander om at inkasso er dårlig investering. Det rokker ikke min tro på at dette etterhvert går meget bedre.
Selskapet leverer sier de lytter til investorene og ønsker minske gjelden. ..
Noen som ønsker male opp diverse skrekk senarioer her. Der spekulasjonen stort sett går ut på selskapet ikke skal klare fortsette levere blått i fremtiden.
Innsiderne her kjøper med begge hender. Det er stort sett det eneste som betyr noe for meg. Qudos til shorterne og påstander om at inkasso er dårlig investering. Det rokker ikke min tro på at dette etterhvert går meget bedre.
Selskapet leverer sier de lytter til investorene og ønsker minske gjelden. ..
Redigert 28.02.2019 kl 20:58
Jeg håper bare kona til Dreamy ser at inkasso er det siste man skal sitte med i 2019.
Kjøp bank og oljerelatert, det er eneste som nytter. Den dama har ben i nesa, så jeg tror nok hun har solgt alt på toppen siste ukene.
SS
Kjøp bank og oljerelatert, det er eneste som nytter. Den dama har ben i nesa, så jeg tror nok hun har solgt alt på toppen siste ukene.
SS
Hylekoret har spådd at kursen vil stige kraftig etter 4kvsrtal,nei peiling har Dere ikke
Hadde aldri investert i B2h for mye usikkerhet investerer i. Polen, Hellas nei takk mer tro på Axactor
Mr.negativ
28.02.2019 kl 19:51
3725
Det er ikke så rart den faller om folk blir skeptisk til om de ikke møter forventningene til inntjening fremover. Synes bunnlinjen var urovekkende svak. Dette med posten som beskriver at inndriving i sentraleuropa ligger 320 millioner under forventning, men at dette er pga «timing», er det noen som kan forklare den? Frykter folk nedskriving av porteføljer fremover? Ser at selskapet nå har 11mrd i gjeld. 200 mill bare i personalkostnader i kvartalet. Det er ikke mye erc skal gå ned før de kan komme til å slite med å dekke finanskostnader på gjelda, tilbakebetale gjelda, kostnader til administrasjon. Tror det er dette folket frykter. Man må jo bare berømme de som har shortet aksjen. De har jo truffet innertier. Før folk begynner å halshogge meg og kalle meg baisser, så kan jeg opplyse at jeg har noen akser i selskapet.
stenshagen skjønte at dritten falt uten grunn spesielt når de tjener pæng mens søppel med milliardtap stiger
ingen mikkemus kjøp dette :-)
burde stige til 14kr imorra!
ingen mikkemus kjøp dette :-)
burde stige til 14kr imorra!
Redigert 21.01.2021 kl 01:46
Record
28.02.2019 kl 17:58
4001
???
Noen som ser at når aksjekursen er tilnærmet egenkapital pr aksje ,er det noe rusk i handelen .
De som har tilnærmet ubegrenset tilgang til lånte aksjer, burde snart begynne å kjøpe tilbake før de blir for dyre ,Stenshagen tar alltids i mot mange aksjer til på disse nivåer :-)
Noen som ser at når aksjekursen er tilnærmet egenkapital pr aksje ,er det noe rusk i handelen .
De som har tilnærmet ubegrenset tilgang til lånte aksjer, burde snart begynne å kjøpe tilbake før de blir for dyre ,Stenshagen tar alltids i mot mange aksjer til på disse nivåer :-)
upsidedown
28.02.2019 kl 17:45
4029
Får se om shorterne fikk noen bein i dag?
upsidedown
28.02.2019 kl 17:44
4035
Mandatory notification of trade by Primary Insider
On 28 February 2019, Stenshagen Invest AS represented by Kjetil Garstad as Deputy board member in B2Holding ASA, has acquired 500,000 shares in B2Holding ASA at an average price of NOK 13.21 per share. Following this transaction, Stenshagen Invest AS holds 17,893,376 shares in B2Holding ASA.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
Mcd;
Mitt vps er tomt. Var forhindret i å ta eqnr og axa i ettermiddag. Jeg oppdaga først krisen i axa etter stengetid. Klart jeg hadde handlet axa på dette nivået.
Fallet er mer enn jeg hadde drømt om i dag, så irritasjonen er stor for at jeg sitter med tomt vps nå!
Hva skjedde i axa egentlig?? B2H som smitter over?
Mitt vps er tomt. Var forhindret i å ta eqnr og axa i ettermiddag. Jeg oppdaga først krisen i axa etter stengetid. Klart jeg hadde handlet axa på dette nivået.
Fallet er mer enn jeg hadde drømt om i dag, så irritasjonen er stor for at jeg sitter med tomt vps nå!
Hva skjedde i axa egentlig?? B2H som smitter over?
optimist68
28.02.2019 kl 17:07
4121
Dette må være en av de verste aksjene å eie. Hvordan er det mulig å ha emisjon på 20 kr ei tid tilbake og fortsatt være nede på 12-13 kr ? Det ble meg fortalt at ledelsen er genial. Dette er en av de første aksjene jeg skal kvitte meg for godt med, en "vakker" dag
Varsom
28.02.2019 kl 16:51
4170
Ja, jeg også tror vi skal raskt oppover igjen, bare støvet får lagt seg først!
Record
28.02.2019 kl 16:44
4191
Det tapet var allerede kjent, dette er en typisk skremme skvis, endte dagen med mange aksjer etter en del trading, her er det bare å sitte , 17 + før Q1
kan komme rimelig kjapt etter denne overreaksjonen :-)
kan komme rimelig kjapt etter denne overreaksjonen :-)
Bullen2
Når de ringer deg og spør så kan du stille krav om hva som kontrakten skal inneholde og om lengden på utlånet.
Når de ringer deg og spør så kan du stille krav om hva som kontrakten skal inneholde og om lengden på utlånet.
bullen2
28.02.2019 kl 16:34
4221
For aksjonærer utbytte når aksjene er lånt ut?
Varsom
28.02.2019 kl 16:33
2893
Ja, å være på Oslobørs krever mage, men å være i b2h i 2018 har Ikke akkurat vært mye morro. Vi får håpe morroa snart begynner. Tro det eller ei så har jeg faktisk veldig tro på Q1. Jeg hadde også det mtp q4, men tapet på denne ene porteføljen dro det hele ned.
Synes synd i Axa aksjonærene idag, faller mer en B2H nå, det kjøres vel hardt frem til sluttauksjonen, da skal vi ta resten;)
det er vel StoreUlv i AXA
skal kjøpe dritten billig ta det av børs oxo selge det senere til dobbel pris hehe
ikke uten grunn til at StoreUlv er steinrik
skal kjøpe dritten billig ta det av børs oxo selge det senere til dobbel pris hehe
ikke uten grunn til at StoreUlv er steinrik
Ja det er voldsomt dette, men dette her må dere ha mage til, ellers er Ose ingen plass å være;) Vi har fått rådene idag, kjøpe, slik som i romjulen og sitte;)
Varsom
28.02.2019 kl 16:10
2968
Jeg gir det 3 måneder til, overbeviser dem ikke da, så selger jeg! Da skal jeg bruke sommeren godt å kjøpe noe som dipper. Men å selge i dag på kr. 13 er uansett galskap!
lurer på hvem som rir b2 og axa, kan det være en oppkjøpskandidat som presser, robotene går jo mongobananas, er ikke normalt d som skjer her idag.
Synes ikke 13 kroner er så ille når aktørene skal prise inn det "dårlige q4/2018" resultatet. Når en har gått gjennom hele rapporten og ikke minst forstått det som står i notene til regnskapet skal ikke dette nedover.
Highlights:
Interest income on purchased portfolios were in line with our expectations, thanks to the good
information provided by the company. Cash collections were however at a lower nominal level
than expected.
Other operating revenues came in NOK 56m below our estimate due to a NOK 61m loss in
connection with the previously announced Greek portfolio sale to B2H’s partner Waterfall Asset
Management. The company notes that the sale is done with a net positive cash gain.
Operating expenses came in NOK 17m below our estimate, due to NOK 40m lower external
collection costs. Personnel costs were in line with expectations, while other costs were above. The
cost level is still strong and could warrant positive estimate revisions going forward.
Financial items were better (NOK 22m) than expected due to NOK 40m of FX gains. Interest
expenses were however higher than estimated.
Pre-tax earnings came in 9% below our estimate as the loss in connection with the portfolio sale
outweighed the positives on costs and finance. Due to a lower tax charge, the EPS was in line at
NOK 0.38.
The company acquired portfolios for NOK 1.6bn, below our estimate of NOK 2.0bn.
Guiding / other:
The amortisation guiding for the coming 4 quarters continue to increase and the 66% guiding for
Q4’19 is significantly higher than our current 57% estimate (including new portfolios).
The investment capacity for 2019 is NOK 5.4bn, which fits our NOK 5.0bn acquisition estimate.
Highlights:
Interest income on purchased portfolios were in line with our expectations, thanks to the good
information provided by the company. Cash collections were however at a lower nominal level
than expected.
Other operating revenues came in NOK 56m below our estimate due to a NOK 61m loss in
connection with the previously announced Greek portfolio sale to B2H’s partner Waterfall Asset
Management. The company notes that the sale is done with a net positive cash gain.
Operating expenses came in NOK 17m below our estimate, due to NOK 40m lower external
collection costs. Personnel costs were in line with expectations, while other costs were above. The
cost level is still strong and could warrant positive estimate revisions going forward.
Financial items were better (NOK 22m) than expected due to NOK 40m of FX gains. Interest
expenses were however higher than estimated.
Pre-tax earnings came in 9% below our estimate as the loss in connection with the portfolio sale
outweighed the positives on costs and finance. Due to a lower tax charge, the EPS was in line at
NOK 0.38.
The company acquired portfolios for NOK 1.6bn, below our estimate of NOK 2.0bn.
Guiding / other:
The amortisation guiding for the coming 4 quarters continue to increase and the 66% guiding for
Q4’19 is significantly higher than our current 57% estimate (including new portfolios).
The investment capacity for 2019 is NOK 5.4bn, which fits our NOK 5.0bn acquisition estimate.
markie
28.02.2019 kl 15:55
3016
Selv varsom vill kaste papiret nå. En prøvelse dette. Men blir litt utbytte på oss i sommer. En mager trøst. Veldig løs denne aksjen.
Ja det svinger litt ekstra over B2H og Axa, Intrum og Hoist er i pluss idag;)
Varsom
28.02.2019 kl 15:45
3063
Begredelig utvikling! Hvis vi ikke oppnår en eps på over 50 øre ved Q1, så selger jeg rubbel og bit!
markie
28.02.2019 kl 15:40
3086
Heldig om du har midler til det. Bra business til denne prisen.
Da er det kjøpetid for oss som har litt større og lengre "briller" på. Det er nå det er blod i gatene en må handle;) Vi hamstrer 200k nye aksjer. Der ble det nye 20k på 12,88
er dritten vært et bet? synes den har fått mye ufortjent juling idag
tjener tross pæng i motsetning til BDRILL
trøim har oxo betalt e24 for å hausse opp aksjen ser det ut som hehe
tjener tross pæng i motsetning til BDRILL
trøim har oxo betalt e24 for å hausse opp aksjen ser det ut som hehe
Fylte opp tanken på 13... så får vi sjå.. liker tilbudsvarer?
B2H har begynt å rapportere etter IFRS 9, mens 2017-tallene er etter IAS 39, dette gjelder alle selskaper i bransjen.
SS, har du lest rapporten og notene? Tviler på du har tid til slikt når en ser antall innlegg på inkasso trådene her inne;)) Bittert med equinor på 192 tallet idag da;)
markie
28.02.2019 kl 14:30
3284
Du er bare full av dritt ss. Selvfølgelig kan kursen i B2H klatre opp til over 20 ila noen mnd. Like gjerne som at noen shorter den ned til 12. Finnes garantert krefter som lett kjører opp kursen.
Dette er Oslo børs.
Dette er Oslo børs.