Setter korken på el-kjøretøy. Langt dårligere enn man tror

Innlegget er slettet av Gnomen
19.02.2019 kl 08:16 100

Innlegget er slettet

Innlegget er slettet av Gnomen
mishka
19.02.2019 kl 13:53 1201

Ser ut til at Basse får massiv støtte av den legendariske forfatteren og Frp politikeren Kent Andersen

https://www.document.no/2019/02/19/innsigelser-mot-elbil-oker-hva-skjer-med-verditap-og-livslengde/
Per K
22.02.2019 kl 20:52 1094

Bruker man el bilen til stort sett små kjøring og kan lade hjemme er ikke dette noe problem.

Altså hvis man ikke kjører så mye bil så forurenser man vel lite uansett hva slags bil man har?

Merkelig tråd(starter).
Hektar
22.02.2019 kl 23:19 1004

Har man bestemt seg for at el er best så er da dette likegyldig.

Er litt synd på de egentlig, der de sitter med sine kalkulatorer og fargestifter og forsøker å rettferdiggjøre det her.

Elbilene blir bedre. De får bedre rekkevidde og kortere ladetid med valgmuligheter. Det må Basse ta med i likningen. Så må det komme mange flere ladestasjoner og man kan fjerne pumpene på bensinstasjonene og installere ladestasjoner der. Mulighet for kontor, underholdning, go-go bar og mye mer på de nye bensinstasjonene for å korte ned ladetiden.

VW ID kommer med 600 km, kortere ladetid, selvkjørende, billig og stilig.

https://www.volkswagen.no/no/elbil/nye-elbiler-som-kommer/id-selvkjorende-elbil.html

Fremtiden er helt fantastisk og Basse vil etterhvert bli overbevist og glad i elbiler og et grønt menneske etterhvert (det tar bare veldig lang tid med Basse)
Redigert 22.02.2019 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
mishka
23.02.2019 kl 00:00 958

Dream on Magasaki. Den rimeligste ID,en vil uten utstyr koste 30K.euro. Sloganen her i B-vitaminenes hjemland er: Ingen elbil med 30 mils rekkevidde for under 30 K euro. Og 1 million produserte ID,er er musepiss. Tyske småbarnsfamilier kan bare drømme om å betale 30 K euro for ny bil. De får bestselgeren Dacia Duster for det halve. Og da slipper de å fly gatelangs kl. 23 om kvelden i tysklands storbyer for å hente bilen fra lading. Arm trotz arbeit har du kanskje hørt om? Den norske oljedopa gjennomsnittsfamilien vil ta i mot ID med åpne armer. I resten av verden blir dette en pendlerbil i urbane strøk for de med lading hjemme, som alle andre batteribiler som koster fra 30K.euro.
Redigert 23.02.2019 kl 00:01 Du må logge inn for å svare

mishka-san. Du må slippe det gamle og gripe om det nye. Du er ikke ung lenger og må kanskje tilbake til Norge snart. Der er det elbiler og det er også de som er som deg, men de taper og trassalderen er egentlig 3-4 år. Det blir ordninger i nærheten for de som ikke kan lade hjemme. Alt blir bare bra om du tror på det nye og slipper krampegrepet i det som har vært. VW kommer med en hel rekke av doninger som passer all bruk.

Så kanskje jeg kjøper en selv neste år av de helt moderne nye for det går bra på børsen nå og man lever nå og elbiler er spennende.
23.02.2019 kl 18:17 755

Det har blitt religion og ingen tørr si i mot...

Det handler om å sette den gode foten først og være pro-aktiv. De fleste vil ha en verden slik som nå og ikke en ørken med store hetebølger og flommer iblant (regn trenger ikke ned når jorda er helt støvtørr) der bare mygg og knott er igjen av insektene. Det har gått bra så lenge sier dinosaurene og da gjør det det i fortsettelsen også, men så en dag gjør det ikke det lenger. Da mine kjære dinosaurer er det for sent og dere angrer at dere ikke våknet opp i tide og hørte på Magasaki.
mishka
23.02.2019 kl 18:32 731

Jaaada, jeg har sett hvordan kommunens ladestasjon på Vestli har sett ut i vinter da jeg var hjemom ?. Meterhøye brøytekanter mellom ladesøylene og bilene og folk bakser opp i snøhaugene og omtrent graver seg ned til ladesøyla med stive ladekabler som er møkkete av salt, søle og opphogd asfalt. Og det er alltid smekk fullt selv om de fleste sameiene har infrastruktur for lading i garasjene. Selv har jeg ikke noe krampegrep om noe som helst. Kjøper gjerne elbil den dagen det koster det samme som andre biler og kan lades for 40 mil på under 10 min. Inntil da kan andre få være prøvekaniner og holde på med alt styret omkring dette.
Redigert 23.02.2019 kl 18:35 Du må logge inn for å svare

Da bør du gjøre de som har ansvaret for driften av Vestli ladestasjon oppmerksomme på tilstanden der oppe. Jeg kan tenke meg det stemmer det du sier og det er jo dumt. Ladestasjoner trenger vel litt tak over seg og noe bedre tilrettelegging så blir de fleste tilfreds. Litt skummelt område av byen, men likevel forbedringspotensiale der som andre steder.

Det er også oppløftende at du mishka tenker elbil. Tror du er en ansvarlig fornuftig kar. Hadde ikke du en Prius en gang?
Per K
23.02.2019 kl 22:16 645

Husker før når man stod i køen fra Oslo til Asker, så fikk man alltid se mange kule biler som Audi RS og mercedes AMG Men nå er det bare Tesla og Leaf :( .

Å skifte ut fossilen med elbil som har kortere rekkevidde enn den lengste turen du pleier å ta med fossilbilen, er tøys. Tøysebiler passer best for prøvekaniner. For oss andre gjelder det å komme til dekket bord senere. Bekymringsløst.
Redigert 24.02.2019 kl 22:45 Du må logge inn for å svare