Eam Dra til skogs kurs manipulator

Slettet bruker
EAM 20.02.2019 kl 12:18 3139

Noe er riv ruskande galt når aksjonær har sittet i årevis og på målstreken selger
Hva er det denne vet som ikke markedet er klar over ?

Redigert 19.01.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
pipsoe
20.02.2019 kl 13:21 3086

Er nok muligens Pactum som selger...

Poster fra XI forumet:
"Pactum solgt seg ned til under 5% nå, dog marginalt salg"
Slettet bruker
20.02.2019 kl 18:09 2967

Amatør Pactum sørger for kursmasaker
Fan for en amatørmessig måte å selge på
tuja
20.02.2019 kl 18:17 2951

Vi venter snarlig på en melding som i beste fall skyver aksjekursen til tresiffret i kroner. Den tiden tar jeg meg, så må de bare selge de som vil.
Kun 3 handelsdager igjen før kv.rapport. Der kommer nok ett eller annet ang den rettslige prosessen. Hadde vært midt i blinken med en positiv rapport ang voldgiften.
Jeg lastet flere EAM i dag. Har troa.

Lykke til :)
ToffeeMan
20.02.2019 kl 18:33 2931

Tviler på at de holder en investor-presentasjon hvis det hadde vært dårlige nyheter. Her er nok alt on track! «Ubetydelige» kursendringer lever vi godt med:)
Slettet bruker
20.02.2019 kl 18:56 2901

Jeg har tro og håp. Hadde vært fint å realisere en haug med cash til krigskassen før tidenes børskrakk setter inn...

:-)

Tar de seieren i voldgiftsdomstolen så er det nok «grønt lys» for veien videre også.
verdensmester
20.02.2019 kl 19:12 2873

Jeg er overbevist om at de ikke vet noe mere en andre. men det er jo mulig de trenger penger til noe annet og de har jo veldig mange aksjer
Jorg1
20.02.2019 kl 20:09 2807

Dersom EAM hadde hatt konkrete nyheter ifm voldgift ville de vært forpliktet til å melde dette umiddelbart. Derfor er det lite sannsynlig å forvente store nyheter ifm voldgift i neste Q-rapport. Her må nok aksjonærene smøre seg med tålmodighet.
tuja
20.02.2019 kl 22:33 2709

Det er antydet fra selskapets guiding at voldgift og kriminaldom sannsynligvis kommer i løpet av kv1, 2019. Blir det tilfelle, kan vi ha "big news" når som helst. Og som en med god tro på utfallet, gir det ivertfall meg spenning i hverdagen. Med over 330mill eur i krav fra EAM i rettsaken, er det en mulig fantastisk oppside over natten. Med positiv voldgift, vil ballen rulle skikkelig.

11 January 2019 As previously announced in the quarterly report for the third quarter, the Company received in February 2018 a summons for allegedly false and misleading statements filed by Aveleos SA in Luxembourg in conjunction with the statements EAM made in its third quarter report 2017, where the Company made a provision for impairment on the receivables against Aveleos SA and explained the reasons for such impairment. The counterparty has twice asked for postponement of the proceedings and the first hearing took place on 11 October 2018. There was not enough time to finalise the hearing and it was therefore rescheduled for 12 November 2018. On 12 November the counterparty asked for yet another postponement and a new hearing was scheduled and took place on 3 December 2018. Yesterday the Company received the ruling of the District Court of Luxembourg where it made the following statements: They declare themselves territorially incompetent to hear the requested conservatory measures in respect of the subpoena, They declare inadmissibility of the alternative request made by Aveleos at hearing on 3 December 2018, They reject the request of Aveleos SA on the basis of Article 240 of the new Code of Civil Procedure, They condemn Aveleos SA to pay to EAM Solar ASA EUR 1,500 , and They let the costs of the case be borne by Aveleos SA The criminal case is now in its final stages with closing arguments by the different parties. Further hearings have been scheduled and a verdict in the first instance may happen as early as the first quarter 2019, this is however uncertain. For further information, please contact: Viktor E Jakobsen, CEO, phone +47 9161 1009, viktor@eam.no


HAPPY HUNTING :)

LES: " The criminal case is now in its final stages with closing arguments by the different parties. Further hearings have been scheduled and a verdict in the first instance may happen as early as the first quarter 2019, this is however uncertain."

Redigert 20.02.2019 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
tuja
21.02.2019 kl 08:48 2554

3 børsdager til å handle før presentasjon av kv.rapport:

EAM Solar ASA will hold an investor presentation in connection with its Q4 2018 Financial Report at Hotel Continental in Oslo on 26 February 2019 at 11:30 CET. The presentation will be held by Viktor E Jakobsen, CEO of EAM Solar ASA. The presentation material will be made available when the presentation starts. For further information, please contact: Viktor E Jakobsen, CEO, phone +47 9161 1009, viktor@eam.no
supernova79
21.02.2019 kl 08:57 2535

slapp av, noen salg på målstreken må vi tåle

kurs fra dag til dag spiller ingen rolle, synes egentlig EAM holder seg bra jeg... forventer snart FOMO, så får vi se...
tuja
21.02.2019 kl 13:01 2418

Kommer krypende litt kjøpere nå. Er vel ikke lenge igjen før billigsalget er over.

:)
Kadden
21.02.2019 kl 14:11 2360

Årsaken til at pactum solgte aksjer var nok for å komme under flaggegrensa på 5% eierandel. Ikke amatørmessig. På denne måten kan de selge store kvanta uten å måtte flagge at «nå skal pactum ut». Dette er en forberedelse fra deres side. Hvis du vil vri det til noe positivt, så tror pactum trolig at ting snart er i ferd med å skje, som oss andre. Det negative er nok at pactum med 300k aksjer trolig kommer til å selge seg ut når kursen går opp på rettsavgjørelser, og vil kanskje da ikke bli med på eams ferd videre.
jenskristian
21.02.2019 kl 14:19 2344

Veldig godt poeng Kadden. Jeg tror nok du absolutt er inne på noe der, Pactum som alle andre tror vi snart får en avgjørelse og rydder klart for å kunne selge seg ut ved en endring i aksjekursen når avgjørelsen kommer, positiv eller negativ, uten å måtte flagge dette. De tar flaggingen nå ved at de selger en liten håndfull aksjer og kommer seg under 5%.
Slettet bruker
22.02.2019 kl 04:43 2146

Vi jakter på mer kapital med EAM, og ikke bare det... Mye mer kapital!

De som går inn nå, kan komme til å oppleve en total forvandling av porteføljen sin som andre kanskje klarer etter flere års bestrebelser. Setter det hele litt i perspektiv.
Slettet bruker
22.02.2019 kl 10:15 2029

Underlig da at Pactum som dere spekulerer i fortsetter salget etter ned under 5 %
Litt rart at det plutselig ble mer salg ned en på lenge etter Pactum flagging
Kjenner jeg blir dyktig irritert. Dette er tydeligvis en gjenggang i alle aksjer jeg sitter i. Er alltid ned etter kjøp.
tuja
22.02.2019 kl 10:41 1995

Den som venter på noe godt......Eam kan bli totalt forvandlet om de vinner fram i de pågående rettssakene. Så din fortvilelse kan forandre seg til smil og latter over natten, Børshaien.

:)
Slettet bruker
22.02.2019 kl 14:22 1910

Tror EAM blir det bredeste gliset jeg har hatt på lenge. Hva er det vel å vente kanskje maks til sommeren når oppsidepotensialet er så gigantisk..? Hva gjør det vel om noen vil ommøblere litt på risikotakingen mens vi venter..?

Om kursen hadde vært 80 nå, så hadde jeg fremdeles ikke solgt en eneste aksje, og handel er det visst på alle nivåer. Om kursen er 20 eller 80 nå bryr jeg meg ikke om, for jeg har posten min som jeg sitter fastlåst til masta med.