Sissener mener Kjos er dårlig på finans, men god flyver

Slettet bruker
NAS 19.02.2019 kl 17:24 1907

Må le litt av Sissener når han harselere med Kise og Kjos
Han har antagelig rett at her har de dritt seg skikkelig ut
Masse masse verdier har de ødelagt
Tenk på alle som har skrytt av hvor dyktig og kreative disse karene var
Nå har de nesten klart å rive ned hele det økonomiske fundament både NAS og Nofi var tuftet på
For noen fjols
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2019 kl 19:54 1708

Sissener som shorter uten stop loss? Han kan selv komme i en skikkelig skvis.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
BillVonka
19.02.2019 kl 20:06 1646

Har tapt 170k på denne Sure penger men ingen krise
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
rafaello
19.02.2019 kl 20:23 1579

Jeg trenger ikke emi aksjer, jeg har ikke lyst å komme med mere penger men selv valgte jeg å selge rundt 90 og håper at kursen etter emi blir rundt 20-25kr så kjøper jeg aksjer tilbake. Blir ikke det så kjøper jeg ikke og venter til q1 som blir sikket elendig også.

Det er ikke umulig at verre kan ikke bli enda verre. Alle sa at 150kr var billig og 33kr er ikke så sikkert så billig også. 15kr kanskje er billig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
skerptiker
19.02.2019 kl 21:59 1438

Både styreformannen og adm.dir. bør nå trekke seg, eller så må aksjonærene sparke disse udugelige lederne som har sløst bort utrolige milliardsummer på håpløse og meningsløse forretningsbeslutninger til skade for øvrige aksjonærer. Amatører kaller man slike ledere!
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
19.02.2019 kl 22:12 1375

Lite substans i kritikken. Ingen her vet hva som har skjedd utenom det negative oppkastet som finanspressen spyr ut vel?
At selskapet har hatt uflaks er et faktum. Veldig uflaks på valg av land å nødlande i f.eks. Dumt å velge Iran. Uflaks med motorene fra RR. Pluss en masse uflaks mht hedging av drivstoff.
Men sånn er det i Norge. Ingen skal stikke seg ut. Janteloven gjelder enten man er liten på bakken eller stor i luften. Janteloven råder.
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2019 kl 15:05 1099

Det er tull at ingen har visst hva som har skjedd
Sissener skreiv tidlig at selskapet holdt på å bli kvelt av den store gjelden de hadde
Flere større aktører fra utlandet oppdaget det samme og shortet NAS
Det som er helt utrolig og nærmest er idioti er at Kjos selv er den største utlåner av aksjer til short salget som har foregått
Han har jo bevist ødelagt sitt eget selskap med sine handlinger
Helt inntil for 2 år siden så jeg veldig opp til Kise og Kjos , de var genierklært begge to
Nå er jeg bekymret for at de skal klare å ødelegge også Banken som jeg har aksjer i , slik som de har ødelagt NAS
Mange flere enn Sissener så at dette bar feil vei
Sissener sier at selv etter denne emisjonen har de alt for stor gjeld og at aksjen skal videre ned helt til 1 kr
De fleste har nå sett at Kjos ikke var den store industribyggeren vi alle trodde , han manglet noe vesentlig. Nemlig økonomisk forståelse
Gjeld og volumsyke har drept mange på både Oslo børs og utenom børsen opp gjennom årene
Reksten rederi
Wangens rederi
Mange store rederier som vokste og vokste mens tidene var gode og når dårlige tider kom greide de ikke å betjene gjelden
Andre eksempler
Saga Petroleum
Norsk Data
GECO
Det finnes en haug med Offshore selskap som er blitt ødelagt av de samme type handlinger som dette , volumsyke
Det NAS nå opplever har jeg sett mange ganger tidligere
Har så gar jobbet i 2 slike selskaper som forsvant eller ble kjøpt opp pga dårlig økonomisk forståelse av styret og ledelse
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare