canarias
21.02.2019 kl 22:12 3246

Spennende og Bull ja
kentove
21.02.2019 kl 22:33 3041

eneste minuset er at AL er involvert, siden de er en konkurrent, men mtp Nikola, og det enorme markedet er det mer enn nok til begge, AL kan fint få produsere h2 så lenge nel leverer pumpene, vil tro nel har mer enn nok kunder fremover til elektrolysører(ikke elektrolyserør/elektrolyserer som "eksperten" omtaler dem som)
Nanoq
21.02.2019 kl 22:52 2856

Toyota har allerede siden 2017 et Class 8 heavy-duty trucks H2-prosjekt kjørende i Los Angeles sammen med Hexagon's heleide US-datterselskap Agility Fuel Solutions.

Noen av erfaringene herfra blir sikkert implementert i dette nye samarbeidet.

https://www.compositesworld.com/articles/plant-tour-agility-fuel-solutions-salisbury-nc-us
kentove
21.02.2019 kl 22:56 2805

krysser fingrene, har ikke helt satt meg inn i hex, men solgte ut endel Nel til 5,7 og satte i Hex, foreløpig til god gevinst, hex opp 2sifret, nel ned tosifret, vært i nel siden 2,5 så posten ble en litt for stor %andel av porteføljen
the renewable
21.02.2019 kl 23:02 2745

NEL får nok levert mer enn bare pumpene. Mye nye patenterte deler og tilbehør som sikkert er klar for å settes i drift.
kentove
21.02.2019 kl 23:31 2571

det har AL også regner jeg med, kan jo nevne Yara australia, der ble AL nevnt, men ikke Nel, håper dette skyldes at avtalen ikke er helt ferdig, men om AL får kontrakt med Yara i australia så føler jeg avtalen til nel og yara virker litt vel løs... solgte meg ned på 5,7 pga mangel på underskrevne avtaler, og satt penga i hex
the renewable
22.02.2019 kl 00:43 2281

Stort marked som skal forsynes de neste 3-10 årene. Er ikke vits i å kjøre ut fabrikkhemmeligheter før markedet er klart og før en har en god produksjonslinje med stor nok kapasitet.
Så får vi se hvem som er best taktisk av AL og NEL. Tenker de ikke lurer hverandre, siden de har inngått samarbeid.
kjetilsen
22.02.2019 kl 02:14 2153

Trevor Milton ønsker Toyota velkommen inn i markedet! Nel ligger flere hestehoder foran konkurrentene, for at Nel eventyret skal eskalere så er all "konkurranse" velkommen? Markedet til Nel ligger an til å bli så astronomisk gigantisk at noen prosent tapte markedsandeler mot en forsinkelse eller kansellering av prosjekter, blir som å se en rullende snøball smelte istedenfor å vokse! For Nel blir dette "barneskirenn" o
JosefK
22.02.2019 kl 05:19 2044


Jeg lurer nå på hvor mye konkurrent AL er. Inntrykket av dem er at de jobber mest nedstrøms og som konsulent/tilrettelegger. Jeg har per dags dato ikke funnet et eneste spor av at de lager egne elektrolysører. Om det er noen som sitter på annen informasjon enn det, legg gjerne igjen en link.

Jeg tror faktisk det like gjerne kan stå stemplet Nel på elektrolysørene de leverer. Og annen utrustning for den del.

Slettet bruker
22.02.2019 kl 07:48 1845

Ja Milton ønsker Toyota velkommen til samarbeid med Shell og Nikola. Kan det da være Sjell som er Nel sin anonyme kunde som la inn den store Heavy Duty Vehicles kontrakten på kr 60 mill til Nel den 30.januar iår?Det var fylleutstyr til tungtransport. Hmmm? Så den siste Nel emisjonet skulle til å utvikle bedre og raskere teknologi til tungtransport.. Hmm?? Husk at Shell og Nel har signert en viktig rammeavtale ifjor hvor Nel og selskapet fikk kontrakt på de første H2 stasjonene til NL. Nå kan Shell legge flere tunge H2 Heavy Duty Vehicles kontrakter til Shell. Det kan bli fett. Husk at en Heavy Duty Vehicles stasjon koster
ca kr 60.000.000,- Nel leverer verdens største elektrolyserør. Det gjør ikke AL.
Se Nel Heavy Duty Vehicles kontrakten til ukjent kunde her:
https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-enters-into-contract-on-h2station-for-heavy-duty-vehicles-in-the-u-s/
Redigert 22.02.2019 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2019 kl 08:32 1667

Merk at jeg la ut dette Shell innlegget føre pressemeldingen fra Nel kom idag kl 08.00 ???Jada og det er ikke så rart at Løkke smilte så godt igår ?
Redigert 22.02.2019 kl 08:32 Du må logge inn for å svare