DOF - nytt skip på 8 års kontrakt


Dof Subsea tar levering på konstruksjonsskipet Skandi Olinda, skriver oljeserviceselskapet i en børsmelding.

Skipet begynner med det arbeidet under den 8-årige kontrakten med brasilianske Petrobras.

Litt opp igjen i morgen burde man tro...

BRL har styrket seg i forhold til USD i Q4, så ikke mer valutatap i denne omgang. Halvveis i Q1 2019 har BRL styrket seg ytterligere, så det lysner også på valutafronten.

Meget sterkt fra DOF, nok engang. DOF var oppe intrade på 5.55 i går før robotene kjørte den ned mot slutten av dagen. Nå ligger det en robosperre på 4.78. Når den ryker så kan det gå rett over kr 5. Skal DOF godt opp på 5 tallet i løpet av dagen?
ksandal
19.02.2019 kl 09:25 2569

Ble overrasket over at vi ikke nådde 6 igår. det er tydeligvis mange frustrerte utålmodige som vil ut. men det er jo NÅ vi ser fremgang for alvor. DOF vil stige jevnt utover våren. 5 tallet igjen om kort tid idag og 6 tallet før ukeslutt hadde vært fint
danm
19.02.2019 kl 09:39 2519

Der vil altid være nogle, der tager den hurtige gevinst, men efter 5 års nedgang er det nu vendt op. Så der skal bare fyldes på.
Regina
19.02.2019 kl 10:36 2400

Å selge aksjer nå er uaktuelt.
Jeg kjøper mer
Smartis
19.02.2019 kl 11:09 2338

Enig, bare å sikre seg når andre lemper ut for å dekke tap. Blir vel en kjøpsmulighet igjen torsdag/fredag om resultat er bånn i bøtta så går vel kursen noe ned skulle man tro.

På 4.50 kan ikke DOF lengre ignoreres. Her ligger det ann til en solid reprising for DOF, noe kursen viste både fredag og i går der DOF lett blåste forbi kr 5.
danm
19.02.2019 kl 13:03 2138

•Skipsmeglerens oversikt viser at gjennomsnittsratene for ankerhåndteringsfartøy i januar var på 19.500 pund per dag, opp fra 11.900 pund om dagen i januar i fjor, mens tilsvarende februar-tall er 17.400 pund mot 12.700 pund.
•Dermed var gjennomsnittsraten på starten av året mer enn 60 prosent høyere enn i samme periode i fjor.

Det gjenstår og se når og på hvilket nivå emien settes...
19.02.2019 kl 13:22 2074

All investors, have a lot of patience, have been investing for many years and witnessing moments of descent without reason or understanding, but we have reached a point where the short seller has two options, stop cycling the shares down and enter buying in favor of reality or continue to scare off investors ... Everything has its limited, DOF is no longer a 13 Kr company as expected! With all the contracts that we have won this is a company of more than 24 Kr including the debt ... If we have waited so long to resist a couple of weeks or months it does not mean anything .... Let's wait to see the attitude of the management in the Q4 results that I think will tell us a lot to know if this will continue as a territory of short sellers or we can see the results we all expect ...
HP17
19.02.2019 kl 13:38 2016

Ratehopp - 60% opp!
Være med før det tar av igjen?

https://e24.no/boers-og-finans/solstad-offshore/ratehopp-i-supply-kan-vaere-begynnelsen-paa-et-stemningsskifte-i-markedet/24563006
Ratehopp i supply: – Kan være begynnelsen på et stemningsskifte i markedet
Færre offshoreskip i markedet gir høyere rater for rederne, ifølge skipsmegler. Mandag gjorde ratene et nytt hopp.
ruda
19.02.2019 kl 13:40 2008

Dof har så mye gjeld at det er rett før alt synker

Lurer på hvilken rate Vega fikk. Svær AHTS og tar oppdrag på West Phoenix for Equinor fra den 23. ds.
Airbag
19.02.2019 kl 13:55 1943

Solstad stiger og stiger. Hvor lenge før vi ser grønt for dagen?
kvirrevi
19.02.2019 kl 13:58 1927

Veldig mye som går bra for DOF, 17 kontrakter siste 3 måneder og nå Skandi Olinda inn på 8 års kontrakt. Dette har vært tre veldig gode måneder for DOF, og utsiktene er ganske så gode fremover også for selskapet, ikke minst fordi de er i den posisjonen de er i.

Dagen i dag markerer første dag der DOF ikke lenger har nybygg å finansiere, men kan bruke hele den netto kontantstrømmen til å nedbetale gjeld og styrke balansen. Den markerer også første dag der alle nybyggene har kommet på kontrakt for Petrobras. En merkedag i DOF og DOF Subsea sin historie.
Redigert 19.02.2019 kl 14:36 Du må logge inn for å svare

Rundt 8,5 milliarder i rentebærende gjeld og svidd av rundt 1 milliard av EK det siste året hvor det ble hentet inn 700m nye friske kroner som er kun 2/3 av det som er svidd av de siste 12mdr for å sette det i perspektiv.

