Er redd Kjos og Kise greie å ødelegge også Bank Norwegian.

Slettet bruker
NOFI 20.02.2019 kl 16:12 1887

Man må dessverre bare konstatere at Sissener fikk 100% rett da han sa Kjos ikke var noen finans geni
Det er bare tull at ingen har visst hva som har skjedd og kom til å skje i NAS
Sissener skreiv alt for ca 2 år siden at selskapet holdt på å bli kvelt av den store gjelden de hadde
Flere større aktører fra utlandet oppdaget det samme og shortet NAS
Det som er helt utrolig og nærmest er idioti er at Kjos selv er den største utlåner av aksjer til short salget som har foregått
Han har jo bevist ødelagt sitt eget selskap med sine handlinger
De ble tilbudt 330 kr pr aksje av selskapet bak British Airways, men trodde det var vert mye mere
Gjeld er gjeld og den er ikke verdt så mye når det ikke er overskudd i selskapet som eier gjelden
Helt inntil for 2 år siden så jeg veldig opp til Kise og Kjos , de var genierklært begge to
Nå er jeg bekymret for at de skal klare å ødelegge også Banken som jeg har aksjer i , slik som de har ødelagt NAS
Mange flere enn Sissener så at dette bar feil vei
Sissener sier at selv etter denne emisjonen har de alt for stor gjeld og at aksjen skal videre ned helt til 1 kr
De fleste har nå sett at Kjos ikke var den store industribyggeren vi alle trodde , han manglet noe vesentlig. Nemlig økonomisk forståelse
Gjeld og volumsyke har drept mange på både Oslo børs og utenom børsen opp gjennom årene
Reksten rederi
Wangens rederi
Mange store rederier som vokste og vokste mens tidene var gode og når dårlige tider kom greide de ikke å betjene gjelden
Andre eksempler
Saga Petroleum
Norsk Data
GECO
Det finnes en haug med Offshore selskap som er blitt ødelagt av de samme type handlinger som dette , volumsyke
Det NAS nå opplever har jeg sett mange ganger tidligere
Har så gar jobbet i 2 slike selskaper som forsvant eller ble kjøpt opp pga dårlig økonomisk forståelse av styret og ledelse

Det store spørsmålet nå er som følger, klarer de å ødelegge også banken med sin innflytelse de har her
Kjos og Kise var dessverre ikke noe mere industribygger enn mange fallerte shipping folk som kjørte sine selskaper i grøfta

Kan man på en eller annen måte få minimert deres innflytelse i Banken noe mere , så kan den reddes fra deres stupide handlinger
Vi har jo dette Irland prosjektet
Hvor gunstig er det å være med på når det er Kise og Kjos som sitter med nøkkelen
Blir mere og mere nervøs av å ha disse med på lasset der
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
jacuzzi
20.02.2019 kl 17:44 1798

Er nok ikke gjeld og emisjoner som velter lasset i nofi. Men finnes andre banker om man vil unngå dette eierskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2019 kl 17:51 1782

i Norge ligger faren i at det blir innstramninger

men det som kan velte hele dritten er at NAS går konkurs og NOFI mister kundemassen som de har fått tilgang til
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
bokaj70
20.02.2019 kl 19:34 1661

Det Kjos har bygget op med NAS på så kort tid er genialt og kun været muligt pga. visionærer genialle finansielle løsninger.
Emissionen er glimrende for NAS og Børsnoteringeren har været en god kilde til nødvendig kapital.

Det er ikke ensbetydende med at det har været en god rejse for aktionærerne.

NAS lever stadigt og årene fremover vil fortælle om Kjos har haft succes eller ej - ikke denne emission hvor frustrerende den end kan være for nogen.

Set fra et aktionærsynspunkt har NAS alle dage været risikofyldt og her er det aktionærernes eget ansvar at gøre sine overvejelser.
Det er også tilfældet nu.

Hvis NAS lykkes som guidet i 2019 er emissionen et stort plus for eksisterende aktionærer. En billigerne indgang havde ikke været mulig uden.
Går det ad H...... til vil det betyde endnu større tab for dem som deltager i emi.

Velkommen til virkeligheden. De stupide småaktionærer vil tjene hurtige penge uden risiko og piver altid når det ikke lykkes.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2019 kl 20:20 1596

Selskapet er jo verd 0 nå sier Hegnar
De har jo akkurat like mye gjeld som før

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Trygve-Hegnar-om-Norwegian
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2019 kl 11:43 1384

Hvis tante hadde bjeller så var hun onkel
Gjelden til NAS er på + 30 milliarder
De har ikke penger til å kvitte seg med den, og de får neppe noe driftsresultat i overskuelig fremtid til å bli kvitt gjelden
Jeg er veldig glad vi har andre aktører enn SAS i det Norske markedet, men ute i den store verden betyr NAS 0 og niks
De har skaffet seg et nytt pusterom med denne emisjonen, men vær realister folkens
NAS eneste redning er om de blir solgt til en stor finansiell aktør eller konkurrent som klarer betjene gjelden de har opparbeidet
Kjos og Kise ser for meg ut å være de flinke som starter noe , men som har svært lite økonomisk tyngde når det blir store komplekse ting
Derfor er jeg også blitt mere og mere betenkt over dette Irland prosjektet i banken
Når det blir for komplekst og stort så mister de oversikten og kontrollen
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare