rekordrater for januar- JIN

mithra
JIN 22.01.2018 kl 15:43 17502

Ratene, når 2/3 av Januar er over, ligger på vel 10 400 for supramax. Q1 er normalt det dårligste kvartalet som normalt gir tap for tørrbulkrederiene.
Så langt i år ligger altså ratene for Q1 nesten 4000 dollar pr dag over det Jin oppgir som Vessel Cost ( Inkl avskrivninger og renter).
Det virker som en ualminnelig lovende start på 2018.
Spørsmålet nå er ; hva gjør administrasjonen med alle kontantene som etter hvert akkumulerer seg i selskapet ?
Kjøper ny/gamle skip
Kjøper tilbake aksjer
Betaler dividende
Investerer i annen forretning - eller
Betaler ned langsiktig gjeld.

Alt er bedre ennå bare samle kontanter på lavrentekonti
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
mithra
24.05.2018 kl 11:50 8192

Aksjekursen har falt kraftig siden midten av februar i år. Kursen hittil i år er også ned.

Ratene er ca 30% bedre enn i fjor og gjelden, og risikoen, er brakt ned på et veldig lavt nivå.
Alt annet like burde aksjekursen altså ha steget ganske kraftig.
Den motsatte utviklingen kan muligens forklares med den stadig mer konsentrerte og helt dominerende eiersitsen.
Hvis ledelsen ikke snart gjør grep som er synlige for markedet og samtidig er til fordel for oss minoritetsaksjonærer, tror jeg denne aksjen er et " lost case"
Fordelen med eierkonsentrasjonen er at de kan gjøre stort sett hva de vil så lenge de følger lovverket som styrer noteringen på Oslo Børs.
Det skal bli spennende å se om Q1 blir en repetisjon av de intetsigende skvalder- rapportene vi har fått de seks siste kvartalene, eller om de endelig sier og gjør noe som kan løfte kursen.
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
holysmoke
24.05.2018 kl 12:00 8178

Og så har vi stigende skipsverdier og en eventuell utbetaling av erstatning ifm Parakou-søksmålet, så potensialet er svært høyt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
24.05.2018 kl 12:24 8139

"hva gjør administrasjonen med alle kontantene som etter hvert akkumulerer seg i selskapet ?"

Her vil vi nok se rekordhøye bonuser og andre godtgjørelser til ledelsen fremover. Så det er neppe noen fare for at pengekassen renner over for å si det slik.
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
really
24.05.2018 kl 15:52 8060

På den ene siden er det forståelig at hovedeierne som også styrer administrasjonen ønsker mest mulig til seg selv. Men i børssammenheng er dte svært kortsiktig om de ønsker å tiltrekke seg ny kapital for å ekspandere.

Slik denne ledelsen har oppført seg er det mye som peker mot en exit i hvert fall fra børs og muligens fra shipping.
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
holysmoke
25.05.2018 kl 01:11 7962

Som vanlig mye skepis til Jinhui. Disse skumle, halvkriminelle kineserne, eller hva? Har vært på Oslo Børs i snart 25 år nå, og til shipping å være så er det nokså stødig og stabilt. Jinhui har mye å ta igjen når vi seiler inn i andre halvår...
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
sognoksen
25.05.2018 kl 12:45 7853

Har dere ikke skjønt dette enda .De prøver og holde kursen nede for og kjøpe ut resten av aksjene i selskapet.Det var veldig tydelig med den eiendomsinvesteringen dette viste de at markedet ikke ville like.
Her selger alle over 8kr så det blir enkelt og kjøpe ut resten for 9kr PR aksje .for ingen her ser verdiene i selskapet og fremtidig inntjening på 40 50usd PR
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
mithra
25.05.2018 kl 14:37 7810

Hva gjør du da SO ?
Venter på tilbudet på kr 9.00 ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
sognoksen
25.05.2018 kl 22:36 7698

Venter på grovt ran av aksjene fra kinamannen 20 kr hadde vert Ok
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
25.05.2018 kl 22:50 7691

Ja tipper jin blir tatt av børs snart. Noe ugler i mosen med kinamanns oppførsel.
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
25.05.2018 kl 22:51 7688

Hvis det lukter funky så er det som regel funky
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
25.05.2018 kl 23:04 5633

Husker MY. Grovt ran der også. Kjøpt opp. På 2.51 av kinamannen. Underpriset aksje. Investorer ble skuffet. Kinamannen er uforutsigbar. Kanskje Hong kong regnskapene er mer til å stole på?
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
25.05.2018 kl 23:08 5627

Det positive er jo at Jin har vært på Oslo børs siden 1994 tror jeg. Uansett makan til intetsigende og copy and paste årsrapporter skal man lete lenge etter.
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
mithra
28.05.2018 kl 09:32 5485

Håper noen har anledning til å delta på telefonkonferansen i dag og kan oppsummere for oss som ikke kan
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Rimdrim
28.05.2018 kl 10:11 5446

åja.. der var vi i minus ja.. lurer litt på hva som skal til for å få positiv reaksjon i JIN..
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
ken-guru
28.05.2018 kl 10:28 5420

Nye eiere
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Ikaros200
28.05.2018 kl 11:32 5357

JIN sine rater synes å ligge en del under snittet ift BDI med bare 8.537 for supramax-fartøyene i Q1.
Jeg vil tro (gjette på) at snittet for spot Q1 ligger på over 10k.

Positivt at de tjener penger, men mindre enn jeg hadde gjettet på med bakgrunn i spotten.

Kan ikke se at de sier noe om dette eller hvorfor det er slik....
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
radioten
28.05.2018 kl 12:46 5290

Populer aksje dette....... å selge. Hvem bryr seg om gode resultater?
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
holysmoke
28.05.2018 kl 15:27 5171

Jeg vil ikke si at den er populær å selge heller. Minimal omsetning. På et eller annet tidspunkt i andre halvår så vil kursen gå opp, opp, opp...
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
tankardjr
28.05.2018 kl 17:30 5100

Hvis man ser på gjelden så er den veldig lav i forhold til at de har 23 båter. Den gjeldsbyrden kunne fint et tankrederi hatt på 5 båter. Jin har under 700 millioner norske kroner i gjeld på alle båtene. I tillegg heter det seg at de har ca 450 millioner norske kroner i tilgjengelig likviditet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
sognoksen
28.05.2018 kl 18:17 5067

Og ebitda på 65 mil nok er vel Ok på et kvartal for et konkurs priset selskap
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
coccoman
29.08.2018 kl 19:00 3954

Det tok tid før ketchupeffekten kom, men nå kommer gevinsten for de tolmodige ;O)))

Gratulerer JIN'ere !
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
noprofit
29.08.2018 kl 20:14 3882

Fy f..... det smakte
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
29.08.2018 kl 22:52 3801

https://www.quandl.com/data/LLOYDS/BSI-Baltic-Supramax-Index

Personlig tror jeg på en "sterkere utgave" av utviklingen i 2014, vi ligger i alle fall "foran" utviklingen per nå, kontra samme tidspunkt da.
Og selvsagt varierer dette fra år til år, verdensøkonomi etc. Men i følge "ekspertene" er verdensøkonomien nå i en oppgangskonjunktur.

Forventer derfor sterk utvikling fremover, ikke minst mot jul. Tipper også på sterkere utvikling enn høsten 2013.

Synspunkter på dette?
Redigert 20.01.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare