Praha eller Tallinn til våren?

thewire
20.02.2019 kl 20:32 1537

Planlegger en tur til Øst-Europa til våren og jeg var en stund fast bestemt på at turen skulle gå til Praha, men etter å ha sett på Tallinn på diverse reisesider, som her, http://dinstorbyferie.no/tallin/ , så må jeg si det virker som en spennende og fin by. Er det like rimelig her som i Øst-Europa forøvrig?

Er det noen som har førstehånds erfaring fra Tallinn? Ville du heller reist hit, enn til Praha?
Redigert 20.01.2021 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
Fredrik Frikk
21.02.2019 kl 17:11 1525

Det er noen år siden jeg var i Talinn, men jeg fikk et veldig godt inntrykk av byen. En nydelig gamleby, lavt prisnivå og mye kultur (for dem som er interessert i det). Praha var jeg i for noen måneder siden, og skjønte at byen var blitt en turistfelle. Jeg gikk i kø blant tyske, engelske, amerikanske og skandinaviske turister. De var overalt. (Det kan ha vært min feil for jeg var mest i sentrum/gamlebyen.)

Noen østeuropeiske byer er ved å bli oversvømt av turister. To andre eksempler er Gdansk og Krakow. I Gdansk er det svensker og nordmenn overalt. I Krakow er det tyskere, har jeg inntrykk av.

En by jeg anbefaler i Øst-Europa er Wroclaw.

Slettet bruker
16.03.2019 kl 00:29 1465

Gulle gode valg se. Begge har bellige skløtter gett men i Tallinn finner du belligere se. Husk å kjøpe mange du.
Redigert 16.03.2019 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.09.2019 kl 20:19 1204

Gode /dårlige valg begge som skrevet over. Det spørs hva en ser etter