Det er fortsatt ingen squiz i markedet så kontrakter inngås fortsatt med rabatt på tross av at de har økt det siste året. Men det skal en betydelig økning til før vi ser en positiv endring på bunnlinja av betydning.

Det er dette man venter på å få se for det hjelper lite med nye kontrakter om ratene ikke er gode nok - og er de ikke gode nok så må det etter hvert og igjen hentes inn ny og frisk kapital for de operasjonelle -og finansielle kostnadene er skyhøye grunnet den høye rentebærende gjelden sammen med balong låningen som etter hvert slår inn...

Da blir det feil å snakke om kurser på 500 - 1000% over dagens basert på kontrakter vi verken kjenner til ratenivå ei heller marginer....
Redigert 19.02.2019 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.02.2019 kl 14:38 1821

Det du forteller er ikke riktig og representer et ønske om å holde kursen lav. Og det lykkes du med tydeligvis noen som tror på det.
Men det blir ingen emisjon; Dof mangler ikke kapital til drift
Men idiotene får fortsette å selge for meg.
Kjøp Dof
Den 22 får vi guiding, tror og på kontraktsmelding i forkant

Hvis ikke lån og EK er riktig så lyver q3 presentasjonen...

Og ratene vet ikke du mer om enn jeg og resten av markedet.

DOF/DOF Subsea og Technip har bygget 4 store PLSV på brasiliansk verft (men med høyeste klasse av importert utstyr) som går på 8 års kontrakt + opsjoner til Petrobras. Kontraktene ble inngått da ratenivået var høyt. Risikoen for DOF/DOF Subsea blir verdien av skipene når kontraktene utløper og muligheten for å måtte skrive ned på restverdien. Underveis vil derfor være i rederienes interesse å skrive ned mer enn vanlig mens kontraktene løper så skipenes EK blir så lav som muiig.
Det vil imidlertid føre til store skjulte verdier i selskapet. Nyttig å være oppmerksom på for aksjonærene.

Vi må skille mellom verdier og inntjening - man kan ikke drifte et selskap basert på verdier men det kan legges til grunn for finansiering. Og som vi kjenner til så har selskapet nå en rentebærende gjeld på rundt 8,5 milliarder og det er betydelig i forhold til den faktiske inntjeningen hvor det ikke har vært annet enn negative resultater noe som igjen betyr at det spises av EK.

Når og hvis selskapet kommer seg godt i pluss, ja da stiller det seg annerledes - men akkurat det gjenstår og se ...
Redigert 19.02.2019 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Regina
19.02.2019 kl 15:55 1603

DOF er et av de få selskap av en viss størrelse i denne bransjen som faktisk betaler sin rente og sine avdrag. Det betaler ned i rekordfart og har høy stjerne i bankene. Bankene som forøvrig har vært på DOF for å få de til å ta over andre selskap sine skip. Noe DOF hittil har vegret seg for.
DOF har bunnsolide eiere og har mye mer å gå på om det skulle knipe.
Sjekk heller obligasjonene og hvem som står bak de og nårtid disse skal innløses. Der vil slik jeg ser det lett komme en konvertering noe som i realiteten betyr innsidehandel.
DOF er Gull så har er det bare å handle.
Blir en knallavslutning på uken tror jeg
Airbag
19.02.2019 kl 16:00 1590

Rish. Hvilken kurs kjøper du på? Det er vel derfor du kommenterer her. Sant?
Personlig tror jeg den skal ned på 4kr før den stiger igjen.
Kontur
19.02.2019 kl 16:02 1577

Kursen skal opp
Kjøp Dof, like før den tar av
Bracon
19.02.2019 kl 16:07 1552

Blir for dumt å se på!! Går snart varmgang i hele ROBOTEN.

RE - DOF er et av de få selskap av en viss størrelse i denne bransjen som faktisk betaler sin rente og sine avdrag.

* Kan du så forklare hvorfor den rentebærende gjelden er så og si uendret siden i fjor (de siste 12mdr) om de betaler avdrag?

Som vi kjenner til så er ikke det tilfellet og de har mer enn nok med rentene pga negative resultater og av samme grunn har de levd på den ene emisjonen etter den andre hvor de 2 siste var 500m høsten 2017 og 200m februar i fjor så legger vi intervallet til grunn og ikke minst dagens EK så vil det tvinge seg frem en ny emiisjon om ikke lenge om de ikke snart begynner å levere overskudd...
Redigert 19.02.2019 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Regina
19.02.2019 kl 19:50 1257

Grunnen til det er at de har gjennomført et stort nybyggprogram. 6 stk Hypermoderne båter som fortløpende går rett i kontrakt. Siste i programmet var nå 12.2. Dette er nå på plass og de går til rekordgode rater.

Siste Emisjon på 0,60 NOK (dagens 6,0 nok) var helt og fullt for å sikre seg kontroll på DOF Subsea. Det finner du ut ved å bla tilbake.

Der blir ingen ny emisjon nå, uten at der skal kjøpes noe stort noe da?
Men dette blir det sikkert sagt noe om den 22 under Q4 presentasjonen.
Du kan jo også sende spørsmål til CFO, Hilde D, hun svarer deg på dine spørsmål